FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: CieniaczRider w Maj 08, 2018, 20:14:10 pm
-
Witam, dziwna sprawa wg mnie.
Po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają o jakieś 100-200 obr/min
Do tego pojawił się szum na wciśniętym sprzęgle.
Pacjent to Caro + 1.6 GLI Bosch.
Ostatnio były zmieniane tulejki w rozruszniku oraz uszczelniacz mostu-to raczej nie ma wiele wspólnego, ale dla zasady wolę napisać.
-
Łożysko oporowe.
-
jest LPG czy tylko benzyna ?
serwo dobrze dziala (mocno wspomaga) ?
-
Jest to na LPG, na benzynie nie sprawdzałem.
Jest jeszcze jedna rzecz, która i tak muszę naprawić, a wczoraj zauważyłem-jeden przewód alternatora zamiast "oczka" miaałem "na wcisk" między nakrętki, nie miał zarobionej końcówki i był "przycięty", ale ledwo się trzymał.
Czy to może być winą spadania obrotów?Oczywiście i tak i tak będę to naprawiał.
Serwo pod kątem hamulców działa ok.
-
Co ma serwo do sprzęgła. Ewidentnie łożysko oporowe
-
Czy to może być winą spadania obrotów?
jezeli nie ladowal i aku juz byl na wyczerpaniu to wtedy obroty moga spadac - ale od razu bys zauwazyl, bo po zgaszeniu juz bys nie odpalil
Serwo pod kątem hamulców działa ok.
Jest to na LPG, na benzynie nie sprawdzałem.
to pewnie masz tak ubogo na wolnych, ze byle opor na wale (od wcisniecia sprzegla) powoduje spadek RPM
Co ma serwo do sprzęgła. Ewidentnie łożysko oporowe
serwo do sprzegla nic nie ma, ale moze miec do falowania pracy silnika
-
Niezłe teorie. 🤔
-
Przy okazji-Panowie-jak demontuje się wybierak skrzyni przy jej demontażu?
Tzn sam proces demontażu skrzyni to nie problem, tylko mnie zastanawia, jak ma się do tego lewarek umieszczony bezpośrednio w skrzyni?
Jakieś widełki go trzymają czy inny patent?
Czy ewentualne zabezpieczenie lewarka jest jednorazowe czy trwałe?Wolę się przygotować :)
-
demontaz skrzyni brzmi dwuznacznie - chcesz rozbierac skrzynie na czesci (w tym wybierak), czy chcesz ja wyjac z auta ?
-
Wyjąć z auta.
-
to dla wygody mozesz wyjac drazek (lewarek), chociaz siedzi on ciasno na plastikowych pierscieniach i pozniej rownie ciezko go wlozyc,
da sie jednak skrzynie wyjac z zalozonym drazkiem (galke mozna odkrecic), tylko trzeba ostroznie manewrowac, zeby tunelu od spodu nie podrapac,
odpowiedz na pytanie zasadznicze brzmi : nie demontuje sie wybieraka przy zdejmowaniu skrzyni (jedyny element ktory trzyma go do nadwozia to mieszek skajowy w przypadku plusow, gumowy w przypadku minusow)
-
mimo wszystko zdemontuj lewarek, będzie Ci dużo łatwiej. Tu jest odwrotnie niż w życiu, łatwiej wyjąć trudniej włożyć ;) z lewarkiem oczywiście