FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Wątek zaczęty przez: fenek w Grudzień 27, 2018, 20:24:52 pm

Tytuł: Silnik wycieraczek w Plusie- zasada działania
Wiadomość wysłana przez: fenek w Grudzień 27, 2018, 20:24:52 pm
Witam. Czy może ktoś mi opisać dokładnie zasadę działania silnika wycieraczek wraz z jego mechanizmem pracy przerywanej? Co steruje chwilą spoczęcia ramion wycieraczek po wyłączeniu dzwigienki przy kierze? Jakiś miesiąc temu moje wycieraczki w Plusie powiedziały sajonara i zaczęły działać tylko i wyłącznie na 1 ciągłym biegu. Oprócz tego pracowały bardzo ślamazarnie i powoli. Na Allegro zakupiłem fabrycznie nowy silnik z elektrniką sterującą za 150zł. Po montażu ustawiłem mechanizm i ramiona wycieraczek analogicznie jak poprzednio. Podziałało to może pół dnia a teraz wycieraczki podczas pracy przerywanej wykonują machnięcie ramionami po czym zamiast spocząć w pozycji nazwijmy to zero podnoszą się jeszcze o ok 1/4 swojego zakresu pracy. Co ciekawe, dzieje się to losowo. Czasami cały dzień jest lipa i zatrzymują się w 10cm od linii szyby  a czasami dopiero po 5-10min pracy. Wszystkie biegi działają poprawnie, sama praca wycieraczek jest szybka i cicha. Zasadniczy problem jest taki że nie kładą się po wyłączeniu tylko same jeszcze wstają.
Gdzie szukać przyczyny? Pozdr i najlepszego w Nowym Roku.
Tytuł: Odp: Silnik wycieraczek w Plusie- zasada działania
Wiadomość wysłana przez: Paki68 w Grudzień 28, 2018, 07:25:51 am
Ja mam ten sam problem tylko nie aż tak często występuje. U mnie co jakis czas się podniosą ale wystarczy parę razy je włączyć i już wracają do prawidłowek pozycji i zauważyłem też że w zimę dużo rzadziej się pojawia ten problem.
Tytuł: Odp: Silnik wycieraczek w Plusie- zasada działania
Wiadomość wysłana przez: fenek w Grudzień 28, 2018, 18:38:06 pm
Gdzie szukać przyczyny w takim razie?
Tytuł: Odp: Silnik wycieraczek w Plusie- zasada działania
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Grudzień 29, 2018, 01:38:42 am
w masie. Silnik jest zatrzymany po przez połączenie obu biegunów silnika do masy. To gwałtownie zatrzymuje silnik. Na początek trzeba wyczyścić tarczę przełączającą w silniku i nałożyć nowego smaru.
Następnie masa urządzenia mikroprocesorowego i masa idąca na pająk wycieraczek, czasami sam przełącznik może być winny.
Schematu do Plusa nie ma i raczej nie będzie.
Tytuł: Odp: Silnik wycieraczek w Plusie- zasada działania
Wiadomość wysłana przez: fenek w Grudzień 29, 2018, 13:03:03 pm
Ta tarcza w mechaniźmie silnika może być dobrym tropem. Mikroprocesor i pająk raczej bym odpuścił bo na wcześniejszym silniku nie było tego typu problemów, jedynie działał strasznie ślamazarnie- czasami po tygodniu nieużuwania nie miał siły wstać. Smar nakładać też na tarczę czy tylko na trybiki?
Tytuł: Odp: Silnik wycieraczek w Plusie- zasada działania
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Grudzień 29, 2018, 15:20:47 pm
Lekko na tarczę. Ważne jest by smar był czysty, bo w miarę używania gęsty smar staje się izolatorem, a jak nazbiera opiłków po latach to zaczyna przewodzić losowe prądy. Robiłem ostatnio silnik wycieraczek tył co C+ i kupiłem nowy na allegro, który był tak długo magazynowany, że smar zamienił się w ciało stałe, a przekaźnik miał zimne luty. Także warto sprawdzać wszystko, nawet nowe.
Tytuł: Odp: Silnik wycieraczek w Plusie- zasada działania
Wiadomość wysłana przez: MichalSW w Styczeń 01, 2019, 15:15:45 pm
Przyczyny musisz szukać tylko i wyłącznie w ustawieniu płaskownika przykręcanego do osi silnika wycieraczek. Przed montażem podpinasz silnik i dajesz mu zrobić 1 pełny ruch. Potem wkładasz płaskownik na ośkę i przykręcasz. Żadnej filozofii tu nie ma. Jak ustawienie silnika i płaskownika jest poprawne, to mikroprocesor. On potrafi robić różne rzeczy, nie zawsze zgodnie z wolą użytkownika Poloneza.