FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: Trojan w Lipiec 29, 2018, 21:55:42 pm
-
Witam, po pierwszych dalszych testach drogowych pojawiły się małe problemy z truckiem. Wszystko działa jak trzeba, pali od strzała itp itd, problem pojawia się na dłuższej trasie po porządnym rozgrzaniu silnika, pojawia się to raczej losowo, czasami przy wysokich obrotach, czasami pod górkę a czasami przy zupełnie spokojnej jeździe, nagle brak reakcji na gaz, szybki spadek obrotów i koniec jazdy. Potem jest zupełny brak reakcji, tylko kręci rozrusznik. Żeby coś tam załapał i wreszcie odpalił trzeba trochę poczekać aż ostygnie ale problem znów się pojawia za kolejne kilka kilometrów. Problem raczej nie występuje ze strony baku i jego odpowietrzenia bo po odłączeniu przewodu od pompy wtryskowej można zasysać ropę ustami jak drinka ze słomki. Gruszka do pompowania całkowicie się zassała, myślałem że to problem z nią ale po wywaleniu jej z układu dalej to samo. Czyżby to już pompa powiedziała papa ? Jest to standardowa pompa boscha z pierwszych 1.9. Ma ktoś jakiś pomysł ? Temperatura prawie cały czas stoi grubość wskazówki za 90, ciśnienie oleju w połowie skali ale skacze do zera przy wciskaniu sprzęgła np przy dojeździe do świateł.
-
Elektrozawor w pompie lub jego sterowanie
-
A jak to zdiagnozować ? Da się go wymienić bez rozbebeszania całej pompy ? I jeszcze pytanie czy to jest to co jest opisane w książce jako zawór "stop" ?
-
Nie wiem jak jest to opisane w ksiazce. Domyślam się że raczej tak. Zazwyczaj to ustrojstwo jest w dość dobrym miejscu i nie trzeba demontowac całej pompy
-
Rzeczywiście dostęp dobry, no zobaczymy, drogie to nie jest więc zaryzykuje wymiane :)
-
Jak coś, to w tej książce masz fajnie opisanego diesla:
https://www.google.com/search?q=polonez+sokolnicki&client=firefox-b&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=2ahUKEwjl3d6H18jcAhVK1SwKHXzCA-IQsAR6BAgGEAE&biw=1920&bih=955#imgrc=uYVFtgHq-G4EtM:
-
Wiem wiem, o tej książce wspominałem :)
-
Niestety wymieniłem elektrozawór, ucieszony że wszystko działa wybrałem się w dłuższą przejażdżkę i znowu klops. Nie ma ktoś pomysłu co może się dziać wraz z nagrzewaniem silnika ? Jest jeszcze objaw że włącza się wentylator i nie da się go wyłączyć, dopiero odłączając kable i między innymi wtedy dochodzi do usterki związanej z paliwem, ale to też nie zawsze.
-
Ten zawór " Stop" mechaniczny na pompie wtryskowej działa Ci normalnie ?
-
Właśnie go wymieniłem, no musi działać bo wszystko jest ok na początku a usterka pojawiła się znowu. Spróbuję jeszcze dorobić osobne sterowanie na ten zaworek, może coś w kablach nie łączy jak się nagrzeje, nie mam pojęcia.
-
Do pompy wtryskowej idzie jeden kabelek, mocowany na wsuwkę. To jest zawór odcinający paliwo, tzw. zapłon. Podepnij na krótko do + na akumulatorze i w drogę. Jak zgaśnie to coś z silnikiem jest nie tak.
-
Dokładnie tak zrobię, dodatkowo myślę żeby zamontować pompkę elektryczną jakąś nie za mocną, żeby w razie jak zgaśnie, rozłączyć przewody i sprawdzić czy podaje paliwo bo wtedy wyeliminuje się usterkę całego układu paliwowego przed pompą wtryskową, chociaż tak jak pisałem strzykawką czy ustami paliwo idzie zaciągać z baku.
-
Trojan pochwal się sposobem rozwiązania problemu
-
Rozwiązanie problemu jak zwykle proste, co tylko swiadczy o bezawaryjności silników 1.9 :) Zapchane zostało prowizoryczne sitko w baku które na szybko montowałem podczas składania wozu, teraz zostało zastosowane porzadne z motocykla, naciągnięte na króciec tak żeby duży zapas wystawał. Polecam patent właścicielom diesli i gaźnikowców, filterek szukać pod hasłem filtr kranika simson/jawa/mz.
(https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/43879093_1065279530300813_4847991464036139008_n.jpg?_nc_cat=107&oh=fe4e94a62fe07f862664c278b312014f&oe=5C456C0A)
(https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/43877967_1065279533634146_6628518711198220288_n.jpg?_nc_cat=104&oh=7ad1067d8cd4937b372d18b16b8536eb&oe=5C42BF4C)