FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: Brysiek#1957 w Czerwiec 24, 2018, 01:55:22 am
-
Przejrzałem kilka tematów ale nie znalazłem nic z aktualnymi propozycjami .
Tak więc co wybrać do GSI
https://www.phjacus.pl/4-Cylindrowe-c336.html
Myślałem o STAG 4 QBOX BASIC ale może nie warto przepłacać i równie dobry będzie KME NEVO 4
Pozostaje jeszcze kwestia wtryskiwaczy, a tu jest jeszcze większy wybór, tylko właśnie co wybrać?
https://www.phjacus.pl/BARRACUDA-c306.html
https://www.phjacus.pl/HANA-c158.html
https://www.phjacus.pl/MAGIC-JET-c343.html
Parownik już zamontowany ponoć jakiś lepszy
-
tydzien temu jeszcze 338pln ,a teraz 346 za Nevo4 - a zeby go obesralo, jakies goowniane korekty pisac
ale o czym temat ?
no tak, o GSI ;p
przed zlotem chcesz to zakladac ?
jak chcesz tanszy sterownik, to polecam agisa M210 w megapolu z 290pln (chyba)
jezeli chodzi o Nevo vs. Qbox to nie warto doplacac do staga
hana vs baracuda - genaralnie jeden pies i cena taka sama, wiec jednak baracuda,
oczywiscie pojedyncze, mozna zasilac z grzebienia
jaki ten parownik masz, nie znam modelu "ponoć" ;p
-
Jak się uda to założę przed złotem 😀 generalnie chcę elektronikę za którą nie przepłacę i wtryskiwacze które ogarną ewentualnego swapa.
Parownik wyjęty z Hondy Tomka
-
Polecam Techa 204, teraz staniał o niecałe 3 dychy. Program jak chyba przy każdym sterowniku całkiem intuicyjny (jeśli się wie o co chodzi, ja nie wiedziałem i miałem trochę problemów z ustawieniem ).
-
Rekduktor to KME gold, po trawieniu beną z brudu utracił złoty kolor :P
-
gold do GSI to overkill, drugie wyjscie pozostanie bezuzyteczne, chyba ze bedzie montowany drugi silnik ;p
najbardziej oplacalnym sterownikiem jest agis M210, ma tylko dwie "wady" :
1. dziala na czasie bieżącym, wiec nie ma podwajania czasow - czyli trzeba go laczyc z wystarczajaco szybkimi wtryskiwaczami, czyli2 roverka na valtekach nie obskoczy ;>
2. nie ma podlaczenia do sondy lambda, wiec OL trzeba wystroic posilkujac sie czyms dodatkowym,co czyta sonde - to nie jest wada dla warsztatu, a jedynie dla amatora, ktory nie posiada nic oprocz laptopa i interface
zaleta jest czytelny program i latwosc strojenia oraz cena wynoszaca 290pln,
powiedzmy,ze wada na dzien dzisiejszy moze byc brak zintegrowanego czujnika MAP-VAC-temp. montowanego na przewodzie (temp. jest odzielnie), ale dla mnie to nie jest wada, bo mozna umiescic czujniki tam gdzie sie chce
jezeli wtryskiwacze maja byc z zapasem, to kolorowe hany odpadaja, potrzebne sa hany złote lub baracudy ,gdzie stosuje sie dysze,
magicFX tez sie sprawdza, ale nie mozna ich montowac wylotem do gory, wiec musialyby byc przy wtryskiwaczach benzynowych, od dolu kolektora nie bardzo jest jak je umiescic,
oczywiscie na gore sie zmieszcza, bo nawet baracudy wcisnalem w zrobionej listwie z MAPem po srodku,ale wyszlo tak ciasno, ze drugi raz bym sie na to nie skusil
-
Montowałem GSI około pół roku temu. Sterownik Stag 300-4, wtryskiwacze magic starego typu, do tego mocno przewymiarowany parownik zavoli zeta plus super, na wypadek montażu jakiegoś mocniejszego silnika. Jedyny problem to wysokie ciśnienie robocze tego parownika, przez co musiałem zastosować małe dysze. O ile dobrze pamiętam to chodzi bez podwajania (czy sumowania) czasów wtrysku. Jeśli masz parownik GOLD to puść go na dwóch filtrach i zrób kompensację z drugiej strony listwy wtryskowej, czy jak tam będziesz puszczał.
-
ZetaS ma troche ograniczona regulacje cis. ale jakie to duze cis. miales ?
kompensacja z Golda dla takiej mocy to przerost formy nad trescia, nawet z grzaniem gazu nie bedzie problemu przy takim przeplywie,ale gaz bedzie zimniejszy niz bylby np. w silverze
ale dales makaron z wtryskow do dyszy,a i tak nic to nie dalo, bo wtryskiwacze leza,
magice nie moga lezec, bo szybko sie zakleja i wytra, jak zreszta kazde tloczkowe wtryskiwacze,
magice sa szybkie, wiec dadza rade bez podwajania, ale przy roznicy w cenie 10pln na wtryskiwaczu w stosunku do baracudy, to nie za bardzo maja sens, a jeszcze trzeba je dobrze umiescic, zeby zrobily duzy przebieg
-
Jak dobrze pamiętam to przy całkowicie zakręconym parowniku ciśnienie wynosiło 1.3 bara. Przedstawiłem swój pomysł na montaż Instalacji i nie twierdzę że jest on najlepszy i jedyny prawidłowy, a jedynie że tak można to zrobić. Co do wtryskiwaczy to długa historia, ale tak naprawdę ciężko o szybsze wtryskiwacze tłoczkowe i mniejsze niż te. Że leżą i się wytrą lub zakleją to trudno, kupi się nowe lub jak ktoś lubi się bawić zregeneruje i skalibruje te, czego nie można zrobić niestety z hanami czy barracudami bo się nierozbieralne.
-
troche duze to cis. ,bo bez łaski powinno zejsc ponizej 1.2bara - Zete trudno zmusic do wartosci nizszych niz 1.0bara, ale nie 1.3,
moze membrana twarda,albo dzwinienka podgieta
magiki sa bardzo szybkie, sa dosc male i sa rozbieralne - nie sa zle, ale nie moga lezec,
nie tylko dlatego,ze sie zakleja i nie rusza - problem w tym, ze pracujac tez sprawne nie beda, bo kazdy bedzie zyl wlasnym zyciem i dawkowanie bedzie rozne dla kazdego cylindra, a tego nie chcemy zwlaszcza w dlugich kolektorach,
jak ktos musi polozyc wtryskiwacze to polecam klapkowe lub mebranowe,
sam kupilem WGS Blade glownie po to, zeby je przetestowac,
sa szybsze i mniejsze niz magic oraz tansze,
zamontowalem je co prawda w normalnej pozycji i jezdza w Alfie, daja rade ale maja wady - nie zauwazylem, zeby przepuszczaly gaz po wylaczeniu silnika, ale to sie moze zdarzac (taka konstrukacja), najlepiej pracuja na cis. gazu 1.2bara i wyzszym oraz po ~100km zaczynaja odmawiac posluszenstwa i trzeba na chwile przelaczyc sie na benzyne, zeby odpoczely,
nie wiem, czy to ma cos wspolnego z temp. czy moze cis. nizsze niz 1.2bara im przekadza,
jest to troche irytujace, ale je rozpracuje,gdy bede mial auto na dluzej,
ich niska cena czesciowo takie niedogodnosci rekompensuje, wiec jako swiadomy wybor sa dobre
-
Chciałbym podczepić się pod temat. Czy do GSI taka instalacja będzie odpowiednia?
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7479752396
Czy ew można zamienić wtryski na czerwone Valteki?
-
Wpisz sobie valteki czy "waldemary" w wyszukiwarce lpg-forum.pl i wtedy się zastanów, czy na pewno je chciałbyś montować <cwaniak2>
-
Czy ew można zamienić wtryski na czerwone Valteki?
jasne ze mozna, fizycznie jest to mozliwe,
tak samo mozna nalac do baku wody, podobnej jakosci przysluge zrobisz swojemu GSI
zestaw ogolnie bez sensu i cena raczej slaba,
przeliczmy moja propozycje:
agis M210 + TUR + baracudy (najlepiej pojedyncze)
290 + 220 + 350 = 860pln za zestaw, ktory sprawdzi sie lepiej, bo sterownik dobry i do GSI wystarczajacy, parownik mniej awaryjny i bardziej trwaly ,wtryskiwacze takie same i jednoczesnie bardzo dobre,
oszczedzasz trzy stowy i masz bardzo dobre wtryski, a i tak jest taniej niz na valtekach,
pozostaje jeszcze najwazniejsza sprawa, czyli dobry montaz
-
Dzięki panowie za odpowiedź. Dziś byłem autem u gazownika, zaproponował mi takie klocki: elektronika Stag 200 GoFast, Wtryski AC01. Cena 2100zł za całość na przewodach Fakro czy coś w tym stylu. O montaż się raczej nie obawiam bo sprawdzony i potwierdzony warsztat.
-
stag200go to najslabszy prosty model, taki nastepca staga4eco ,a kosztuje drozej niz lepsza konkurencja,
wtryski ac w01 to valteki na sterydach, ale nadal slabe,
o parowniku nie piszesz, wiec wcisnie tam alaske,
Faro w Polonezie to slaby pomysl, bo miedz 6 mozna ladnie polozyc z przewodami paliwowymi,a Faro jest za grube,
cena slaba, bo za 2300pln mozna miec zestaw na baracudach,
no moze trzeba ze stowke dorzucic do zbiornika ,jezeli ma byc montowany w kolo, bo w PN jest wiecej roboty z tym i nie latwo jest go przytwierdzic - tutaj nie wiadomo jak koles zrobi, moze przyklei pianka montazowa, bo i takie cos widzialem <uoee>
-
Tak jak napisał KGB, stag 200 z tego co pamiętam to już staroć, a o AC01 czytałem niezłe opinie, ale parę lat temu - podobno polecieli z jakością. Chyba lepiej jak postawisz na swoim i zaproponujesz swoje komponenty.
Tak już jest, że do poloneza gazownicy starają się wcisnąć to co tańsze, bo to tylko polonez - znajomemu, który chciał zagazować borewicza z sensem, czyli stag XL z sondą, mikser szczelinowy i parownik lovato, gaziarz wcisnął na siłę mikser rurkowy, parownik tomasyfetto AT07 i śrubę (na nią się umówili wcześniej, bo w ogóle nie zamierzał podjąć się tematu montażu 2 generacji do borka). Efekt jest taki, że auto chodzi fatalnie i wszystko trzeba robić od nowa, a nowy,dziadowy parownik i mikser - na sprzedaż/wywalenie w kosmos :/
Morał taki, że postaw sprawę jasno, montują zestaw który sobie zamarzyłeś, albo trzeba szukać innego warsztatu. Instalację montuje się raz i na lata, więc lepiej wybrać zestaw, który zaproponował KGB - przynajmniej z opinii na forum wydaje się lepszy od tego, który zaproponował Ci gaziarz.
-
Niestety KGB, to jest właśnie Polska i podejście ludzi do tematyki aut FSO. Lepszy dobity gruz z komisu ale ze znaczkiem Audi, aniżeli ładny i zadbany Poldek. Spotkałem się kilka razy z mechanikami którzy na widok Poloneza zacierali ręce że pójdzie drut, będzie dobrze no bo to mało wymagające auto. Na szczęście jest to skrajna patola. Ogólnie spotykam się z reakcjami typu "w końcu coś normalnego" czy "kiedyś to było
2 klucze i wkrętak i się naprawiało nie to co tera", "panie jeździj tym dopóki będą części, nic lepszego nie potrzeba chyba ze kto szuka ch*ja do dupy" XD
Wracając do tematu, gazownik stwierdził że faktycznie, jest to prosty sterownik ale i silnik nie potrzebuje nic lepszego bo nie osiąga ani obrotów ani chorych mocy i nie jest naszpikowany elektroniką. Tak czy inaczej podsunę mu to co zaproponowałeś, choć myślę że będzie ciężko bo to autoryzowana stacja STAG.
-
Morał taki, że postaw sprawę jasno, montują zestaw który sobie zamarzyłeś, albo trzeba szukać innego warsztatu. Instalację montuje się raz i na lata, więc lepiej wybrać zestaw, który zaproponował KGB - przynajmniej z opinii na forum wydaje się lepszy od tego, który zaproponował Ci gaziarz.
Medal ma 2 strony. Jak samochód bedzie niedomagał po montażu LPG, gazownik wypnie się i powie: takie se klocki pan dobrałeś, mówiłem weź inne.
-
warsztaty gazowe maja umowy z danymi producentami, ten jak piszesz ma utoryzacje STAG, wiec oferuje glownie produkty AC,
w takim razie moze nie wlozy alaski tylko AC R02, czyli tez nic ciekawego - wystarczy tak samo jak alasca, ale mi jakos te parowniki nie leza pod maska Poloneza, TUR ma ta przewage, ze kanaly wodne sa szerokie i mozna bez obaw wpiac go szeregowo w uklad ogrzewania,
ale to detale,
AC oferuje tez calkiem niezle wtryski ac w03, ktore mozna montowac pojedynczo,
elektronika nie jest jakos specjalnie istotna w przypadku GSI - 200go sobie poradzi, tylko kupowany w detalu jest zupelnie nieoplacalny,
ale warsztaty nie kupuja w detalu, ich te kity kosztuja duzo mniej niz ceny, ktore widzisz w sklepach internetowych
to jest tylko sprzet, ale najwazniejszy jest montaz i tutaj powinienes miec najwieksze obawy,
na pewno Faro w Polonezie lezy slabo, jezeli chodzi o podwozie,
do tankowania nie ma problemu, nawet lepsze niz miedz 8 , na krotkie laczniki np. filtra z parownikiem jest spoko,
ale nie w podwoziu, bo zeby sie nie rozjezdzal to tak ci podziurawią podluznice lub podloge wkretami, ze sie rozplaczesz jak to zobaczysz,
dobur i montaz butli w kolo tez nie jest trywalny w PN,
ale w sumie masz Atu, a tam bym dla siebie wkladal walec ~90L - bo w sedanach nie wypada skladac oparcia kanapy ;>
-
odkopuje temat
szukam odpowiednich wtrysków do gsi.
mam sekwencje na stagu 4 eco i wtryski omvl niebieskie
chciałbym zostawić komputer i całą instalacje i zalożyć tylko nowe wtryski
jakie polecacie do takiego zestawienia
-
baracudy,
tansze to magicjet lub ACW3,
najtansze WGS Blade (do gsi raczej czarne)
-
no dobra, polecasz barracudy
ale co z dyszami regulacyjnymi? da się do barracud dokupić?
hany mają zamienne: można zamówić takie jak trzeba (słyszałem ze podobno do gsi 1.9 mm)
a w przypadku barracud jak to się przedstawia
planuje sam założyć wtryski a do gazownika dać jedynie na regulacje zeby mi nie policzył za demontaż wtrysków celem wymiany dysz na właściwe
-
Dysze w barracudach dostępne są chyba w jednym lub dwóch rozmiarach, a potem sobie je rozwiercasz na odpowiednią średnicę. Sztuka kosztuje chyba 2,50zł.
Barracudy miałem w 1.4, potem przełożyłem do VVC (rozwierciłem dysze z 1.9 na 2.8) i działa jak trzeba. Polecam ;)
-
baracudy przychodza z dyszami 1.5mm i trzeba je sobie rozwiercic,
GSI puszczalem na dyszach 2.0mm