FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: jaca w Listopad 19, 2018, 19:40:28 pm
-
Witam
czy do poloneza gsi montowano jeden rodzaj pompy wspomagania ?
-
Witam
czy do poloneza gsi montowano jeden rodzaj pompy wspomagania ?
Hmmm ciężko stwierdzić ale w rocznikach 97,98 zdarzały się ZF oraz JKC.
-
Witam
czy do poloneza gsi montowano jeden rodzaj pompy wspomagania ?
Hmmm ciężko stwierdzić ale w rocznikach 97,98 zdarzały się ZF oraz JKC
a mocowanie było takie same ? chodzi o to czy jak kupię inną czy nie będzie problemu z montażem.
-
do GSI to juz chyba same JKC szly, sam nie widzialem nigdy GSI z ZFem
-
do GSI to juz chyba same JKC szly, sam nie widzialem nigdy GSI z ZFem
miałem GSI '98 z ZF
-
czyli pozostaje i sprawdzenie symboli na pompie ?
-
czyli pozostaje i sprawdzenie symboli na pompie ?
dokładnie,mocowanie do silnika takie same. Inne kolory zbiorniczków do płynu no i same przekładnie są inne.
-
czyli pozostaje i sprawdzenie symboli na pompie ?
dokładnie,mocowanie do silnika takie same. Inne kolory zbiorniczków do płynu no i same przekładnie są inne.
czyli bez względu jaką kupię do silnika GSI będzie pasowała ?
-
czyli bez względu jaką kupię do silnika GSI będzie pasowała ?
Rozumiem że wymieniasz bo poprzednia padła? Jeśli tak to ZF owszem przykręcisz do silnika bo mocowania są takie same ale ta pompa Ci nie spasuje bez wymiany przewodu wysokiego ciśnienia idącego do przekładni. W JKC jest tam mocowanie na stożku z oringiem (coś jak przy zaciskach hamulcowych), a w ZF szła bodajże śruba drążona i oczko (dokładnie nie pamiętam, dawno miałem taką pompę w łapskach)
-
czyli bez względu jaką kupię do silnika GSI będzie pasowała ?
Rozumiem że wymieniasz bo poprzednia padła? Jeśli tak to ZF owszem przykręcisz do silnika bo mocowania są takie same ale ta pompa Ci nie spasuje bez wymiany przewodu wysokiego ciśnienia idącego do przekładni. W JKC jest tam mocowanie na stożku z oringiem (coś jak przy zaciskach hamulcowych), a w ZF szła bodajże śruba drążona i oczko (dokładnie nie pamiętam, dawno miałem taką pompę w łapskach)
czyli jak mam przekładnię JKC to pompę też kupić JKC ?
-
Najlepiej, bo nie musisz wtedy zmieniać przewodu wysokiego ciśnienia. Ale poza tym są zamienne, sam akurat teraz mam pompę JKC przy przekładni ZF-a.
-
Najlepiej, bo nie musisz wtedy zmieniać przewodu wysokiego ciśnienia. Ale poza tym są zamienne, sam akurat teraz mam pompę JKC przy przekładni ZF-a.
... mojego 125p historia jest długa ale w skrócie. włożyłem silnik z osprzętem GSI a przekładnia była ZF, którą zamieniłem na JKC i nadal wspomaganie chodzi bardzo ciężko więc następnym krokiem jest pompa. nie pamiętam jaka była historia z tymi przewodami bo w międzyczasie zakładałem chłodnice płynu wspomagania.
-
bo w międzyczasie zakładałem chłodnice płynu wspomagania.
To akurat nie powinno mieć żadnego znaczenia bo chłodnica jest na powrocie oleju pomiędzy przekłądnią, a zbiorniczkiem wyrównawczym. Także nurkować pod maskę i sprawdzać ;)
Tu masz pompę JKC:
(https://b.allegroimg.com/s512/03ffe9/7020b25c44ecbb32c5258926dc4b)
a tutaj ZF:
(https://adamexczesci.com/pol_pm_FSO-POLONEZ-CARO-1-6-POMPA-WSPOMAGANIA-107952_8.jpg)
-
bo w międzyczasie zakładałem chłodnice płynu wspomagania.
To akurat nie powinno mieć żadnego znaczenia bo chłodnica jest na powrocie oleju pomiędzy przekłądnią, a zbiorniczkiem wyrównawczym. Także nurkować pod maskę i sprawdzać ;)
Tu masz pompę JKC:
(https://b.allegroimg.com/s512/03ffe9/7020b25c44ecbb32c5258926dc4b)
super. dziękuję bardzo
a tutaj ZF:
(https://adamexczesci.com/pol_pm_FSO-POLONEZ-CARO-1-6-POMPA-WSPOMAGANIA-107952_8.jpg)