FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: w0mbat w Listopad 27, 2018, 19:33:06 pm

Tytuł: Wymiary zaworu nagrzewnicy starego typu
Wiadomość wysłana przez: w0mbat w Listopad 27, 2018, 19:33:06 pm
Panie i Panowie, chcę dokonać eksmisji zaworu nagrzewnicy i w to miejsce zakwaterować kolanko z rurki. Kolanko muszę dorobić i tu potrzebna mi Wasza pomoc. Potrzebuję wymiarów:
1. długość króćca na wąż. od krawędzi do środka otworu w podstawie
2. odległość króćca od podstawy. od krawędzi podstawy do środka otworu
3. przybliżony kąt króćca względem linii otworów montażowych w podstawie

Jakby ktoś miał luźny zawór i mógłby pomierzyć byłbym bardzo wdzięczny.

Niestety nie mogę wymontować swojego i na jego podstawie dokonać pomiarów gdyż samochód jest w ciągłym użytkowaniu.

Kolejna sprawa to czy zdjęcie konsoli środkowej wystarczy do przeprowadzenia sprawnej wymiany bez narażania się na zalanie podłogi?
Tytuł: Odp: Wymiary zaworu nagrzewnicy starego typu
Wiadomość wysłana przez: jacek2 w Listopad 28, 2018, 12:41:37 pm
Kolejna sprawa to czy zdjęcie konsoli środkowej wystarczy do przeprowadzenia sprawnej wymiany bez narażania się na zalanie podłogi?

Jeśli mnie pamięć nie myli to nie masz szans na wymianę jego od dołu. Szczególnie w tych rocznikach (starszych oczywiście) W caro jak jest nie odpowiem, ale raczej na zewnątrz pod maską. Osobiście pamiętam że prułem całą dechę z licznikami i tunel środkowy (konsolę-czy jak to zwą). Ciężko było ale jest wtedy dostęp do niego i można coś przy tym porobić, nie urywając jednocześnie mosiężnej rurki od nagrzewnicy.

Osobiście swojego ogrzewania staram się nie używać ze wzgl na wiek auta i możliwość pojawienia się wycieku. W tych czasach nie wiem czy jest dostępny jeszcze taki zaworek do nagrzewnicy. Lepiej dokonać przeróbki i umieścić coś podobnego pod maską na wężu w okolicy wydechy....
Tytuł: Odp: Wymiary zaworu nagrzewnicy starego typu
Wiadomość wysłana przez: KGB w Listopad 28, 2018, 13:11:36 pm
Kolejna sprawa to czy zdjęcie konsoli środkowej wystarczy do przeprowadzenia sprawnej wymiany bez narażania się na zalanie podłogi?
nagrzewnice da sie wyciagnac od dolu,
czy da sie odkrecic sam zawor ? nie wiem, ciasno tam jest, a sama operacje lepiej przeprowadzic dokladnie,zeby zachowac szczelnosc,
czyli najlepiej wyjac nagrzewnice,

z wymiarami to chyba sobie zartujesz, zobacz na zdjeciu jak wyglada zawor i z proporcji dobierzesz kolanko, ktore i tak musisz polaczyc z flansza mocujaca,
najprosciej zrobisz, gdy po prostu otworzysz zawor na stale - jezeli nie cieknie, to nie ruszany nie zacznie przeciekac bez powodu,
a drugi zawor zamontujesz sobie pod maska
Tytuł: Odp: Wymiary zaworu nagrzewnicy starego typu
Wiadomość wysłana przez: w0mbat w Listopad 28, 2018, 18:33:29 pm
Problem polega na tym że to tekturowe kółko w tymże zaworku przykleiło mi się do ścianek i wyciągnąłem sam trzpień. Nie mam praktycznie ogrzewania, ledwo co na szybę starcza. A jeszcze mrozów nie ma. W zeszłym roku działało pięknie, ale ma lato zamknąłem i teraz mnie pokarało. Chcę to wywalić, wstawić kolanko i zamontować jakiś cywilizowany zawór pod maską, ale jak pomyślę, że muszę całą deskę zwalać to aż mi się nie chce.
Tytuł: Odp: Wymiary zaworu nagrzewnicy starego typu
Wiadomość wysłana przez: KGB w Listopad 28, 2018, 19:51:24 pm
jak nie masz ogrzewania to i tak nie masz wyboru - wyjmij nagrzewnice i zrob to co planujesz,
kolanko dorobisz na szybko po wyjeciu nagrzewnicy, nie wiem jakie masz mozliwosci, ale w sytuacji awaryjnej wystarczy uzyc miedzianego kolanka nyplowego 15 lub 18 (zaraz sprawdze srednice kroccow) i kolnierza wycietego ze stali lub miedzi - jedno i drugie da sie ze soba zlutowac,
mozna tez przylutowac kolanko do nagrzewnicy,ale trzeba miec wprawe,zeby nie odlutowac przy okazji blachy zbiornika bocznego

update:
na nagrzewnicy z szerokiego wyglada to tak,
srednica rurek to fi14mm ,a wiec mozesz uzyc kolanka miedzianego fi15 bez kolnierza od strony weza,
promien zakrzywienia kolanka to r=40mm i kat 90*
Tytuł: Odp: Wymiary zaworu nagrzewnicy starego typu
Wiadomość wysłana przez: lesor#1973 w Listopad 29, 2018, 10:43:44 am
Chcę to wywalić, wstawić kolanko i zamontować jakiś cywilizowany zawór pod maską, ale jak pomyślę, że muszę całą deskę zwalać to aż mi się nie chce.
Trochę przesadzasz. Schowek i mobiletto i tak musisz zdemontować, żeby się dostać do zaworka, tym samym zostanie ci odkręcenie osłonek boczków - 6 wkrętów, listewek podszybia, bodajże 4 ampule, daszek - 2 wkręty, zegary - 2 wkręty, kilka wkrętów od deski, kilka wyłączników. Czasu to zajmie... góra 15 minut więcej, z odkładaniem poza samochód.
Zapewnij sobie rurkową dziesiątkę lub głęboką nasadkę do wykręcenia obudowy nagrzewnicy i pojdzie jak po maśle.
Dobrze też mieć uszczelki do okien, bo pianki na klapkach są zapewne wygniecione. Dobrze działające i uszczelnione klapy, odkamieniony grzejnik i działający zawór dają bardzo przyzwoity efekt.
Co do zaworu - podobny kształt ma traffic, uno i łada (po odcięciu kołnierza) - jak masz czas i możliwość przymiarki w motoryzacyjnym... Przejście na rurkę i zawór na zewnątrz niewiele daje, bo trzeba zmienić cięgno oraz rzeźbić z zaworami z braku dobrych jakościwo. To już chyba lepiej raz na dwa lata profilaktycznie podmieniać ten wewnątrz...
Tytuł: Odp: Wymiary zaworu nagrzewnicy starego typu
Wiadomość wysłana przez: w0mbat w Listopad 29, 2018, 17:31:58 pm
Tu nie chodzi o to, że dużo śrubek, tylko że już tego nie poskładam tak żeby nic nie skrzypiało. Planuję założyć zawór z lublina albo z VW T4. Linki to nie problem :)
Tytuł: Odp: Wymiary zaworu nagrzewnicy starego typu
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Listopad 29, 2018, 20:26:07 pm
Ja w takim wypadku zamiast męczyć się z tym guanem i czekać, aż mi zaleje wykładzinę wstawiłem nagrzewnicę z szerokiego caro, na zewnątrz zaworek z lublina. (fabryczne jest tak nieprecyzyjne, że i tak albo grzeje na full, albo prawie wcale) Dwa razy w roku przestawiałem pod maską zaworek na grzanie/brak grzania i po sprawie, a ogrzewanie wewnątrz sobie regulowałem dźwignią zimnego powietrza.