FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: Maćko w Maj 23, 2018, 21:34:33 pm
-
Mam taki problem, który pojawił się po remoncie skrzyni i mnie mocno drażni. Mianowicie - metaliczne wibracje lewarka zmiany biegów, które pojawiają się na wysokich obrotach* (~6000rpm+) na biegu 2, 3 i 4. Czy ktoś się spotkał z taką przypadłością i ma jakiś genialny pomysł co może być problemem i jak go rozwiązać?
*pytanie bardziej do wyznawców K16, mało kto kręci OHVkę tak wysoko.
-
sprężyna ustalająca jego położenie luźna lub drgania skrzyni wraz z silnikiem. po wyjęciu biegu wraca do pozycji "0"?
-
Tak, bez problemów wraca do pozycji neutralnej. Podczas remontu rzuciły mi się w oczy dwie śrubki, które zdecydowanie nie są fabrycznym rozwiązaniem. Zostawiłem je i zastanawiam się czy nie to jest problemem (ale w sumie wcześniej też były, a problem nie występował).
(https://i.imgur.com/318Kr7w.jpg)
Oprócz tego, po rozgrzaniu skrzyni występuje mały zgrzyt przy zmianie biegu z 2 na 3. W innych kombinacjach (z 1 na 3 i przy redukcji 4 / 5 na 3 jak w masło). I zastanawiam się czy nie jest to powiązane z tymi wibracjami lewarka.
Wibracje skrzyni i silnika raczej nie, sam silnik pracuje bardzo równo, poduszka skrzyni biegów była zmieniana na nową, to samo podkładki gumowe i tulejki mocujące skrzynię do podłużnicy. Wał nie wibruje. Jedyne do czego można się przyczepić w układzie napędowym to sprzęgło które jest już trochę zużyte.