FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: mruk1313 w Grudzień 26, 2018, 19:01:34 pm
-
Witam.
Pytano czy taki włącznik dmuchawy ( widoczny w załączniku) bez problemu podejdzie do Caro z 92 roku?
Czy trzeba zmieniać silnik dmuchawy na ten po 93 roku?
Gdzieś kiedyś czytałem że coś pozmieniali i kiedyś " ktoś" spalił taki silniczek.
Dodam że mam także na stanie włącznik dmuchawy stopniowy bez tej aluminiowej obudowy i czy on również by podszedł do w/w Caro.
pozdrawiam.
-
Silniki "przedzmianowe" miały dwa przewody do zasilania i jeden obwód był wolniejszy, a drugi szybszy.Później dali normalny silnik sterowany przełącznikiem z rezystorem, jak na Twoim zdjęciu.Ten przełącznik "stopniowy" jest chyba innej produkcji po prostu, ale w gruncie rzeczy, to to samo.Nie jestem w stanie powiedzieć, czy gdyby podłączyć taki przełącznik do silnika starego typu, ale tylko do jednego przewodu zasilającego, to nic by się nie stało.Mam takie silniki, ale chyba nigdy nie testowałem, czy tak można.A jeśli ten "ktoś" podłączył ten rezystor do obu obwodów zasilania, to i mogło się coś spalić.
-
Dasz radę to podłączyć do starego silnika, sam w swoim wąskim to robiłem. Przewód z silnika ten od szybkiego biegu podpinasz pod motor + na włączniku przewód masy z silnika pod motor - tu musisz go przedłużyć bo z tego co pamiętam jest przykręcony do masy samochodu w okolicach obudowy dmuchawy. + który masz podpięty do starego włącznika podpinasz pod +12V na nowym i dorabiasz kawałek przewodu który podpinasz do -12V na włączniku a drugi jego koniec gdzieś do masy auta.
-
Dzięki, a może ktoś będzie się chciał pozbyć silnika nowego typu:).
-
Dasz radę to podłączyć do starego silnika, sam w swoim wąskim to robiłem. Przewód z silnika ten od szybkiego biegu podpinasz pod motor + na włączniku przewód masy z silnika pod motor - tu musisz go przedłużyć bo z tego co pamiętam jest przykręcony do masy samochodu w okolicach obudowy dmuchawy. + który masz podpięty do starego włącznika podpinasz pod +12V na nowym i dorabiasz kawałek przewodu który podpinasz do -12V na włączniku a drugi jego koniec gdzieś do masy auta.
Tak, wszystko się zgadza.
/Nie trzeba nowego silnika/