FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: Ciastek w Lipiec 06, 2018, 09:04:27 am

Tytuł: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: Ciastek w Lipiec 06, 2018, 09:04:27 am
Cześć

Niedługo planuję zrobić SWAP na 1.8 i mam kilka pytań które niekoniecznie były tutaj poruszane. Początkowo wzorowałem się na dostępnym w necie artykule Serockiego ale podobno jest tam sporo błędów.

1) Przepustnica MHB000080 (piszę z pamięci), aluminiowa, wiadomo o którą chodzi. Ma ona mniejszą średnicę niż poldoroverowa, jaki jest sens jej zakładania? Trzeba wiercić dodatkowo kolektor, kombinować z krokowym. w 1.4 mam cały czas mniejsze bądź większe problemy z wolnymi obrotami. Wymiana przepustnicy i krokowego coś w tym temacie pomoże czy wręcz przeciwnie?

2) Koło pasowe wału korbowego. Przy okazji SWAPa chce wsadzić alternator 65A (chyba z 400), na pasku 5pk, w poldoroverze jest 4pk. Silnik 1.8 z rovera również ma koło na 5pk, tyle że z dodatkowym miejscem na napęd (wspomaganie). Nigdy nie będe wsadzał klimy ani wspomagania i nie podoba mi się ilość wolnego miejsca w poldku przed pasem przednim. Można usunąć mechanicznie (szlifierką) część koła i jak najdokładniej wyrównać ręcznie czy trzeba kupić nowe/używane koło bez klimy, o ile są takie dostępne?

3) nabicie trzpienia na wałek, klej do gwintów wystarczy?

4) Silnik będzie jeździł na półsyntetyku, czy jest sens hydropopychacze uzupełniać syntetykiem w tym przypadku?

W innych wątkach info o dyszach gazowych ~2.2mm i ciśnienie 1,2-1,3 na reduktorze
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Lipiec 06, 2018, 10:55:43 am
1) Przepustnica MHB000080 (piszę z pamięci), aluminiowa, wiadomo o którą chodzi. Ma ona mniejszą średnicę niż poldoroverowa, jaki jest sens jej zakładania? Trzeba wiercić dodatkowo kolektor, kombinować z krokowym. w 1.4 mam cały czas mniejsze bądź większe problemy z wolnymi obrotami. Wymiana przepustnicy i krokowego coś w tym temacie pomoże czy wręcz przeciwnie?
Chodzi o sposób sterowania wolnymi obrotami w nowszych roverach nie reguluje się uchylenia przepustnicy tylko otwarcie zaworu obejsciowego, jak w abisexie i GSi. I starsze rozwiązanie z nowszym nie jest wymienne. Co do konkretnie tej przepustnicy, podobno uzyskuje się na niej najwyższą moc, ale cudów się nie spodziewaj.
4) Silnik będzie jeździł na półsyntetyku, czy jest sens hydropopychacze uzupełniać syntetykiem w tym przypadku?
Po co, skoro i tak napełnią się właściwym olejem?
W innych wątkach info o dyszach gazowych ~2.2mm i ciśnienie 1,2-1,3 na reduktorze
Te 2.2 mm to tak trochę mało, jak już tam pisałem rozwiercilem do 2.5 mm i przy ciśnieniu 1.1 bara dalej było mało. Teraz podkręciłem ciśnienie na 1.2 bara i dopiero zaczyna być ok, choć i tak może być trochę mało.
2) Koło pasowe wału korbowego. Przy okazji SWAPa chce wsadzić alternator 65A (chyba z 400), na pasku 5pk, w poldoroverze jest 4pk. Silnik 1.8 z rovera również ma koło na 5pk, tyle że z dodatkowym miejscem na napęd (wspomaganie). Nigdy nie będe wsadzał klimy ani wspomagania i nie podoba mi się ilość wolnego miejsca w poldku przed pasem przednim. Można usunąć mechanicznie (szlifierką) część koła i jak najdokładniej wyrównać ręcznie czy trzeba kupić nowe/używane koło bez klimy, o ile są takie dostępne?
Można, ale po co, lepiej mieć wspomnę niż jej nie mieć ;) A w minusie podobno koło pasowe wchodzi na styk, tak że jeszcze można paski pozakładać (w plusie to już w ogóle jest luźno ).
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: KGB w Lipiec 06, 2018, 11:03:00 am
2) Koło pasowe wału korbowego. Przy okazji SWAPa chce wsadzić alternator 65A (chyba z 400), na pasku 5pk, w poldoroverze jest 4pk.
65A mozesz puscic na pasku 4 klinowym
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: Ciastek w Lipiec 06, 2018, 11:29:07 am
65A mozesz puscic na pasku 4 klinowym

w niedalekiej przyszłości większy alternator i webasto więc wole 5pk i od razu zrobić jak trzeba. Jak z kwestią współpracy koło pasowe-wał korbowy? Można tam dać inne używane koło? Ktoś znający się na rzeczy powiedział kiedyś "nie odważyłbym się wstawić inne używane koła zębawe rozrządu na wałki" czy ta zasada dotyczy również koła pasowego?
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Lipiec 06, 2018, 12:37:57 pm
Litości, w czym niby jest gorsze używane koło zębate bez nadmiernego luzu z innego silnika od luźnego kółka, ale fabrycznego? Czym innym jest współpracująca para kół zębatych, a czym innym jest koło zębate współpracujące z paskiem rozrządu. Składając 1,8 miałem do wyboru 3 małe koła nierządu i wybrałem to, które miało najmniejszy luz na wale (a dokładniej prawie go nie miało), aby fazy rozrządu możliwie dobrze się zgrywały. Idąc tym tropem to wymieniając małe koło na nowe musiałbyś wymieniać też wał na nowy bo czop wału już się "ułożył" pod stare koło...
Co do samego koła pasowego, koło pasowe od poldorovera nie podejdzie, gdyż jest obsadzone wyżej niż w nowszych roverach (małe kółko rozrządu jest niższe w polonezie). Także zostawiając koło rozrządu z 1.8 musisz zostawić koło pasowe z 1.8. Samą bieżnię pod pasek napędzający pompę wspomagania możesz stoczyć na tokarce, a nie szarp się z diaxem.
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: Ciastek w Lipiec 06, 2018, 14:05:50 pm
Po co, skoro i tak napełnią się właściwym olejem?

chcę je wstępnie napełnić olejem, taki rodzaj masturbacji nad procesem :) Na poważnie, ma to sens czy nie? Nowe szklanki są wstępnie wypełnione olejem w jakimś celu. Pytanie: czy ten olej się miesza z resztą czy zostaje po nabiciu?
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: KGB w Lipiec 06, 2018, 14:55:13 pm
Jak z kwestią współpracy koło pasowe-wał korbowy? Można tam dać inne używane koło?
jezeli pasuje,czyli ma takie samo mocowanie to nie ma problemu z zalozeniem kola od innego silnika,
ale obcinanie diaksem nie wchodzi w gre,
 kola sa wywazane i po stoczeniu wybranej czesci nalezaloby je wywazyc,
albo przynajmniej sprawdzic pod tym wzgledem
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: Multec w Lipiec 07, 2018, 00:17:12 am
MHB000800 to zwykła przepustnica 48mm i na niej nie robi się największej mocy. MHB000261 czyli 52mm jest najbardziej interesująca.
Koło załóż z 1.4, najwyżej lekko przytrze obudowę. Nic nie trzeba rzeźbić, toczyć cudować.
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Lipiec 07, 2018, 00:37:52 am
MHB000261 czyli 52mm jest najbardziej interesująca.
To nie jest przypadkiem przepustnica od MG F?
czy ten olej się miesza z resztą czy zostaje po nabiciu?
<lol> Panie... czy to jest jakaś prowokacja? Wiadomo, że za jakiś czas szklanka napełni się olejem krążącym w silniku. W ogóle to po co lać półsyntetyka? Przecież obecnie "syntetyk" i półsyntetyk to są praktycznie jedna pieniądze, a że lepsze jest wrogiem gorszego to lepiej brać syntetyk niż półsyntetyk. Poza tym nie bierzesz pod uwagę tego, że polonezowski rozrusznik na prawdę ciężko kręci 1.8, więc w zimie raczej będziesz mógł zapomnieć o lekkim rozruchu.
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: Macfly w Lipiec 07, 2018, 01:38:41 am
A że tak podepnę się pod pytanie jak wygląda odpalanie 1.8 na osprzęcie 1.8 jakie koło zamachowe jest potrzebne  i jakiego najlepiej kompa  i przepustnicy szukać ? Podobno sterownik z  MGF  ma trochę inną mapę i się ostrzej wkręca  ? Prawda to czy wszystko jedno ?
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: Ciastek w Lipiec 07, 2018, 08:11:16 am
Panie... czy to jest jakaś prowokacja? Wiadomo, że za jakiś czas szklanka napełni się olejem krążącym w silniku. W ogóle to po co lać półsyntetyka?

Oprawca kiedyś o tym pisał jak rozbierał swoje 1.4.

Chce mieć półsyntetyk i tyle. Silnik nie jest nowy, nwm ile będzie brał, biore pod uwagę zalecenia producenta i warunki eksploatacji.

Ciekawe na jakich olejach jeżdżą właściciele vvc? Tam też byś lał syntetyk?

PS

lepsze jest wrogiem gorszego
lepsze jest wrogiem dobrego, czyli jednak...półsyntetyk, w moim przypadku LM10W40.

Ja za radą multeca kupiłem kompa z MGFa, jeżeli Gomulsky wyrażasz chęć możemy sprawdzić (nagrać) 0-100, tyle że trzeba by mieć wyniki z pomiarów ciśnienia z obu silników. Przełożenie mostu 4.3 (do wiosny, potem 3.9)
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Lipiec 07, 2018, 09:06:52 am
Ciekawe na jakich olejach jeżdżą właściciele vvc? Tam też byś lał syntetyk?
Aktualnie, w prawie każdym samochodzie mam zalany olej syntetyczny... Tak jak mówię, przy obecnych cenach olei syntetycznch nawet nie ma co sobie głowy zawracać polsyntetykami. Niezależnie od zapotrzebowania silnika na ten że.
kupiłem kompa z MGFa
O ezu, bo ja nie mam kompa od MG Fa, zaskoczę Cię, ale przepustnice nawet mam od MG F i na razie tylko lekko zmodzony wydech (w perspektywie chcę wrzucić całość na 2-2.5"  i ostatni tłumik nieco bardziej "charakterny").
Ps. Jeśli lepsze jest lepsze od dobrego, to oznacza że dobre jest gorsze od lepszego, czyli lepsze jest wrogiem gorszego ;)
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: Ciastek w Lipiec 07, 2018, 10:21:36 am
zaskoczyłeś mnie, gratuluję. Jaki numer ma przepustnica od MGF
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Lipiec 07, 2018, 12:41:38 pm
Jaki numer ma przepustnica od MGF
Przepustnica była z MG Fa 1,8 i jest to MHB000080. Trochę smuteczek :( Znaczy trzeba będzie szukać przepustnicy od WC. Pozostaje kwestia sensowności takiego zakupu, bo dla kilku KM i kilku Nm to raczej skórka za wyprawkę. A póki co trzeba będzie się zadowolić tym co jest.
Już abstra"ch*"ąc, że oleje 5W40 na półkach w sporej większości nie mają nic wspólnego z prawdziwym syntetykiem.
Panie inżynierze, właściwiej byłoby napisać wiele wspólnego bo te kilkanaście-kilkadziesiąt procent baz syntetycznych robi różnicę.
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: Maćko w Lipiec 07, 2018, 15:02:02 pm
Popychacze możesz wstępnie "zatankować" olejem (jeśli je rozbierałeś) ale nie dużo - minimalnie żeby nie chodziły na sucho przy pierwszym odpaleniu, resztę nabije pompa. Ja u siebie popychaczy nie rozbierałem, jedynie za pomocą nasadki i imadła wypompowałem z każdego stary olej no i oczyściłem z zewnątrz szmatką nasączoną benzyną ekstrakcyjną.

Do sztywnowałkowej k-serii można lać 5W, do VVC niewskazane bo będzie głośno pracował. Mój aktualnie się dociera na Elfie 10W40, niedługo zmiana prawdopodobnie na Motula 6100.

W sprawie przepustnicy Multec wyjaśnił, ta o średnicy 52mm pochodzi z ZR'a 160 i jest bardzo trudno dostępna. Ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby zastosować oryginalną przepustnicę z poldorovera (56mm), oczywiście usuwając z niej najpierw silnik krokowy i nastawnik wolnych obrotów - tak mam aktualnie u siebie w VVC.

Koło pasowe możesz zastosować z jedną bieżnią od 1.4 i paskiem 4pk (chyba 750) - zanim zamontowałem u siebie wspomaganie jeździłem na takim setupie (z tym alternatorem który Ci sprzedałem) i nie było problemów. Nic nie będzie obcierało o obudowę, taka sytuacja zachodzi w drugą stronę - gdy do silnika 1.4 założymy koło od wersji ze wspomaganiem i zostawimy dolne koło rozrządu od wersji z manualnym napinaczem (różnica chyba 2mm w grubości). Ale też nie za długo - po 5 minutach pracy się dotrze i będzie git.

Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Lipiec 07, 2018, 16:18:13 pm
Mnie bardziej interesuje, gdzie w takim układzie podpiąć odpowietrznik skrzyni korbowej, w przypadku zastosowania przepustnicy z poldorovera.

Do sztywnowałkowej k-serii można lać 5W, do VVC niewskazane bo będzie głośno pracował. Mój aktualnie się dociera na Elfie 10W40, niedługo zmiana prawdopodobnie na Motula 6100.
Czy głośno pracuje to jedyny argument przeciw 5W czy też występuje przyspieszone zużycie podzespołów wykonawczych zmianę faz rządu?
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: Ciastek w Lipiec 07, 2018, 16:47:50 pm
co myślicie o rozbieraniu szklanek i rozciąganiu sprężynek w środku?
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: Maćko w Lipiec 07, 2018, 17:47:06 pm
Nie będe pisał PW, po to założyłem ten temat. Mógłbyś wyjaśnić? Wystarczy odpiąć wtyczkę czy trzeba coś zaślepić? To samo nastawnik wolnych...
Wtyczkę odpiąć to na pewno, bo po tym zabiegu nie będzie jej już gdzie w tej przepustnicy podpiąć :d Trzeba odkręcić obudowę silnika krokowego i wyjąć sam silnik, "koło" zębate i trzpień ustalający wolne obroty.

(https://i.imgur.com/FzGSgLh.jpg) (https://i.imgur.com/J64f7iy.jpg)

Silnik krokowy nowego typu, a w zasadzie zawór wolnych obrotów montujesz na kolektorze, przewód doprowadzający prowadzisz do króćca w przepustnicy. Zdjęcie jak to wygląda u mnie w temacie o moim aucie.

Mnie bardziej interesuje, gdzie w takim układzie podpiąć odpowietrznik skrzyni korbowej, w przypadku zastosowania przepustnicy z poldorovera.
Jeden króciec jest w kolektorze, drugi w przepustnicy. Ten w przepustnicy wykorzystujesz jako doprowadzenie powietrza do krokowca. Ten w kolektorze prowadzisz do jednego z wyjść w pokrywie zaworów, drugi zaślepiasz albo prowadzisz wężykiem pod auto. Jak silnik w dobrym stanie to oba mogą dmuchać w atmosferę :]

Czy głośno pracuje to jedyny argument przeciw 5W czy też występuje przyspieszone zużycie podzespołów wykonawczych zmianę faz rządu?
Nie występuje. Oprócz ryzyka głośniejszej pracy mechanizmów dochodzi kwestia sterowania. Zmienne fazy sterowane są hydraulicznie, w układzie jest czujnik temperatury oleju. ECU na podstawie tego odczytu oblicza sobie jaka powinna być lepkość przy temperaturze X i decyduje jak długo zawory sterujące VVC mają być otwarte żeby uzyskać odpowiednie przesunięcie fazy, sterownik był kalibrowany do pracy na oleju 10W40.
co myślicie o rozbieraniu szklanek i rozciąganiu sprężynek w środku?
Robiłem to w 1.4, nie zauważyłem poprawy/pogorszenia. Ważne aby kanały olejowe w głowicy nie były zapchane, przy składaniu nie używać sylikonu tylko uszczelniacz anaerobowy (polecam earlinga AFD 2018) i nie przesadzać z ilością.
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Lipiec 07, 2018, 22:03:28 pm
Zwykłą k-seria olej 5w-40 a vvc 10w-40. Tyle odnośnie olejów do Rover. Jeśli chodzi o swap. Przepychu od ZR'a 160, koło zamachowe od 1.6 16v 32-4 czy tam 34-4 ale raczej 32-4, krokowy wraz z cewkami, czujnikiem położenia walka i komputerem od MEMS3 i *uj. Tyle w całym temacie. Krótko zwięźle i na temat
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: KGB w Lipiec 07, 2018, 22:14:13 pm
co myślicie o rozbieraniu szklanek i rozciąganiu sprężynek w środku?
sprezyna w popychaczu hydraulicznym nie przenosi sily nacisku,
nie ma sensu jej rozciagac

ECU na podstawie tego odczytu oblicza sobie jaka powinna być lepkość przy temperaturze X i decyduje jak długo zawory sterujące VVC mają być otwarte żeby uzyskać odpowiednie przesunięcie fazy, sterownik był kalibrowany do pracy na oleju 10W40.
wierzysz w to co piszesz ?
to jest zwyly tlok i jego pozycja zalezy tylko od ilosci oleju w cylindrze, nie wazne czy bedzie to 10W40 czy rzepakowy, czy moze woda swiecona,
zadna kalibracja nie ma tu sensu, bo oleje roznych producentow maja rozne parametry i olej zmienia parametry, w tym lepkosc wraz z czasem pracy,
dlatego wariatory w alfach moga zaczac klepac na starym oleju i ucichnac po wymianie, ale WC klepie tak samo,bo w nim nie ma wariatora
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Lipiec 08, 2018, 11:13:33 am
Wtyczkę odpiąć to na pewno, bo po tym zabiegu nie będzie jej już gdzie w tej przepustnicy podpiąć  Trzeba odkręcić obudowę silnika krokowego i wyjąć sam silnik, "koło" zębate i trzpień ustalający wolne obroty.

 

Silnik krokowy nowego typu, a w zasadzie zawór wolnych obrotów montujesz na kolektorze, przewód doprowadzający prowadzisz do króćca w przepustnicy. Zdjęcie jak to wygląda u mnie w temacie o moim aucie.
Spróbowałem, owszem silnik wkręcał się jak oszalały, tylko stracił zupełnie wolne obroty, cały czas 1200-1500 RPM. Także póki co odpuszczam, przepustnica 48 mm też daje radę, może kiedyś się trafi 52 mm...

Nie występuje. Oprócz ryzyka głośniejszej pracy mechanizmów dochodzi kwestia sterowania. Zmienne fazy sterowane są hydraulicznie, w układzie jest czujnik temperatury oleju. ECU na podstawie tego odczytu oblicza sobie jaka powinna być lepkość przy temperaturze X i decyduje jak długo zawory sterujące VVC mają być otwarte żeby uzyskać odpowiednie przesunięcie fazy, sterownik był kalibrowany do pracy na oleju 10W40.
Wypowiedź KGB wyczerpała temat, ale dorzucę tylko tyle, że takie coś wymagałoby kalibracji po każdej zmianie oleju, ba nawet między wymianami oleju wmiarę jego starzenia. Także taki sposób sterowania byłby absolutnie bez sensu. Czujnik temperatury oleju może mieć wpływ na osiągi silnika (ECU będzie przycinał moc póki silnik nie będzie dobrze rozgrzany), ale na pewno nie na sterowanie fazami rozrządu.
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: Maćko w Lipiec 08, 2018, 14:03:53 pm
wierzysz w to co piszesz ?
to jest zwyly tlok i jego pozycja zalezy tylko od ilosci oleju w cylindrze, nie wazne czy bedzie to 10W40 czy rzepakowy, czy moze woda swiecona,
zadna kalibracja nie ma tu sensu, bo oleje roznych producentow maja rozne parametry i olej zmienia parametry, w tym lepkosc wraz z czasem pracy,
dlatego wariatory w alfach moga zaczac klepac na starym oleju i ucichnac po wymianie, ale WC klepie tak samo,bo w nim nie ma wariatora
To nie jest mój wymysł, tylko informacje wielokrotnie powtarzane przez angoli, a nikt nie zna tych silników lepiej niż oni.

Rover w instrukcji zaznaczał, do VVC stosować olej 10W40 o klasyfikacji ACEA A2, a przy innych silnikach były zaznaczane alternatywy, np. dla diesla 2.0 było to 10W40 lub 15W40.

Spróbowałem, owszem silnik wkręcał się jak oszalały, tylko stracił zupełnie wolne obroty, cały czas 1200-1500 RPM. Także póki co odpuszczam, przepustnica 48 mm też daje radę, może kiedyś się trafi 52 mm...
Albo miałeś nieszczelność albo coś nie tak z przepustnicą.

Czujnik temperatury oleju może mieć wpływ na osiągi silnika (ECU będzie przycinał moc póki silnik nie będzie dobrze rozgrzany), ale na pewno nie na sterowanie fazami rozrządu.
VVC działa płynnie w pełnym zakresie obrotów i każdych warunkach, czy silnik jest zimny czy ciepły, moc nie jest nigdzie przycinana. Temperatura oleju jest jednym z głównych parametrów dla sterowania VVC.



PS. Jak to zwykle na PTKu bywa po raz kolejny z pozornie prostego tematu robi się gigantyczny offtop.
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: Ciastek w Sierpień 14, 2018, 03:47:01 am
czy założenie kolektora dolotowego z vvc do wolnossącego 1.8 ma sens?
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Sierpień 14, 2018, 15:12:32 pm
Też jestem ciekaw...
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Sierpień 14, 2018, 15:19:40 pm
Może w małym stopniu, bo z oczywistych względów nie wykorzysta się jego potencjału w pełni, więc byłaby to sztuka dla sztuki. Zwłaszcza, że zwykle 1.8 miało standardowy kolektor ssący, taki jak we wszystkich roverach.
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: Ciastek w Wrzesień 17, 2018, 07:54:15 am
Witam grono ;)

Po dość długim czasie zakończyłem SWAPa, niestety auto nie ma iskry i paliwa. O ile z paliwem nie ma problemu, pewnie wtryski, o tyle z iskrą obawiam się że będą jaja.

1. Komp z MGF (immo ściągnięte, niestety komp nie sprawdzony) czy po podpięciu kompa z 1.4, na kole zamachowym z 1.6 (WFM) da iskre?
2. CPWK zostawiłem z poldoroverka, są zamienne z pozostałymi z k-serii?
3. koło zamachowe zgodne z instrukcją w necie (WFM 1974)
4. sterowanie wtrysków zmienione zgodnie z instrukcją
5. palec nabity na wałek poprawnie, nawet jeśli będzie źle nabity iskra powinna być, tyle że w złym momencie?
6. Silnik z 2003, był na dwumasie. Nie miałem czasu sprawdzić, są jakieś różnice w osadzeniu czujnika, może niewłaściwa odległość?

7. wtryski beżowe i czyszczenie, jak je wyczyścić poza układem paliwowym?

Co jeszcze można sprawdzić?
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: Multec w Wrzesień 17, 2018, 09:38:30 am
Czy wszystkie urządzenia działają? Uruchamia się przekaźnik główny? Jest napięcie na wtryskach oraz krokowcu?
WFM1974 to numer odlewu i jest nieistotny.
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Wrzesień 17, 2018, 11:15:24 am
Nie widziałem jeszcze dwumasu w k-serii :/  wiązka silnika jaka? Przekazniki pod kompem jakie?  Cpwk z poldorovera i całą resztę k-serii są zamienne. Wystarczy wtyczkę dorobić
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Wrzesień 17, 2018, 11:18:58 am
czy założenie kolektora dolotowego z vvc do wolnossącego 1.8 ma sens?
Nie ma. Po za tym że wciąga ścianę grodziowa i ryczy jak poje*any ja tam widzę różnice na minus. Jeżdżę na takim
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: Ciastek w Wrzesień 17, 2018, 11:46:52 am
Czy wszystkie urządzenia działają? Uruchamia się przekaźnik główny? Jest napięcie na wtryskach oraz krokowcu?WFM1974 to numer odlewu i jest nieistotny.

Przekaźnik pod kompem pstryka więc pewnie i napięcie jest, nie mierzyłem nic miernikiem, dopiero nabieram chęci do działania po 2 tygodniach zabawy z samą przekładką. Napięcie na wtryskach muszę sprawdzić bo świece są suche (wtryski moczyłem tylko w nafcie kilkanaście godzin) a paliwo dochodzi do listwy. Krokowy daje oznaki życia, również jeszcze go nie mierzyłem.

Jeśli chodzi o koło zamachowe, polegałem na liczbie i kształcie otworów, różniły się tylko dodatkowymi otworami nawiercanymi obok tych właściwych gdzie pracuje czujnik (masa/wyważenie?) Mam na myśli:
12 otworów okrągłych - 1 x owalny, 1 x okrągły, 1 x owalny / 13 otworów okrągłych, 1 x owalny, 2 x okrągłe, 1 x owalny...

jak na zdjęciu poniżej

Czy tam coś jeszcze może mieć znaczenie dla CPWK?

Komp z MGF, przepustnica MHB261 i krokowy na kolektorze

Przekaźników pod kompem nie zmieniałem, więc oryginalne z 1.4, podobnie wiązka (komp z krzyżem), regulator również z 1.4

(https://static.nanodatex.com/media/9eaf191064d72524a796f7e2d3cda7a6.jpg)


Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: Maćko w Wrzesień 17, 2018, 12:06:37 pm
Koło zamachowe masz odpowiednie.

Brak iskry i wtrysku = brak sygnału z CPWK, sprawdź wtyczkę, piny w złączu przy ECU, jeśli nie będzie poprawy to komp do sprawdzenia w innym aucie.
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Wrzesień 17, 2018, 12:47:55 pm
Sprawdź +12v na cewce i wtryskach po zaplonie. Jak jest co sprawdź kostkę od kompa. Często są z nią problemy. Źle dopieta lub wcale nie dopieta ew czy żaden pin się nie zagial. Jeśli nawet immo źle zdjęte lub wcale to na chwilę powinien odpalic
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: Ciastek w Wrzesień 17, 2018, 13:01:18 pm
Pompa podaje niezależnie od CPWK paliwo, wtryski dostają napięcie z kompa, zależnie od CPWK?

Jeśli będzie napięcie na wtryskach, komp jest w porządku, tak? Będą zapieczone i to wyjaśni sprawę braku paliwa. Jeśli nie ma tam napięcia, winny komp lub CPWK. OK, dzięki...naszła mnie jedna myśl: czy nie podpięty czujnik ciśnienia oleju ma wpływ na iskre?
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 17, 2018, 13:27:53 pm
zanim autorowi zaswieci sie iskierka nadziei,
to przy okazji zapytam jak to jest z tym sterownikiem z MGFa, czy faktycznie ma inne mapy, skoro przeciez w danych technicznych silnik 1.8 120KM ma takie same parametry jak kazdy inny - czy przypadkiem ta innosc w MGFie to nie jest jakis mit ?
drugie pytanie, to czym sie rozni silnik 135KM w MGTF ? czy ma wieksze zawory, inny kolektor ssacy, inne walki ? jednym zdaniem, czy da sie w prosty sposob przerobic 120 na 135 pod wzgledem mechanicznym ?
on ma moc bardzo wysoko i moc maksymalna generuje na sporym spadku momentu - proporcjonalnie wyglada to gorzej niz w 1.4, wiec moze ma tylko przefazowane walki wzgledem siebie,
trzecie pytanie, to po ile i gdzie wy kupujecie te 1.8, bo nie bardzo widze oferty
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: Multec w Wrzesień 17, 2018, 14:46:09 pm
MGF ma przede wszystkim inne wtryskiwacze - 0280150749 o wydajności 198cc/min, a Freelander z tym samym silnikiem i sterownikiem (ta sama generacja, obudowa, płyta etc) ma wtryski takie jak Poldorover - 0280150703 o wydajności ok. 150cc/min. Mapa paliwowa musi być inna, a z mojej styczności z tymi silnikami wynika, że ten z MGFa dużo fajniej się wkręca i reaguje na gaz niż we Freelanderze.

MG TF 135 to 1.8 z wałkami 252st/9.5mm i kolektorem ssącym(z przepustnicą 52mm i wtryskiwaczami)/wydechowym z VVC160, gdzie 117-120konny ma 244st/8.8mm. Sterownik to mems3, czyli dwie cewki, pełna sekwencja wtrysku, także nieco inna bajka. Utrata momentu wcale nie jest taka kosmiczna, raptem kilka niutków w przedziale 1500-2500, a w praktyce nie jest to jakoś wybitnie odczuwalne, a góra inna bajka...
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 17, 2018, 14:57:32 pm
TF jest nowszy, wiec sila rzeczy musi miec inny ECU, pewnie 120KM (automat) w TF tez  ma inny komp niz w F,
skoro wtryski sa inne to faktycznie program musi byc inny, ale cos sporo zmian mechanicznych w tym 135,
kolektory to pewnie nic w praktyce nie daja, skoro w glowicy siedza takie same zawory jak w 120,
zostaja walki rozrzadu, spora roznica - a wiesz moze jakie katy maja walki w 1.4 i 1.6 ?
w spadku momentu to chodzilo mi o to, ze przy maks mocy, czyli 6750rpm ma 140Nm, wiec jest spory spadek wzgledem maks momentu w porownaniu do innych silnikow tej serii,
tak sobie dumam jak wycisnac ~130KM bez specjalnych nakladow, u bociana jakos wyszlo przy dzialaniu na oslep ;>
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: Multec w Wrzesień 17, 2018, 15:34:37 pm
No nie dają. O ile wydechowy cokolwiek może, tak ssący na pewno nie, bo jest piękny próg na łączeniu z czapką...
Takie same, jak i 1.8. Przynajmniej od 1998-1999 roku, wcześniej podobno mogły być 8.4mm, ale niespecjalnie mi się chce w to wierzyć. Nie mierzyłem, nie potwierdzam. Większość źródeł UK mówi o "std 16V cams 244 duration 8.8 lift", także raczej to samo.

130KM to w sumie samym wydechem jest do ugrania. Bocian ma kolektor wydechowy według wytycznych Davea Andrewsa. Na swojej stronie DVA wspominał o znacznych przyrostach przy jego zastosowaniu (+ 2.25" reszta wydechu), także raczej nie kłamał.

Jak znajdę kogoś kto będzie chciał takowy wyspawać to sprawdzę działanie w bardzo zdrowym VVC145.
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 17, 2018, 20:24:30 pm
zajzalem do Morawskiego i tam wychodzi 240* dla walka z 1.4, ale to niuanse wzgledem 244*

caly uklad wylotowy daje mozliwosci zmian w PN, ale w takim MGF czy TF to tego ukladu jest bardzo malo, wiec trudno mowic o jakims zjawisku falowym, a to wlasnie w nich siedzi wersja 135,
w praktyce zostaja te walki jako roznica, ciekawe czy ktos sie tym bawil i co z tego wyszlo
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Wrzesień 17, 2018, 21:41:23 pm
caly uklad wylotowy daje mozliwosci zmian w PN, ale w takim MGF czy TF to tego ukladu jest bardzo malo, wiec trudno mowic o jakims zjawisku falowym, a to wlasnie w nich siedzi wersja 135,
w praktyce zostaja te walki jako roznica, ciekawe czy ktos sie tym bawil i co z tego wyszlo
Zjawisko falowe w praktyce ma się na przestrzeni 1.5 - 2 metrów. Reszta to już inne zjawisko ;) chyba ze to właśnie te krótsze wydechy kryją w sobie ta moc ;) ja mam walki od 135 wraz z komputerem. Póki co kol. Wydechowy od PN 1.4 i dolot od VVC. Do tego gniazda i zawory od VVC w głowicy od 1.4 Bez strojenia wyszło 115KM i 160Nm ale obstawiam źle przeprowadzony pomiar: brak nadmuchu i tylko jedna próba + według mnie mało wiarygodne ustawienie parametrów na hamowni. Według mnie ma to więcej KM i Nm bo sporo dwulitrowek ma problemy przy ganianiu się. Zakładając komp od 120KM czuć poprawę na plus także same walki i wydech to jednak nie wszystko. Różnica w mapie jest Napewno. Mowa o MEMS3
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Wrzesień 17, 2018, 21:44:39 pm
Takie same, jak i 1.8. Przynajmniej od 1998-1999 roku, wcześniej podobno mogły być 8.4mm, ale niespecjalnie mi się chce w to wierzyć.
do 99r w 1.4 i 1.6 były 8.0mm wznios. 1.8 miało 8.8mm. Lgc10201 jak dobrze pamiętam -1.4/1.6 z tym że 1.6 do 99r a 1.8 cały czas LGC106970. 1.6 dostało te walki od 99r i czuć na nich różnice ;)
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: Ciastek w Wrzesień 18, 2018, 00:19:01 am
u mnie winny był uszkodzony czujnik. Po wymianie odpalił od strzała i jest naprawdę dobrze ;) koła jeszcze 13", most jeszcze 4.3

dzięki za pomoc, multec dzięki za zdjęcie immo, wszystko działa bardzo sprawnie i powoduje dużo uśmiechu :D

Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 19, 2018, 00:12:16 am
ja mam walki od 135 wraz z komputerem. Póki co kol. Wydechowy od PN 1.4 i dolot od VVC. Do tego gniazda i zawory od VVC w głowicy od 1.4 Bez strojenia wyszło 115KM i 160Nm
skoro masz kompa od 135 to co chcesz jeszcze stroic ?
wieksze zawory nie nadmuchaly tyle powietrza, zeby zubozyc mieszanke do utraty 20KM ;)
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: Tomasz#1969 w Wrzesień 19, 2018, 09:08:27 am
Ja mogę udostępnić (co prawda trochę kulejącą ostatnio) dwulitrówke do pomiarów na spocie :)
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Wrzesień 19, 2018, 10:06:19 am
skoro masz kompa od 135 to co chcesz jeszcze stroic ?
wieksze zawory nie nadmuchaly tyle powietrza, zeby zubozyc mieszanke do utraty 20KM 
A to chce stroić bo na takim zestawie wyciskaja po 160-170 KM i nieco ponad 200Nm
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 19, 2018, 10:13:53 am
ale to tego ECU od 135 da sie stroic, czy dokladasz swiniaka ?
tak czy siak komp od 135 powinien trzymac parametry silnika,bo masz tylko wieksze zawory, a to mocy nie zabiera ;>
zmierz to lepiej na jakiejs innej hamowni,bo nie wiadomo z czego wychodzisz
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 19, 2018, 10:15:14 am
Ja mogę udostępnić (co prawda trochę kulejącą ostatnio) dwulitrówke do pomiarów na spocie :)
jak przyjade to zabiore ze soba walizke i zobaczymy co tam kuleje,
bo gniazda diagnostycznego chyba nie obciales ;>
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Wrzesień 19, 2018, 10:57:34 am
e to tego ECU od 135 da sie stroic, czy dokladasz swiniaka ?
tak czy siak komp od 135 powinien trzymac parametry silnika,bo masz tylko wieksze zawory, a to mocy nie zabiera
zmierz to lepiej na jakiejs innej hamowni,bo nie wiadomo z czego wychodzisz
Te kompy da się normalnie mapowac ale nie wszyscy tunerzy poradzą sobie z tym kompem. Stroić trzeba bo nagrzany ma problemy ze stabilizacja wolnych obrotów a cały osprzęt 100% sprawny. W dodatku czuć że czasem go zalewa
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: Multec w Wrzesień 19, 2018, 13:05:46 pm
śledzik, jaki masz nr tego sterownika?
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Wrzesień 19, 2018, 13:48:37 pm
NNN000030 Jak dobrze pamietam
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: Tomasz#1969 w Wrzesień 20, 2018, 08:22:59 am
chyba nie obciales ;>

No nie obciąłem bo najpierw trzeba by je zamontować z dawcy :P
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: Multec w Wrzesień 20, 2018, 08:51:12 am
NNN000830 powinien być.
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: Ciastek w Wrzesień 23, 2018, 11:20:00 am
Do jakiej średnicy rozwiercic dysze lpg przy 1.8? 2mm przy 1.4, teraz 2.3 czy 2.5?
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 23, 2018, 12:35:13 pm
tak ,zeby bylo dobrze, czyli zacznij od mniejszej srednicy,
sam dobor srednicy dysz jest uzalezniony od wtryskiwaczu i cis. na parowniku
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: Maćko w Wrzesień 23, 2018, 12:50:21 pm
Już Ci pisałem, przy VVC mam 2.8 przy ciśnieniu na parowniku 1.0, mnożnik wyszedł na poziomie 1.1. Uważam że przy zwykłym 1.8 rozsądnie będzie zacząć od 2.5.

Tabelkę od producenta pewnie widziałeś, ale wrzucę:
(https://i.imgur.com/HYYPrAL.jpg)
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Wrzesień 23, 2018, 16:05:40 pm
Ja bym zaczął od 2.3mm
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: KGB w Październik 11, 2018, 14:25:11 pm
o co biega w tych uszczelkach :
https://allegro.pl/uszczelka-glowicy-freelander-1-8-benzyna-bearmach-i7598712974.html?bi_s=ads&bi_m=showitem%3Aactive&bi_c=ODZkNGI1ZTYtMjI2Mi00YmM2LTg4MGEtZTRiMzgxNjJmMjNhAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=cbe60c7c-c2ed-4f05-84dc-bc70a1f4334d
i
https://allegro.pl/uszczelka-glowicy-freelander-1-8-ulepszona-i7349526033.html?reco_id=b9e723a3-ccc0-11e8-af1d-b8ca3a6c1500
obie metalowe, w czym ta druga niby poprawiona ?
azbestowej nie znalalzlem, ta tansza wyglada jak Erling - zastanawiam sie czy sie nadaje do czegos, bo metalowa Erling do Alfy 1.8 to sie pod glowice nie nadaje ;]
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: Maćko w Październik 12, 2018, 17:23:13 pm
Bermach to uszczelka starego typu, szajs wkładany podczas składania silnika po hgfie najtańszym kosztem. Ta druga jakaś dziwna, przypomina uszczelkę wielowarstwową.

Do roverów najbardziej polecane są właśnie erlingi / victor reinz starego typu.
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: Multec w Październik 12, 2018, 17:37:59 pm
Pierwsza to zwykła elastomerowa ze wzmocnionymi ścieżkami. Druga to ryzykowny MLS. Jest jeszcze trzeci typ, uszczelka z N16, również MLS, ale właściwie eliminujący problem. Do tego szpilki o wyższej klasie, skręcane 20Nm, 180 + 135 stopni.
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: KGB w Październik 12, 2018, 22:49:37 pm
ten sam sprzedawca ma jeszcze sruby za 110pln komplet, w sumie cena wydaje sie byc niezbyt wysoka w stosunku do innych silnikow, a roverek raczej nie slyna z tanich czesci,
w ogole sruby trzeba zmieniac, czy na starych tez da sie to poskladac - otwory sa slepe i zbyt dlugie sruby sie zapieraja, czy nie ma problemu ?

dziwne te metalowe uszczelki, najczesciej blaszaki nie maja zagniecionych obwodek na cylindry, a te obie maja ,ta drozsza to caly wklad jak w azbestowej,
ta tansza wyglada na bardzo prosta w budowie, a ta drozsza tez nie intryguje przetloczeniami w zewnetrznych warstwach blachy,
nie lubie metalowych uszczelek, teraz zakladalem Erlinga do Alfy i ta miala rozne przetloczenia, wygladala spoko,ze sie ulozy na kanalach itp. itd. no i sie ulozyla tak, ze tlok wali w glowice i musze to sciagac jeszcze raz ;]

orientujecie sie w cenach i dostepnosci czesci do K16 to podpowiedzcie co, gdzie i za ile mozna dostac - nie spieszy mi sie, aby na wiosne scierwo wyjechalo o wlasnych silach,
teraz kilka razy przymierze glowice bez uszczelki zanim podloze pod nia cos,co gniecie sie na 0.5mm :|
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Październik 13, 2018, 02:33:43 am
w ogole sruby trzeba zmieniac, czy na starych tez da sie to poskladac - otwory sa slepe i zbyt dlugie sruby sie zapieraja, czy nie ma problemu ?
Moim zdaniem trzeba - jak przyłożyłem stara i nowa do sobie to różnica była ok 4- 5mm na długość. Druga sprawa te śruby są strasznie długie i maja coś około 15-20 lat... Jak będziesz składał to  to 4 szt śrub lekko podszlifuj na końcu(ten stożek) o o koło 3mm  i wkręć od strony grodzi po 2 na stronę - podobno czasem jest kolizja z miska olejowa gdzieś tam na dole a skrócenie śruby na końcu na nić nie rzutuje

quote author=KGB link=topic=50621.msg797505#msg797505 date=1539377377] teraz zakladalem Erlinga do Alfy i ta miala rozne przetloczenia, wygladala spoko,ze sie ulozy na kanalach itp. itd. no i sie ulozyla tak, ze tlok wali w glowice i musze to sciagac jeszcze raz[/quote]
A do tego modelu nie występują czasem w różnych grubościach ? Chyba ze specjalnie dałeś cienką aby sprężanie podnieść :]
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: KGB w Październik 13, 2018, 11:46:37 am
Moim zdaniem trzeba - jak przyłożyłem stara i nowa do sobie to różnica była ok 4- 5mm na długość. Druga sprawa te śruby są strasznie długie i maja coś około 15-20 lat... Jak będziesz składał to  to 4 szt śrub lekko podszlifuj na końcu(ten stożek) o o koło 3mm  i wkręć od strony grodzi po 2 na stronę - podobno czasem jest kolizja z miska olejowa gdzieś tam na dole a skrócenie śruby na końcu na nić nie rzutuje
i tak wyciagne silnik z komory, wiec w sumie miche moge odkrecic i sprawdzic co sie na dole dzieje  i przy okazji ile brudu w misce sie zebralo

A do tego modelu nie występują czasem w różnych grubościach ? Chyba ze specjalnie dałeś cienką aby sprężanie podnieść :]
sa metalowe i azbestowe,
w opisie azbestowych jest podana grubosc 1.8mm , zmierzylem ze zgnieciona ma 1.2mm,
metalowa w opisie wlasciwie nie ma podanej grubosci, nowa zmierzylem i miala 0.8mm ,a zgnieciona dopiero zmierze,
kupilem w intercarsie, na zdjeciu byla azbestowa, a dostalem metalowa - nie wnikalem za bardzo, bo firma niby dobra, wiec powinno pasowac,
inna sprawa,ze juz kiedys glowica byla zdejmowana i nie wiem co z nia robili (chociaz na planowana nie wygladala),
sprezanie na praktycznie zimnym silniku wyszlo : trzy pierwsze gary 14.0 ,czwarty 15.0 - te nowe mierniki chyba wszystkie takie optymistyczne, musze OHVke zmierzyc :d
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: Maćko w Październik 13, 2018, 13:05:31 pm
orientujecie sie w cenach i dostepnosci czesci do K16 to podpowiedzcie co, gdzie i za ile mozna dostac - nie spieszy mi sie, aby na wiosne scierwo wyjechalo o wlasnych silach,
teraz kilka razy przymierze glowice bez uszczelki zanim podloze pod nia cos,co gniecie sie na 0.5mm :|

https://drive.google.com/file/d/1Qnvkynhxv-Fqa9Yf99UtjZvxBgfyABeZ/view

Moja tabelka z listą części do VVC, ceny z Marca - Czerwca tego roku. Większość części pasujących do wszystkich k-serii.

Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: Golden w Październik 14, 2018, 22:31:29 pm
Panewki nominał, czy coś zbierałeś ?
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: Maćko w Październik 14, 2018, 22:48:12 pm
Nominał, wał nie był ruszany.
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: KGB w Październik 14, 2018, 23:45:01 pm
dzieki za wykaz, daje on ogolny poglad na ceny czesci i te sa nie wysokie w stosunku do konkurencji,
milo,ze symeringi walu sa standardowe, przez co kosztuja normalnie,
sprzeglo masz 200mm w tym wc ?
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: Maćko w Październik 15, 2018, 08:51:06 am
Tak, 200mm LUK.
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: KGB w Październik 15, 2018, 18:09:12 pm
zdjalem glowice w Alfie, metalowa uszczelka zgniotla sie do  0.5-0.6mm, wszystkie tloki uderzaly o glowice,
zmierzylem,ze tloki wystaja w GMP 0.5-0.7mm ,a nawet 1.0mm,
pomylilem sie poprzednio, uszczelka azbestowa, ktora wczesniej wyjalem ma grubosc 1.7mm (to wyjeta z OHV ma 1.2mm),
kupilem nowa azbestowa na wyprzedazy, oryginal fiata, nabity napis ALTO - ta uszczelka ma 2.0mm grubosci,
nie wiem,co z tym silnikiem bylo robione wczesniej, dziwne,ze tloki wystaja, ale skoro oryginal ma 2.0mm ,zamienniki azbestowe 1.8mm (opis w sklepach) ,to prawdopodobnie Erling dal ciala produkujac metalowa uszczelke 0.8mm - ta uszczelka kosztuje 110pln i niszczy silnik,
kupa roboty przy wymianie (a wiec i kupa pieniedzy) i towar za ponad stowe - nie wiadomo co z tym robic, skladac reklamacje ? mysle,ze IC sie wypnie jak nie sama uszczelke, to na pewno na koszty robocizny o przyklepanych tlokach nie wspominajac,
mam nauczke na przyszlosc, zeby mierzyc takie bzdety kilka razy przed skreceniem

i dlatego odechcialo mis ie juz markowych uszczelek, skoro mam przerabiac fabryczne elementy,zeby pasowaly, to nie doplace nawet zlotowki do takiego goowna,
na pewno Erling jest u mnie skreslony i jezeli uslysze,ze ktos chwali to badziewie to obsram szyderczym smiechem delikwenta,

wracajac do roverka, to utwierdzilem sie w przekonaniu, ze musze kupic ta uszczelke z czerwonym silikonem za 55pln, bo dokladanie kasy do "ulepszonych" goowien kloci sie z zasada, ktora wyzej przyjalem,
powiedzcie roverkowcy co to za okucia uszczelki z przodu i z tylu , rozumiem ze te okucia wystaja poza blok i glowice, bo jakos nie widdze tego,by mialyby sie znalezc miedzy blokiem a glowica
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Październik 17, 2018, 07:23:57 am
Jeżeli chcesz założyć Ajuse za 55zł pod głowice to licz się z tym że pomimo nie uruchomienia silnika po złożeniu uszczelka ta już jest wydmuchana. Montuje Erlinga od 15 lat i innej nie zaloze
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: Multec w Październik 17, 2018, 14:49:18 pm
zdjalem glowice w Alfie, metalowa uszczelka zgniotla sie do  0.5-0.6mm, wszystkie tloki uderzaly o glowice,
zmierzylem,ze tloki wystaja w GMP 0.5-0.7mm ,a nawet 1.0mm,
pomylilem sie poprzednio, uszczelka azbestowa, ktora wczesniej wyjalem ma grubosc 1.7mm (to wyjeta z OHV ma 1.2mm),
kupilem nowa azbestowa na wyprzedazy, oryginal fiata, nabity napis ALTO - ta uszczelka ma 2.0mm grubosci,
nie wiem,co z tym silnikiem bylo robione wczesniej, dziwne,ze tloki wystaja, ale skoro oryginal ma 2.0mm ,zamienniki azbestowe 1.8mm (opis w sklepach) ,to prawdopodobnie Erling dal ciala produkujac metalowa uszczelke 0.8mm - ta uszczelka kosztuje 110pln i niszczy silnik,
kupa roboty przy wymianie (a wiec i kupa pieniedzy) i towar za ponad stowe - nie wiadomo co z tym robic, skladac reklamacje ? mysle,ze IC sie wypnie jak nie sama uszczelke, to na pewno na koszty robocizny o przyklepanych tlokach nie wspominajac,
mam nauczke na przyszlosc, zeby mierzyc takie bzdety kilka razy przed skreceniem

i dlatego odechcialo mis ie juz markowych uszczelek, skoro mam przerabiac fabryczne elementy,zeby pasowaly, to nie doplace nawet zlotowki do takiego goowna,
na pewno Erling jest u mnie skreslony i jezeli uslysze,ze ktos chwali to badziewie to obsram szyderczym smiechem delikwenta,

wracajac do roverka, to utwierdzilem sie w przekonaniu, ze musze kupic ta uszczelke z czerwonym silikonem za 55pln, bo dokladanie kasy do "ulepszonych" goowien kloci sie z zasada, ktora wyzej przyjalem,
powiedzcie roverkowcy co to za okucia uszczelki z przodu i z tylu , rozumiem ze te okucia wystaja poza blok i glowice, bo jakos nie widdze tego,by mialyby sie znalezc miedzy blokiem a glowica

A jak sobie wyobrażasz taką uszczelkę bez okuć? Z elastomerem takiej grubości ściśniętym ze sporą siłą między dwoma metalowymi powierzchniami? Okucia się po to, żeby kontrolować zgniot elastomeru.
Dotnij z kartonu, będzie taniej.  :P Elring wzmocniony do K-Serii to chyba najlepszy wybór.
Tytuł: Odp: SWAP 1.4 -> 1.8 16V pytania
Wiadomość wysłana przez: KGB w Październik 21, 2018, 00:49:41 am
Jeżeli chcesz założyć Ajuse za 55zł pod głowice to licz się z tym że pomimo nie uruchomienia silnika po złożeniu uszczelka ta już jest wydmuchana.
nie wiem o czym piszesz, pytalem o uszczelke BEARMACH za 55pln do K16 ,a nie Ajusa,
ale zebys nie byl stratny to zamowilem uszczelke HART za 40pln do Alfy, bo elring polegl na probie zrobienia uszczelki do tego silnika ,a oryginalnej troche mi szkoda zakladac


A jak sobie wyobrażasz taką uszczelkę bez okuć? Z elastomerem takiej grubości ściśniętym ze sporą siłą między dwoma metalowymi powierzchniami? Okucia się po to, żeby kontrolować zgniot elastomeru.
pytam o okucia na brzegach uszczelki,
skoro glowica w tym silniku trzyma sie na silikonie, to wyobrazam sobie, ze okucia na brzegach uszczelki moga tylko zaszkodzic - skoro cylindry maja wystawac 0.1mm ponad plaszczyzne bloku, to takie okucie uszczelki musi byc maks. 0.1mm grubsze niz okucie uszczelnienia kompresyjnego po zgnieceniu !!
a co, jezeli cylindry beda wystawaly o 0.05mm ? wtedy glowica oprze sie na brzegach uszczelki i 6 srub dokreconych momentem ~70Nm wygnie glowice próbując docisnac ja do cylindrow w celu uszczelnienia (bezskutecznie),
po tej operacji glowica pozostanie krzywa,

tak wiec widze to tak, ze uszczelka ma sie opierac elementami metalowymi tylko na cylindrach, bo cala reszta i tak opiera sie na silikonie, co ma zapewnic szczelnosc dla plynow plynacych w tym silniku,
jest to zalozenie konstrukcyjne delikatnie glupie, ale tak to zrobili (z tym silikonem) ,a pozniej naszlo ich na cienka blache zamiast silikonu, ale to te czernone sciezki sa punktem wyjsciowym rowazan,
nie widze miedzianego pierscienia uszczelniajacego kanal olejowy i to jest juz naprawdę glupie, a co ciekawe nie widze go w zadnej uszczelce

Dotnij z kartonu, będzie taniej.  :P Elring wzmocniony do K-Serii to chyba najlepszy wybór.
zaryzykuje stwierdzenie, ze nie tylko bedzie taniej, ale gdy uzyje kartonu po soku z biedronki, to wyjdzie z tego lepsza uszczelka niz wyprodukowana przez elringa ;]
elring N kosztuje ~250pln
zwykla blacha elringa kosztuje ~100pln,
podobnie jak srebrna blacha z czerwonym silikonem, czyli elring wygladajacy identycznie jak ten BEARMACH za 55pln,
problem nie polega na 40pln doplaty do elringa, tylko na czyms zupelnie innym - juz mam elringa z blachy za 70pln, ktory mam nadzieje nie zniszczyl mi silnika, ale to sie jeszcze okaze za jakis czas,
to jest problem wlasciwy, czyli nie wydam kolejny raz kasy na uszczelke firmy, ktora nie potrafi zrobisz uszczelki do innego silnika - uszczelke za ktora zaplacilem, a ktora zostala wykonana zle lub zle zadeklarowano jej zgodnosc z silnikiem,
w zwiazku z tym mam w ..uj niepotrzebnej roboty i dodatkowo jest duze ryzyko uszkodzenia silnika,
nie jestem frajerem, zeby kolejny raz pakowac swoja kase tej badziewnej firmie, ktora miala byc taka swietna, a okazala sie gorsza od mototechniki, bo przeguby rzemieslnicze przynajmniej pasuja na swoje miejsce,
dodatkowo znalazlem notatke z nazwa uszczelki, ktora zakladalem do Trucka,
nie pamietalem, czy byl to goetze czy elring - teraz juz wiem, ze to elring ,a zalozylem ja bo byla najgorzej wykonana,
morpak jest o klase wyzej ,nawet totalny noname jest lepiej wykonany ,tylko ma zakucia odwrotnie ,bo miedzianymi wstawkami w strone glowicy, co jest bledem,
elring mial je z dobrej srtony ,tak jak kazdy morpak i wiekszosc nonamow

skoro juz wiadomo,ze nie kupie elringa, to w takim razie w czym moze byc gorszy BEARMACH od identycznie wygladajacego elringa, skoro glowny skladnik tych uszczelek to silikon ?