FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: CieniaczRider w Wrzesień 08, 2018, 16:13:02 pm

Tytuł: Podłączenie zbiornika w Caro Plus
Wiadomość wysłana przez: CieniaczRider w Wrzesień 08, 2018, 16:13:02 pm
Witam, wyjąłem bak ze względu na dokuczliwy zapach benzyny.

Jak się okazało, nie wszystkie króćce w zbiorniku były zajęte przez przewody-ot, nie były do niczego podłączone i zapewne z nich taki zapach się ulatniał (np. przewód idący od wlewu do zbiornika nie miał swojego miejsca)

Czy ma ktoś schemat, który przewód ma gdzie iść?
Tytuł: Odp: Podłączenie zbiornika w Caro Plus
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Wrzesień 08, 2018, 21:20:12 pm
A masz GSI, czy GLI? W GSI przewód odpowietrzający zbiornik idzie do króćca we wlewie, drugi króciec we wlewie idzie do pochłaniacza par paliwa, a malutki króciec w zbiorniku, obok pompy paliwa, to powrót paliwa z listwy wtryskowej.Tyle tylko, że na pamięć nie wiem, który króciec we wlewie jest do czego.W GLI, to zdaje się, powrót paliwa i zasilanie, jest w kołnierzy pompy paliwa, tak przynajmniej jest na rysunku w Morawskim.
Aha, właśnie, przewód odpowietrzający zbiornik, idzie do króćca z prawej strony zbiornika, w takim specjalnym wyżłobieniu w zbiorniku.
Tytuł: Odp: Podłączenie zbiornika w Caro Plus
Wiadomość wysłana przez: CieniaczRider w Wrzesień 08, 2018, 22:23:12 pm
GLI Bosch.

Dzięki za odpowiedź, jutro porównam to ze stanem przewodów pod autem, bo tam jakby jakiegoś przewodu brakuje, no ale to się okaże  :P
Tytuł: Odp: Podłączenie zbiornika w Caro Plus
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 09, 2018, 00:00:20 am
schemat to bylby przerost formy nad trescia,
nie wazne tez,czy jest to GLI czy GSI,
na rurze masz dwa krocce ,jeden do odpowietrzania baku (ten przewod na gorze w przetloczeniu dla niego zrobionym) ,a drugi do pochlaniacza par paliwa - obojetne w jakiej kolejnosci podlaczysz te przewody do rury wlewowej
Tytuł: Odp: Podłączenie zbiornika w Caro Plus
Wiadomość wysłana przez: CieniaczRider w Wrzesień 09, 2018, 10:08:27 am
Hmm zaraz zaraz....

Przy rurze wlewowej są 2 króćce-jeden na odpowietrzenie do króćca z wyżłobieniem-ok.

Z drugiego króćca przy wlewie idzie przewód "gdzieś" na przód auta-zapewne do filtra schowanego pod lewym przednim nadkolem-czy to nie powinno mieć trójnika i połączenia ze zbiornikiem?Zostaje jeden króciec na baku luzem, jakby dać ten trójnik i połączyć do pochłaniacza i rury wlewowej, to będzie dobrze?

Z filtra węglowego/pochłaniacza par idą dwa przewody, jeden do wtrysku, drugi pod spód auta i dalej do rury wlewowej-czyli wg mnie trójnika tam brakuje-zgadza się?
Tytuł: Odp: Podłączenie zbiornika w Caro Plus
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Wrzesień 09, 2018, 10:41:31 am
Zostaje jeden króciec na baku luzem
Który króciec tam masz luźny? Masz tak u siebie, jak tu?
https://obrazki.elektroda.pl/50_1252945568.jpg
Na pompie paliwa masz zasilanie i powrót paliwa, ten przewód z prawej strony, to jest odpowietrzanie zbiornika idące do wlewu.Nic tu więcej niema.
Jeszcze masz zdjęcie zbiornika, tylko od woelopunktu
(http://img.bazarek.pl/391428/18343/3637798/68837329050891c3657b26.jpg)
Tytuł: Odp: Podłączenie zbiornika w Caro Plus
Wiadomość wysłana przez: CieniaczRider w Wrzesień 09, 2018, 10:46:58 am
Mam identyko zbiornik. Luzem zostaje ten nad pompą paliwa-on powinien być połączony z filtrem węglowym i rurą wlewową przez trójnik?
Tytuł: Odp: Podłączenie zbiornika w Caro Plus
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 09, 2018, 11:16:06 am
nie ma zadnego trojnika,
ten krocic na pompa to powrot paliwa, jezeli nie ma go w obudowie pompy,
niestety to taki problem z rzemioslem, ze robia je uniwersalne,
jezeli masz powrot paliwa przy pompie, to ten luzny krociec zaslep
Tytuł: Odp: Podłączenie zbiornika w Caro Plus
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Wrzesień 09, 2018, 11:32:50 am
No i po zagadce. Nie było by takiego problemu z byle czym, gdyby autor tematu od razu wstawił zdjęcie zbiornika, o jaki się rozchodzi i o który króciec.No, ale przecież lepiej zgadywać w ciemno.Jaki to każdy dzisiaj wygodny.
Zastanawia mnie tylko, kto mądry zostawił ten króciec niezabezpieczony, jeśli zbiornik był zmieniany i nie można było dostać właściwego? A później, że paliwem śmierdzi.