FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: marian. w Lipiec 26, 2018, 18:18:59 pm
-
Cześć,
Od jakiegoś czasu podczas jazdy słyszę dochodzące z tyłu szuranie zwiększające swoją częstotliwość wraz z prędkością. Myślałem, że to coś w bębnach. Rozebrałem więc bębny - fotki w załącznikach. Nie wiem czy to samoregulator czy przytarty tłoczek czy jeszcze coś innego? Jak to sprawdzić?
Btw, Okładziny szczęk mają po 4 mm grubości, bębny nie mają dużego rantu.
-
załączniki
(https://image.ibb.co/nRvqET/IMG_20180726_174959.jpg)
(https://preview.ibb.co/b7ngM8/IMG_20180726_175015.jpg)
-
Jak przypomina to dźwięk coś bardziej bliżej takiego chrupania,to łożysko półosi już ci wysiada :-)
-
Nie jest to chrupanie, raczej takie szurnięcie co obrót koła.
-
jak to moja ciotka okreslila : jakby pociag po torach jechal (tylko po czym innym mialby jechac ;] ) - to lozysko
jezeli faktycznie jakies ocieranie, to beben moze ocierac o plyte kotwiczna, albo felga o linke hamulcowa (na 7j tak mialem)
-
Możliwe w sumie, że to jest takie chrupanie. Postawiłem tył na pustakach i przy zdjętych bębnach rozpędziłem auto. Dalej było słychać to szuranie, więc to nie hamulce. Dużo jest roboty z wymianą łożysk?
@edit: Chyba jest sporo roboty. Ile to może kosztować u mechanika części + robocizna?
-
nie ma dużo, za to wymaga wprawy i trochę wiedzy. np jak zabić pierścień i do jakiego koloru go nagrzać żeby siadł na półoś idealnie. Jak nigdy tego nie robiłeś to daj to komuś kto to ogarnie. Sporo obecnej młodej kadry mechaników nie ma o tym zielonego pojęcia . Niektórzy nawet chcą zabijać te pierścienie na zimno więc strzeż się tego. Ważne jest też czy łożysko siedzi ciasno na półosi , czy ma już luz i lekko przesuwa się na boki, wymiar półosi w miejscu mocowania łożyska i osadzenia pierścienia masz w książce Morawskiego. Przed montażem nowych elementów należy te wymiary sprawdzić a nie bić na ślepo nowe.
Oznaczenie łożyska masz w książce, nie kupuj kompletów naprawczych Marpol ( może jedynie dla pierścienia, oringu i simeringu) łożyska są lipne. dobre łożysko to kwota od 60 do 80 zł. Marpol komplet w granicach 25 to już jest 100 i za robotę drugie tyle max. Więc nie więcej jak 200- 220 zl. za całość.
-
ogarniam i robię to.
-
nie kupuj kompletów naprawczych Marpol ( może jedynie dla pierścienia, oringu i simeringu) łożyska są lipne. dobre łożysko to kwota od 60 do 80 zł. Marpol komplet w granicach 25 to już jest 100 i za robotę drugie tyle max. Więc nie więcej jak 200- 220 zl. za całość.
Jak to ktoś powiedział: kupujesz zestaw naprawczy, łożysko z niego wyrzucasz na złom i kupujesz osobno dobre łożyska.
-
jak jest gdzie i czym robić filozofii nie ma, osobna kwestia to hamulce jak dawno nie ruszane, będzie dodatkowy koszt :)
-
Dzięki @Mariusz# i wszystkim za informacje <ok>