FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: cinek1983 w Sierpień 24, 2018, 17:40:07 pm
-
witam.jak w tytule potrzebuje zdiagnozować caro plus GLI, wiem że istnieje możliwość odczytania kodów za pomocą zwarcia 2 pinów pytanie gdzie znajduję się złącze diag. i które piny zewrzeć
-
w boschu nie m migania lampka, trzeba podlaczyc pod komputer jak prawdziwy sprzet bialego czlowieka
-
niestety poldek rzucił palenie, a działo się to tak przy prędkości 160km/h i obrotach 4,5 tyś nagle poldek zaczął szarpać wskazówka od obrotomierza również skakała i zapalił się check, więc ujałem nogę z gazu i zwolniłem tak do 120km/h i jechał normalnie, ale przy obrotach rzędu 3-3,5 tyś znowu to samo aż do momętu jak całkowicie przestał palić, po wstępnej diagnozie brak iskry co to może być cewka czy czujnik położenia wału??
-
na poczatek sprawdz akumulator, naladuj go,
pozniej sprawdz,czy na dowolnym przewodzie zaplonowym nie ma iskry - malo prawdopoodobne, ze padly obie cewki, wiec brak iskry na wszystkich cyl. sklania w strone CPWK
-
aku nowy, cewka jest taka jak w sienie 1.4 zespolona z wejściem 3 piny i wyjściem na 4 świece
-
aha jeszcze pytanie skoro cewka jest taka jak w sienie to CPWK też jest identyczny? bo dostępność do poloneza może być znikoma
-
siena 1.4 8v tez ma SPI boscha ,wiec i cewka i CPWK sa takie same, ale nie koniecznie wtyczka do CPWK - trzeba sprawdzic organoleptycznie,
w tej "cewce" sa dwie cewki ,dlatego radze sprawdzic wszystkie cylindry
-
no ok, ale jeżeli na dwóch była by iskra to poldek by odpalił, albo chociaż coś po kichał a tu nic zero, a cewkę mam taką https://allegro.pl/cewka-zaplonowa-fiat-palio-punto-siena-1-2-1-4-i7452479819.html i wychodzi na to że jeden pin to zasilanie a pozostałe dwa sterownie masą w parach po dwa cylindry, popraw mnie jeśli się mylę
-
tak, sterowanie jest masa dla kazdej cewki i wspolne zasilanie - jak pada jedna cewka to nie ma iskry na dwoch cylindrach, to jest reguła od ktorej sa wyjatki i taki wyjatek trafil sie w moim trucku,
ale to temat na inny watek
-
ok to jutro sprawdzę czy iskra jest na pozostałej parze, powiedz mi jeszcze czy napięcie na cewkę powinno być po przekręceniu stacyjki, no i co jeżeli okaże się że cewka ok, czujnik czy coś jeszcze w GLI siedzi o czym warto wiedzieć
-
jak nie czujnik to komputer, ewentualnie wiazka sie przetarla (jak ktos grzebal),
sprawdz, czy wtryskiwacz tryska podczas krecenia rozrusznikiem, jezeli nie to czujnik (lub ECU)
-
Czyli jeżeli czujnik wału padnięty, to benzyny nie podaje? Poważnie pytam.
-
Podczas kręcenia rozrusznikiem komputer nie wyczuwa obrotów wału,i nie uruchamia pompy paliwa,wtryski zdaję się że tez się nie otwierają.
-
Mój też od czasu do czasu robi problemy z odpalaniem. Na zimno, ale po nagrzaniu też się zdarza - dlatego zainteresował mnie ten wątek. Tylko że u mnie nie odpala nawet pomimo podawania i paliwa, i iskry, więc tutaj żadna mądra głowa nie pomoże. Rozważałem jakiś dłuższy czas temu podmianę czujnika położenia wału, czego wtedy nikt tu nie kwestionował, a wręcz sugestia tego dotycząca pochodziła od kogoś z tego forum. A teraz nagle czytam, że kiedy czujnik wału padnięty, silnik nie dostaje paliwa. Małe zamieszanie nastąpiło, ale dobrze w końcu wiedzieć. :)
-
nie wiem jeszcze co u mnie padło ale napięcie na wtryskiwacz jest i w momencie przekręcenia stacyjki i podczas kręcenia rozrusznikiem <mysli>
-
napiecie na wtryskiwacz idzie po zaplonie, wtryskiwacz jest sterowany masą, wiec musisz sprawdzic pryska benzyna przy kreceniu rozrusznikiem,
tylko okulary ochronne załóż gdy bedziesz zagladal w gardziel przepustnicy
-
poldek ogarnięty, przyczyna hmmm, ale najpierw od początku, gdy padnięty jest czujnik położenia wału to brak napięcia na cewkę, pompa paliwa nie podaje i brak iskry, u mnie przyczyną był wyrwany środkowy pin w wiązce do czujnika.
-
napiecie na wtryskiwacz idzie po zaplonie, wtryskiwacz jest sterowany masą
gdy padnięty jest czujnik położenia wału to brak napięcia na cewkę, pompa paliwa nie podaje i brak iskry
<bezradny>
No i bądź tu, człowieku, mądry...
Panowie, zdecydujcie, który ma rację. Jeżeli nie ustalicie wspólnej wersji, to sam pójdę i sprawdzę, jak zachowuje się po odłączeniu czujnika. Okaże się, kto tu kit ludziom wciska...
-
napiecie na wtryskiwacz idzie po zaplonie, wtryskiwacz jest sterowany masą
gdy padnięty jest czujnik położenia wału to brak napięcia na cewkę, pompa paliwa nie podaje i brak iskry
<bezradny>
No i bądź tu, człowieku, mądry...
Panowie, zdecydujcie, który ma rację. Jeżeli nie ustalicie wspólnej wersji, to sam pójdę i sprawdzę, jak zachowuje się po odłączeniu czujnika. Okaże się, kto tu kit ludziom wciska...
najpierw musisz nauczyc sie odrozniac cewke od wtryskiwacza, zeby sprawdzic kto ma racje, bo nie widze zwiazku w tych dwoch cytatach
-
nie widze zwiazku w tych dwoch cytatach
No spoko, różnie bywa, więc może być i tak, że wtryskiwacz działa, ale nie dostaje paliwa, więc na jedno wychodzi...
Ekspertem od poloneziarstwa nie jestem, więc z braku wiedzy, powyższe akurat trudno mi zakwestionować.
-
no tak, przeciez do zmuszenia wtryskiwacza do otwarcia bez paliwa potrzebna jest specustawa ;]
na szczescie pompa po zaplonie nabija cis. niezaleznie od sterowania przez ECU
-
no tak, przeciez do zmuszenia wtryskiwacza do otwarcia bez paliwa potrzebna jest specustawa
Kurczę, nie wiedziałem, że aż tak. Myślałem, że wystarczy go po prostu odpowiednio skomunikować z pompą paliwa.
-
a co za różnica skoro i tak jest brak napięcia na cewkę więc mając nawet instalacje lpg auta nie odpalisz <mysli>
-
a co za różnica skoro i tak jest brak napięcia na cewkę więc mając nawet instalacje lpg auta nie odpalisz <mysli>
bez CPWK nie ma iskry, bo nie ma czym sterowac cewka, a nie dlatego,ze brak jakiegos napiecia - zasilanie zawsze mozna podac baypasem z akumulatora, tylko nic to nie zmieni
-
bez CPWK nie ma iskry, bo nie ma czym sterowac cewka, a nie dlatego,ze brak jakiegos napiecia - zasilanie zawsze mozna podac baypasem z akumulatora, tylko nic to nie zmieni
dokładnie