FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Bastek772 w Czerwiec 01, 2018, 19:31:40 pm
-
Witam,
Atu Plus GSI
Jakiś czas temu miałem problem z potopionymi przewodami w wiązce pod deską rozdzielczą, przetop podobno spowodowany był przez radio. Wiązka naprawiona i wszystko smigało ok.
W między czasie ze dwa razy miałem sytuację, że rozrusznik mi się zawiesił - kręcił i nie chciał odpuścić.
Ostatnio znowu ten sam problem z tym, że teraz za nic nie chciał odpuścić. Kręcił cały czas, w końcu przestał kręcić, ale dalej był załączony, wył. Padł dopiero po zdjęciu klemu plusowej z akumulatora.
Wyciągnąłem rozrusznik i:
- elektromagnes jest pęknięty, jego obudowa jakby lekko przytopiona
- jest lekki luz na łożysku bendixa
- oprócz tego przewody wyglądają jak na zdjęciu.
Od czego jest ten czerwony - idzie od rozrusznika do wiązki, idzie do stacyjki? Też jest przyjarany.
Pytanie czy regenerować ten rozrusznik czy szukać innego?
-
Pytanie czy regenerować ten rozrusznik czy szukać innego?
He he, to chyba pytanie retoryczne. Ja mam jeden nadliczbowy sprawny i pewny rozrusznik - i za 50 zł chętnie się pozbędę. Spróbuj za tyle zregenerować. :)
-
Powiedz mi tylko czy te trzy sekcje komutatora co są ciemniejsze od pozostałych to taki efekt na zdjęciu, czy co, bo kiepsko to wygląda.
Jeśli po przeczyszczeniu papierem ściernym nie nabrały koloru pozostałych i/lub mają wżery to kup cały sprawny rozrusznik.
Jeśli to tylko tak na zdjęciu wygląda to kup nowy elektromagnes i składaj go do kupy. Jedynie magnes się skleił i stopił. Zwróć uwagę na szczotki, jak trzeba to też je wymień.
Jak chciałbyś go sprawdzić, żeby w ciemno nowego elektromagnesu nie kupować, to procedura jest taka:
1- skręcasz cały rozrusznik w całość. Magnesu nie zakładasz bo i tak jest do wywalenia.
2- do tak przygotowanego rozrusznika podpinasz "-" na obudowę i "+" do tego oczka co był przykręcony do magnesu
3- kręci = sprawny. nie kręci = spalone uzwojenie stojana
-
Te trzy części na zdjęciu wyszły ciemniejsze, wszystkie są jednakowe.
Pewnie i tak kupię cały, ale spróbuję go jeszcze sprawdzić.
Dzięki za pomoc.
-
Rozbierz na metale kolorowe i kup sobie drugi.
-
wyciągnie 0.5kg miedzi, 0.2kg aluminium i 5kg złomu stalowego. Starczy mu co najwyżej na 2 piwa i paczkę chipsów
-
dopóki jest mozliwosc to trzeba kupic tanio drugi sprawny rozrusznik,
a ten, skoro dobrze krecil, to trzeba zostawic na zapas i na spokojnie szukac bendiksa
-
wyciągnie 0.5kg miedzi, 0.2kg aluminium i 5kg złomu stalowego. Starczy mu co najwyżej na 2 piwa i paczkę chipsów
Dobre i to. A przy odrobinie szczęścia, coś jeszcze z niego odzyska na zapas, np. szczotki. Jak zacznie regenerować, to te same pieniądze, które mógł przeznaczyć na przepicie lub jakiś inny cel, będzie musiał wpakować w rozrusznik. Ja jestem zwolennikiem regenerowania i lubię czasami podłubać, by coś uratować, dać czemuś "drugie życie", ale bez przesady - rozrusznik do poloneza nie jest jakimś unikatem na rynku części używanych i nie kosztuje tyle, co złoty kolczyk z brylantem. Wszystko przemawia za niebawieniem się w regenerowanie tego, z ceną na czele. No, chyba że ktoś posiada wiedzę, umiejętności i park maszynowy, które pozwolą zredukować wydatki poniżej zakupu sensownej używki.
-
Toć jemu potrzebny jest tylko nowy elektromagnes, to gdzie ta regeneracja?
-
Jeżeli jesteś w stanie zagwarantować, że wymiana elektromagnesu w stu procentach załatwi sprawę, to zwracam honor.
-
Przez internet nic nie mogę. Pisałem jak sprawdzić ten rozrusznik co chłop ma, jak się kreci bez elektromagnesu to i z nim będzie działał.
-
a niby dlaczego mialby nie dzialac,skoro problemem bylo to,ze nie chcial sie wylaczyc,
to oznacza,ze silnik dziala