FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: Artek824 w Sierpień 08, 2018, 00:06:44 am
-
Pany pytanie czy ktoś kiedyś robił taki patent?Generanie to problemu z montażem większego niema z tego co wstępnie obczajałem, bardziej chodzu mi o dobór elementów typu pompka +wysprzeglik co by skok był taki jak trza i nie przekładać bo 20 razy tego w kółko.
-
Widze ze chyba bede pionierem w temacie
-
Wybór tego jest spory, choćby z jakiegoś ciągnika. W zetorach np. są różne pompki i wysprzegliki o sporym skoku. We fiaciorach też przecież była hydraulika niby.
-
Jeśli nie pomyliłem to GrzesiekBP miał hydrauliczne sterowanie sprzęgła. tyle że on nie miał fiatowskiego DOHC pod maską. Może pomoże chociaż w sprawie samej pompki...
-
Jeśli nie pomyliłem to GrzesiekBP miał hydrauliczne sterowanie sprzęgła. tyle że on nie miał fiatowskiego DOHC pod maską. Może pomoże chociaż w sprawie samej pompki...
Dzięki za info,podpytam
-
Wybór tego jest spory, choćby z jakiegoś ciągnika. W zetorach np. są różne pompki i wysprzegliki o sporym skoku. We fiaciorach też przecież była hydraulika niby.
Wiem o co kaman tylko właśnie chodzi o to żeby nie przekładać tych pompek milion razy bo skok nie bedzie grał bo to bo tamto, a noz widelec ktoś już robił coś podobnego i podrzucić konkretny typ pompki i wysprzeglika który najbardziej optymalnie będzie grał.
-
Wiem o co kaman tylko właśnie chodzi o to żeby nie przekładać tych pompek milion razy bo skok nie bedzie grał bo to bo tamto
mozesz sprawdzic na stole jakie skok tloczka bedzie mial uklad,
to akurat nie jest jakis duzy problem,bo mozna mieszac czesciami, najwiekszym problemem jest jednak montaz samej pompki tak,zeby to mialo rece i nogi,
najpewniejszym rozwiazaniem jest fabryczy uklad z DFa, bo skok na lapie "na oko" jest taki sam jak przy lince, ale to tez nie jest rozwiazanie pewne na 100%,
jezeli ktos juz to robil i poda rozwiazanie na talerzu to oczywiscie znacznie ulatwia sprawe, tylko ze ruch na forum niezbyt duzu, temat wisi drugi dzien, a jeszcze nikt taki sie nie pojawil - trzeba poczekac kilka dni, ale jednak lepiej sie nastawic na samodzielnosc
-
ten sam układ sterowanie sprzęgła stosowany był w Starach i Lublinach. https://allegro.pl/silownik-sprzegla-star-200-1142-chs-19-x-05020-i7188865067.html. https://allegro.pl/star-200-266-244-pompka-sprzegla-phs2-19-lublin-i7476745741.html?reco_id=935a47a4-9cae-11e8-adc0-ecf4bbe93170. https://allegro.pl/kategoria/sprzegla-pompy-sprzegla-50886?reco_id=935a47a4-9cae-11e8-adc0-ecf4bbe93170&string=zbiornik%20sprzęgła%20fiat&order=m&bmatch=baseline-cl-aut-1-2-0802
-
GrzesiekBP ma sterowanie hydrauliczne na 100%. Wyglądało na całkiem proste do zrobienia, ale niestety rozmawiałem z nim może 5 lat temu i zapomniałem z czego zaadoptował pompkę. Ponieważ niedługo czeka mnie ten sam problem nastawiłem się na pompkę z lanosa/nubiry. Będę próbował ją wstawić do plusowych pedałów.
-
a na co swapujesz, ze potrzebujesz hydraulicznego sterowania ?
-
Grzesiek ma właśnie z Nubiry pompę sprzęgła
-
W plusie pompka idealnie wchodzi pod podszybie i śruby mocujące wychodzą za zegarami,roboty w sumie na jeden dzień dla kogoś ogarniętego i myślącego <spoko>
-
tylko oprocz zamontowania pompki, wypada jeszcze dobrac jakies konkretne przelozenie, a tu pompka bierze czynny udzial,
po uczynieniu jej stala pozycja mocno ograniczaja sie mozliwosci,
nie do kazdej skrzyni da sie pozniej dobrac wysprzeglik, wiec warto sprawdzic wczesniej
-
a na co swapujesz, ze potrzebujesz hydraulicznego sterowania ?
linka idzie koło downpipea i temperatura powoduje że po nagrzaniu twardo chodzi sprzegło, już kombinowałem na różne sposoby ja puścic ale nic wiele to nie daje.
-
a na co swapujesz, ze potrzebujesz hydraulicznego sterowania ?
linka idzie koło downpipea i temperatura powoduje że po nagrzaniu twardo chodzi sprzegło, już kombinowałem na różne sposoby ja puścic ale nic wiele to nie daje.
zeby tylko nie wyszlo to jak w nowym syfiku type-R, bo wpadniesz z deszczu pod rynne,
w sumie od zawsze powtarzam, ze uturbiony silnik w PN powinien miec koletor wylotowy (z turbina) po prawej stronie, bo ciasnota i rozgrzana turbina to generator problemow z grzaniem pompy hamulcowej, przewodow paliwowych, skrzyni przez przechodzacy pod nia wydech , a teraz Ty dokladsz problem z linka sprzegla,
ale dzialaj z tym hydro, tylko pamietaj o przelozeniu hydraulicznym, ktore bedzie zalezalo od dzwigni na ktorych zaczepisz pompe i wysprzeglik
-
są bandaże odporne na wysoką temperaturę. https://allegro.pl/bandaz-termiczny-tasma-na-wydech-kolektor-opaski-i5031859775.html
jeśli tam taka wysoka temperatura to może przewód (rurka) też nie wytrzyma.
-
są bandaże odporne na wysoką temperaturę. https://allegro.pl/bandaz-termiczny-tasma-na-wydech-kolektor-opaski-i5031859775.html
jeśli tam taka wysoka temperatura to może przewód (rurka) też nie wytrzyma.
obandazowany kolektor i wydech na 10 tą stronę, założona dłuższa linka, każdy zabieg generalnie wydłuża tylko czas pojawiania się problemu, czyli linka zamiast np.po 50 kilometrach swiruje dopiero po 100.
-
a na co swapujesz, ze potrzebujesz hydraulicznego sterowania ?
linka idzie koło downpipea i temperatura powoduje że po nagrzaniu twardo chodzi sprzegło, już kombinowałem na różne sposoby ja puścic ale nic wiele to nie daje.
zeby tylko nie wyszlo to jak w nowym syfiku type-R, bo wpadniesz z deszczu pod rynne,
w sumie od zawsze powtarzam, ze uturbiony silnik w PN powinien miec koletor wylotowy (z turbina) po prawej stronie, bo ciasnota i rozgrzana turbina to generator problemow z grzaniem pompy hamulcowej, przewodow paliwowych, skrzyni przez przechodzacy pod nia wydech , a teraz Ty dokladsz problem z linka sprzegla,
ale dzialaj z tym hydro, tylko pamietaj o przelozeniu hydraulicznym, ktore bedzie zalezalo od dzwigni na ktorych zaczepisz pompe i wysprzeglik
pamiętam o przełożeniu doskonale , dlatego właśnie założyłem temat licząc na gotowca .
-
W plusie pompka idealnie wchodzi pod podszybie i śruby mocujące wychodzą za zegarami,roboty w sumie na jeden dzień dla kogoś ogarniętego i myślącego <spoko>
Wiem o tym , mi chodziło bardziej o podanie z czego najlepiej pompke i wysprzeglik zamontowac co by nie przekładać tego w te i z powrotem, zamontowanie to dla mnie żaden problem.
-
podałem Ci kilka linków do pompek i siłowników stosowanych w 125p. były używane również w Starze 28 oraz Lublinie. są obliczone do współpracy ze sobą.
-
podałem Ci kilka linków do pompek i siłowników stosowanych w 125p. były używane również w Starze 28 oraz Lublinie. są obliczone do współpracy ze sobą.
Dzięki piękne, coś bede tworzył ale to jeszcze nie teraz bo przez sezon pasuje sie troche nacieszyć w końcu tym autem , niema jakiegoś strasznego dramatu z tym sprzęgłem ale ja po prostu lubię jak mi wszystko w aucie pracuje poprawnie.