FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Wątek zaczęty przez: Chosnek w Marzec 14, 2019, 19:29:17 pm
-
W jaki sposób mogę sobie uprościć wymianę uszczelki przy misce oleju? Podniesienie silnika kilka centymetrów da jakiś efekt? Jeśli nie to co radzicie?
I tak, jestem pewny, że to uszczelka miski oleju bo jakoś z miesiąc temu postanowiłem wypucować komorę i silnik swojego Atu, a w tą niedzielę położyłem się pod nim aby zarobić od nowa przewody alternatora (poprzełamywały się przy samej kostce bo kupiłem taką jak do Forda i były mocno zagięte) a misa była cała wilgotna od oleju (przemyłem ją drugi raz dla pewności), po dłuższej jeździe potrafi zostawić kilka kropli oleju na podjeździe, oleju pilnuję i nie ma jakiegoś strasznego ubytku bo raczej do następnej wymiany nie zejdzie nawet do minimum ale wiadomo, że lepiej mieć wszystko szczelne jak trzeba.
-
A uszczelniacz na wale korbowym od rozrządu nie cieknie? Rzadko się zdarza aby uszczelka pod miska puściła
-
Właśnie chodzi o to, że widać idealnie w którym miejscu się poci i nie jest to uszczelniacz na wale tylko uszczelka. Raczej dociąganie śruby przy misce nie ma sensu jeśli już puściła tylko wymiana na nowa.
-
No to musisz podnieść silnik. Inaczej nie zdejmiesz miski. Ewentualnie zdjąć belkę pod silnikiem ale to również wymaga podniesienia silnika.
-
Odkrec tylko poduszki od spodu zeby silnik mial wiecej luzu i w gore (tylko bez przesady ;p ) ja mialem silnik 1.6 16V ale sprawdz dokladnie rozmiar srob bo byly dwa rozmiary i jak bedziesz kupowal uszczelke to zobacz czy sa wszystkie tuleje... mi sie kiedys trafila jakas wybrakowana
-
Raczej dociąganie śruby przy misce nie ma sensu jeśli już puściła tylko wymiana na nowa.
Uszczelka miski ma tuleje dystansowe i dociąganie może doprowadzić do uszkodzenia bloku bądź miski olejowej.