FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: Sprychu98 w Lipiec 25, 2018, 21:38:43 pm

Tytuł: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Sprychu98 w Lipiec 25, 2018, 21:38:43 pm
Witam!
Robię taki remont pierwszy raz, i mam parę pytań. Silnik 1.6 GLE CB z 1992. Jak pewnie większość tutaj którzy robili remont chcieli przy okazji polepszyć silnik.
Pytania są następujące:
1. Czym i w jaki sposób oczyścić kanały wodne, jakimś środkiem i co z brokami?
2. Jeślibym chciał pomalować blok silnika to należy to zrobić po szlifie tulei cylindrycznych czy przed, a także jaką metodą i farbą (byle by nie sprej)?
3.  pytanie dotyczy szlifu cylindrów. Według książki luz montażowy powinien wynosić 0.04-0.06, ale spoglądając w stronę innych silników zachodnich luz jest sporo mniejszy, czy mogę zmniejszyć ten luz na 0.03 stosując olej 5W30 albo 5W40?
4. Jak wygląda sprawa wałka czy warto go wymienić na nowy? Stary ma przebieg 163tyś. km. szklanki wzrokowo wyglądają na płaskie
5. Podobnie czy można lekko zmniejszyć minimalnie luz montażowy na panewkach głównych jak i korbowych. Wał bd szlifowany na pierwszy szlif (wał stracił 0.5mm). Chciałbym też wyważyć wał z kołami pasowym i zamachowym i dociskiem sprzęgła- robił ktoś może takie wyważenie? Chciałbym też ujednolicić masę korb i tłoków.
6. Jakich tłoków i pierścieni szukać na pierwszy szlif z Gorzyc stare czy nowe? czy może coś innego.
7. Jak wygląda sprawa z panewkami, gdyż czytałem, że nie warto kupować F-M Bimet gdyż są marnej jakości, nie trzymają wymiarów deklarowanych , są cieńsza, a także za wąski. Co z tym fantem zrobić, czytałem że inne firmy produkują takie panewki do poloneza m. in. KING, problem jest taki że nigdzie nie mogę ich znaleźć, mógłby ktoś podpowiedzieć gdzie szukać.
8. Jako, że ni chce składać silnika na żadnych silikonach, czy zdało by egzamin to że kupił bym papier uszczelkowy, krygielit , oczywiście pod głowcie i kolektor wydechowy bym kupił.
9.Chwiałbym ten silnik ulepszyć, dlatego głowica bd obrabiana jaki kolektor ssać i wydechowy. pompa paliwa będzie elektryczna. Czy warto coś jeszcze zrobić?
Pozdrawiam! Mam nadzieje, uzyskam tu satysfakcjonujące odpowiedzi, miałem do wyboru facebookową grupę i forum, ale wolałem forum, kiedyś byłem użytkownikiem innego i to miało swój klimat, lecz teraz już niestety fora podupadają :/
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Lipiec 26, 2018, 10:35:15 am
2. Malujesz na koniec, po szlifach. Jedynie oklejasz sobie krawędzie szlifowane
4. Jeśli wałek nie ma wyrobienia na czopach i krzywkach, a szklanki są wypukłe to możesz zostawić, idealnie płaskie też. Wklęsłe umrą byłskawicznie
6. Gorzyce albo złotecki
7. Jesteś zmuszony kupić to co będzie dostępne
8. Reinzosil albo dirko. To jedynie słuszna droga i gwarancja że będzie sucho.
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Lipiec 26, 2018, 12:40:09 pm
Zajrzyj do mojego tematu, coś niecoś się dowiesz, przebrnąłem świeżo przez remont silnika.

http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=49713.280

1. Broki warto wymienić, chociażby z tego względu, że mogą być skorodowane od wewnątrz i cieknąć. Uwaga przy zakupie broków, szczególnie ocynkowanego na srebrno kompletu z allegro - nie trzymają wymiarów, nie da się ich wbić do bloku.
2. Malowałem po, później oczyściłem z farby krawędzie przylegania uszczelek. Farba olejna, czerwona - próbowałem dostać żaroodporną, ale nie znalazłem nigdzie czerwonej.
3. Zmniejszania luzu bym nie proponował, tłoki fabryczne, a szczególnie "remontowe", bez wkładek (moje nie miały) mogą puchnąć i zatrzesz silnik. Na moich tłokach był wybity zalecany luz 0,06 - nie bez powodu. Olej 5W40 jak najbardziej wskazany, 5W30 jest według mnie nie na nasz klimat, za mała lepkość w 100 stopniach do tego silnika.
4. Nowy wałek kosztuje 150zł, chyba warto dla spokoju jednak dać nowy. Zależy, ile będziesz kilometrów robił tym silnikiem rocznie.
5. Co do 1 częsci się nie wypowiem, wyważenie tłoków i korb warto zrobić, szczególnie tłoków, ja miałem gigantyczne rozrzuty między najlżejszym i najcięższym tłokiem - 11,7 grama robi różnicę, podobnie korbowody.
6. Tłoki z Gorzyc na 2 szlif z 2004 roku były o dziwo znacznie gorzej wyważone niż rzemiosło (z jednego kompletu), ale były anodowane (zapewne w zastępstwie za brak wkładki przeciwko puchnięciu tłoków) - szukałbym oczywiście tłoków krótki, pozmianowych, lższejszych i doskonalszych technicznie, niż stare z długim płaszczem. Pierścieni innych niż prima niestety nie dostaniesz, wybór zerowy. Generalnie z tłokami jest problem, Złotecki ma podobno wznowić ich produkcję, a może już to zrobił - trzeba zadzwonić, mieli takie plany, bo dużo osób dzwoni do nich w sprawie tłoków do poloneza.
7. Ja dostałem panewki korbowodowe MVparts, główne bimet - trzymały na szczęście wymiar, zmierzone mikrometrem. Niestety części innych producentów niż bimet są słabo dostępne - trzeba przeszukiwać hurtownie.
8. Gambit czy kryngielit są bardzo fajne i jak najbardziej polecam, żałuję trochę, że do swojego nie kupiłem i nie dorabiałem uszczelek, bo przy papierowych trzeba było dać silikon w parę miejsc.
9. No to tak: porting głowicy, wyważenie korb i tłoków, kolektor ssący z borka/125p (było kilka typów, jak mnie pamięć nie myli, kolektor od 125p był lepszy), oczywiście też obrobiony, kolektor wydechowy z GSI, wywalenie z puszki filtra powietrza termostatu i udrożnienie jej, żeby powietrze bez przeszkód docierało do filtra, zablokowanie dopływu powietrza na zimne, termostat powietrza i tak nigdy nie działa w tym silniku i blokuje się na ciepłym), puszka powietrza z MR93 z rurą idącą za reflektor. Pompka elektryczna do gaźnika dobrej firmy na pewno trochę uprości Ci życie. No i po tym wszystkim takie pierdółki jak poprawne ustawienie zapłonu, i będzie latał.

Poczytaj też książkę "Usprawnienia poloneza", jak będzie użytkowany tylko na benzynie, to warto zobaczyć rozdział o ulepszeniu gaźnika.
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Sprychu98 w Lipiec 26, 2018, 19:20:19 pm
Dzieki za odpowidzi.
W książce ulepszyć poloneza jest wątek który mówi że warto odchudzić koło zamachowe do wartości seryjnej , gdyż było ono za ciężkie zazwyczaj. Problem że nie ma napisanej jaka to jest nominalna wartość tego koła. Mam plan aby zalać kanały wodne roztworem octu i wody, na kilka godzin  i je potem przepłukać
Panie Danielu, przebrnąłem twój temat i znajduje sie tam wiele wartościowych informacji, Chciałbym zapytać jak to jest z czyszczeniem wału korbowego, bo dowiedziałem się, że te broki wału się wyjmuje i czyści, jak to zrobić? Chyba, że coś mi się pomieszało?
A i jeszcze jak to jest z tymi tłokami po modernizacji? Można je do silnika starzego typu zaadoptować i jak je rozpoznać?
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: lukasz190 w Lipiec 26, 2018, 21:03:55 pm
Tłoki starego typu mają dłuższe "płetwy" aniżeli tłoki po modernizacji, najprościej ujmując jak położysz tłok przed i po modernizacji obok siebie to te po będą niższe. U Daniela nie czyściliśmy wału po obróbce w sensie wybicia broków, jedynie został bardzo dokładnie oczyszczony sprężonym powietrzem, następnie zrobiliśmy sobie wycior z postrzępionej linki z roweru i czyściliśmy wał wewnątrz. Broków w wale nie ruszaliśmy, bo zachodziła obawa, że te które kupił Daniel również do wału nie będą pasować. Tłoki po modernizacji oczywiście bez problemów założysz do silnika.
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Lipiec 26, 2018, 21:04:13 pm
Tłoki pozmianowe są lżejsze od przedzmianowych, mają nowocześniejszą, lepszą konstrukcję (ale i tak wymagają wyważenia). Część tłoków pozmianowych ma w środku wkładkę (pierścień) widoczny od wewnątrz tłoka, zapobiegający jego puchnięciu. Na zdjęciu poniżej: po lewej stronie tłok pozmianowy, po prawej przedzmianowy.

Edit: Ubiegłeś mnie :)

(https://zapodaj.net/images/fd63bf3b0fe76.jpg) (https://pictures.wszystko.pl/product.ashx?id=9274&shopid=73891)
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Sprychu98 w Lipiec 27, 2018, 11:16:15 am
A jak ma sprawa z śrubami? Bo książkowo powinno dać się nowe na głowicy , korbowodach, stopach korbowych, ale za bardzo nie widzę nigdzie nowych.
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: xmaniekx w Lipiec 27, 2018, 11:37:41 am
Odnośnie malowania silnika, polecam Motip tej serii:
https://lakiery24.com/lakiery-tuningowe-i-specjalne/775-profesjonalny-lakier-do-malowania-silnika-motip-400-ml.html

Odporny na olej, benzynę i inne chemikalia, oraz temperaturę. Jedyny minus to cena.
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Lipiec 27, 2018, 12:00:20 pm
W miarę możliwości trzeba dawać nowe śruby, zawsze jesteś spokojniejszy, że nie pęknie Ci śruba od korbowodu na wysokich obrotach. Ja niestety dałem stare - w metalowym powiedzieli, że jakbym chciał kupić takie śruby, jak sobie zażyczyłem (korbowodowe) - nie ma problemu, ale minimum 100 sztuk, bo mają nietypowy skok gwintu.

Tłok z widoczną wkładką bimetaliczną, fabryczny, pasowany na 0,04mm (tłoki bez wkładki, czy to gorzyckie, czy rzemiosło, mają pasowanie na 0,06mm)

(https://zapodaj.net/images/a0440479e8a29.jpg)
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Sprychu98 w Lipiec 27, 2018, 21:21:05 pm
A są tam jakieś śruby, które trzeba dawać na kleju do śrub, albo smarować olejem? Czy wszystko na sucho?
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Lipiec 28, 2018, 02:39:36 am
głowice na olej, ale wcześniej trzeba wyczyścić gwinty i wydmuchać nieprzelotowe otwory.
Śruby spryskujesz np WD40 pod podkładki i na gwint. Spryskujesz delikatnie by zwilżyć.
Po pierwszym etapie dokręcania możesz sobie postawić na łbach znaczki by kontrolować czy głowica dociąga się w miarę równo. Znaczki pokazują czy któraś śruba nie robi problemów przy dokręcaniu.
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Sprychu98 w Lipiec 30, 2018, 14:30:55 pm
Znalazłem te tłoki plus-owskie na pierwszy szlif (cieżki kawwał chleba jak mówiliście), tylko teraz nwm znowu czy je zamawiać z tego względu, że jak dzwoniłem tam do szlifierza, to powiedział mi, że nie ma szans aby wyszedł ten szlif. Aktualnie z tego co mierzyłem moje cylindry zawierają się w takim przedziale:
Pierwszy: 80.04 do 80.07
drugi: 80.02 di 80.045
trzeci: 80.035 do 80.06
czwarty:80.025 do 80.05

A wymiar na pierwszy szlif to 80.201 do 80.208
i Pany co teraz robić szukać na drugi szlif?

A i jeszcze czy jest gdzieś oficjalna waga kola zamachowego? albo plany silnika?
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: lukasz190 w Lipiec 30, 2018, 19:06:36 pm
Najpierw blok do szlifierza, on oceni na który szlif blok się nadaje, dopiero potem szukasz tłoków, jak je już kupisz zawozisz do szlifierza i on już pod te konktetne robi szlif (bo to że I II szlif to nic jeszcze dochodzi grupa selekcyjna tłoka a są ich trzy A,B,C)
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Sprychu98 w Lipiec 30, 2018, 21:55:14 pm
no ja wiem o tych grupach i podziałach, tylko nic poza tym kompletem nie mogę znaleźć, a szlifierz mi nie zagwarantuje czy nie pojawią się jakieś plamki. A jeśli kupie ten komplet to go nie oddam i zamrożę 320zł. Żaden ze szlifierzy nie ma za bardzo tłoków :/
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Sprychu98 w Sierpień 01, 2018, 12:56:45 pm
Zastanawiam się na stopami panewek głównych czy one są jakoś podpisane w jakiej kolejności mają być przykręcone w które gniazdo? bo z korbami nie ma problemu. W chwili demontażu, były ustawione
licząc od przodu silnika:
1- wybite tylko 221
2- symbol O i odwrócone E jak M i też 221 wybite tyle że słabej
3- 2 odwrócona pod kątem 90st. i symbol O z mniejszym o w środku, i 221
Jak to z tym jest?
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Sierpień 01, 2018, 13:29:17 pm
221 to cecha szlifu. Na bloku jest to samo wybite i to jest zestaw bloku i podpór.
Środkową poznasz łatwo bo ma nacięcia na pierścienie.
Jak przykręcisz też się zorientujesz bo musza się spotkać zamki panewek.
Tylna podpora ma nadlew a przednia jest wąska - tak z pamięci.
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Sprychu98 w Sierpień 01, 2018, 13:49:00 pm
ok, dzięki, miałem myśl, że może ktoś pomylił, bo mi te symbole nie pasowały, a tu wyszło, że by nie pasowały.
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Sierpień 02, 2018, 10:42:40 am
jak masz skręcone łoża bez panewek to w miejscu łączeń nie może być wyczuwalny uskok To gwarancja że części są parą z blokiem.
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Sprychu98 w Sierpień 03, 2018, 13:04:00 pm
A i jeszcze pewnie już z ostatnich, pewnie dotyczy to jak czy te pierścienie z pirmy są tylko czarne (chyba żeliwne) czy są też chromowe jak wypadają do tych? https://allegro.pl/pierscienie-tlokowe-do-silnika-polonez-i7469718402.html

i jak wypadają takie panewki GLYCO? https://allegro.pl/panewka-panewki-do-silnika-polonez-fso-i7469721863.html
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: fripin w Sierpień 03, 2018, 13:28:38 pm
Jeśli chodzi o tego gościa to zdjęcia się nie pokrywają z tym co sprzedaje. Te panewki nie są GLYCO tylko to jest BIMET, bo pisałem do niego. Z pierścieniami jest podobnie pewnie.
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: banned w Sierpień 04, 2018, 20:53:10 pm
W miarę możliwości trzeba dawać nowe śruby, zawsze jesteś spokojniejszy, że nie pęknie Ci śruba od korbowodu na wysokich obrotach. Ja niestety dałem stare - w metalowym powiedzieli, że jakbym chciał kupić takie śruby, jak sobie zażyczyłem (korbowodowe) - nie ma problemu, ale minimum 100 sztuk, bo mają nietypowy skok gwintu.


A ile by kosztowało te 100szt?

4. Nowy wałek kosztuje 150zł, chyba warto dla spokoju jednak dać nowy. Zależy, ile będziesz kilometrów robił tym silnikiem rocznie.

Tylko może się okazać że nowy wałek padnie szybciej niż oryginalny z przebiegiem 163 tys.

  pytanie dotyczy szlifu cylindrów. Według książki luz montażowy powinien wynosić 0.04-0.06, ale spoglądając w stronę innych silników zachodnich luz jest sporo mniejszy, czy mogę zmniejszyć ten luz na 0.03 stosując olej 5W30 albo 5W40?

Nie kombinuj.
Co do oleju, to większość z nas leje do OHV oleje 5W40 i doświadczenie pokazuje że na takim oleju OHV wykręca największy przebieg.
Poza tym nie ma problemu uwalenia całego wnętrza silnika milimetrami nagaru jak to się działo przy olejach mineralnych.
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Sierpień 05, 2018, 23:06:45 pm
Jak kupujesz oryginalny wałek, to nic nie padnie. Nie widziałem nawet na rynku niefabrycznych wałków do starego OHV.
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Sprychu98 w Sierpień 07, 2018, 08:27:32 am
A mógłby ktoś jeszcze powiedzieć jakie tłoki były lepsze oryginalne czy złotecki i czy były jeszcze jakies inne?
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Sierpień 07, 2018, 11:42:24 am
Legenda głosi, że najlepsze były oryginały, ale jak sobie położyłem na wadze kilka tłoków z Gorzyc i zobaczyłem różnice mas, to już sam nie wiem. Tłoki złoteckiego kupują maluchowcy i podobno nie są złe, ale więcej na ten temat nie wiem. Ja z konieczności zamontowałem dwa tłoki gorzyckie i dwa rzemieślnicze "Lucas" wyrównane do jednej masy. Najlepiej szukać gorzyckich oryginałów z wkładką bimetal, bo pozwala na ciaśniejsze pasowanie, niż tłoki bez niej, ale wybór teraz masz taki, że najpewniej weźmiesz to, co trafisz.
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Sprychu98 w Sierpień 07, 2018, 12:17:49 pm
A jeszcze powiec mi te tłoki złotecki to na jakie pasowanie?
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Sierpień 07, 2018, 17:50:37 pm
A tego to ja nie wiem, nie miałem go w ręku. Trzeba się dowiadywać u Złoteckiego.
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Sprychu98 w Sierpień 07, 2018, 18:27:28 pm
U złoteckiego, powiedzieli że są robione według procedur gorzyckich i że są równie dobre. I mają ten pierścień zapobiegający rozszerzaniu. A o pasowaniu powiedział gość ze sprawdzi w jakiej książce i on jakość przeliczał i najmniejszy wyszedł mu 0.06 ale mówił że pasowanie według gorzyckich. Czyli jak dam 0.04 może bd może nie :/
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Sierpień 07, 2018, 20:52:40 pm
Mam zestaw tłoków moninalnych złoteckiego kupionych na zapas (ciężkie czasy) i są wykonane znacznie lepiej i dokładniej niż gorzyce. Stop ten sam, trwałość mi nie znana.
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Sierpień 07, 2018, 22:24:28 pm
Gorzyce Gorzycom nierówne, przecież pisałem, jedne tłoki klepali z wkładką, bez anodowania z zalecanym pasowaniem 0,04mm, a drugie bez wkładki, anodowane i z luzem 0,06 (takie zamontowałem do silnika). Także porównywanie do "oryginałów" jest bez sensu, bo sami mieli rozjazd z jakością i technologią wykonania, jak i ogromnym rozrzucie wagi pomiędzy tłokami. Miło wiedzieć, że tłoki Złoteckiego mają wkładkę, oni dla bezpieczeństwa mogą zalecać luz 0,06, żeby nikomu się silnik nie przytarł i nie było na producenta. Ale czy takie tłoki można spasować na 0,04, to już musisz ich wymęczyć, i pogadać ze szlifierzem. Ewentualnie kupić ciągle dostępne nominały z Gorzyc z luzem 0,04 i tulejować blok. Ciaśniejsze pasowanie - większa trwałość i lepsze parametry silnika, wiadomo, ale z jakiego stopu robi tłoki Złotecki i czy puchną, trzeba by poszukać na forach innych pojazdów, w końcu produkują tłoki do sporej ilości samochodów i zdaje się motocykli.
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Sprychu98 w Sierpień 08, 2018, 11:54:46 am
Blok jest u szlifierza z tłokami złoteckiego i luz na 0.04. i teraz prosze mnie nie straszyć że za ciasno :) Stare bez wkładki według książki od 0.04-0.06 to tu da rade, jak kupowałem w hurtowni ostatnie to powiedzieli że na 0.04. Dotrę na spokojnie na dobrych olejach i wsio, ryzyko zabawa 4fun :D
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Sprychu98 w Sierpień 08, 2018, 11:55:52 am
Napisze jak sie sprawdzi silniczek oczywiście (może przetrę szlak, oby) zrobiłbym bezpieczniejszy luz, ale to minęłoby się z moim założeniem o poprawieniu jednostki i bym gdybał co by było. 
Dla jakiegoś zminimalizowania odchudze je i wyrównoważe i wypoleruje denko i być może od spodu tłoka i przytępię pierścienie od wewnątrz. Może MoS2 do oleju? różnice w wadze to 3g od 357 do 360 na 80.6mm

a i takie info możliwe że złotecki wznowi produkcje we wrześniu

(pomyliłem przyciski modyfikuj z cytuj dlatego dwa  posty, przepraszam)
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Sierpień 08, 2018, 12:02:53 pm
No i fajno, daj koniecznie potem znać, jak silnik chodzi :) Z ciekawości, który szlif dostałeś? Pewnie jakieś zapasy, bo Złotecki od ręki na już miał tylko 4 szlif.
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Sprychu98 w Sierpień 08, 2018, 12:05:49 pm
trzeci szlif
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Sierpień 08, 2018, 12:06:54 pm
A zrobiłeś może fotki tych tłoków? Wkładka jest taka sama jak w tym zdjęciu, co wrzuciłem? Są anodowane, czy nie?
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Sprychu98 w Sierpień 08, 2018, 12:24:26 pm
no od spodu są identyczne, z różnicą że nie widać tak śladów po formach, I się na pewno błyszczą bardziej. Tłoki nie są anodowane.
Jeszcze chce w tym tyg wysłać wał do szlifowania i wyważania 230+80 w czestochowie u Sprawki i niech mi dobiorą panewki uwzględniając odstąpienie od wartości jaka powinna być, bo nie mam ochoty juz szukać panewek, dość zdrowia mnie kosztowały tłoki xD Mam tylko jedno zdj z zewnątrz tłoka, jak wrócą to podrzucę tutaj.
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Sierpień 08, 2018, 12:31:03 pm
Zrób od wewnątrz i zewnątrz, ciekaw jestem jak to wygląda, skoro mówisz, że są tak fajnie wykonane  :] Będziesz je wyważał oczywiście? Widzę, że szykuje się kolejna fajna OHVka na forum.
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Sprychu98 w Sierpień 08, 2018, 13:19:28 pm
Może nawet temat założe, z tym że budę też trzeba odbudować :/ ale wizja jest
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Sierpień 08, 2018, 13:51:14 pm
temat założe

 <ok> dawaj
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: fripin w Sierpień 10, 2018, 22:43:02 pm
Też się powoli zabieram za gromadzenie części do remontu GLE tyle że 1.5 a nie 1.6 więc odpadnie mi problem braku tłoków. Ale zastanawiam się nad zaworami w głowicy. Samochód ma 137k przelotu, ktoś już wcześniej robił głowicę, bo kolektory były wklejone na sylikon. Opłaca się wymieniać zawory na nowe? Widziałem że są dostępne głównie zamienniki. Ktoś miał styczność z zaworami AMP, bo widziałem że są ogólnodostępne ale zastanawiam się nad jakością, bo brak jednoznacznych informacji.
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Sierpień 11, 2018, 12:03:35 pm
Montowałem AMP na wydechy i po 7 tyś km miały już wypalone kratery. Ogólnie ciężko o twarde zawory do Poloneza ... Fabryczne też są z plasteliny (te od GSI czyli dłuższe o 5mm).
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: fripin w Sierpień 11, 2018, 20:53:53 pm
Hmmm czyli nie warto w takim razie sobie zawracać głowy tymi zaworami? Jak poznać fabryczne zawory od rzemiosła?
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Sierpień 12, 2018, 12:07:51 pm
GSi miało trawione napisy na końcówce trzonka np EL-077408
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Morfina w Sierpień 12, 2018, 12:22:37 pm
Stare zawory do ręki i pomierzyć trzonki mikrometrem,jak nie wyjechane więcej jak 3 setki ani pokrzywione to przeszlifować przylgnie i z powrotem do głowicy ;)
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: fripin w Sierpień 13, 2018, 08:07:52 am
Silnik i głowicę mam już wyciągniętą. Niedługo będę jechał z tym do szlifierza. Zobaczymy co on powie, bo ja jedyne pomiary jakie mogę zrobić to suwmiarką  <lol2>

Tak poza tym zna ktoś zaufanego szlifierza w Warszawie albo w okolicach na południe od Warszawy?
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Sierpień 13, 2018, 11:24:16 am
jeśli masz gaz to szlifowanie zaworów to średnio. To już lepiej AMP wsadzić.
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: fripin w Sierpień 13, 2018, 11:31:23 am
Nie mam gazu i nie planuję mieć. To jest czysto hobbystyczny samochód i LPG mi nie potrzebne.  :-)
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: KGB w Sierpień 13, 2018, 12:44:53 pm
Aktualnie z tego co mierzyłem moje cylindry zawierają się w takim przedziale:
Pierwszy: 80.04 do 80.07
drugi: 80.02 di 80.045
trzeci: 80.035 do 80.06
czwarty:80.025 do 80.05

A wymiar na pierwszy szlif to 80.201 do 80.208
i Pany co teraz robić szukać na drugi szlif?
.......
......
różnice w wadze to 3g od 357 do 360 na 80.6mm
dlaczego kupiles tloki na III szlif, skoro twoj blok od biedy nadaje sie na półszlif (80.1mm), tylko takie tloki sa praktycznie nieosiagalne,
skoro miales dostep do tlokow na I szlif 80.2 to dlaczego takich nie kupiles ?
Najlepiej szukać gorzyckich oryginałów z wkładką bimetal, bo pozwala na ciaśniejsze pasowanie, niż tłoki bez niej
fabryczne tloki starego typu sa pasowane na 0.040-0.060 ,a nowego typu na 0.035-0.055  - pisanie o wyzszosci ciasniejszego pasowania tloka o cale 5 tysięcznych, gdy tolerancja wynosi 20 tysięcznych jest pewnym naduzyciem 
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Sierpień 13, 2018, 13:06:14 pm
Tak, tylko na fabrycznych tłokach z wkładką masz wybite zalecane pasowanie 0,04, a na wszelkich bez wkładki 0,06 - w tym na gorzyckich. A to już dwie setki różnicy, a nie 5 tysięcznych. Szlifierze patrzą na to, co jest wybite na tłoku, i pod ten wymiar szlifują - mój szlifierz powiedział, że by się bał robić pasowanie 0,04 na tłokach z wybitym pasowaniem 0,06. A nawet jak się uprzesz i powiesz, że chcesz pasowanie 0,04, mimo, że na tłoku jest wybite jak byk 0,06 - to skąd masz pewność, że on nie wpuści jednym uchem, a nie wypuści drugim próśb? Ciaśniejsze pasowanie to ewentualne źródło kłopotów dla niego, a jak zrobi z większym luzem, to klient nie będzie nic wiedział, bo sobie luzu nie zmierzy, a ryzyko przytarcia z powodu puchnięcia gównianego tłoka - mniejsze.
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: KGB w Sierpień 13, 2018, 14:00:07 pm
a czy na fabrycznych tlokach jest wybite 0.04-0.06 ? no wlasnie,
to czy jest wybite 0.04 czy 0.06 praktycznie nie ma znaczenia, bo dlaczego nie ma 0.05 ? randomowe wartosci, bo sam wymiar bez tolerancji podany w takij postaci 0.06 oznacza domyslenie 0.05-0.07 ,a samo 0.04 oznacza 0.03-0.05,
czy roznice robi wkladka kompensujaca ? pewnie jakas robi, ale fabryczne tloki maja wkladke i sa pasowane na 0.04-0.06 - czy nie maja stare ?
walka o jedna setna przy puchnieciu jest z gory przegrana ,bo zimny tlok ponad sworzniem ma wymiar mniejszy o 0.6-0.7mm
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Sprychu98 w Sierpień 14, 2018, 12:17:56 pm
Wziąłem tłoki na trzeci szlif ,dlatego że nie było drugiego. A pierwszego szlifu nie wziąłem dlatego, gdyż w większości szlifierze mówili, że pierwsze szlify prawi nigdy nie wychodziły, dlatego są jeszcze dostępne, a jeden mi powiedział, że może wyjść, a może nie, zależy pod jakim kątem i jak jest rozbity, Do pierwszego szlifu w największym rozmiarze brakowało 0.13mm. Problemu by nie było gdyby szlifierze mieli tłoki wszystkie rozmiary i by mi dopasowali. A takto jakby się nie udało to zostałbym z kompletem tłoków :P I szlifierze twierdzili że te bloki to tylko na jeden szlif xD, w Fiatach szlify były co 0.25 i to miało większe szanse powodzenia. Tak czy tak ja nie planuje już robić remontu, a jak już to tuleje wbić i na nominał.
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: KGB w Sierpień 14, 2018, 12:43:21 pm
jakich fiatach ? w 125p jest identyczny podzial jak w PN,
tulejowac mozna tylko bloki do 1.3 i 1.5 ,bo w 1.6 nie ma miejsca na tuleje
Do pierwszego szlifu w największym rozmiarze brakowało 0.13mm.
no wlasnie nie widze problemu, nawet jezeli szlifierz bal sie jakiejs mitycznej krzywizny ,to przeciez nie jest problemem, zeby zmierzyc cylinder co 2cm na glebosc tych 8cm i sprawdzic jak sie rozkladaja wymiary,
nie podoba mi sie takie podejscie, ja bym takiego szlifierza olał
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Sprychu98 w Sierpień 14, 2018, 14:28:08 pm
A no widzisz, może gdyby ktoś wtedy doradził to bym kupił te na pierwszy szlif. Bo wiesz ja zasięgnąłem opinii kilku "fachowców". Z tulejowaniem to nie widziałem że nie można. Ale myślę że nie ma co się przejmować.
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: KGB w Sierpień 14, 2018, 15:07:13 pm
blok 1.6 mozesz tulejowac na 1.5 - zawsze to jakies pocieszenie ;)
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Sprychu98 w Sierpień 15, 2018, 22:56:42 pm
Zastanawiałem się ostatnio nad wypolerowaniem przeciwwag  wału , ale chyba nigdzie nikt tak nie robi, i nigdzie takiego wału nie widzialem, to porzuce ten pomysł. Tylko przytepie pilnikiem ostrą krawędź.

Gdzieś mi się rzuciło, kolo zamachowe powinno ważyć 6.5kg?

Może jutro blok bd gotowy.
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: KGB w Sierpień 17, 2018, 12:31:01 pm
ostroznie z tym pilowaniem walu,bo usuwajac material z przeciwwag pogarszasz jego wyrownowazenie
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Sierpień 17, 2018, 12:34:37 pm
ostroznie z tym pilowaniem walu,bo usuwajac material z przeciwwag pogarszasz jego wyrownowazenie

Dokładnie, ja bym sobie odpuścił takie zabawy. Może polerowanie zbiera niewiele materiału, ale mimo wszystko, a jak zepsujesz w ten sposób wyrównoważenie wału, to silnikowi poskładanemu na takich częściach nic nie pomoże. Lepiej się skupić na wypolerowaniu korbowodów.
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Chińczyk w Sierpień 17, 2018, 12:45:10 pm
blok 1.6 mozesz tulejowac na 1.5 - zawsze to jakies pocieszenie ;)

A można 1.6 tulejować na 1.5 i rozwiercić na nominał 1.6 ? Czysto teoretyzuje, bo domyślam się, że koszta tulejowania i rozwiercania są większe jak szlif. :)
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: KGB w Sierpień 17, 2018, 13:07:59 pm
blok 1.6 mozesz tulejowac na 1.5 - zawsze to jakies pocieszenie ;)

A można 1.6 tulejować na 1.5 i rozwiercić na nominał 1.6 ? Czysto teoretyzuje, bo domyślam się, że koszta tulejowania i rozwiercania są większe jak szlif. :)
a kto bogatemu zabroni ?
mozna tulejowac blok 1.6 na 1.5 i rozwiercic na 1.6 ,a nastepnie uzyc go jako integralnej czesci stolika - wystarczy dokrecic blat
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Sprychu98 w Sierpień 17, 2018, 15:39:57 pm
No wał ma iść i tak do szlifu i wyważenia, tylko nwm czy sam nie musze go rozbrokować i wyczyścić go wśrodku, i nagwintować na korki, bo raczej mi tego nie zrobią?
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: KGB w Sierpień 17, 2018, 15:46:17 pm
ale po co bedziesz wyciagal broki,jezeli siedza pewnie i nie przeciekaja ?
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Chińczyk w Sierpień 17, 2018, 16:26:49 pm
ale po co bedziesz wyciagal broki,jezeli siedza pewnie i nie przeciekaja ?

Chociażby po to aby kanały olejowe w wale wyczyścić z syfu. Aż żałuje, że nie zrobiłem zdjęcia gdy wyciągnąłem broki. Syf i malaria. Już teraz wiem dlaczego ostatnią panewkę mi przytarło jak nie było odpowiedniego ciśnienia.
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Sprychu98 w Sierpień 17, 2018, 17:07:52 pm
Żeby wyczyścić kanaly olejowe, bo ponoć dużo syfu się zbiera.

Edit
Nie zauważyłem postu na nowej stronie.
Panie Chińczyk, wbijaleś nowe broki czy przerobiles na korki? Czy moze ktoś Ci to zrobil?
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: KGB w Sierpień 17, 2018, 21:46:14 pm
kanaly mozna wyczyscic przeplukujac nimi pod cis. jakis rozpuszczalnik,
ja nie lubie psuc sprawnych elementow, zeby sie dostac do innych, wystarczajaco mnie boli, ze trzeba zrzucac glowice w celu wyjecia tlokow ,a w  OHV nawet popychaczy

gdybym mial wyciagac broki to raczej przerobilbym gniazda na korki, bo jakosc dzisiejszych czesci powoduje zbyt duze ryzyko,
jeszcze broki w bloku mozna zaryzykowac, ale w wale obracajacym sie z duzymi predkosciami i kanalami pod duzym cis. oleju to nie na moje nerwy
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Chińczyk w Sierpień 17, 2018, 22:36:43 pm
To był wał który nadawał sie tylko na złom, więc zrobiłem to w formie eksperymentu, ale teraz wiem że przy remoncie muszę wybić te broki lub przeczyścić kanały bez zdejmowania. Musze stare broki pomierzyć i zobaczyć czy idzie takie kupić a jak nie to wyczyszczę to tak jak KGB radzi.
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: fripin w Sierpień 18, 2018, 23:24:34 pm
Zacząłem szukać panewek do swojej OHVki i na Allegro u Goriana są panewki firmy Motive. Ktoś to montował? Coś wiadomo na ich temat?
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Sierpień 19, 2018, 00:10:33 am
mam na korbach MV i są spoko. Troszkę kanały na smarowanie wałka się nie pokrywają ale delikatnie.
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Sierpień 19, 2018, 03:31:46 am
nie da się oczyścić dobrze kanałów w wale bez wyciągnięcia broków. kanały są tak wiercone że działają jak cyklony- pył z kompozycji, stal starta z czopów i brud z oleju osadzają się w końcach kanałów i są twarde jak skała- sprasowane siłą odśrodkową. nic w nią nie wnika i nic nie rozpuszcza. zanim wyrwałem broki długo próbowałem różnymi chemikaliami tę skałę rozpuścić i wypłukać ciśnieniem. to nic nie dało. nawet opiłki stali i drobinki ściernicy ze szlifowania czopów wału nie dają się w całości usunąć. dopiero wyrwanie broków daje dostęp, wtedy można rozbić te twarde osady i je usunąć. podobna sytuacja jest w rurkach stanowiących osie dźwigienek zaworowych, otwory smarujące są zaklejone, olej ledwo się sączy. dlatego ten układ jest tak nietrwały. dostarczanie oleju do głowicy jednym kanałem o średnicy 6 mm to wynalazek idioty.
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: fripin w Sierpień 19, 2018, 10:08:49 am
mam na korbach MV i są spoko. Troszkę kanały na smarowanie wałka się nie pokrywają ale delikatnie.
Z tego co widzę to teraz już są raczej niedostępne :(
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Chińczyk w Sierpień 19, 2018, 10:17:50 am
Jak jesteśmy w temacie panewek to swojego czasu nasz "ukochany" użytkownik Polonez GTI wspominał o panewkach KING-a. Ktoś coś więcej o nich wie ? Szukałem w Google, ale internet milczy.  <smutny>
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Sierpień 19, 2018, 10:40:26 am
Jak jesteśmy w temacie panewek to swojego czasu nasz "ukochany" użytkownik Polonez GTI wspominał o panewkach KING-a. Ktoś coś więcej o nich wie ? Szukałem w Google, ale internet milczy.  <smutny>

To raczej było jedno z jego urojeń, mi nie odpisał, takich panewek nie było nigdzie w internecie - też szukałem.
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Chińczyk w Sierpień 20, 2018, 07:17:05 am
Masz analne bóle bo zły "?" kupił se niezniszczalne panewki do GSi i i zapomniał o problemie na 300tyś km ...

Nie chce się dziewczyny w Waszą przepychankę wpychać, ale te panewki chyba zamontowałeś 10 lat temu, bo kiedy byś te 300k km nakręcił ?
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Sierpień 20, 2018, 07:55:39 am
Chińczyk, pytaj w sklepie "Gorian" w Świdniku. szukaj w dziale "sklepy". są też na aledrogo od innego sprzedawcy https://allegro.pl/listing?utm_source=opera&utm_medium=speedial2&utm_content=rgkw_opera&string=panewki%20king&order=m&bmatch=baseline-cl-aut-1-2-0802&p=2
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Sierpień 20, 2018, 09:18:30 am
Wrb, przecież dzwoniłem do Goriana i wykupiłem tam ostatni komplet MVParts na korbowody. Nic poza tym nie mieli do OHV innego niż bimet, i z tego co mówili - nie będą mieć, bo zachodni producenci sobie odpuścili.
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: fripin w Sierpień 20, 2018, 10:06:39 am
Masz jakieś numery tych panewek? Coś po czym można by było tego szukać?
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Sierpień 20, 2018, 10:31:42 am
Masz jakieś numery tych panewek? Coś po czym można by było tego szukać?

MV parts MV C4136
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Chińczyk w Sierpień 20, 2018, 10:41:03 am
Chińczyk, pytaj w sklepie "Gorian" w Świdniku. szukaj w dziale "sklepy". są też na aledrogo od innego sprzedawcy https://allegro.pl/listing?utm_source=opera&utm_medium=speedial2&utm_content=rgkw_opera&string=panewki%20king&order=m&bmatch=baseline-cl-aut-1-2-0802&p=2

Właśnie też tak ich szukałem. Też myślałem czy po numerze panewek nie idzie ich znaleźć, bo może jakiś inny silnik ma takie same panewki ?

Ooo... nasz kochany użytkownik już zdążył usunąć konto. :)
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Sierpień 20, 2018, 10:51:57 am
No, 3 konta na raz to trochę za dużo, ciężko ciągle resetować neostradę i hasła się mylą, dwa to taka dobra liczba, ergonomiczna  <spoko>

Pytałem tego sprzedawcy, stwierdził, że żadnych panewek do poloneza nie ma i nie będzie z tej firmy. Naszemu koledze-schizofrenikowi coś się przywidziało. Ale możecie próbować.
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Chińczyk w Sierpień 20, 2018, 11:00:59 am
Zaciekawiony i poniekąd zainspirowany naszym kolegą ponownie zacząłem szukać tych panewek na zagranicznych stronach. Znalazłem internetowy katalog panewek KINGa, natomiast jak wpisuje model to nie wyskakuje, ale można też po wymiarach panewek szukać. Może ma ktoś pod ręką wymiary panewek ? Skoro 1.6 ma panewki takie jak 1.5 a jak wiadomo to FIATowski silnik to może jakiś inny model Fiata ma takie same. :P

http://www.king-catalog.com/
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: fripin w Sierpień 20, 2018, 11:08:29 am
Oto co jest w Morawskim na ten temat:
(https://image.ibb.co/c2p4az/Bez_tytu_u.jpg)
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Sprychu98 w Wrzesień 02, 2018, 16:36:20 pm
Dobrze blok już mam, na wał czekam. I zdecydowałem się zmienic wałek rozrządu, i teraz prosze o porady od czego się zabrać i w jaki sposób.
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: lukasz190 w Wrzesień 02, 2018, 20:06:26 pm
Więc tak. Jeżeli nie masz, musisz zaopatrzyć sie w szczelinomierz (ustawisz nim luz zaworowy, sprawdzisz luz na zamkach pierścieni), następnie do przygotowanego bloku, kompletujesz sobie tłoki, czyli markerem na kazdym piszesz do którego cylindra bedzie przeznaczony,  zakładam że korbowody i ich pokrywy zostały ci ze starego silnika to one powinny być juz ponumerowane. Następnie komletujesz sworznie do tłoków i je również oznaczasz (powinna być pod każdy sworzeń obrobiona tulejka w korbowodzie, zakładam że je wymieniłeś) Jak już masz to zrobione możesz skałdać tłoki z korbowodami i sworzniami. Następnie kompletujesz na każdy tłok komplet pierścieni, uprzednio sprawdzając luz zamków jeżeli jest za mały korygujesz go szlifujac końcówki pierścieni. Jak to masz ok zakładasz pierścienie na tłoki, pamiętając aby zamki nie były w jednej lini, najlepiej obrócić je o 120 stopni każdy. teraz możesz włożyć tłoki do bloku, i czekać na wał. Wałek rozrzadu możesz zamontować przed lub po zabawie z tłokami, zakładam że wymieniłeś jego panewki.
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Sprychu98 w Wrzesień 02, 2018, 20:39:06 pm
No właśnie z tematem wałka roz. I jego panewek nic nie zrobiłem
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: lukasz190 w Wrzesień 02, 2018, 20:43:17 pm
Jeżli chcesz założyć nowy wałek, teoretycznie powinieneś wymienić  panewki, jeżeli zakładasz stary to jeżli nie ma on luzów na panewkach i sam nie jest wyjechany (krzywki) to możesz śmiało zakładać bez ruszania panewek wałka.
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Sprychu98 w Wrzesień 02, 2018, 21:19:58 pm
Krzywki straciły 0.15mm na tej pierwszej panewce aluminiowej z tego co pamietam jest dobry luz z wałkiem. Problemem jest to, że nigdzie nie ma opisanej operacji wymiany tych panewek.
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: lukasz190 w Wrzesień 02, 2018, 21:22:13 pm
Te panewki wymienia warsztat, bo do ich wymieny potrzebna jest prasa, po drugie dociera/rozwierca sie nowe panewki pod nowy wałek, wiec najlepiej to robić oddając blok do szlifierza, zrobi to razem ze szlifem cylindrów.
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Sprychu98 w Wrzesień 02, 2018, 21:33:20 pm
Czy może lepiej zostawić stary wałek , według ksiazki wznios krzywek ma 6.65mm u mnie jest 6.50mm, tylko że znowu ciśnienie oleju tez jest zależne od tego wałka. I nie chciałbym kiedyś go wymieniać , i niie wiadomo czy bedzie jakas roznica w pracy
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Wrzesień 02, 2018, 21:40:48 pm
Lepiej wymienić, to nie jest majątek, tak samo szklanki. Przynajmniej będzie na 200kkm spokój.
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Sprychu98 w Wrzesień 02, 2018, 21:51:18 pm
A te szklanki są właściwie do dostania? One chyba są wypukłe? A gdzies widziałem że ktoś takie szklanki planował na tokarce.
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 06, 2018, 15:52:38 pm
kupilem drugi komplet tlokow,tez na I szif, ale tym razem do PN 1.5
jeden sworzeń wazy az 2.5g wiecej od pozostalych - sworznie tez trzeba sprawdzac i ewentualnie odchudzac,
waga tlokow z pierscieniami :
394.5g
394.9g
395.2g
400.0g

zaczynam podejrzewac, ze jakis sabotażysta specjalnie do kompletu dokladal jeden tlok o masie z dudy w stosunku do pozostalych  ;-|
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Wrzesień 06, 2018, 16:55:31 pm
Masakra, faktycznie jest śmieszna prawidłowość - w kompletach na szlify zawsze tylko jeden jest wyraźnie cięższy. Ze sworzniem miałeś pecha, wszystkie jakie kupowałem z losowych miejsc były o jednej wadze, mam jeszcze 2 nadprogramowe - ważą tyle samo, co te, które zamontowałem.

Kupiłeś Gorzyce ofc?
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 07, 2018, 01:34:25 am
tak gorzyckie, maja wewnatrz odlew WSK,
jutro zwaze pierscienie do 1.6 luzem ,bo mam 3 komplety i ciekawe jakie sa roznice w wadze
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 08, 2018, 21:50:59 pm
waga pierscieni do 1.6 nominal, roznice w masie +/-0.1g :
kompresyjny 8.3g
uszczelniajaco-zgarniajacy 10.0g
zgarniajacy 14.0g

razem 32.3g +/-0.3g
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Sprychu98 w Wrzesień 24, 2018, 14:15:05 pm
http://www.sklep.traktor.com.pl/pl/czesci/906-pompa-paliwa-niskocisnieniowa-ep-500.html

bd dobra czy za duże ciśnienie?
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 24, 2018, 14:42:48 pm
w okolicach 0.3 bara wiec dlaczego za duze ma byc ?
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Sprychu98 w Wrzesień 24, 2018, 15:04:47 pm
w serwisowce jest że 0.2-0.3 pompa od gażnika, a w wtryskowych chyba 0.4-0.5 Bara

Ale ten ma taką samą https://www.youtube.com/watch?v=za-PJkL_GYk
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Sprychu98 w Wrzesień 24, 2018, 16:25:28 pm
Nwm chyba nie moge edytować.
Mam takie jednk ważne pytanie czy pod nowe panewki trzeba roztaczać stopy w bloku główne?
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 24, 2018, 16:54:54 pm
Mam takie jednk ważne pytanie czy pod nowe panewki trzeba roztaczać stopy w bloku główne?
nigdy w zyciu
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Sprychu98 w Wrzesień 24, 2018, 18:20:12 pm
No właśnie tez tak myślałem, czy jak nic z nimi nie robilem to bd ok?
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 24, 2018, 18:25:57 pm
nadwymiarowe panewki zakladasz do szlifowanego walu - nadwymiarowa panewka jest grubsza ,ale do srodka lozyskowania, ktore tworzy
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Sprychu98 w Wrzesień 25, 2018, 12:36:40 pm
Mam szklanki w dobrej cenie tylko mam do wyboru czarne i srebrne, wiadomo które lepsze?
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Wrzesień 25, 2018, 19:30:10 pm
Z tego co wiem fabryczne były czarne/czarnoszare (takie wyjęliśmy z oryginalnego silnika, z tym, że spód szklanki był wypolerowany przez wałek), więc takie bym brał, i takie u siebie zamontowałem, ta grafitowa warstwa to zapewne jakaś obróbka szklanek (anodowanie, azotowanie?)
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Sprychu98 w Wrzesień 28, 2018, 16:56:40 pm
Juz zamówiłem te czarne w ten dzień co pytałem, nominały. U mnie też byly czarne, gdzie się nie powycierały.
Mi się wydaje że są azotowane. Jak mialem 92r czarne to mysle ze te są późniejsze, a te srebrne starsze i byc moze jeszcze z czasów fiata 125. Chyba, że te jasne są polerowane, to w takiej sytuacji lepsze by byly polerowane. Ogólnie to myslałem je szlifować, ale na plaskim podobno by nie bylo filmu olejowego to wydalem juz te 160zl, i nowy walek tez mam. Licze że w ciagu 2tyg odpali.
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Wrzesień 28, 2018, 23:19:07 pm
Jak już poskładasz, to się pochwal na forum jak wyszło  :]
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Sprychu98 w Październik 01, 2018, 19:51:22 pm
Wyważam korby teraz, ale miałem je odelżyć, ale szlifowanie żeliwa to masakra <uoee> tylko doprowadze do rownych mas na wagach. Ale zastanawiam się bo z jednej stopy zdjołem 10g, bo odlew górnej odkuwki był cięższy o 8g chyba i przy wywazeniu masa odkuwek bd rozna o jakies 6-9g i ale bd db na wagach, ale cięższa szyjka bd troche chyba negatywna :p

Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: mis w Czerwiec 15, 2019, 20:31:38 pm
Panowie też jestem teraz na etapie remontu gle i moje pytanie czy mam się przejmować sprężynami zaworowymi jak niektóre mają wymiar -3 mm od podanego w książce ?!
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Czerwiec 16, 2019, 00:00:51 am
Co to za sprężyny, kupowałeś nowe, czy są zdemontowane z silnika?
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: mis w Czerwiec 16, 2019, 09:42:04 am
z silnika
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Czerwiec 16, 2019, 11:02:25 am
Po jakim przebiegu był silnik? Możliwe, że są już wypracowane i nie wracają do pierwotnego kształtu.
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: mis w Czerwiec 16, 2019, 13:02:08 pm
przebieg 120 ale to nie ma znaczenia pytanie czy takie mogą być
i drugie pytanie zamiana tłoków krótkich na długie znaczy zmodernizowane na niezmodernizowane czy całość trzeba wyważać ??
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Czerwiec 16, 2019, 13:27:23 pm
Było już omawiane, że niezmodernizowane są gorsze, bo cięższe, i zdecydowanie wyważać, bo różnice między tłokami są często bardzo duże, a precyzyjna waga kosztuje całe 30zł. Różnicę potem odczujesz podczas przyśpieszania. A co do sprężyn, nie mam książki pod ręką, ale jak morawski twierdzi, że są poniżej dopuszczalnego wymiaru, to znaczy, że są wypracowane i trzeba kupić/dorobić nowe.
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: mis w Czerwiec 16, 2019, 13:39:08 pm
nie zrozumieliśmy się nie chodzi mi o to że 4 tłoki mają mieć jednakową masę ale mój tłok teraz waży 390g a stary 350g i pytanie czy przeciw wagi są jedne niezależnie od tłoków ??
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Czerwiec 16, 2019, 13:46:50 pm
Przeciwwagi czego? Wału?

Wszystkie wały były takie same i wyważane niezależnie od tłoków i korb.
Tytuł: Odp: Remont 1.6 GLE
Wiadomość wysłana przez: mis w Czerwiec 16, 2019, 14:06:19 pm
o to mi chodziło  że wały niezależnie od tłoków są takie same :)