FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: Chińczyk w Styczeń 15, 2019, 23:37:47 pm

Tytuł: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
Wiadomość wysłana przez: Chińczyk w Styczeń 15, 2019, 23:37:47 pm
Ktoś już ten silnika brał pod lupę ? Szukajka milczy. Pytanie bardziej z czystej ciekawości niż z chęci swapu.

Mam takiego Chryslera-padlinę. Fajnie się odpycha ta 2 litrówka, która podobno ma 150 km. Byłaby to chyba lepsza alternatywa niż prawie niedostępne i drogie DOHC z Fiata.  ;>

Pytanie czy da się zamontować silnik poprzeczny wzdłużnie. Nie wiem, nie znam się. W komplecie swapów i mechaniki jestem zielony jak szczypiorek na wiosne.  :P
Tytuł: Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
Wiadomość wysłana przez: Chińczyk w Styczeń 15, 2019, 23:44:38 pm
Rzuciłem pytaniem bardziej z ciekawości. No oczywiście, że reszty nie mogę zostawić z Ohłapa.  ;p

Ostatnio szukałem w wujku Google i nic o takim silniku nie znalazłem, dlatego zapytałem. Ot taka wieczorna zagwozdka na zasadzie co by było gdyby. :)
Tytuł: Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
Wiadomość wysłana przez: Chińczyk w Styczeń 15, 2019, 23:53:37 pm
A masz coś godnego polecenia, że tak namawiasz ?  <lol2>

Tytuł: Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Styczeń 15, 2019, 23:58:44 pm
włącz już lepiej pornosa
Czyli KGB miał racje twierdząc, że szkolnictwo wyższe w ten kraj upada, skoro doktorzy w takim humorze gustują...

Już pierwsze grafiki z googla mówią mi, że posadzenie 2,0 z neona w polonezie byłoby ciężkie, ze względu na aluminiową miskę oleju kolidującą z belką i podstawę filtra oleju, która bardzo utrudnia montaż łapy silnika.
Jak dla mnie zespołu napędowego trzeba szukać po jakiś azjatyckich tworach, Toyota/Mistsubishi/KIA wydaje się tutaj dobrym kierunkiem, mają skrzynie do RWD/AWD (z czego reduktor zazwyczaj jest mechanizmem zewnętrznym). Do tego dochodzą dość niezawodne i małych gabarytów silniki o różnych pojemnościach.
Pozostaje kwestia typu "siąść i zrobić" :)
Ciekawym pomysłem byłby swap takiego egzotyka jak 4A-GE, ciekawe jakby to odpychało budę PNa <lol>
Tytuł: Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Styczeń 16, 2019, 00:32:14 am
ooooo nie zrozumiałeś ani KGBa
Doktorku, ja doskonale rozumiem o co mu chodziło, bo sam doszedłem do wniosku, że w obecnych czasach "nie matura a chęć szczera zrobi z ciebie inżyniera". I coś w tym jest, uwzględniając same przedmioty zawodowe to w technikum mój plan zajęć był tylko nieco luźniejszy jak na studiach...
Co nie oznacza, że czasami nie trzeba było się napocić, aby uzyskać tą upragnioną 3 na zaliczeniu.
skoro zawaliłeś początek edukacji, to jak możesz czuć mieć luz i dystans
W sumie to czas moich największych "osiągnięć", jeśli chodzi o edukację przypadał właśnie na jej początek :P Więc nie wiem skąd wytrzasnąłeś to stwierdzenie. Ba, w jaki sposób w ogóle wyciągnąłeś taki wniosek. I skąd wyciągnąłeś wniosek, że to było stwierdzenie w 100% serio  ;>

idż się pomodlić...
Co zrobić ?? !!  ]:-> Chociaż w sumie: https://www.youtube.com/watch?v=CzpgK-XMCS4
Tytuł: Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 16, 2019, 00:55:06 am
Czyli KGB miał racje twierdząc, że szkolnictwo wyższe w ten kraj upada, skoro doktorzy w takim humorze gustują...
cos nie zatrybilo, skoro powiazales moje twierdzenie o upadku szkolnictwa z różnorakością poczucia humoru - to sa kwestie niepowiązane ze soba, poczucie humoru jest tu nieistotne,
kwestia pornografii rowniez nie koliduje, to sa zupelnie inne formy pierdolenia

co do swapa, to na sile da sie wstawic pod maske Poloneza prawie kazdy silnik R4, tylko malo ktory oplaca sie (ze wzgledow obiektywnych) tam umieszczac ,
moja intuicja sugeruje mi,ze ten silnik nalezy do tej licznej grupy - ilosc przerobek skutecznie odstrasza od tego wynalazku,
nawiasem mowiac to wyjatkowo mocna jednostka jak na amerykanska dwulitrowke
Tytuł: Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
Wiadomość wysłana przez: Chińczyk w Styczeń 16, 2019, 12:04:04 pm
Zaspokoiłem już swoją ciekawość.  <lol2>

Tak jak KGB mówi - fajny silnik i ogólnie samochód fajnie wyposażony (podobno standardowo klima, el. szyby i lusterka) a w dodatku pali podobnie do mojego GSI, albo nawet troszkę mniej. Swoją drogą jak ktoś mówi, że PN ma duży promień skrętu to niech się przejedzie Neonem.  ]:->
Tytuł: Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
Wiadomość wysłana przez: banned w Styczeń 18, 2019, 12:34:34 pm
Średnica zawracania PNa w wersji z zaciskami zamontowanymi od przodu koła, t 9,5 metra.
Fiat Panda 2 ma 9.8.

PNa ograniczają jedynie zwisy którymi można o coś zawadzić, bo same koła skręcają się mocno.
Tytuł: Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Styczeń 18, 2019, 19:49:44 pm
To może rover 2.0 16v turbo z rovera 220 w wersji na Japonię. Coś koło 220KM w serii. N/A całkiem spoko siadło do df-a. Do tego kolektor ssący z discovery z tym silnikiem (podobny do poldorocerowego więc odpada cięcie i spawanie). Skrzynia mt75 z forda z flanszą z kawałka płaskiej blachy...

elektryka jak w roverze a przy mems 1,6 nawet jak w poldoroverze rozbudowana o 2-3 wtyczki...
Tytuł: Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 18, 2019, 21:37:55 pm
kompletny 2.0t to egzotyczny towar, skrzynie trzeba dopasowac, wiec roboty praktycznie tyle samo, co przy innych w miare pasujacych silnikach, a kolektor wylotowy i tak pewnie nie podejdzie,
wiec po co sie pchac w silnik z turbosprezarka, ktorej nie ma gdzie umiescic ,
skoro i tak trzeba rzezbic, to mozna wybrac cos latwo dostepnego
Tytuł: Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
Wiadomość wysłana przez: banned w Styczeń 18, 2019, 23:26:39 pm
i tak trzeba rzezbic, to mozna wybrac cos latwo dostepnego

VW/Audi 1.8T?
Tytuł: Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Styczeń 20, 2019, 08:30:10 am
"Ale to już było..."
Tytuł: Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 20, 2019, 15:26:55 pm
bylo ,ale jest lepsze do adaptacji, bo kolektory ma po prawidlowej stronie i bylo montowane wzdluznie, wiec jest szansa na dobor miski,
w T16 w sumie miska nie jest problemem, ale gdy chcesz pakowac wersje turbo, to juz pewnie skrzyni od Poloneza nie zastosujesz, bo zamach z wiekszym sprzeglem sie nie zmiesci, wiec rzzbisz jak z kazdym innym silnikiem - podobno tam latwo zrobic flansze pod skrzynie,bo fabrycznie jest dokrecana flansza, ale to nie jest jakies spektakularne ulatwienie, 15mm dystansu to kwestia doboru skrzyni z odpowiednim dzwonem,

wiecej sensu ma wolnossace T16, bo jest chyba tansze niz K16 1.8, niewiele wiecej roboty z adaptacja, mocy ma wiecej i blok zeliwny, wiec sie nie rozpada jak ta aluminiowa puszka
Tytuł: Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
Wiadomość wysłana przez: Multec w Styczeń 20, 2019, 21:52:30 pm
Sensu ma od cholery... Stary, moc jak na 2.0 to raczej bez rewelacji. Bez turbo sens jest zerowy. Blok żeliwny w wolnossaku zaletą? Dokładanie 70kg (względem serii K) na przednią oś to strzał w kolano.
Co Ci się tam rozpada? Powiedz mi, jestem ciekaw. Może zaprowadź na naprawę do kogoś kompetentnego to przestanie. :)
Tytuł: Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 20, 2019, 23:59:18 pm
Sensu ma od cholery... Stary, moc jak na 2.0 to raczej bez rewelacji. Bez turbo sens jest zerowy. Blok żeliwny w wolnossaku zaletą? Dokładanie 70kg (względem serii K) na przednią oś to strzał w kolano.
nie wiem ile wazy T16, 70kg wiecej niz alupuszka czyniloby go chyba najciezszym 2.0 R4, ale HGW,
moc 140KM jest calkiem przyzwoita, wiecej niz podstawowy GM 2.0 , wiecej niz K16 1.8 bez wariatorow, a nie drozszy, albo i tanszy,
blok zeliwny jest zaleta w kazdym silniku, ktorego koszty naprawy maja byc znosne, a ewentualny remont generalny sensowny,
sam tego pod maske nie wloze, bo mam innych faworytow, ale dla kogos zakochanego w roverkach to ciekawa opcja

Powiedz mi, jestem ciekaw.
sam powiedz, jakie jest prawdopodobienstwo, ze w silniku nie ruszanym od wyjazdu z fabryki, z przebiegiem 115kkm puscila tuleja cylindryczna i wali plynem do oleju ?
bo mam dylemat czy UPG moze tak specyficznie puscic, ze uklad chlodzenia sie zapowietrza, plyn idzie do oleju, a swiec zaplonowych nie zalewa, bo pracuje normalnie na wszystkich garach,
takie dylematy tylko w K16


Może zaprowadź na naprawę do kogoś kompetentnego to przestanie. :)
nie badz bezczelny !!
bo za cienki jestes na dyskusje, gdybym chcial adekwatnie odpowiedziec

Co Ci się tam rozpada?
i nie rznij glupa
Tytuł: Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Styczeń 29, 2019, 22:43:33 pm
2.0 i 2.4   chryslera przy potrzebie dorobienia flanszy pod skrzynie rwd, modyfikacji miski, chyba z tego co pamiętam podstawy filtra oleju oraz dolotu  i wydechu pomimo ze są po dobrych stronach oraz elektryki to typowy strzał w kolano. Przy takim zakresie pracy to small blocka magnum 318/360 lub slant six tez by upchnął  :]. Generalnie silnik fajny ale niestety nie do Fso
Najciezsze R4 w historii to 2.0 pinto, no moze lima 2.3 jest ciezsza bo waga jest około 20kg mniejsza niz  2.9 V6.
Naprawde na dziś dzień to w silnikach można wybierać jak w ulęgałkach i są naprawdę  łatwiejsze motory na swap. Jak już masz zamiar robić swap to zawsze mówię ze szukaj V6 bo zakres pracy podobny a róznica V6 a r4 to jak niebo a ziemia. Są fajne aluminiowe V6  z japoni czy chocby z  alfy.
Tytuł: Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
Wiadomość wysłana przez: zacekpl w Luty 03, 2019, 23:57:51 pm
wiecej niz K16 1.8 bez wariatorow, a nie drozszy, albo i tanszy,
blok zeliwny jest zaleta w kazdym silniku, ktorego koszty naprawy maja byc znosne, a ewentualny remont generalny sensowny,

Byłeś u szlifierza kiedyś ? W K16 wkładasz nowe tuleje cylindrowe i po sprawie, w T16 po szlifie życzę powodzenia w szukaniu tłoków nadwymiarowych albo ew tulejowania bloku ;)
Tytuł: Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
Wiadomość wysłana przez: KGB w Luty 04, 2019, 00:07:18 am
Byłeś u szlifierza kiedyś ?
Ja bylem, ale czy Ty byles ? bo zabrzmialo to tak, jakby szlifierze wygineli, a to nie sa mamuty
W K16 wkładasz nowe tuleje cylindrowe i po sprawie, w T16 po szlifie życzę powodzenia w szukaniu tłoków nadwymiarowych albo ew tulejowania bloku ;)
to wsadz sobie te nowe tuleje, gdy stare wystukaja sobie wieksze miejsce w bloku i glowicy,
a nawet jezeli to nie nastapi, to w zeliwie mozesz jakos wybrnac z sytuacji kiepskiej dostepnosci czesci, a w aluminium co zrobisz ? wyciagniesz tuleje i je bedziesz szlifowal, gdy bedzie problem ze zdobyciem nowych ?
Tytuł: Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
Wiadomość wysłana przez: zacekpl w Luty 04, 2019, 23:04:41 pm
to wsadz sobie te nowe tuleje, gdy stare wystukaja sobie wieksze miejsce w bloku i glowicy
Bajki opowiadasz ;)
Do K16 póki co można kupić wszystko, a nawet jak będzie problem za 10 czy 15 lat to toczysz nową tuleję na wymiar nominalny i jazda dalej, w dalszym ciągu łatwiejsze(i tańsze) niż tulejowanie żeliwniaka.

Wyremontuj sobie kiedyś K16, zobaczysz jakie to proste w porównaniu do OHV czy T16, Chociaż jak na Twoje możliwości i wiedzę to radzę wyremontować silnik z malucha, zasada taka sama- kupujesz czesci i składasz. Pytałem czy byłes kiedyś u szlifierza bo nie wiem czy zdajesz sobie sprawę i kosztują szlify przy generalce. Teraz już wiem że nie masz pojęcia jaki to rząd wielkości kosztów.
Tytuł: Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
Wiadomość wysłana przez: KGB w Luty 04, 2019, 23:44:26 pm
Chociaż jak na Twoje możliwości i wiedzę to radzę wyremontować silnik z malucha, zasada taka sama- kupujesz czesci i składasz.
witamy nastepnego trolka-lolka na forum, ktory w dupie byl, gowno widzial, ale na wszelki wypadek polizal, zeby sie upewnic w smaku
Pytałem czy byłes kiedyś u szlifierza bo nie wiem czy zdajesz sobie sprawę i kosztują szlify przy generalce.
300-400 złotych mlody czlowieku

Teraz już wiem że nie masz pojęcia jaki to rząd wielkości kosztów.
wiesz dokladnie tyle, co przed pytaniem, czyli jak smakuje gowno - gdy kiedys bede chcial posiasc taka wiedze to zapytam ciebie zamiast probowac,
a poki co za wysokie progi kolezko - wracaj do remontow malucha i K16 i oby tuleje w nich nie plywaly - to zaoszczedzi ci zmartwien,
mi niestety nie bylo to dane i widzialem egzemplarz K16, gdzie tuleje poszerzyly miejsce swojej egzystencji w kazdym kierunku

P.S.
a nie sorka, dowiedziales sie jednak czegos - tego ile kosztuje szlif cylindrow ;]
Tytuł: Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
Wiadomość wysłana przez: banned w Luty 05, 2019, 14:51:36 pm
Są fajne aluminiowe V6  z japoni czy chocby z  alfy.

Oooo, Busso w Polonezie to byłoby coś fajnego.
Tytuł: Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
Wiadomość wysłana przez: KGB w Luty 06, 2019, 00:21:56 am
Są fajne aluminiowe V6  z japoni czy chocby z  alfy.

Oooo, Busso w Polonezie to byłoby coś fajnego.
Busso jest kultowy i tylko dlatego jego swapowanie do PN ma sens ;>
tylko ,ze 12v to maja rozrzad dziwny i klekocza, a jakos ich coraz mniej,
a 24v maja wielkie glowice i chyba wszystkie byly montowane w poprzek (no moze poza jedna sztuka RWD), sa przez to nachylone, wiec siedza asymetrycznie,
czytalem tez ,ze sa zasilane asymetrycznie - rzad cylindrow od strony grodzi jest bardziej podlany paliwem ze zwzgledu na gorsze warunki termiczne,
ciekawe jak wyszlyby kolektory wydechowe, czy byloby na nie miejsce ,
na pewno bylby to ciekawy swap, bo silnik raczej nie siadzie tak gladko jak V6 opla
Tytuł: Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Luty 09, 2019, 07:46:28 am
A mnie zawsze intrygowało kv6 z rovera... wymiary zewnętrzne ma bardzo zbliżone do k16

(http://mgf.ultimatemg.com/group2/engines/images/kv6_k16_montage_image.jpg)
Tytuł: Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
Wiadomość wysłana przez: banned w Luty 09, 2019, 20:17:57 pm
To jest dobry kandydat na swapa, prawdopodobnie trzeba by tylko wyczaić jak zamówić skrzynkę ze słupkiem u Chińczyków i pożenić to z elektroniką od starego K16

https://en.wikipedia.org/wiki/SAIC_Kavachi_engine
Tytuł: Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
Wiadomość wysłana przez: zacekpl w Luty 10, 2019, 01:39:28 am
gowno widzial, ale na wszelki wypadek polizal, zeby sie upewnic w smaku

No tak, brak argumentów i merytoryki to chociaż jakaś osobista wycieczka ;) Dobrze, że Twój post wniósł jakis powiew "świeżości" do tematu.

300-400 złotych mlody czlowieku

Gdzie moge sie ustawic w kolejce ? Za takie pieniądze to oddam hurtowo silniki ze wszystkich moich aut po kolei.

Cytat: zacekpl w Luty 04, 2019, 23:04:41 pm
Pytałem czy byłes kiedyś u szlifierza bo nie wiem czy zdajesz sobie sprawę i kosztują szlify przy generalce.

bez emocji i nerwów, ile u Ciebie kosztuje porządnie zrobiony cały dół OHV

Tak sie składa, że w zeszłym tygodniu byłem z OHV w szlifierni i za honowanie, planowanie bloku i obsadzenie nowych panewek wałka zostawiłem 650. I to dalej jest robienie "szweda".
Tytuł: Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
Wiadomość wysłana przez: Maćko w Luty 10, 2019, 13:48:04 pm
To jest dobry kandydat na swapa, prawdopodobnie trzeba by tylko wyczaić jak zamówić skrzynkę ze słupkiem u Chińczyków i pożenić to z elektroniką od starego K16

https://en.wikipedia.org/wiki/SAIC_Kavachi_engine
https://www.yoycart.com/Product/37534971041/
Tytuł: Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
Wiadomość wysłana przez: banned w Luty 10, 2019, 14:15:05 pm
5300zł za fabrycznie nowy silnik w wersji gdzie rozwiązano problem padających uszczelek, całkiem niezła cena biorąc pod uwagę że za używane trupy po nie wiadomo ilu zawałach wołają 1400-2000zł
Tytuł: Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Luty 11, 2019, 08:29:39 am
Cytat: KGB w Luty 04, 2019, 23:44:26 pm
300-400 złotych mlody czlowieku

Gdzie moge sie ustawic w kolejce ? Za takie pieniądze to oddam hurtowo silniki ze wszystkich moich aut po kolei.
Również poproszę na namiar na tego szlifierza. Chyba ze 300-400 za każda tuleje z osobna. Wtedy poczekam w kolejce na warsztat koło mnie
Tytuł: Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
Wiadomość wysłana przez: KGB w Luty 12, 2019, 01:39:49 am
Chociaż jak na Twoje możliwości i wiedzę to radzę wyremontować silnik z malucha, zasada taka sama- kupujesz czesci i składasz.
witamy nastepnego trolka-lolka na forum, ktory w dupie byl, gowno widzial, ale na wszelki wypadek polizal, zeby sie upewnic w smaku
No tak, brak argumentów i merytoryki to chociaż jakaś osobista wycieczka ;) Dobrze, że Twój post wniósł jakis powiew "świeżości" do tematu.
bezczelny hipokryto, moj post byl odpowiedzia na twoj merytoryczny przepelniony argumentami post - to ze nie potrafisz go cytowac z poprzednimi to nic nie szkodzi,bo dodalem cale drzewko,
problem jest taki,ze nie potrafisz ich czytac w calosci, albo liczysz na to,ze inni sie nie polapia, a wiec musialem je dodac

Gdzie moge sie ustawic w kolejce ? Za takie pieniądze to oddam hurtowo silniki ze wszystkich moich aut po kolei.
Również poproszę na namiar na tego szlifierza. Chyba ze 300-400 za każda tuleje z osobna. Wtedy poczekam w kolejce na warsztat koło mnie
nie ma glupisz, powiem wam, apozniej sam nie bedzie wiedzial ;]
a tak serio, to po co mam dawac namiary, skoro i tak nie skorzystacie - bo bedzie np. za daleko,
albo gorzej, bo skoro 100pln/szt  rozieracenia i honowania cylindra to dla was taka promocja, to jeszcze któremuś cos odwali i faktycznie zwali sie piecioma blokami, zapcha kolejke, naopowiada ślusarzowi jak to w Polsce drogo, ślusarzowi palma odbije i zechce byc swiatowy to podniesie ceny skoro hurtowo do niego bloki zwoza z calej Polski,
szkoda ryzykowac, zwlaszcza dla kogos kto mnie obraża
Tytuł: Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
Wiadomość wysłana przez: KGB w Luty 13, 2019, 01:17:55 am
mam nadzieję nie uraziłem Cię tą wycieczką osobistą do Ciebie ;)
jakos to przeżyję ;>
w wersji gdzie rozwiązano problem padających uszczelek
niby jak, odlali blok razem z glowica ;p
a co to za wersja VVT ? widac ze ma dwa wariatory, ale raczej normalne, a nie roverowskie
Tytuł: Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Luty 13, 2019, 09:03:59 am
O to samo chciałem zapytać. Co dokładnie zmienili, poza użebrowaniem bloku?
Tytuł: Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Luty 13, 2019, 20:55:25 pm
Hmm, może w środku jest to już jakoś inaczej odlane, a nie tylko zewnętrznie? Myślałem, że silników serii K "starego typu" nikt już nie robi, odkąd to wszystko zostało rozsprzedane komu popadnie.Myślałem, że jest tylko ten tzw. N-series.A może to właśnie to? To tylko 1,8 robią?  Niema 1,4 i 1,6?
Tytuł: Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
Wiadomość wysłana przez: banned w Luty 13, 2019, 23:28:36 pm
Hmm, może w środku jest to już jakoś inaczej odlane, a nie tylko zewnętrznie? Myślałem, że silników serii K "starego typu" nikt już nie robi, odkąd to wszystko zostało rozsprzedane komu popadnie.Myślałem, że jest tylko ten tzw. N-series.A może to właśnie to? To tylko 1,8 robią?  Niema 1,4 i 1,6?

Zdaje się że to jest jakby N-series ze zmodyfikowaną głowicą i zmienionym procesem produkcyjnym odlewów.
Jest tylko 1.8 wolnossący i 1.8 turbo. Tyle udało mi się wyczytać na kilku stronach.
Tytuł: Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
Wiadomość wysłana przez: KGB w Luty 14, 2019, 00:39:40 am
ale to wonossace jest na dwoch wariatorach, wiec nie w kij dmuchal - ktos zna parametry tych silnikow ?
nie dziwie sie kitajcom, ze olali mniejsze wersje objetosciowe, bo materialu tyle samo idzie, a kilka innych elementow trzeba produkowac - na co to, komu to potrzebne ?
Tytuł: Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
Wiadomość wysłana przez: banned w Luty 14, 2019, 20:25:48 pm
ale to wonossace jest na dwoch wariatorach, wiec nie w kij dmuchal - ktos zna parametry tych silnikow ?

Turbo ma dokładnie tyle co wolnossący VVC 160, czyli 158KM, a moment to 215 w zakresie 2,500-4,500.
Pewnie nie chodziło o uzyskanie kolosalnej mocy tylko o czystość spalin.
Tytuł: Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Luty 16, 2019, 02:45:02 am
Cytat: zacekpl w Luty 10, 2019, 01:39:28 am

    Cytat: KGB w Luty 04, 2019, 23:44:26 pm
    300-400 złotych mlody czlowieku

    Gdzie moge sie ustawic w kolejce ? Za takie pieniądze to oddam hurtowo silniki ze wszystkich moich aut po kolei.

Również poproszę na namiar na tego szlifierza. Chyba ze 300-400 za każda tuleje z osobna. Wtedy poczekam w kolejce na warsztat koło mnie

U mnie gościu robi po 10zł za cylinder. Przy odbiorze trzeba tylko dodatkowo zrobić mu laskę na zapleczu... Tyle w temacie cen. Jacyś chętni ???
U mnie za rozwiert biorą chyba 110zł od garka plus planowanie bloku  na 4 cylindry 100zł a 6 cylindrowe chyba 150zł. Tulejowanie nie wiem, ale w pakiecie liczą taniej niż  jest w cenniku za pojedyncze usługi. Dla stałych klientów jakieś gratisy typu dorobienie kołka do koła zamachowego czy rozwiercenie urwanej śruby gratis lub symboliczne 10zł

Co do tego nowego K16 to jedyne co zmienili to zapewne odlano "normalny" aluminiowy blok w który wciśnięto tuleje i na to posadzono zwykłą głowicę K16. Osprzęt cały typu turbo czy VVC przecież był wiec kwestia dobrania turbo i sterownika. Zdecydowano się na turbo i 1.8 bo nikt chyba nawet dzisiaj nie kupi sportowego czy pseudo sportowego auta z 1.1 pod maska...  Na serie N mi to nie wygląda a pojemność wskazuje na serie K. Turbo dodano  zapewne nie dla mocy ale dla lepszego przebiegu momentu obrotowego - większy  i dostępny niżej. Turbo zawsze można dać większe w razie potrzeby.

Zresztą tam piszą "based on a re-engineering of the Rover K-series engine" wiec dla mnie to raczej inżynieria wsteczna i dopasowanie do możliwości zakładu wytwórczego który te odlewy czy silniki produkuje  niż poprawki  zakupionej licencji na serie K. Skrzynie biegów tez jakieś robią ?
Tytuł: Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
Wiadomość wysłana przez: banned w Styczeń 25, 2020, 16:23:05 pm
Na pewno, skoro robią tam Rovera 75 i wersje MG  ale wszystko FWD
Tytuł: Odp: Swap silnika 2.0 16v z Chryslera Neona
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Styczeń 25, 2020, 18:25:31 pm
Już niedostępne pod tym linkiem.
Cytuj (zaznaczone)
Sorry ,this product is not sell anymore.
(It is out of date or link error. Most likely, the seller no longer sells this product .)
Jest to całe aliexpres, ludzie wszelakie śmieci tam kupują, to niech wystawią te silniki i brać po kilka palet  :P Chińskie nie chińskie, ale nowe, to pewnie parę tysięcy by zrobiły, zanim by się rozleciały.  :-)