FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: Daniel#1984 w Czerwiec 30, 2018, 14:19:34 pm
-
Wyrwałem tanio chłodnicę z diesla, jak wiadomo, jest większa od standardowej OHV-kowej, teraz rodzi się tylko pytanie: czy warto wymienić zbiorniczek wyrównawczy na większy (dieslowski), ze względu na większą pojemność układu?
-
Nie,zostaw jak jest ;)
-
Nie będzie za mały? Do tego dochodzi jeszcze parownik LPG i mamy już całkiem sporą pojemność układu.
BTW to prawda, że wentylatory w chłodnicy diesla są mocniejsze, niż standardowe?
-
U mnie przy V6 i chłodnicy z diesla i oryginalnym zbiorniczku temperatura wszystko było w normie więc bym się nie przejmował.W razie co to leży mi gdzieś zbiorniczek po trucku to mogę wziąć do porównania
-
W truckach plusach dieslach zbiorniczek jest z ohv,a we wszystkich minusach jest zbiorniczek z forda. Także wychodzi na to że bez różnicy :)
-
Czyli nie wymieniać na większy, dzięki panowie. :)
-
Ja mam zamontowaną w szesnastce taką chłodnice. Jedyne co to trzeba pamiętać o tym że trzeba nalać mniej płynu do zbiorniczka bo więcej go wchodzi do chłodnicy a pozatym objętość płynu się zwiększa wraz z temperaturą i ciśnieniem w układzie.
-
Nikt nie napisze, że wentylatory muszą byc od diesla bo maja inne mocowania. A są one tak dziwne, że podłączone zgodnie z kolorami przewodów kręcą się w drugą stronę :P
-
O to warto wiedzieć, bo chłodnica będzie zamontowana do silnika świeżo docieranego po remoncie, więc słabo, jakby się zaczęły pchać powietrze przed auto :P. Sprawdzę to przy montażu.
-
Wentylatory nie koniecznie ale ich mocowania są dedykowane do tej chłodnicy. Same wiatraki mogły by być z ohv tylko po co skoro są słabsze i zajmują więcej miejsca pod maską.