FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: Chińczyk w Maj 21, 2018, 16:58:47 pm
-
Czołem !
Chce wykonać obróbkę głowicy i kolektorów wg. poradnika użytkownika Seru (już raczej byłego z tego co widziałem), lecz niestety zdjęcia wygasły. Jasne, jest to tam tak łopatologicznie napisane, że i bez zdjęć powinienem sobie poradzić, natomiast jednak co zdjęcia to zdjęcia. Zatem czy może ktoś zachomikował zdjęcia z tego artykułu i chciałby się nimi podzielić ? ;>
Pozdrawiam. :)
-
Mógłbyś dać linka do tego artykułu?
-
http://www.fsoptk.pl/krotki-kurs-obrobki-glowicy-i-kolektorow/
-
http://www.sqad.pl/por_002.php proszę bardzo.
Btw strasznie szkoda, że takie artykuły przepadają, a nikt nie zamieszcza nowych (sam może za jakiś czas wrzucę artykuł o upgrade z 1 na 2 generację gazu w borku, jeśli w ogóle kogoś zainteresuje). Sam staram się większość archiwizować na dysku, przydatna wiedza.
-
Wielkie dzięki Daniel ! <jupi>
Teraz mogę w wolnej chwili zacząć dłubać przy głowicy jak wróci od szlifierza. Btw. jak sprawa z Twoim remontem silnika ? Może w tym/przyszłym miesiącu sam bym do niego zawiózł swój słupek aby go ocenił. Pytanie jak Ty oceniasz tego Pana ? :P
-
Na razie wychodzi na to, że nic nie ruszy. Nigdzie nie ma tłoków, znalazłem tylko komplet rzemieślniczych w chorej (jak za rzemiosło) cenie. Pierścienie, jakie są dostępne to tylko prima łódź, która wiadomo, jakie ma opinie. Znalazłem na razie 3 tłoki na drugi szlif, ale nie biorę, bo po cholerę mi 3 tłoki, jak nie mam perspektyw na znalezienie czwartego (są - ale starego typu, długie). Jak tak dalej pójdzie, będę musiał wrzucić drugi silnik, albo chcąc nie chcąc załaduję rzemieślnicze tłoki z pierścieniami prima. :/
-
Nie jestem specem od tłoków, ale na Sprzedajemy i OLX pojawiło się takie ogłoszenie. Są czegoś warte ?
https://www.olx.pl/oferta/polonez-tloki-1600-nowe-CID5-IDtghdX.html#61f7fab1a5
-
To jest nominał, montuje się je do nowego/tulejowanego silnika.
-
http://www.mot-pol.com.pl/index.php/twoje-konto/view/productdetails/virtuemart_product_id/3225/virtuemart_category_id/245 niby po przebiegu 2000km, ale kto wie ile miały prawdziwego przebiegu?
a o tych chyba mówiłeś że są anodowane
https://www.auto-truck.pl/tlok-silnika-kpl-8040-ii-szlif-1600-gorzyce-p-35234.html
-
Dzięki za linki, ale używanych tłoków nie będę montował, a w drugim linku są tylko 3 sztuki, ale chyba je zakupię i jeden tłok zamontuję po prostu z innej parafii.
-
nie wiem na który szlif wyjdzie wał na panewkach głównych, ale może warto zachować linki do sklepów gdzie części jeszcze są http://sklep.kewt.pl/polonez-131516-panewki-glowne-iv-szlif-p-2044.html
http://www.tomring.pl/ jakaś firma dorabiająca pierścienie
-
Daniel, skoro taki problem jest ze znalezieniem tłoków i pierścieni na II szlif to nie lepiej i szybciej kupić drugi słupek ? Albo kupić nowy blok. Okej, cena nie mała, ale jak to nominał to znajdziesz bez problemu tłoki i pierścienie nominalne czyli odpadną Ci koszty szlifierza tak na prawdę. http://allegro.pl/blok-silnika-polonez-1600-abimex-061388-nowy-i6726705654.html#thumb/1
-
ale tloki nominalne do 1.6 to tez gruby szmal
-
Chętnie bym kupił, ale co z grupą selekcyjną? Trzeba jeszcze wyszukać tłoki nominalne w odpowiedniej grupie selekcyjnej do bloku, czyli A,B lub C... To jest większy cyrk, niż się wydaje <blee>.
Problem w tym, że tłoków na 1 szlif też nie ma, dostępne od ręki są dopiero na czwarty, ale wtedy wiadomo - przytrzesz, "wyjeździsz" motor, i nie ma już co szlifować, tylko trzeba tulejować blok. I cyrk z szukaniem tulei, tłoków selekcyjnych + spore koszty tulejowania,wszystko zaczyna się od początku. Wolę zrobić bezpiecznie na 2 szlif i zostawić sobie zapas.