FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: CieniaczRider w Listopad 18, 2018, 10:32:31 am

Tytuł: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
Wiadomość wysłana przez: CieniaczRider w Listopad 18, 2018, 10:32:31 am
Witam, czy ktoś uporał się na amen z ogrzewaniem w Poldku z wentylacją Calsonic?

Plusów brak, dmuchawa jak oddech umarlaka, w lato wali ciepłym z kratek, teraz przy chłodnej pogodzie na ustawionym nadmuchu na szybę (mizernym) wieje zimnem po nogach.

Czy ktoś próbował zaadaptować układ wentylacji z innego auta?W Calsonicu tylko jedna klapa jest od kierunku nawiewu, więc nie można dać tylko na szybę, zawsze ucieka też w inne części.

Jest artykuł o przeróbce, ale do starszego Poloneza, a do tego nie ma.

Czy wrzucenie "koreańskiej" wersji rozwiąże problem śmiesznego nadmuchu i wiania zimnem po nogach?Czy też tak mizernie dmucha i trzeba coś z zupełnie innego auta?

To już nawet w Uno mimo wiana zimna ze środkowej linii kratek (nawet przez zamknięte przepuszcza) jest o wiele cieplej.

Pozdrawiam i zapraszam do podawania pomysłów  <lol>
Tytuł: Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Listopad 18, 2018, 11:08:14 am
Koreański pomiot też ma swoje wady, ale w ogólnym rozrachunku jest lepszy niż Calsonic. Calsonic był projektowany pod deskę minusa i z nią działa lepiej niż z deską plusa. Może nie dużo lepiej, powiedzmy porównywalnie z oryginalną nagrzewnicą z minusa.

W calsonicu czasem pomaga regulacja linek sterujących.

Jak chodzi o jej nierównomierne grzanie to jest to związane z pewnym jej błędem konstrukcyjnym, chyba Bocian się z tym rozprawił (poszukaj na forum), ale jeśli nie jesteś zbyt dobrym majsterkowiczem to lepiej wrzuć koreańca.
Tytuł: Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
Wiadomość wysłana przez: CieniaczRider w Listopad 18, 2018, 11:39:49 am
Hmm coś o jakimś patencie temat kojarzę chyba, dzięki za przypomnienie.

A koreański nawiew ma chociaż "normalny" nadmuch?
Tytuł: Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
Wiadomość wysłana przez: mihals w Listopad 18, 2018, 12:14:24 pm
Tak,koreański system ogrzewania ma normalną siłę nawiewu jak w każdym innym samochodzie z lat 90-tych,do tego gdy jest sprawny to z każdej kratki leci takie powietrze na jakie masz ustawione,jedynie wg. mnie ogrzewanie na nogi za słabo daje dla kierowcy,(poprzez idiotyczne wyprofilowanie tunelu nawiewu które prowadzi powietrze nad nogi,za to dla pasażera jest całkiem ok).
No i koreańczyk ma wadę w postaci tego że potrafi czasem jakieś cięgno spaść,czy się odkształcić ze starośći i z tego powodu dzieją się różne anomalie,ale to jest łatwe do zrobienia.
Tytuł: Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
Wiadomość wysłana przez: CieniaczRider w Listopad 18, 2018, 12:31:59 pm
Na nogi nadmuchu nie używam za bardzo, aby tylko nie wiało zimnem w chłodne dni podczas grzania szyby, jak w Calsonicu :)

Jeszcze jedno-czy w koreańcu w lato nie wali z kratek gorące powietrze (w Calsonicu mimo ustawienia na zimne tak niestety jest)?

W sumie większość gratów do przeróbki mam, najwyżej dokupię resztę i... działamy :)

Z jakiego auta można dopasować w razie co nagrzewnicę do koreańca?Coś mi się Astra o uszy chyba obiła.Chociaż w sumie do tego systemu pewnie jakaś się znajdzie bez problemu np.od Espero :)
Tytuł: Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
Wiadomość wysłana przez: mihals w Listopad 18, 2018, 17:13:08 pm
W lato wali takie powietrze,jaka jest akurat temperatura na dworze  :-) jedynie doł konsoli śrofkowej jest ciepły,z tego powodu że masz stały obieg płynu przez nagrzewnice,ale domena wszystkich plusów. Co do nagrzewnicy,plug&play nie pasuje z żadnego auta. Z przerobkami bedzie pasowała od starych opli (ma identyczne wymiary) ale trzeba wtedy przerobić rurki zasilające
Tytuł: Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
Wiadomość wysłana przez: Grizli w Listopad 18, 2018, 17:55:04 pm
W plusie najlepiej zrobić zawór do nagrzewnicy jak w minusie bo latem cała decha sie nagrzewa.Przy klimie wpływa to dodatkowo negatywnie na jej wydajność.
Tytuł: Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
Wiadomość wysłana przez: CieniaczRider w Listopad 18, 2018, 19:24:27 pm
Ok dzięki czyli czas na montaż koreańskiej wentylacji.Dzięki za pomoc  <spoko>
Tytuł: Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
Wiadomość wysłana przez: fenek w Listopad 18, 2018, 20:19:59 pm
w moim plusie o dziwo jest dosłownie sauna, ogrzewanie działa rewelacyjnie. mam podciśnieniowo sterowaną nagrzewnicę.
Tytuł: Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
Wiadomość wysłana przez: CieniaczRider w Listopad 18, 2018, 20:35:29 pm
Czyli wersję koreańską, tzn taką, jaką planuję założyć.

Również Potwierdzasz "normalną" siłę nadmuchu, czy Masz jakieś zastrzeżenia co do wydajności nadmuchu? (wolę kilku głosów posłuchać, zanim zabiorę się za modyfikację)  :d
Tytuł: Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Listopad 19, 2018, 05:12:06 am
Rozważałem zastąpienie zwykłej turbiny z calsonica podwójną z eskorta czy favority. Tyle że trzeba dorobić dopływ powietrza i zlikwidować obieg wewnętrzny. Powinno znacząco poprawić siłę nawiewu i dokładność mieszania powietrza.

Co do puszczania ciepła latem czy zimna zimą to na klapce jest gąbkowa uszczelka jak w oknie pewnie po tylu latach już dawmno jej nie ma i nie uszczelnia tak dobrze jak powinna. Wymontować, rozebrać, doszczelnić też grzejnik z boku i powinno być lepiej. W ostateczności pokombinować jak ja ze zmianą przepływu strumienia powietrza...
Tytuł: Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Listopad 19, 2018, 05:15:01 am
Calsonic ma dwie zalety. Daje w miarę normalne ogrzewanie w minusie i elegancko można w niej zamontować grzałkę elektryczną z zachodnich aut tuż pod grzejnikiem standardowym...
Tytuł: Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
Wiadomość wysłana przez: CieniaczRider w Listopad 19, 2018, 18:57:56 pm
Ale nadmuch jest mizerny, nie da się ustawić tylko na szybę, bo przez obecność tylko jednej klapy zawsze ucieka innymi strefami.No chyba, że ktoś coś powywalał u mnie, ale wątpię, śladów rzeźnika nie widziałem, jak kiedyś rozbierałem wnętrze  <cwaniak2>
Tytuł: Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Listopad 19, 2018, 22:35:09 pm
Nie narzekaj. W plusie zamknięcia klapek nawiewów deski są przynajmniej szczelne. Zamykasz wszystkie i jest sama szyba. Chyba że klapka źle wyregulowana lub nieszczelna.

Pamiętaj że calsonic to następca starego nawiewu a tam nie dało się zamknąć nawiewu na szybę i wieczny problem z wysychającym błotem na ciepłej szybie zimą...
Tytuł: Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
Wiadomość wysłana przez: CieniaczRider w Listopad 19, 2018, 22:39:28 pm
Ale i tak leci bardzo słabo na szybę.Tak słabego nawiewu w żadnym aucie nie trafiłem jeszcze.

Dobra, jak pomodzę to dam znać o efektach  <lol>
Tytuł: Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
Wiadomość wysłana przez: mareks#1181 w Listopad 27, 2018, 20:59:02 pm
Powitać szanowne grono, mam zapytanie, czy jest możliwość regulacji linki klapki ciepło zimno w plusie, bo jak wyjąłem ten element z dmuchawą nagrzewnicy to ukazał sie widok nagrzewnicy i klapki, która po przestawieniu na ciepło zostawała szpara na około 5 mm, a jak przestawiałem na zimne to ładnie uszczelniała, niby wszystko siedzi na miejscu, linka ładnie chodzi ale właśnie nie domyka na ciepło, i dlatego słabo grzało, wstępnie przykleiłem gąbkę do okien , wywaliłem skruszałą starą z klapki i też przykleiłem okienną. Narazie jest lepiej jak było, ale jakby się dało podregulować tę linkę toby lepiej dociskało klapkę. Za porady z góry dziękuje.
Tytuł: Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
Wiadomość wysłana przez: CieniaczRider w Grudzień 02, 2018, 11:31:20 am
Panowie (i Panie oczywiście) wytargałem Calsonica i... psikus.Oczywiście nie pomyślałem najpierw, tylko po demontaż-Calsonic ma inne połączenia elektryczne, niż "koreańczyk"-czy ktoś kiedyś robił taką przekładkę i się z tym uporał, czy czeka mnie żmudna rzeźba i kombinacje?Niestety, elektryka to nie jest mój konik, więc sam pewnie za wiele nie zdziałam.Inna jest kostka do pokrętła nawiewu, inaczej jest zasilany obieg wewnętrzny i... jeszcze się upewnię z innymi rzeczami, tzn myślę o rezystorze i wentylatorze.

Proszę o pomoc :P

Dobra, wiązkę od wentylatora będę musiał przedłużyć.Rezystor ma taką samą ilość przewodów, tylko kostkę nieco inną-podmienię.

W kostce do regulacji prędkości nadmuchu jest dodatkowo czarny kabelek (koreańczyk), zapewne masa, to jakoś ogarnę, reszta zgadza się co do ilości i kolorów, oczywiście kształt kostki inny.

Coś się jakby klaruje...

Pytanko-czy obieg zamknięty jest również sterowany podciśnieniem?Jest przycisk, 2 przewody.

Całe szczęście mam zapasową instalkę elektryczną z wersji koreańskiej na wzór  <cwaniak2>
Tytuł: Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Grudzień 02, 2018, 12:37:59 pm
Najlepiej mieć fragment instalacji do nagrzewnicy "podciśnieniowej" i wtedy tylko podłączyć pod zasilanie itd. Niestety, ale fabryka cudów nie dawała drugiej instalacji pod zwykłą nagrzewnice, tylko pod docelową, bo szkoda kosztów kłaść, nie? W calsonicu, samo zasilanie jest pewnie podobnie, skoro jest rezystor, więc pewnie różnią się tylko kostkami i miejscem usytuowania wentylatora i rezystora.
Tytuł: Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Grudzień 02, 2018, 12:48:48 pm
Tak, kolory przewodów są takie same i pełnią tą samą funkcję. Największa różnica jest w zasilaniu panelu środkowego w koreańcu jest 2pinowa kostka taka jak w szerokich minusach do podświetlania tablicy rej. A w Calsonicu 3 pinowa jak do sterowania el. luster, 3 dodatkowy pin sygnalizuje obieg wewnętrzny. Także najlepiej odciąć żółty i czarny z kostki 3 pinowej i przylutować do kostki 2 pinowej, a ten trzeci przewód zostawić w fabrycznej kostce, żeby gdzieś zwarcia nie zrobił.
Tytuł: Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
Wiadomość wysłana przez: CieniaczRider w Grudzień 02, 2018, 13:29:15 pm
Dzięki Panowie, czyli moje przypuszczenia z Waszymi się pokrywają  <ok>

Czyli obieg wewnętrzny jest w koreańcu sterowany podciśnieniowo, a przewody są tylko do zasilania podświetlenia przycisku i pokręteł?
Tytuł: Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
Wiadomość wysłana przez: CieniaczRider w Grudzień 02, 2018, 13:57:25 pm
Gomulsky z tej kostki 3 pinowej (żółty, biały i czarny) piszesz, żeby zostawić żółty i czarny-czy przy wpinaniu z kostkę 2 pinową ma jakieś znaczenie kolejność?

A i jeszcze jedno: ta kostka 4 pinowa (w której są 3 przewody) która jest podłączona w Calsonicu bezpośrednio przy siłowniku klapki obiegu zamkniętego zostaje po prostu niepodłączona?I rozumiem 2 wtyczki z kostką do włączania tego obiegu (mówię o kwadratowym przycisku na desce, obok awaryjnych) też po prostu zostawiam/odłączam i tyle?Obieg będzie się sterował przez podciśnienie i ten jeden przycisk na panelu?
Tytuł: Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Grudzień 02, 2018, 15:33:12 pm
Tak, zostawiasz nie podłączone. Co do kolejności to chyba obojętnie jak, z tego co pamiętam elektronika w sterowaniu nawiewem zasilana jest z dużej wtyczki.
Tytuł: Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
Wiadomość wysłana przez: CieniaczRider w Grudzień 02, 2018, 16:21:19 pm
Ok dzięki, będę walczył na raty w ciągu tygodnia.O efektach dam znać oczywiście  <cwaniak2>
Tytuł: Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
Wiadomość wysłana przez: CieniaczRider w Grudzień 09, 2018, 17:44:57 pm
Jeszcze dla jasności-przy przełączaniu kierunku nawiewu jest "syknięcie"-normalka, czy tylko ruch klapy powinien być słyszalny?
Tytuł: Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
Wiadomość wysłana przez: mihals w Grudzień 09, 2018, 18:22:12 pm
Normalne
Tytuł: Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
Wiadomość wysłana przez: CieniaczRider w Grudzień 09, 2018, 18:24:08 pm
Ok dzięki to składam do kupy i tyle, jeszcze pokombinuję z podświetleniem nawiewu, póki na wierzchu i jest dostęp.
Tytuł: Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 09, 2018, 20:51:37 pm
Jeszcze dla jasności-przy przełączaniu kierunku nawiewu jest "syknięcie"-normalka, czy tylko ruch klapy powinien być słyszalny?
syczy to znaczy, ze dziala  <cwaniak2>
Tytuł: Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
Wiadomość wysłana przez: banned w Grudzień 10, 2018, 23:01:51 pm
Ktoś mi może powie co w końcu u mnie jest: Plus Rover z września 97. Jaki to system nawiewu?
Tytuł: Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
Wiadomość wysłana przez: Bartek GSi w Grudzień 10, 2018, 23:41:16 pm
Calsonic jak dobrze rozumiem to ten system nawiewu z brzydkim, szpecącym panelem i ubogimi nastawami kierunku powietrza. Montowali to chyba częściej pod koniec produkcji, także u Ciebie jeżeli rok 97 i jeszcze Rover to na pewno masz panel z Espero, ten ładny sterowany podciśnieniem.

I pytanie skąd wiecie, że jest to system koreański, sa na nim jakieś oznaczenia firmy , czy wnioskujecie po tym, że jest w innych autach Daewoo ? Tak a propos Calsonic też mógł być wyprodukowany w Korei  :-)
Tytuł: Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Grudzień 11, 2018, 00:35:15 am
Na nagrzewnicy "podciśnieniowej" jest naklejka z jakimiś "chińskimi ślaczkami" a na calsonicu, to chyba widziałem made in poland. A zresztą, co za różnica, skąd co pochodzi, skoro jedna działa nieźle, a druga, nie za bardzo?
Tytuł: Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
Wiadomość wysłana przez: AUTOSAN w Grudzień 11, 2018, 09:29:49 am
I pytanie skąd wiecie, że jest to system koreański, sa na nim jakieś oznaczenia firmy , czy wnioskujecie po tym, że jest w innych autach Daewoo ? Tak a propos Calsonic też mógł być wyprodukowany w Korei  :-)
System Calsonic był projektowany i produkowany w Polsce. Jeszcze kilka lat temu była dostępna strona internetowa gdzie widniał opis systemu i jego adaptacja wdrożeniowa przystosowania do plusa (pierwotnie miał być pod minusa) jako wizytówka firmy to konstruującej.
Tytuł: Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
Wiadomość wysłana przez: mihals w Grudzień 11, 2018, 10:29:28 am
Calsonic to polmo Kalisz,czyli ten sam szit co w minusie.
Tytuł: Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Grudzień 11, 2018, 20:37:10 pm
Ba. On był zaprojektowany w 1996 r. aby zastąpić stary system. Po wejściu daewoo prawdopodobnie odłożono go na półkę. Dopiero w ramach cięcia kosztów produkcji trucka (tak mi się zdaje) zaczęto wkładać calsonica do dostawczaków. A to że trafił do osobówek pewnie wynikło (jak to w fso) z wietrzenia magazynu z zapasów części...
Tytuł: Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
Wiadomość wysłana przez: CieniaczRider w Grudzień 11, 2018, 20:44:28 pm
Bartek system koreański, ponieważ panel identyko jak z Daewoo Espero (o ile nie cały system po drobnych zmianach), czyli z auta koreańskiej marki.

To mój to jakiś biały kruk, osobowy, a ewidentnie projektowany pod Calsonic-a i nic nie pasowało praktycznie, włącznie z innym otworem wlotu powietrza w ścianie grodziowej.
Tytuł: Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
Wiadomość wysłana przez: mihals w Grudzień 11, 2018, 21:22:14 pm
Chińczyk,żaden biały kruk ;) po 2000 roku sporo osobowych plusów dostawało takie ogrzewanie.
Tytuł: Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
Wiadomość wysłana przez: CieniaczRider w Grudzień 11, 2018, 21:29:01 pm
No fakt, mój z 2000r jest. W sumie ciekawe, jak taki Calsonic działał po wyjeździe z salonu, czy ludzie to reklamowali i przeklinali, tak jak ja.Na szczęście to już wspomnienie  ;p
Tytuł: Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Grudzień 11, 2018, 22:27:25 pm
Hmm, a ile razy ja czytałem, że nagrzewnica koreańska w plusie, to nie jest nic typowego, co pasuje od innych daewoo? Że niby w żadnym innym takiego czegoś niema, że to typowo do poldka.Ciekawi mnie to, jaka jest prawda, tak bardziej odnośnie klimatyzacji, bo gdyby to było typowe, to i parownik powinien być taki sam, nie?
Tytuł: Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
Wiadomość wysłana przez: CieniaczRider w Grudzień 11, 2018, 22:39:21 pm
Panel z Espero, a reszta hmm w sumie mało tych aut się ostało i nawet ciężko porównać.Może to jakiś mix Nexia-Espero albo coś?Może to wynalazek z jakiegoś auta występującego tylko w innych rejonach świata?Kto to teraz zgadnie :) Na pewno czymś się inspirowali :P

A sam grzejnik pewnie da się z czegoś dopasować-tylko z czego hmm  <mysli>
Tytuł: Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
Wiadomość wysłana przez: mihals w Grudzień 11, 2018, 23:14:14 pm
To jest nagrzewnica raczej typowo pod poloneza,nawet panel który z pozoru tak samo wygląda ma inną linke od sterowania ciepło zimno. Sam grzejnik jak już kiedyś pisałem pochodzi od astry f i kadeta z tym ze w polonezie ma inaczej wyprofilowane rurki :)
Tytuł: Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
Wiadomość wysłana przez: Oxej w Grudzień 12, 2018, 07:47:33 am
Bartek system koreański, ponieważ panel identyko jak z Daewoo Espero (o ile nie cały system po drobnych zmianach), czyli z auta koreańskiej marki.

To mój to jakiś biały kruk, osobowy, a ewidentnie projektowany pod Calsonic-a i nic nie pasowało praktycznie, włącznie z innym otworem wlotu powietrza w ścianie grodziowej.

Hmm, a ile razy ja czytałem, że nagrzewnica koreańska w plusie, to nie jest nic typowego, co pasuje od innych daewoo? Że niby w żadnym innym takiego czegoś niema, że to typowo do poldka.Ciekawi mnie to, jaka jest prawda, tak bardziej odnośnie klimatyzacji, bo gdyby to było typowe, to i parownik powinien być taki sam, nie?

Panel z Espero, a reszta hmm w sumie mało tych aut się ostało i nawet ciężko porównać.Może to jakiś mix Nexia-Espero albo coś?Może to wynalazek z jakiegoś auta występującego tylko w innych rejonach świata?Kto to teraz zgadnie :) Na pewno czymś się inspirowali :P

A sam grzejnik pewnie da się z czegoś dopasować-tylko z czego hmm  <mysli>

Z calsonikiem w osobowych plusach spotykałem się tylko w roczniku 2000. Co do wentylacji rzekomo z espero - miałem w częściach espero z klimą i podchodzi właściwie tylko panel - z całą pewnością nie da się z niego podpasować klimatyzacji: osuszacz jest zupełnie inny, sprężarka również, parownik jest zdecydowanie za duży do obudowy poloneza, skraplacz ma inne wyprowadzenia, przewody pod fwd też inaczej idą.
Tytuł: Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Grudzień 12, 2018, 18:25:32 pm
Panel z Espero
Nope, pomijając to co napisał mihals dochodzi to, że zaworek sterujący nawiewami też jest inny i któraś pozycja nie działa jak powinna (nie pamiętam już która).
Tytuł: Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
Wiadomość wysłana przez: CieniaczRider w Grudzień 15, 2018, 14:24:34 pm
Dziś się przejechałem w końcu, w porównaniu z Calsoniciem ten system "koreański" to kilka klas wyżej  <cwaniak2>
Tytuł: Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
Wiadomość wysłana przez: mareks#1181 w Styczeń 08, 2019, 21:35:22 pm
Panowie a po co jest to ustrojstwo czyli Rezystor Opornica Opornik dmuchawy, czy to jest potrzebne , bo mam wrażenie że dmuchawa jakoś wolno chodzi, jakby to wywalić to może by było lepiej.
Tytuł: Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
Wiadomość wysłana przez: CieniaczRider w Styczeń 08, 2019, 21:54:51 pm
Chyba 3 pierwsze biegi są tym sterowane.Może silnik wentylatora się kończy? :P
Tytuł: Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
Wiadomość wysłana przez: Macfly w Styczeń 09, 2019, 21:27:52 pm
Wywalisz to to będziesz miał tylko ostatni bieg . W ogóle nie wiem dlaczego wy tak na tego calsonica narzekacie . Zajebiście grzeje i dmucha o wiele wydajniej niż koreaniec w mojej opinii którego miałem zamontowanego i co najważniejsze wchodzi pod deskę z minusa .
Tytuł: Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
Wiadomość wysłana przez: CieniaczRider w Styczeń 09, 2019, 21:55:35 pm
Ja mam kompletnie odmienne zdanie w przypadku Plusa  :P
Tytuł: Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Styczeń 11, 2019, 22:07:18 pm
Bo może calsonic z plusową deską nie współgra...

Jak w tej werscji.jest zrobiony nawiew na szybę bo w minusie są długie łagodne dyfuzory a w koreańcu wąski kanał pod deską...
Tytuł: Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Styczeń 12, 2019, 00:00:40 am
długie łagodne dyfuzory
Podobnie zrobili w plusach z calsoniciem.Niema już tego "tunelu" tylko takie właśnie wyprofilowane "dyfuzory" jak piszesz, przechodzące z okrągłego na płaskie, jak w minusach.Pierwszy raz to widziałem na oczy, bo wziąłem sobie taką deskę z atu+ z calsoniciem.Wejścia do wylotów na desce też mają przejściówki na okrągłe rury.Idealne dla kogoś, kto chce splusować minusa, ale nie chce wymieniać nagrzewnicy.
Tytuł: Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 12, 2019, 01:12:59 am
jedyna przewaga calsonica nad podcisnieniowcem jest taki, ze zmiesci sie pod stara deska,
a i to plus dla wybranych, mnie to nie rusza, bo pod stara deska wystarcza mi stary uklad
Tytuł: Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
Wiadomość wysłana przez: CieniaczRider w Luty 22, 2020, 17:08:51 pm
Witam, mam taką zagadkę-coś szwankuje w sterowaniu podciśnieniowym, tzn pompki pod deską pracują powoli, czasem reagują dopiero po dodaniu gazu, nie reaguje sterowanie obiegiem zamkniętym, natomiast po włączeniu nadmuchu na twarz (czyli na maksa w lewo) klapka sterująca obiegiem zamyka dopływ powietrza z zewnątrz-po przełączeniu na szybę wraca obieg zewnętrzny  ;-| Jakieś pomysły?Kula pod maską?Miał ktoś takie atrakcje?
Tytuł: Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
Wiadomość wysłana przez: CieniaczRider w Luty 22, 2020, 20:07:09 pm
Przełożyłem wtyczkę do panelu nawiewów-nic, wrzuciłem dwa inne panele-też nic.Zerknąłem na obudowę nagrzewnicy z zapasów podłączenie wygląda ok.Druga kula pod maską i szybciej reagują zmiany stref.Aha, ustawienie "nogi" i "nogi i twarz" są takie same, obieg cały czas zamyka się na włączeniu na twarz (i chyba nogi-twarz) O co tu chodzi, czyżby jedna z pompek stawiała opory  <mysli> Klikanie na przycisk obiegu daje tylko syczenie.
Tytuł: Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
Wiadomość wysłana przez: Mariusz# w Luty 25, 2020, 14:01:06 pm
a węże  szczelne  i nie pozamieniane miejscami? może któryś spadł z zaworu cisnieniwego
Tytuł: Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
Wiadomość wysłana przez: CieniaczRider w Marzec 04, 2020, 19:38:40 pm
Dobra wszystko ok, dwa węże we wtyczce od sterowania nawiewem były zmienione.