FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: Michał_22 w Luty 10, 2019, 14:49:15 pm

Tytuł: Rover 1.8 + Turbo.
Wiadomość wysłana przez: Michał_22 w Luty 10, 2019, 14:49:15 pm
Witam. Ma ktoś lub miał, dołożone turbo do zwykłego 1.8? Mam takie plany i chciałbym zapytać o wytrzymałość. Silnik maksymalnie, byłby dmuchnięty do 0,5 Bar. Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Rover 1.8 + Turbo.
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Luty 11, 2019, 07:49:23 am
Wytrzyma.
Tytuł: Odp: Rover 1.8 + Turbo.
Wiadomość wysłana przez: banned w Luty 11, 2019, 09:02:10 am
Hm, tylko że aby to dawało jakieś wymierne korzyści w stosunku do kosztów, trzeba by chyba wpierw obrobić kanały dolotowe i wylotowe, może w ogóle dać większe zawory.
Tytuł: Odp: Rover 1.8 + Turbo.
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Luty 11, 2019, 10:13:05 am
Dając większe zawory równa się to ze sporymi kosztami.  Dolozenie turbo + elektronika to max 3000 zakładając że sami sobie zbudujemy wydech dolot i całą resztę. Bez odprężenia i 0.5 bara przy dobrym strojeniu mamy ok 160KM i podejrzewam blisko 240-260Nm. Obróbka jeśli już to wydechu aczkolwiek według mnie zbędna operacja przy turbo
Tytuł: Odp: Rover 1.8 + Turbo.
Wiadomość wysłana przez: Tomasz#1969 w Luty 11, 2019, 10:39:50 am
blisko 240-260Nm

I tutaj też kończą się mozliwości sprzęgła 200mm ... żeby krzesać dalej moc na skrzyni z poldorovera to trzeba kombinować z podwójnym dociskiem ( ciężko się sprawuje w ruchu ulicznym) albo rzeźbić z przeniesieniem napędu.
Tytuł: Odp: Rover 1.8 + Turbo.
Wiadomość wysłana przez: KGB w Luty 11, 2019, 10:48:20 am
zesra sie ten silnik bez odprezenia przy 0.5bara, przeciez on ma epsilon 10.5:1 ,wiec albo lanie noPb99+ (brzmi jak kolejny pisowki przekret, ale widzialem cos takiego na zagranicznej stacji) ,albo LPG - przy zaplonie ustawionym bez marginesow,
lanie takiej benzynki to normalnie biznes zycia w silniku, ktory gubi glowice cyklicznie i systematycznie - wiec zdjecie glowicy w celu wyluskania tlokow to niezbyt duzy problem,

a banneda znowu odbilo od sciany zwanej mechanika i pofrunal w druga strone <lol>
Tytuł: Odp: Rover 1.8 + Turbo.
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Luty 11, 2019, 10:49:28 am
Na elektronikę polecam komputer z 2,0turbo z mems 1,6. U mnie w n/a się spisał. Może to nie max możliwości czy optimum parametrów ale żaden czip czy świnka nie kosztuje 100 zł... ogólnie to wszustko bym szarpał z 2,0 (listwę wtryskową, dodatkowe czujniki i przekaźniki oraz turbo z WG) bo on też nie jest chyba jakoś mocno dmuchnięty.
Tytuł: Odp: Rover 1.8 + Turbo.
Wiadomość wysłana przez: banned w Luty 11, 2019, 11:09:46 am
wiec albo lanie noPb99+ (brzmi jak kolejny pisowki przekret, ale widzialem cos takiego na zagranicznej stacji)

Któryś Shell VPower, czy jak to się tam teraz nazywa ma 100 oktanów.

a banneda znowu odbilo od sciany zwanej mechanika i pofrunal w druga strone <lol>

Co mi się odbiło, chyba logiczne że jak średnica kanału jest większa, to przy utrzymaniu tego samego ciśnienia będzie większy przepływ.

Dolozenie turbo + elektronika to max 3000 zakładając że sami sobie zbudujemy wydech dolot i całą resztę.

To już więcej niż inny silnik.
Tytuł: Odp: Rover 1.8 + Turbo.
Wiadomość wysłana przez: KGB w Luty 11, 2019, 12:14:43 pm
Co mi się odbiło, chyba logiczne że jak średnica kanału jest większa, to przy utrzymaniu tego samego ciśnienia będzie większy przepływ.
napisales o korzysciach wymiernych do kosztow polecajac powiekszanie kanalow i zaworow ,a jest odwrotnie - to droga operacja dajaca male korzysci 
Tytuł: Odp: Rover 1.8 + Turbo.
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Luty 11, 2019, 14:01:01 pm
Po to się stroi aby na Pb95 nie było stukowego spalania, natomiast na 99+ stopień sprężania wzrośnie co teoretycznie powinno wspomóc spalanie stukowe. W dodatku spotkałem się nie jedno krotnie z korbami i tlokami od N/A i to w silnikach z anglików. Nie które były całe, nie które bez polek między pierscieniami - stylu jazdy i jak to działało niestety nie zna nikt
Tytuł: Odp: Rover 1.8 + Turbo.
Wiadomość wysłana przez: chudy8604#1971 w Luty 11, 2019, 23:58:41 pm
Sluchajcie juz kiedys byl podobny temat o silniku 1.8Turbo i zostal zamkniety z powodu nie trzymania sie tematu... wiec teraz nie gadajmy o tym ile polonez bedzie mial koni na papierze ale jakie paliwo trzeba lac do baku...
Bo jak zwykle wyplyniemy na szerokie wody... tylko na kajaku.
Ja juz mialem silnik z turbo wiec trzeba bylo tylko dostosowac do poloneza. To sa tylko orientacyjne koszty
-kolektor wydechowy ( mozna przerobic oryginalny) 100zl kolektor 150zl przerobka
-waz doprowadzajacy olej zbrojony z dodatkowymi koncowkami 80zl
-waz scieku oleju 30zl
-podstawka pod filtr ????zl (Ja juz mialem wyjscia na olej)
-nowy wydech z grubej rury 900zl
-intercooler (w zaleznosci jaki chcesz) okolo 200zl
-rury doprowadzajace 200zl (zalezy od intercoolera)
-mocowanie krokowca ( ja dorobilem przejsciowke) 180zl
-zmiana wtryskow na wieksze ???zl ( ja juz mialem)
-zmiana regulatora cisnienia ( mozna kupic uniwersalny) 100zl
-pompa paliwa 150zl (mozna kupic taniej)

Silnik trzeba odprezyc ????zl
Musisz sie jeszcze liczyc z kupieniem Turbo 500zl (to minimum)
Kupienie komputera 2400zl
Strojenie 1000zl
Chyba ze odpalasz na orginalnym kompie i tylko swinia 600zl (tez trzeba doliczyc strojenie 1000zl)
To sa tylko drobne koszty ktore trzeba poniesc oczywiscie jeszcze dojda dodatkowe uszczelki, weze, koncowki, redukcje itp....
Tytuł: Odp: Rover 1.8 + Turbo.
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Luty 12, 2019, 08:02:01 am
Kupienie komputera 2400zl
Strojenie 1000zl
Chyba ze odpalasz na orginalnym kompie i tylko swinia 600zl (tez trzeba doliczyc strojenie 1000zl)
Wystarczy założyć komp MEMS3 z N/A i wystroic przez OBD lub poprzez lutowanie i odchodzą spore koszta a możliwości takie jak na EMU
Tytuł: Odp: Rover 1.8 + Turbo.
Wiadomość wysłana przez: Tomasz#1969 w Luty 12, 2019, 08:37:16 am
wydzieliłem wątek nt. spalania stukowego i paliwa 99+, zapraszam do dyskusji tam
Tytuł: Odp: Rover 1.8 + Turbo.
Wiadomość wysłana przez: Multec w Luty 12, 2019, 10:11:31 am
Kupienie komputera 2400zl
Strojenie 1000zl
Chyba ze odpalasz na orginalnym kompie i tylko swinia 600zl (tez trzeba doliczyc strojenie 1000zl)
Wystarczy założyć komp MEMS3 z N/A i wystroic przez OBD lub poprzez lutowanie i odchodzą spore koszta a możliwości takie jak na EMU


To nie takie proste w tym wypadku. MEMS3 to nie MS43, w którym można wiele, ale i tak przy doładowaniu jest problem.
Zdecydowanie lepsza metoda to świnka. A EMU i fabryczny sterownik dzielą lata świetlne pod kątem możliwości.
Tytuł: Odp: Rover 1.8 + Turbo.
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Luty 12, 2019, 10:26:18 am
Co nie zmienia faktu że ECU od 1.8 N/A w tym wypadku bardziej oplacalny niż montaż OEM sterowniki od 1.8T gdzie trzeba kombinować z CPWK
Tytuł: Odp: Rover 1.8 + Turbo.
Wiadomość wysłana przez: Multec w Luty 12, 2019, 11:14:58 am
A kto to wystroi pod Turbo, bo nie słyszałem o takich magikach. Lekki remap owszem.
Do tego mając DETa jest fajna możliwość sterowania ciśnieniem doładowania przez zawór MAC podpięty, do któregoś wyjścia PWM. W sterowniku Rovera n/a tego nie ma, jest tylko możliwość modyfikacja sterownika z automatu, bo wykorzystuje ten sam układ co Turbo.
Tytuł: Odp: Rover 1.8 + Turbo.
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Luty 12, 2019, 12:55:07 pm
Skoro tak to najlepiej OEM sterownik + DET3 chcąc zoptymalizowac koszta
Tytuł: Odp: Rover 1.8 + Turbo.
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Luty 12, 2019, 19:40:30 pm
A ja bym spróbował mems 1,6  z takiego na przykład rovera 220turbo... raptem kilka kabli więcej niż wiązka poldrovera...
Cpwk ten sam. Sterowanie biegiem jałowym tak samo. Map podobny jak nie taki sam. Do tego czujnik stukowego, czujnik temperatury paliwa i sterowanie zaworem podciśnieniowym WG... czego potrzeba więcej...

Tak btw jakie doładowanie ma seryjnie takie 2,0 turbo rovera?
Tytuł: Odp: Rover 1.8 + Turbo.
Wiadomość wysłana przez: chudy8604#1971 w Luty 17, 2019, 09:28:01 am
Bocian. Tylko ze ten silnik wymarl jak dinozaury. Sam silnik jest nie do kupienia a mowa zeby jeszcze dopasc kompletny.
Tytuł: Odp: Rover 1.8 + Turbo.
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Luty 17, 2019, 11:20:22 am
Ostatnio chyba ze dwa czy trzy sterowniki widziałem na aledrogo...
Tytuł: Odp: Rover 1.8 + Turbo.
Wiadomość wysłana przez: Michał_22 w Czerwiec 02, 2019, 13:44:47 pm
Temat powraca. Średnica tłoka w 1.8 i 1.8T jest taka sama? Tylko różni się, krótszymi korbami i mocniejszymi tłokami? Więc można kupić dół od 1.8T, i przełożyć  korby z tłokami do 1.8?
Tytuł: Odp: Rover 1.8 + Turbo.
Wiadomość wysłana przez: Maćko w Czerwiec 02, 2019, 14:36:16 pm
Taka sama, ale występują dwa rodzaje tłoków.

Tłoki od 1.6/1.8/VVC 145 są takie same, VVC 160 i 1.8T ma inne, mocniejsze tłoki.

Cytuj (zaznaczone)
Więc można kupić dół od 1.8T, i przełożyć  korby z tłokami do 1.8?
Tłok jest parą razem tuleją cylindra, jeśli już przekładać to wszystko. Tylko jaki w tym sens? Kupując dół od 1.8T masz już przygotowany blok pod spływ oleju z turbo.
Tytuł: Odp: Rover 1.8 + Turbo.
Wiadomość wysłana przez: Michał_22 w Czerwiec 02, 2019, 15:15:44 pm
Sensu może nie ma, ale szkoda mi mojego bloku, bo już jest wyczyszczony i pomalowany. Blok różni się tylko wyjściem na spływ oleju?
Tytuł: Odp: Rover 1.8 + Turbo.
Wiadomość wysłana przez: Multec w Czerwiec 02, 2019, 17:26:18 pm
Tylko.
Tytuł: Odp: Rover 1.8 + Turbo.
Wiadomość wysłana przez: Ciastek w Czerwiec 03, 2019, 20:34:41 pm
A jak sterowanie?
Tytuł: Odp: Rover 1.8 + Turbo.
Wiadomość wysłana przez: KGB w Czerwiec 03, 2019, 21:03:58 pm
A jak sterowanie?
sterowanie czego ?
Tytuł: Odp: Rover 1.8 + Turbo.
Wiadomość wysłana przez: Michał_22 w Czerwiec 03, 2019, 21:46:59 pm
Po katalogach wychodzi, że pierścienie z 1.8 i 1.8T są takie same? Bo kupiłem już nowe.. Coś jest potrzebne oprócz Det'a 3, żeby podpiąć się pod kompa?
Tytuł: Odp: Rover 1.8 + Turbo.
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Czerwiec 03, 2019, 22:33:07 pm
Pierścienie są takie same. Jeśli dajesz nowe to mam nadzieję, że tuleje przeszły honowanie lub są nowe, ewentualnie nie mają owalu. Det3 nie będzie współpracować z mems3. Tylko mems 1.9 lub zainstalować EMU
Tytuł: Odp: Rover 1.8 + Turbo.
Wiadomość wysłana przez: Multec w Czerwiec 04, 2019, 02:18:55 am
Ewentualnie modyfikacja sterownika od 1.8 automat. Posiadają ten sam zestaw elementów na PCB co 1.8T, tyle, że są pod indukcyjny czujnik wału. Kosztuje taka operacja 239 funtów. Od razu w pakiecie jest mapa na 200/280Nm, zakładając zestaw seryjnych gratów i wycięte immo. Robi to firma K Maps w Anglii. Wysyłka kurierem to ok. 70zł do UK.

EMU wychodzi dosyć drogo. Sterownik ok 2500, przy dobrych wiatrach 2000. Wiązka ok 1000, czujniki (EGT, sonda szerokopasmowa, zawór do sterowania doładowaniem i inne dodatkowe czujniki) powiedzmy kolejne 600-1000 i strojenie 1000-1500.
Zaleta to prostota, możliwość podejrzenia każdego parametru, dowolność w ustawieniach mapy paliwo/zapłon/doładowanienw czasie rzeczywistym. Możliwość stworzenia dwóch zestawów map przełączanych guzikiem. Funkcje Launch Control, kontrola trakcji, sterowanie klimatyzacja, możliwość wysterowania elektronicznego prędkościomierza. Podgląd parametrów na tablecie/smartfonie z androidem. I tak dalej i tak dalej.
Wady to j/w - cena. No i jednak ustawienie wszystkich korekt tak by sterownik działał, jak fabryczny jest dosyć skomplikowane. :D
Tytuł: Odp: Rover 1.8 + Turbo.
Wiadomość wysłana przez: KGB w Czerwiec 04, 2019, 11:59:51 am
sterownik silnika kosztuje 800pln ,bardziej rozbudowany 1200pln ,a wiazka robiona metoda wymiany wtyczki od kompa to zadanie do samodzielnego montazu lub ~300pln u kogos,
koszty maleja, ale dodatkowym problemem (i kosztem) jest dorobienie wienca 60-2 do tego silnika, kosztow strojenia tez sie nie przeskoczy, jezeli nie zrobi sie tego samodzielnie
Tytuł: Odp: Rover 1.8 + Turbo.
Wiadomość wysłana przez: Michał_22 w Czerwiec 04, 2019, 22:21:01 pm
ale dodatkowym problemem (i kosztem) jest dorobienie wienca 60-2 do tego silnika, kosztow strojenia tez sie nie przeskoczy, jezeli nie zrobi sie tego samodzielnie
na kole zamachowym z 1.6 16V świnia nie odpali, lub sterownik o którym pisze Multec?
Tytuł: Odp: Rover 1.8 + Turbo.
Wiadomość wysłana przez: KGB w Czerwiec 04, 2019, 22:33:30 pm
nie wiem, czy EMU lapie takie wience, ale w sumie łorewer, skoro kosztuje ponad dwa kloce, czyli dwa razy drozej,
swinia DET takie kolo lapie, bo na DET2 lub 3 byl ruszany 1.4
Tytuł: Odp: Rover 1.8 + Turbo.
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Czerwiec 05, 2019, 05:38:15 am
Ale nasz 1,4 ma inny wieniec niż późniejsze modele. Poldrover to 34/2 nowsze to 32/4 z czego dwa brakujące zęby są asymetrycznie...
Tytuł: Odp: Rover 1.8 + Turbo.
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Czerwiec 05, 2019, 07:27:53 am
EMU łapie te nasze wieńce od 1.6 czyli 32/4. Det3 równiez. Do ottomotive trzeba dorabiac wieniec.