FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: fripin w Styczeń 17, 2019, 13:48:29 pm
-
Cześć,
ktoś może kojarzy jakie są wymiary śrub w zwrotnicach przy Bendixie? Chodzi mi o te 4 śruby które mocują wąs łączący się z końcówką drążka kierowniczego, osłonę tarczy hamulcowej i tarczę kotwiczną od jarzma zacisku. Te które od strony tarczy hamulcowej mają ścięty od boku łeb, a od strony nakrętek są zabezpieczone blaszkami. Chcę je wymienić na imbusy ale nie pamiętam wymiarów a zmierzyć nie mam jak. Strzelam, że to może być M10x1,25x40 i M10x1,25x70. Ktoś pomoże?
-
nie pamietam jakiej sa dlugosci, ale srednica to chyba M8 drobnozwojne, jak wymienialem to potrzebowalem szybko wiec zastosowalem zwykly gwint (drobnozwojnych nie bylo),
sama wymiana na imbusowy łeb nie ma sensu - srednice ma mniejsza ,ale jest jakies dwa razy wyzszy i moze zawadzac o piaste
-
Właśnie o długości mi głównie chodzi. Jeśli są to śruby M8 no to wtedy można dobrać imbusy o obniżonym łbie. i może by nie zawadzały o piastę. Trzeba by przymierzyć, bo całą zwrotnicę mam rozebraną na części ale nie przy sobie żeby zmierzyć stare śruby. A żeby zamówić śruby (takie śruby o których piszę są nie osiągalne od ręki w mojej okolicy) muszę znać ich długość, bo zamawianie metodą prób i błędów średnio sensowne.
-
Zmierzyłem , i jest to (razem z łbem) M10x40 - 2szt i M10x70 - 2szt .
-
przypomnialem sobie,ze mam zwrotnice bendixa, po poszedlem zmierzyc,
faktycznie to jest drobnozwojny M10 ,ale nie wiem jak mierzyles dlugosc sruby ,bo mi wyszlo z posrednich pomiarow (zwrotnica skrecona, plyta kotwiczna jest wykonana z blachy 3.5mm) :
krotsza 30mm
dluzsza 63mm
przy czym poza nakretke wystaje ~7mm zapasu
twoje 40mm i 70mm to do lucasa pasuje
-
I tak innych mak 40mm i 70mm nie kupi, bo drobnozwojowe 8.8 krótsze niż 40mm nie istnieje.
-
Zwrotnice złożone.
Da się złożyć to na imbusach. Trzeba kupić śruby M10x40 i M10x70 z obniżonym łbem i delikatnie podszlifować osłony tarcz hamulcowych, żeby śruba doszła do końca (zeszlifować wywiniętą blachę w miejscu śrub). Obniżony imbus jest prawie tej samej wysokości co śruba ze ściętym łbem, która tam seryjnie siedziała.
-
kupić śruby M10x40 i M10x70 z obniżonym łbem
Jakiej klasy wytrzymałości są kupione przez Ciebie śruby?
-
8.8 Dałoby się pewnie znaleźć jakieś 10.9 ale tam fabrycznie było wsadzone 8.8 z tego co pamiętam.
-
8.8 Dałoby się pewnie znaleźć jakieś 10.9 ale tam fabrycznie było wsadzone 8.8 z tego co pamiętam.
Tak masz rację, właśnie widzę, że na aukcjach są z wybitym 8.8
-
Różnica jest tylko taka, że nie da się znaleźć obniżonego imbusa drobnozwojnego więc ja zastosowałem śruby z normalnym skokiem.
-
Obniżony imbus jest prawie tej samej wysokości co śruba ze ściętym łbem, która tam seryjnie siedziała.
i dlatego jest slabszy w miejscu przechodzenia łba w trzpień ,
ale urwac sie nie powinno, wiec łorewer