FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: banned w Marzec 13, 2019, 20:06:32 pm
-
Które obwody widzi układ spalenia żarówek w C+? Zmieniłem wszystkie popalone żarówki, a dalej świeci się kontrolka spalonych. Czy on widzi czujnik wstecznego? (z tym jest coś źle, światła cofania się nie włączają, gdzie on w ogóle jest?).
Poza tym lewe przednie pozycyjne świeci się ciut pomarańczowo, czy to może być przyczyną?
-
Układ "widzi" wszystkie żarówki oświetlenia zewnętrznego, łącznie z podświetleniem tablicy rejestracyjnej - sprawdź to, bo rzadko się tam zagląda.
Włącznik światła wstecznego jest oczywiście w skrzyni, bo gdzie indziej miałby być :d
-
Tablicę też sprawdziłem, nawet wymieniałem żarówki.
Włącznik światła wstecznego jest oczywiście w skrzyni, bo gdzie indziej miałby być :d
Ale, czy od strony kabiny, czy od dołu jest dostęp?
-
Wsteczny jest jedynym obwodem ktory nie przechodzi przez moduł. Więc masz dwa problemy.
-
Od spodu, w tylnej obudowie skrzyni.
Kontroler sprawdza status żarówek które aktualnie są włączone. Dokładaj po kolei oświetlenie i sprawdź kiedy kontrolka się zapala.
Ew. drugą możliwością, zakładając że wszystkie żarówki są sprawne jest kostka stacyjki która jest na wykończeniu.
-
Ale, czy od strony kabiny, czy od dołu jest dostęp?
Na prawym boku skrzyni, gdzieś blisko podłogi. W polonezach często bywa, że podłoga ulega biodegradacji, więc jej po prostu nie ma, ale tak czy inaczej w górnej części skrzynki. A tak w ogóle, dojdziesz po kabelkach - jedynych, jakie wystają - elektryka skrzyni biegów nie jest zbyt rozbudowana. ;)
lewe przednie pozycyjne świeci się ciut pomarańczowo, czy to może być przyczyną?
Żarówka słabsza niż w prawym; nie ma nic do wstecznego.
-
Ładowanie jeszcze proponuje sprawdzić.
-
Jeśli któraś żarówka świeci słabiej to tam szukaj przyczyny.
Na początek zmierz napięcie na obu blaszkach żarówki względem minusa akumulatora.
To da obraz czy brakuje "masy" czy spadek jest gdzieś po stronie zasilania.
Pomiar na zakresie 20VDC i koniecznie względem klemy (-)
oczywiście żarówka musi być włożona i świecić podczas pomiaru.
-
Ale, czy od strony kabiny, czy od dołu jest dostęp?
Na prawym boku skrzyni, gdzieś blisko podłogi. W polonezach często bywa, że podłoga ulega biodegradacji, więc jej po prostu nie ma, ale tak czy inaczej w górnej części skrzynki. A tak w ogóle, dojdziesz po kabelkach - jedynych, jakie wystają - elektryka skrzyni biegów nie jest zbyt rozbudowana. ;)
Na pewno mówisz o Polonezie? ;)
Czujnik wstecznego jest w tylnej obudowie skrzyni, patrząc od strony wału to nisko po prawej stronie.
-
U mnie wszystkie zarówki są sprawne, dosłownie WSZYSTKIE i ta kontrolka świeci cały czas wraz z ikonka pedału. Co ciekawe, jak zapnę przyczepę to kontrolki ładnie gasną. Czeski film.
-
TO że się palą nie oznacza, że pobierają nominalną moc, abo że rezystory w module się nie rozjechały.
-
Czujnik wstecznego jest w tylnej obudowie skrzyni, patrząc od strony wału to nisko po prawej stronie.
Masz rację; mój błąd. Co najmniej dwukrotnie przy nim majstrowałem, a nie pamiętam. <ściana>
Podpora skrzyni nieco ogranicza do niego dostęp - może stąd zakodowało mi się w czaszce, że jest wysoko zamontowany...
-
że rezystory w module się nie rozjechały.
To też możliwe, tylko że od dwóch lat próbuję kupić ten cholerny moduł, i wszyscy wszędzie mają inną wersję. Już mam torebkę niepasujących.
-
pytanie jest takie czy aby na pewno masz żarówki odpowiedniej mocy np podświetlanie tablicy czy nie jest na jakiś diodach albo przednie pokojówki ? musi się zgadzać bilans mocy.
-
Lampy mam dobre, ale np. jestem pewny że lewy przedni pozycyjny ma coś nie tak z napięciem. Żarówka ok, coś na obwodzie jest zepsute.
-
to zmierz tak jak ci napisałem a się dowiesz co ma nie tak...