FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: Sławek#1978 w Marzec 23, 2019, 08:30:29 am

Tytuł: Czyszczenie kanałow olejowych w wale korbowym
Wiadomość wysłana przez: Sławek#1978 w Marzec 23, 2019, 08:30:29 am
Pytanko do osób które wykonywały szlify wałów. Mam wał co prawda po polerowaniu ale trochę pasty widać w kanałach olejowych.
Jak po takiej operacji wyczyścić wał z drobinek które wpadły do środka. Wybijaliście broki które siedzą fabrycznie? Tak jak się im przyglądałem to nie dość ze są one wbite to jeszcze zaklepane w trzech punktach. Nabijać nowe i zaklepywać? Szczerze trochę się obawiam że takie zabawy zakończa się wypadnięciem zaślepki pod wpływem wirowania i ciśnienia oleju.
A może nagwintować otwór i zastosować taki korek + jakiś klej do gwintów:

(https://images89.fotosik.pl/147/19c77197af7d7739med.png)

Tylko czy w tym wypadku nie rozjedzie się wyważenie wału?
Tytuł: Odp: Czyszczenie kanałow olejowych w wale korbowym
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Marzec 23, 2019, 10:50:34 am
możliwe jest że wyważenie się "rozjedzie", te korki mają masę o wiele większą niż zaślepki. ale wypadnięcia zaślepki nie ma się co obawiać. oryginalna zaślepka ma taki wymiar że trzyma odpowiednią siłą. ja wbiłem nowe i nie wypadły.
Tytuł: Odp: Czyszczenie kanałow olejowych w wale korbowym
Wiadomość wysłana przez: bing17 w Marzec 23, 2019, 21:35:48 pm
Nic Ci się nie rozjedzie, wybij stare broki, wyczyść kanały jak najdokładniej potrafisz (będzie mnóstwo syfu), a następnie wbij nowe broki które kupisz w pierwszym lepszym autoszlifie lub nagwintuj otwór i wkręć korek na klej tak jak piszesz. Nie wiem jaka jest średnica otworu pod brok w OHV, ale polecam zrobić gwint stożkowy, zwróć uwagę żeby nie wkręcić go jednak zbyt głęboko.