FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: Arkadiusz w Sierpień 10, 2018, 12:45:09 pm

Tytuł: Polonez brak mocy przy 4tys obrotów
Wiadomość wysłana przez: Arkadiusz w Sierpień 10, 2018, 12:45:09 pm
Cześć wszystkim posiadam poloneza caro plus 1.6 na wtrysku jest problem taki że strzela w kolektor ssący i brakuje mu mocy przy 4 tys obrotach choć na biegu jałowym napieprza odcine jak postrzelony to na 2ce do 4 tys i jak by go odcięło sprawdzone zostały podciśnienia wyregolowalismy zawory równo chodzi na wolnych lecz gdy gwałtownie dodam gazu to najpierw strzela a potem rosną obroty może być że to pompa paliwa nie domaga przecież jak wtrysk by był padnięty to by ciężko odpalał a pali od strzała i pali jak smok za 100 jakieś 100 km pytam o pomoc bo człowiek przy takim aucie zbankrutuje pozdrawiam

Tytuł: Odp: Polonez brak mocy przy 4tys obrotów
Wiadomość wysłana przez: zefir1 w Sierpień 10, 2018, 14:11:34 pm
Kup jakiekolwiek auto z grupy VAG, ew Talismana to zobaczysz co to znaczy być bankrutem.
Wracając do tematu, objawy wskazują na wypadanie zapłonu. Moze to być spowodowane ubogą mieszanką czyli do sprawdzenia filtr paliwa, cisnienie wtrysku.
Tytuł: Odp: Polonez brak mocy przy 4tys obrotów
Wiadomość wysłana przez: banned w Sierpień 10, 2018, 20:10:29 pm
Cześć wszystkim posiadam poloneza caro plus 1.6 na wtrysku

Wszystkie Plusy są na wtrysku, tylko na różnych w zależności od wersji.


sprawdzone zostały podciśnienia wyregolowalismy zawory

Ciekawe co i jak wyregulowaliście, skoro w Plusie są hydroregulatory i zaworów ani się nie reguluje, a nie nie da się tego zrobić.


równo chodzi na wolnych lecz gdy gwałtownie dodam gazu to najpierw strzela a potem rosną obroty może być że to pompa paliwa nie domaga przecież jak wtrysk by był padnięty to by ciężko odpalał a pali od strzała i pali jak smok za 100 jakieś 100 km pytam o pomoc bo człowiek przy takim aucie zbankrutuje pozdrawiam

Jeżeli wyregulowali zawory w Plusie to Jan Paweł wie co zrobili, może coś tak pomajstrowali przy dźwigienkach że dolotowe są podparte i zapalona mieszanka idzie w kolektor dolotowy.

Polak to chyba tylko łomu nie zepsuje.
Tytuł: Odp: Polonez brak mocy przy 4tys obrotów
Wiadomość wysłana przez: Brysiek#1957 w Sierpień 10, 2018, 21:22:33 pm
Banned jak się na czymś nie znasz to nie udzielaj porad ...
Przy hydro wstępnie reguluje się zawory ręcznie bo popychacz nie ma takiego skoku kasowania luzu



Tytuł: Odp: Polonez brak mocy przy 4tys obrotów
Wiadomość wysłana przez: KGB w Sierpień 10, 2018, 22:15:50 pm
akurat banned ma racje, bo hydro sie nie reguluje w trakcie eksploatacji - wstepna regulacja jest po zalozeniu glowicy,
jezeli ktos tam krecil bez powodu, to faktycznie beda problemy
Tytuł: Odp: Polonez brak mocy przy 4tys obrotów
Wiadomość wysłana przez: banned w Sierpień 10, 2018, 23:22:50 pm
Tak jak powiedział KGB. Obsługa silnika to nie jego montaż. Nie reguluje się zaworów w silnikach z hydroregulatorami.

Błąd regulacji luzu może spowodować podparcie zaworów i w efekcie to że cały czas są uchylone, co powoduje wiadome skutki (plus wypalanie samych zaworów).
Jeżeli skasowali luz który powinien być kasowany przez hydroregulator, to stawiam że po napompowaniu regulatorów zawory są podparte, mieszanka przy suwach sprężania i pracy idzie w kolektory i stąd te strzały oraz horrendalne spalanie.
Tytuł: Odp: Polonez brak mocy przy 4tys obrotów
Wiadomość wysłana przez: KGB w Sierpień 10, 2018, 23:44:43 pm
jak regulowali na szczelinomierz, to beda mialy luz, ktorego popychacze nie skasuja, bo sa poza zakresem pracy,
wtedy przy wyzszych obrotach zawory moga sie mniej otwierac - taka moze byc przyczyna,ale jakos nigdy nie wpadlem na pomysl, zeby to przetestowac
Tytuł: Odp: Polonez brak mocy przy 4tys obrotów
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Sierpień 11, 2018, 07:43:25 am
Tu temu wątkowi będzie lepiej. Jak się sprawa wyjaśni to poleci do stosownego działu mechanicznego...
Tytuł: Odp: Polonez brak mocy przy 4tys obrotów
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Wrzesień 30, 2021, 20:18:40 pm
Podepnę się do tematu,
Kombi zaczęło wariować.
W czasie jazdy przy ok. 3500 obr/min dostaje świra, obrotomierz zaczyna skakać, auto zaczyna szarpać i nie jedzie, niezależnieczy jesteśmy na 1, 2, 3 czy 4 (na 5 jeszcze nie sprawdzałem). Na luzie jeszcze gorzej,  ta niby odcinka jest albo przy 2500 rpm, albo przy w okolicy 3500 rpm, silnik chodzi jakby miał launchcotrol, strzela w wydech i wali check, po puszczeniu gazu wraca do normalnej pracy i check gaśnie. W tym gownokompie błędów oczywiście brak...
Co mogło się tak śmieszne zepsuć,  cewka,  komp, czy pompa paliwa robi za wysokie ciśnienie?
Tytuł: Odp: Polonez brak mocy przy 4tys obrotów
Wiadomość wysłana przez: Multec w Wrzesień 30, 2021, 20:55:13 pm
Czujnik położenia wału.
Tytuł: Odp: Polonez brak mocy przy 4tys obrotów
Wiadomość wysłana przez: mareks#1181 w Wrzesień 30, 2021, 21:07:02 pm
Może trzeba zacząć od sprawdzenia ciśnienia paliwa, chyba powinno być około 3 bary, jak mniej to filtr paliwa lub/i pompa siadły, dobrze jest popatrzeć jak jest ciemno czy niema przebicia na przewodach i świecach, sprawdzenie ciśnienia w cylindrach.
Tytuł: Odp: Polonez brak mocy przy 4tys obrotów
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 30, 2021, 22:54:36 pm
Czujnik położenia wału.
+1
Tytuł: Odp: Polonez brak mocy przy 4tys obrotów
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Październik 01, 2021, 23:49:35 pm
Trafiony, nadziany. Podmieniłem cpwk i zaczęło banglać. Czy ktokolwiek wie cokolwiek nt pochodzenia cpwk w GSi? Dziś patrzylismy w sklepie to na oko pasowałby z astry f, ale ma inna wtyczkę, a na złomach GSi to już ciężki temat.
Tytuł: Odp: Polonez brak mocy przy 4tys obrotów
Wiadomość wysłana przez: xmaniekx w Październik 02, 2021, 00:35:53 am
Trafiony, nadziany. Podmieniłem cpwk i zaczęło banglać. Czy ktokolwiek wie cokolwiek nt pochodzenia cpwk w GSi? Dziś patrzylismy w sklepie to na oko pasowałby z astry f, ale ma inna wtyczkę, a na złomach GSi to już ciężki temat.
Wtyczkę przepinować najmniejszy problem, zobacz tylko czy ma podobną oporność.
Tytuł: Odp: Polonez brak mocy przy 4tys obrotów
Wiadomość wysłana przez: banned w Październik 02, 2021, 00:38:07 am
Coś z GM to dobry trop. Popatrzyłbym po CPWK do silników Daewoo.
Tytuł: Odp: Polonez brak mocy przy 4tys obrotów
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Październik 02, 2021, 13:59:23 pm
Coś co przynajmniej wizualnie ma szansę podpasować ma następujący nr: 90520856. Zamówiłem w poniedziałek porównam z oryginałem.
Tytuł: Odp: Polonez brak mocy przy 4tys obrotów
Wiadomość wysłana przez: Morfina w Październik 02, 2021, 15:37:29 pm
Z tego co pamiętam z czasów jak jeździłem gsi to Lanos miał ten sam czujnik bo wymieniałem,na bank nie była to część typowa dla poloneza tak samo jak cewka zapłonowa  <spoko>
Tytuł: Odp: Polonez brak mocy przy 4tys obrotów
Wiadomość wysłana przez: AUTOSAN w Październik 02, 2021, 20:39:05 pm
Czy ktokolwiek wie cokolwiek nt pochodzenia cpwk w GSi? [...]
Czujnik położenia wału korbowego Polonez GSI pochodzi z samochodów marki "GREAT WALL" :-D
FSO 066792 ; 10458588 8140P1 = GM , Delphi 10456569

Wg. katalogu zamiennik ma parametry:
Długość kabli [mm]: 395
Długość całkowita [mm]: 480
Rodzaj czujnika: Czujnik indukcyjny
Rezystancja [Ohm]: 500
Głębokość zabudowy [mm]: 24
Tytuł: Odp: Polonez brak mocy przy 4tys obrotów
Wiadomość wysłana przez: Sławek#1978 w Listopad 03, 2021, 18:41:16 pm
Z tego co pamiętam z czasów jak jeździłem gsi to Lanos miał ten sam czujnik bo wymieniałem,na bank nie była to część typowa dla poloneza tak samo jak cewka zapłonowa  <spoko>
Lanos jak najbardziej, tylko wtyczkę ma inną. Ale to raczej problem do przejścia. No i kosztuje 10 x mniej niż polonezowski.