FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: jaca w Sierpień 29, 2018, 21:16:15 pm
-
witam
trochę wracam do problemu ciężko pracującego wspomagania. mam szeroką stal i wspomaganie, które ciężko chodzi. po zapoznaniu się z wątkami na forum i po weryfikacji układu wspomagania nadal pracuje słabo. szukam dalej informacji i sugestii. według Was od których elementów zawieszenia powinienem rozpocząć weryfikację problemu ?
pozdrawiam
-
Wspornik drazka srodkowego
-
Musisz też mieć świadomość że szersze koła, lub koła o niższym ET to większe obciążenia na układzie kierowniczym (zwłaszcza że geometria wozu została zaprojektowana dla pewnych konkretnych ET i szerokości felgi), w efekcie szybsze zużycie części układu kierowniczego, cięższa praca, możliwe też łatwe zrywanie przyczepności, zwłaszcza na mokrym.
-
Musisz też mieć świadomość że szersze koła, lub koła o niższym ET to większe obciążenia na układzie kierowniczym (zwłaszcza że geometria wozu została zaprojektowana dla pewnych konkretnych ET i szerokości felgi), w efekcie szybsze zużycie części układu kierowniczego, cięższa praca, możliwe też łatwe zrywanie przyczepności, zwłaszcza na mokrym.
koła mam 13/7 cali opony 185/65 - z tego co forumowicze pisali wcześniej te wymiary mają znikomy wpływ na działanie wspomagania.
-
na poczatek powinienes podniesc przednia os i sprawdzic z jakim oporem kierownica obraca sie, gdy kola wisza w powietrzu,
jezeli bedzie wyrazny opor, to trzeba po kolei szukac jego zrodla
-
koła mam 13/7 cali opony 185/65 - z tego co forumowicze pisali wcześniej te wymiary mają znikomy wpływ na działanie wspomagania.
Na wspomę może tak, niemniej minimalna różnica w szerokości felgi może nieźle namieszać.
Wiem to bo mam inne auto gdzie został seryjny rozmiar opony, a felga jest pół cala szersza. Różnica w oporze na kierownicy i właściwościach jezdnych jest znaczna, a na mokrym przy szerszej feldze już w ogóle bardzo słabo skręca.
-
koła mam 13/7 cali opony 185/65 - z tego co forumowicze pisali wcześniej te wymiary mają znikomy wpływ na działanie wspomagania.
Na wspomę może tak, niemniej minimalna różnica w szerokości felgi może nieźle namieszać.
Wiem to bo mam inne auto gdzie został seryjny rozmiar opony, a felga jest pół cala szersza. Różnica w oporze na kierownicy i właściwościach jezdnych jest znaczna, a na mokrym przy szerszej feldze już w ogóle bardzo słabo skręca.
Mimo, iż na forach czytałem o znikomym wpływie takich parametrów to jednak mam wątpliwości. w jednym z aut gdzie wspomaganie jest jeszcze hydrauliczne mam letnie koła 17 cali 7,5 j i opony o szerokości 205 a zimówki 16 cali 6,5 j i opony 205 i mimo, że oba komplety są oryginalne to letnie chodzą trochę ciężej.