FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: Nole w Czerwiec 25, 2018, 09:49:14 am
-
Panowie.
Pacjent to PN Caro z dokładanym wspomaganiem. Przekładnia ZF, pompa JKC. Wszystko nowe części. Problemem jest ciezka praca układu. Z połozenia kierownicy na wprost trzeba przyłozyć siły by zaczelo to wspomaganie chodzić i jak juz sie kręci to czuć ze coś tam wspomaga.
I teraz pytanie, czy mariaż zf'a z jkc nie bardzo jest trafiony, czy nowe elementy muszą się "ułożyć". Może po prostu coś jest spieprzone.
W co uderzyć, gdzie poszukać... Pomożecie? <lol>
-
słychać że pompa mam obciązenie ? bo wygląda że pompa jakby nie domaga ...
Miałem taki mix wspomaganie działa ciut inaczej ale było wspomaganie ...
-
Płyn jest?
-
Jutro bede mial auto na tapecie, wiec mam nadzieję ze sie coś ustali :).
Płyn jest.
Myślę o wsporniku ukł wsp. ewentualnie ta pompa- też ją typuję jako pierwszą... choć jet nowa <uoee>
-
jak masz inną to zamień same stalowe końcówki wyjścia z pompy. Tam jest ukryty regulator ciśnienia.
-
U mnie, co prawda mix odwrotny, pompa ZF przekładnia JKC i po usunięciu nieszczelnego przewodu (zapowietrzało się) chodzi wszystko jak powinno. Z usterką działało właśnie tak jak opisujesz. Wiem, że wszystko nowe ale moje przewody też wyglądały na porządne.
-
Paweł, mam taki MIX w Fiacie 125p 1800. Pompa JKC + przekładnia ZF, działa bardzo lekko, chyba nawet lżej niż w Polsku Plusie.
W ORCIARI jest komplet ZF, wpadnij, przejedziesz się, zobaczysz jak u mnie to działa <ok>
-
Temat zamknięty. Nowa pompa okazała się być "trafiona" Podmianka na inną dała oczekiwany efekt. Wspomaganie działa <spoko>
Podziękował
-
rozbierz zawór regulacji to będzie spoko. Musiał się zawiesić.
Tu masz mój film z naprawy pompy w Kia. Polonez ma podobną zasadę działania.
https://youtu.be/dkoYrHPxo9c
-
Paweł, mam taki MIX w Fiacie 125p 1800. Pompa JKC + przekładnia ZF, działa bardzo lekko, chyba nawet lżej niż w Polsku Plusie.
W ORCIARI jest komplet ZF, wpadnij, przejedziesz się, zobaczysz jak u mnie to działa <ok>
Jedyna wada tego miksu to olej mocniej się nagrzewa wzgledu na konstrukcje pompy wspomagania
-
W wolnej chwili pewnie do tej pompy zaglądnę. Część jest nowa, lecz swoje lata ma więc wszystko jest możliwe. W sumie w takiej pompie nie ma co się zepsuć...
Dzięki za podpowiedzi, za filmik <ok>
pozdro
-
można zrobić chłodnicę z rurki miedzianej od LPG i wsadzić w lewy błotnik nad nadkola. Oczywiście wszystko na powrocie. Np ukręcić spiralę 5-6 zwojów na butelce od wina.
-
można zrobić chłodnicę z rurki miedzianej od LPG i wsadzić w lewy błotnik nad nadkola. Oczywiście wszystko na powrocie. Np ukręcić spiralę 5-6 zwojów na butelce od wina.
Olej i miedz doskonałe połączenie .... Olej z kontaktem z miedzą ekspresem się starzeje .
Zobacz że żadnych układach hydraulicznych , nie mam rurek miedziany ...
-
a to ciekawe bo w samochodach często są miedziane rurki od chłodnic A/T ... Bardzo dużo Kia i Hyundai tak ma.
-
Chodzi o hydraulikę jako funkcję a nie płyny... chociaż w hydraulicznym układzie hamulcowym stosuje się miedź. Ale fakt tam nie ma oleju...