FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: Bocian_s#313 w Lipiec 24, 2018, 17:11:25 pm
-
Najczęstszą przyczyną usterek końcówek układu kierowniczego czy swożni zwrotnic jest wilgoć i brud. Te dwa elementy dostają się do wnętrza poprzez uszkodzone gumowe osłony. Pytam zatem czy ktoś próbował kiedyś dobrać jakieś gumy. Odpowiednio wczesna reakcja może znacząco przedłużyć żywotność elementów układu kierowniczego... dodatkowo po wymianie takiej gumy nie trzeba regulować zbieżności co daje kolejne oszczędności w stosunku do wymiany uszkodzonego podzespołu.
-
Kiedyś były do kupienia w sklepach, teraz może w warStatach regenerujących, W Warszawie jeszcze przynajmniej jeden działa...
Zakładaj kalamitki i pchaj smar co 2 miesiące, wypchnie brud.
-
roznie bywa z oslonami,
jedne pekaja tak, ze przestrzen jest zamknieta, bo sklejaja sie smarem,
inne pekaja tak,ze widac wnetrze (to raczej na dlugich drazkach),
i sa takie,co nie pekaja wcale np. mam taki drazek, gdzie luz jest ~1mm ,a guma nie ma nawet jednej dziurki
pewne jest natomiast to, ze kupienie samych gumowych oslonek latwe nie bedzie
-
Końcówki szybko się zużywają bo są wykonane z materiału fatalnej jakości.
Nie należy kupować części Mototechniki i Delphi po prostu, okazuje się że w hurtowniach internetowych są dostępne do Poloneza Lemfordery, TRW, Kager i części jeszcze kilku innych producentów.
-
Take coś wisi na allegro
https://allegro.pl/oslona-sworznia-gumka-sworzen-wahacz-fiat-12x28-mm-i7147740328.html
Mierzyłem starą i ma podobne wymiary.
-
cena nie zacheca, cala koncowka tylko ze dwa razy drozsza - mozna zdjac gumke i jeszcze przegub na zapas zostanie