FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: Grizli w Sierpień 16, 2018, 08:48:01 am
-
Wiem że w polonezie można zamontować standardowy wlew pod klapka bo jest na tyle miejsca. Teraz pytanie ma ktoś foto jak to jest rozwiązane?
-
wlew wchodzi na kilka sposobow, ale jakos nie wpadlem na to, zeby robic fotki,
nastepnym razem cykne fote, skoro jest zapotrzebowanie
-
W którym miejscu najwygodniej?
-
Górny lewy róg,tam jest wlew gazu,mam gdzieś foto,ale to dopiero na wieczór bym wrzucił o ile znajde
-
tak, najwiecej miejsca, przynajmniej w klapce z kluczykiem, jest w lewym gornym rogu, bo nie przeszkadza odkrecac korka benzynowego
-
też mam w górnym lewym rogu <spoko>
-
Ja mam tak
(https://images84.fotosik.pl/930/360edf35bdb2ab55med.jpg) (https://images84.fotosik.pl/930/360edf35bdb2ab55.jpg)
-
w Atu jest wiecej miejsca, wiec mozna kombinowac w szerszym zakresie
-
Górny lewy róg,tam jest wlew gazu,mam gdzieś foto,ale to dopiero na wieczór bym wrzucił o ile znajde
Bedę wdzięczny.
-
Ja mam prawy dolny róg, ale nie standardowe wejście a miejsce na przejściówkę. Moge jutro strzelić zdjęcie.
-
Ja mam prawy dolny róg, ale nie standardowe wejście a miejsce na przejściówkę. Moge jutro strzelić zdjęcie.
Jako że się da to przejściówki wolę uniknąć.
-
Proszę bardzo :-)
-
W Caro jednak średnio to wchodzi. Mam korek z atu więc nie da rady go odkręcić,zreszta fabryczny z Caro tez średnio. W atu inna bajka.
-
Miałem w Caro lewy górny narożnik i bajeczka. Korek benzyny bez problemu się odkręcał.
-
Po tych dwóch zdjęciach średnio to widzę. Ty miałeś inaczej ustawiony?
-
Ja miałem zamontowany tak, że "płaszczyzna" wlewu była równolegle do "płaszczyzny" błotnika. Wlew wysunięty maksymalnie na zewnątrz, tak że z zakręconym korkiem prawie licował z płaszczyzną błotnika. Oczywiście sam to sobie montowałem, dorabiałem uchwyt itd. Spróbuje znaleźć gdzieś jakąś fotkę.
-
Spróbuje znaleźć gdzieś jakąś fotkę.
Będę wdzięczny
-
Ja mam tak
(https://images89.fotosik.pl/209/9263924a23d9324e.jpg)
(https://images90.fotosik.pl/209/6fb5e106530f1aaa.jpg)
Zamontowane na takiej oryginalnej obejmie, którą stosowano dla zaworów montowanych pod zderzakami. Po prostu trochę inaczej wygiąłem i wywierciłem od góry dwa otwory we wnęce wlewu, a przewód miedziany przechodzi przez fabryczny otwór, który się tam znajduje. Rozpiłowałem go nieco i uszczelniłem przelotką gumową, żeby zapobiec ewentualnym próbom przetarcia się o blachę. Nie chciało mi się zdierać wykładziny i robić zdjęcia od wewnątrz, ale tam mam znów inny patent, bo przewód mam jakby rozdzielny na dwie części i połączony złączką obustronnie gwintowaną, bo w razie konieczności rozkręcenia tego wszystkiego, jest dużo łatwiej, bo wystarczy rozkręcić na złączce, nie ruszając nakrętki przy samym wlewie, bo ona wypadła praktycznie w samym otworze wnęki wlewu i trzeba wtedy najpierw odkręcać cały wlew i dopiero odkręcać przewód, a tak, to rozkręca się na złączce, odkręca wlew i całość wychodzi do wierzchu. Rozpiłowanie otworu w blasze, służyło właśnie temu, żeby zmieściły się w nim nakrętki przewodu. Jeśli ktoś będzie wyrażał taką wole, to zrobię wam fotki, jak to mam dalej zrobione i którędy wypuściłem przewód z nadwozia pod zbiornik paliwa, bo butlę mam w kole. Na dole błotnika tylnego jest też fajny fabryczny otwór. Przewód idący od zbiornika do silnika, tez ma w dwóch częściach, wygięty idealnie według krzywizny przewodów paliwowych, więc ciężko by go było wymontować, a tak, to rozkręcamy na złączce i wychodzi ładnie.
-
Miałem praktycznie tak samo, tylko wspornik przykręcałem do bocznej, a nie górnej ścianki. Przewód gazowy przepuszczałem jeszcze wyżej, w tym "zaokrągleniu". Korek od benzyny miałem metalowy.
-
Od góry było łatwiej nawiercić, a otwór pod przewód był gotowy, więc tak pasowało najlepiej. W caro roverze miałem identycznie zrobione. Korek od atu wkręca się właściwie bez przeszkód, a i ten od caro podchodził, bo wlew jest maksymalnie wciśnięty w róg.
-
Buzka jak będziesz miał chwilę i ochotę cyknij foty jak to wygląda od tyłu i idzie dalej. Z góry dzięki.
-
Tak to wygląda.
(https://images90.fotosik.pl/209/3944008bfd459f4d.jpg)
Złączka domowej roboty, choć są do tego oryginalne, ale pożałowałem te parę złotych.Miałem wtedy dwa poldki i w obu ten sam patent, więc musiałem się ratować.Jedna taka 15 pln, więc za 4 sztuki ciut by wyszło.
A tu widok od dołu. Zdjęcie obrócone, ale widać, o co chodzi. Wykorzystałem fabryczny otwór i uszczelniłem całość odpowiednią przelotką. Jest ciasno i szczelnie, więc korozja nie grozi.
(https://images92.fotosik.pl/210/a3f8c56abd3482fb.jpg)
Dalej idzie normalnie, nad zbiornikiem paliwa, w miejscu, gdzie zbiornik ma wytłoczenia, żeby przewód nie został ściśnięty między zbiornikiem, a blachą.
A przy okazji, KGB raz pytał o "prawie pasującą na garb w plusie" butlę gazową. U mnie wygląda to tak.
(https://images90.fotosik.pl/209/bb90986a579c4348.jpg)
Po położeniu styropianu z caro wraz z płytami, podłoga, poza podniesieniem się, wygląda jak w każdym plusie, bo wykładzina siedzi tak samo, jak fabrycznie, na kole zapasowym. Garba nie wycinałem, bo postanowiłem nic tu nie psuć. W caro miałem wycięty, bo tam garb jest niesymetrycznie do wnęki, a tu jest idealnie na środku. Butla siedzi na tyle nisko, że wciśnie się tam jedna dłoń, ale druga na niej racze nie wejdzie. Są tam jakieś numery, ale są na dnie, pod wielozaworem i przeszkadzają rurki, więc nie odczytam.
-
Dzięki za zdjęcia. Ja dziurę z gumowa zaślepka mam tylko od góry w dwóch Caro tak samo. Ciekawe do czego to miało być.
-
W ,zakładach montażu lpg za takie ukrycie wlewu trzeba dopłacić 150 zl
-
W ,zakładach montażu lpg za takie ukrycie wlewu trzeba dopłacić 150 zl
twierdzę, ze wątpie ;]
-
Właśnie jestem na etapie montażu LPG w plastiku. 80% warsztatów oferuje wlew pod klapką gratis.