FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: Maćko w Maj 11, 2018, 14:25:58 pm

Tytuł: Średnica rur dwururka vs portki OHV
Wiadomość wysłana przez: Maćko w Maj 11, 2018, 14:25:58 pm
Czy średnica rur w dwururce z Caro jest taka sama jak we wcześniejszych polonezach?

(https://thumbs.img-sprzedajemy.pl/1000x901c/b5/d3/9d/dwururka-rura-wydechowa-przednia-polonez-glowno-sprzedam-357990812.jpg)

vs

(http://www.motozbyt.net/4911-6493-thickbox/rura-dwururka-fso-polonez.jpg)

Buduję 4-2-1 do rovera i się zastanawiam którą opcję wybrać, portki kuszą właśnie długością rur, mniej cięcia i spawania (teoretycznie) żeby złożyć długie 4-2-1.
Tytuł: Odp: Średnica rur dwururka vs portki OHV
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Maj 11, 2018, 15:41:05 pm
Ja na długiego 4w2w1 poświęciłem 3 długie dwururki i jedną krótką choć lepiej byłoby pociąć 4 długie. Do tego 4 flansze z dwururek aby można było rozpiąć wydech pod skrzynią i dwururkę z rovera dla rur do przyjęcia zejścia z 4w2 (mają większą średnicę). Do samych łączeń rur 4w2 i 2w1 wykorzystałem te trójkątne połączenia z długich dwururek. A i do flanszy przy głowicy pociąłem kolektor roverowski 4w2. Musiałem też nieco rozpilować w nim otwory pod rury z OHVki.
Kolektor miał ok. 60-70cm odcinka "4" potem ze 30 cm odcinka"2" i przechodził w jedną rurę 55mm gdzieś pod nogami pasażera (przejście pod skrzynią na prawą stronę).

Z połączenia kolektora rurowego ze zwykłego rovera i krótkiej dwururki OHV robi się krótkie 4w2w1...

Daaawno emu miałem zdjęcia tego twora ale teraz raczej ich nie znajdę...
Tytuł: Odp: Średnica rur dwururka vs portki OHV
Wiadomość wysłana przez: Ciastek w Maj 12, 2018, 07:27:03 am
(https://images84.fotosik.pl/1067/74be9c9945bf2447gen.jpg)

(https://images82.fotosik.pl/1068/b530cf745db60c03.jpg)

(https://images82.fotosik.pl/1068/41beb1308748af93.jpg)

teraz na końcu jest jeszcze flansza pod poldorovera
Tytuł: Odp: Średnica rur dwururka vs portki OHV
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Maj 12, 2018, 09:21:05 am
Fajne ale to krótkie 4w2w1...
Tytuł: Odp: Średnica rur dwururka vs portki OHV
Wiadomość wysłana przez: Ciastek w Maj 12, 2018, 09:40:07 am
Na moje potrzeby mam nadzieje że wystarczy, ale jeśli długie 4-2-1 daje lepsze efekty to w przypadku kolegi Maćko chyba warto
Tytuł: Odp: Średnica rur dwururka vs portki OHV
Wiadomość wysłana przez: mak w Maj 12, 2018, 12:54:08 pm
Nieśmiało wtrącę się w wątek i zapytam; jak dużo daje wymiana kolektora w Roverze? To jest bardzo odczuwalna różnica? Nawet przy tym krótkim 4-2-1? Mam 1.6 na komputerze od 1.4, ot codzienny dupowóz i zastanawiam się czy powinienem zainteresować się tematem.
Tytuł: Odp: Średnica rur dwururka vs portki OHV
Wiadomość wysłana przez: Ciastek w Maj 12, 2018, 12:58:56 pm
Najpierw zainteresuj sie zdjęciem immo z kompa od 1.6 :) to kosztuje grosze a poczujesz różnicę.
Wydech ma znaczenie przy >1.8, tzn jakieś vvc itd. W 1.4 przede wszystkim mniej się nagrzewa no i lepiej wygląda niż żeliwo
Tytuł: Odp: Średnica rur dwururka vs portki OHV
Wiadomość wysłana przez: Maćko w Maj 13, 2018, 13:03:49 pm
Dzięki za opis i fotki.

@Ciastek, sondę zostawiasz w fabrycznym miejscu czy zaspawasz ten otwór?

Pierwszy wariant jaki zakładam to dokładnie taki jak pokazał Ciastek, czyli krótkie 4-2-1 z połączenia kolektora rovera i krótkiej dwururki OHV. Potem zmodyfikowana rura kolektorowa od 1.4 -> seria 1.4 -> modyfikacja końcowej części układu, czyli rury większej średnicy i tłumiki również większej średnicy (50-55mm).

Natomiast drugi wariant to wykorzystanie tej długiej dwururki i przejście z jej pomocą pod skrzynią na drugą stronę i dalej już wiadomo. Tylko właśnie jaka jest średnica tych rur, bo na pierwszy rzut oka wydaje się mniejsza i zastanawiam się czy nie będzie to wąskim gardłem.

Nieśmiało wtrącę się w wątek i zapytam; jak dużo daje wymiana kolektora w Roverze? To jest bardzo odczuwalna różnica? Nawet przy tym krótkim 4-2-1? Mam 1.6 na komputerze od 1.4, ot codzienny dupowóz i zastanawiam się czy powinienem zainteresować się tematem.
Przy 1.4 różnica jest praktycznie nie odczuwalna, zalety to dużo mniejsza waga, wygląd no i kolektor rurowy dużo szybciej stygnie. Przy 1.6 to już nawet najprostszy plug&play czyli 4-1 poprawia osiągi.
Tytuł: Odp: Średnica rur dwururka vs portki OHV
Wiadomość wysłana przez: Ciastek w Maj 13, 2018, 21:16:24 pm
sonda narazie tam wkręcona, działa jak powinna , nie myślałem żeby ją przenosić. Są jakieś wątki nt temat. Tylko pasować trzeba na aucie z wkręconą sondą żeby potem było dojście
Tytuł: Odp: Średnica rur dwururka vs portki OHV
Wiadomość wysłana przez: Multec w Maj 13, 2018, 22:27:05 pm
Po co Wy chcecie tą sondę przenosić to ja nie wiem. Jest w dobrym miejscu, szybko się nagrzewa. Kwestia wycięcia okienka w łapie silnika.

Kolektor zrobiony na krótkiej dwururce z OHV jest ok, chociaż w VVC te 3-4Nm zje. Ale w 145tce spokojnie będzie rzygać serię.
Tytuł: Odp: Średnica rur dwururka vs portki OHV
Wiadomość wysłana przez: Ciastek w Maj 14, 2018, 09:18:18 am
okienko wycinasz nie w samej łapie (poważnie to brzmi i budzi wątpliwości) ale w cieniutkiej blasze, normy bezpieczeństwa zachowane :)

Nie ma sensu zmieniać położenia sondy, pracuje prawidłowo.
Tytuł: Odp: Średnica rur dwururka vs portki OHV
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Maj 14, 2018, 12:18:50 pm
Podepnę się, bo zainteresowała mnie sprawa bandażowania kolektora wydechowego.
Owijasz sobie na mokro bandaż na rury, na tzw zakładkę. Czyli 1/2 nowej warstwy idzie na 1/2 poprzedniej warstwy. Końcówki zaciskasz specjalnymi opaskami. Ja jeszcze owijam drutem nierdzewnym wszystko po całości . Bierzesz drut 0,7mm i kręcisz spirale. To daje 100% pewność że nie spadnie.
Po odpaleniu bandaż potrzebuje się wypalić przez ok 1 h. Smród nieziemski, więc trzeba to robic po za garażem i na początku na otwartej masce.
Zatem ile bandażu potrzeba na owinięcie kolektora wydechowego w GSi? A ile na ruraka 4-2-1 w roverze?
Tytuł: Odp: Średnica rur dwururka vs portki OHV
Wiadomość wysłana przez: lesor#1973 w Maj 14, 2018, 13:10:47 pm
Zatem ile bandażu potrzeba na owinięcie kolektora wydechowego w GSi?
W GSI potrzeba 5 metrów taśmy o szerokości 5cm przy grubości 2mm i do tego z 10 opasek stalowych.
Tytuł: Odp: Średnica rur dwururka vs portki OHV
Wiadomość wysłana przez: Ciastek w Maj 14, 2018, 13:58:26 pm
Żeby było dobrze potrzebujesz 10m zarówno do rovera jak i GSI, owijałem oba. Ten na zdjęciu był owijany budżetowo z 5m i wyszło jak widzisz. Jak dasz mniejsze zakładki będzie więcej i może starczy
Tytuł: Odp: Średnica rur dwururka vs portki OHV
Wiadomość wysłana przez: lesor#1973 w Maj 14, 2018, 14:08:08 pm
Żeby było dobrze potrzebujesz 10m zarówno do rovera jak i GSI, owijałem oba. Ten na zdjęciu był owijany budżetowo z 5m i wyszło jak widzisz. Jak dasz mniejsze zakładki będzie więcej i może starczy
Zgadza się, nie wiem czemu napisałem 5m, może dlatego, że miałem dwa po 5m.  Z 10m zostało z półtora metra.
reasumując:
na kolektor GSI zużyłem 10 metrów taśmy o szerokości 5cm przy grubości 2mm i 10 opasek stalowych.