FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Wątek zaczęty przez: kudlaty w Marzec 18, 2019, 22:27:04 pm
-
Mam pytanie, jak ustalić rodzaj silnik w moim polonezie? Dowód rejestracyjny z 1992 roku mówi że jest to CARO 1,5 GLE ale mam wątpliwości.
Możliwe żeby miał tylko 4 biegi? czy może coś zablokowało mi 5. bieg?
-
Mogło być też tak że wysiadła kiedyś skrzynia i ktoś kupił gdzieś na szrocie akurat 4 i zamontował. Silnik masz 1500 czy 1600? Na bloku pod kolektorem ssącym masz odlany napis jaka jest pojemność silnika.
-
1500.
To auto ma 20 tys przebiegu, poprzedni właściciel się nie przyznawał do przekładek
-
Mam pytanie, jak ustalić rodzaj silnik w moim polonezie?
Nr silnika na bloku.
Dowód rejestracyjny z 1992 roku mówi że jest to CARO 1,5 GLE ale mam wątpliwości.
Skrzynia 5 weszła na początku lat 80, do wielu wersji, ja mam akwarium 1,5 z silnikiem AB i skrzynię 5. Z tego co pamiętam, to w Caro powinny być wyłącznie skrzynie 5. Co masz na gałce?
Podaj nr silnika i nr VIN.
-
gałkę mam na 5 ale pytanie: jaki masz mieszek? gumowy czy "skórzany"? bo może było to wymieniany
vin z dowodu: 541319
nr silnika z dowodu: 591051
-
Tytuł wątku nie do końca jest zbieżny z jego tematem.
Możliwe żeby miał tylko 4 biegi?
Nie. Skrzynia 4 biegowa nie występowała fabrycznie w Polonezie w 1992 roku.
jak ustalić rodzaj silnik w moim polonezie? Dowód rejestracyjny z 1992 roku mówi że jest to CARO 1,5 GLE
Jeśli chodzi o identyfikacje silnika poprosimy o zdjęcia i więcej informacji na jego temat. Przykładowo jeśli ma to być fabryczne 1,5AB jak w DR to właściwe oznaczenie gaźnika wybite na jego podstawie to 34S2C12 z pokrywą bez przelewu (katalogowo gaźnik FOS 34S2C12/100). Jeśli jest inne to już wiesz, że tym bardziej coś było grubo kombinowane (jak na wspomniane 20k km przebiegu).
-
Jeśli jest inne to już wiesz, że tym bardziej coś było grubo kombinowane (jak na wspomniane 20k km przebiegu).
Pewnie 220, tylko że licznik dwa razy obróciło, jak nie więcej skoro zajechali skrzynię :]
-
Pewnie to składak, wcale mnie nie zdziwi skrzynia 4ka albo i silnik z dużego Fiata pod maską <ok>
-
Inna możliwa opcja to wczesny borewicz albo nawet 125p którego ktoś tak sponiewierał że auto przeszło wymianę nadwozia. Stąd na rynku pewna liczba Polonezów z fotelami od 125p, były nawet takie zarejestrowane jako 125p.
-
Stąd na rynku pewna liczba Polonezów z fotelami od 125p, były nawet takie zarejestrowane jako 125p.
Jakie fotele masz na myśli?
-
potwierdzam . Jeździłem składakiem z 1992 roku który był wąskim Caro a w kwicie było FSO 1500. Prawdziwa karuzela przy każdej kontroli policji ;)
Bebechy były przełożone z rozbitego 125p do nowej karoserii Caro i taki mix był. Później to poprawili w W.K. na poloneza
-
Jakie fotele masz na myśli?
125p zawsze miał inne fotele niż Polonez. Jak Polonez ma fotele typu 125p to coś jest na rzeczy.
-
Widziałem swego czasu atu plusa z pierwszą rejestracją bodaj z 76 roku. Auto zaczynało jako df potem było caro a skończyło w skorupie atuplusa...
-
Jakie fotele masz na myśli?
125p zawsze miał inne fotele niż Polonez. Jak Polonez ma fotele typu 125p to coś jest na rzeczy.
Nieeee, oczywiście, że nie. Mój FSO 125p z '90 ma fabrycznie welurowe fotele takie same jak w Polonezie późnym akwarium czy przejściówkach, a bywały nawet i te z obiciem "diagonal" znanym z przejściówki. W ostatnich rocznikach to norma.
Co nie zmienia faktu, że jak Polonez ma fotele starego typu od DFa, to faktycznie coś jest na rzeczy, i wskazywałoby na przekładkę :]
-
Śmiał bym się jak by to było Caro z 93 roku, z zielonym blokiem AA oraz wiśniowym kolorze, IV skrzyni oraz czerwonym wnętrzem z skajowymi boczkami.
-
125p zawsze miał inne fotele niż Polonez. Jak Polonez ma fotele typu 125p to coś jest na rzeczy.
Pytam ponownie. Jakie fotele masz na myśli? Co to są fotele "typu 125p"?
-
125p zawsze miał inne fotele niż Polonez. Jak Polonez ma fotele typu 125p to coś jest na rzeczy.
Pytam ponownie. Jakie fotele masz na myśli? Co to są fotele "typu 125p"?
Może chodziło mu o starszego typu z wąskim oparciem montowane przed 1986 rokiem.
-
(http://images78.fotosik.pl/8/256a4f038032ac83med.jpg)
-
Ja kiedyś miałem u siebie tak, że piątki się nie dało wrzucić przez... ten gównianą, gumową harmonijkę. Dało się ją wbić, ale wchodziła bardzo ciężko w zimie, świeżo jak kupiłem swojego pierwszego poloneza. Do tego hipol w skrzyni i było wesoło na zimnym silniku. Pewnie to nie będzie to, tylko tak jak mówią koledzy - składak. W ogóle nie da się, nawet na postoju, przerzucić skrzyni na pozycję 5 biegu?
-
Już jak tak szukamy najróżniejszych opcji to po założeniu włącznika świateł wstecznego od skrzyni czterobiegowej albo od 126p też piątki nie wbijesz