FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: altowiolista w Kwiecień 02, 2019, 12:52:41 pm
-
Doświadczam problemu z niepracującą pompą paliwa.
Czasem pompa po prostu nie pracuje i silnika nijak nie idzie nie idzie uruchomić na benzynie. Gdy już pompa zdecyduje się zadziałać silnik też oczywiście pracuje. W trakcie jazdy na gazie (instalacja gazowa mieszalnikowa) eksperymentalnie sprawdzam, czy działa benzyna - czasem nie działa, przełączenie z powrotem na gaz pozwala kontynuować jazdę. W przypadku niesprawności obwodu elektrycznego pompy check się zaświeca (sprawdzone eksperymentalnie).
Po prostu chodzi mi o potwierdzenie objawu w oparciu również o Wasze doświadczenia.
Czy w przypadku zatarcia się samej pompki przy sprawnym obwodzie nie zaświeca się check? Bo z tego co sobie przypominam, tak właśnie się dzieje.
-
wymień na początek przekażnik
-
Wymieniony, wraz z oczyszczonym bezpiecznikiem.
Zauważ, że w przypadku niesprawności przekaźnika zapali się check...
-
gdy ECU wykryje przerwe w obwodzie zasilania pompy to wylacza wtryskiwacze, ale zaplon dalej prasuje, wiec na I, II i III gen instalacji LPG silnik bedzie pracowal ,a na IV i V gen nie bedzie,
dlatego wylacznika pompy w GSI nie da sie zrobic latwo np. przez wyjecie bezpiecznika i trzeba sie wpinac za przekaznik pompy,
mozliwe, ze masz luzny bezpiecznik, skoro to jest losowe
-
Ale w przypadku braku styku na bezpieczniku check itd... . A tego objawu nie ma. Zresztą jeszcze przetestuję objawy po wyjęciu bezpiecznika.
Rozłączałem pompę za pom. wyłącznika bezwładnościowego.
A z usterką obwodu zasilania pompy i umarciem wtrysków - także gazowych to juz w Atu na sekwencji walczyłem.
Tutaj 1.5 gen sobie radzi z praca silnika - to oczywiste. Sęk w zdiagnozowaniu usterki, której nie ma, gdy przystępuję do pracy z próbówką.
-
zamotales na poczatku, sadzilem,ze losowo wyskakuje CE, a to jednak jest odwrotnie,czyli nie ma CE ,a przestaje pracowac pompa,
to szukaj na przewodach zasilajacych pompe, sprawdz styki na zbiorniku
-
zamotales na poczatku, sadzilem,ze losowo wyskakuje CE, a to jednak jest odwrotnie,czyli nie ma CE ,a przestaje pracować pompa,
to szukaj na przewodach zasilajacych pompe, sprawdz styki na zbiorniku
No właśnie obstawiam niesprawność/wieszanie się SAMEJ pompy, bowiem przy niesprawności obwodu pojawiłaby się kontrolka CE, a czegoś takiego nie ma ANI RAZU - chyba że sam eksperymentalnie wywołuję usterkę obwodu w trakcie zabawy w diagnostykę. Wszystko można sprawdzić, tylko przy toroidzie czeba zdejmować zbiornik. A ja ne mam już ochoty diagnozować całe dnie i siedzieć w garażu.
Czy w przypadku ZATARTEJ pompki paliwa świecił się CE???? Ktoś to pamięta? Bo ja pamiętam, że NIE... .
-
Zacierająca się pompa powinna wyć zanim całkiem padnie, jej jęczenie jest wyraźne, przynajmniej w nadwoziu Caro
W każdym razie pompa po zał powinna wydawać gwizd o wysokim tonie, słyszalny na zewnątrz gdy stoisz obok tyłu. Padająca pompa jęczy chyba ponad oktawę niżej.
-
Ktoś to pamięta? Bo ja pamiętam, że NIE...
raczej dobrze pamietasz, bo co sie dzieje za przekaznikiem, zostaje za przekaznikiem
-
Sama pompa paliwa rzadko ulega uszkodzeniu. Jeśli coś niedobrego się z nią dzieje to w większości przypadków usłyszysz jej głośniejszą pracę, a główną przyczyną awarii jest utrzymywanie niskiego poziomu paliwa w zbiorniku. Polecam zrobić odcięcie pompy podczas pracy na LPG.
Najczęstszym problemem (zakładając że nie wydaje dziwnych dźwięków) z pompą paliwa w GSI i Roverze jest złącze elektryczne w obudowie/koszu pompy, które zalane jest fabrycznie chyba żywicą.
-
Ktoś to pamięta? Bo ja pamiętam, że NIE...
raczej dobrze pamietasz, bo co sie dzieje za przekaznikiem, zostaje za przekaznikiem
Sęk w tym, że uszkodzenie obwodu pompy paliwa CE aktywuje... . Czyli wszelkie niesprawności obwodu powinny aktywować CE. Nawet ZA pompą - patrz zadziałanie wyłącznika bezwładnościowego. Kody: 17 i 29. W przypadku odcięcia pompy na LPG ECU zapewne odcina wtryskiwacze i na pewno pojawia się CE - sprawdziłem przy instalacji z mieszalnikiem. No i sekwencja LPG nie działa - to też sprawdziłem, bo jak nie ma sygnału na wtryskiwacze etc.
Moja hipoteza: zatrzymująca się pompa paliwa przy sprawnym obwodzie, co nie jest sygnalizowane przez CE. Myślałem, że ktoś już to przerobił... . Z ciekawości jeszcze jutro zrobię eksperyment z bezpiecznikiem pompy podczas pracy na gazie, czy CE się aktywuje.
-
Wyjęcie bezpiecznika pompy powoduje zapalenie się kontrolki
-
nie polecam pseudo pomp magneri marelli
-
Nie będę zakładał nowego tematu. Pacjent 1.6 GSI. Ciężko go uruchomić na benzynie, działa na 2 i 3 cylinder. Na gazie jest dobrze. Co może być grane?
-
Ciekawe, czy wtryskiwacze 1 i 4 dostają sygnał do otwierania się... Bo sygnał - masa jest taka sama, czyli wychodzi z ECU, oczywiście dla 1 i 4. W kostce do tych wtrysków jest prąd w trakcie pracy silnika?
-
mogą być wtryskiwacze albo się nie otwierają albo leją zbyt mocno , wyjmij listwę, cztery słoiki każdy pod wtryskiwacz, jena osoba kręci ty patrzysz co się dzieje. Mają pylić jednakowo.
-
A na jakim gazie jest ok? 2 czy 4 gen?
-
Na 2 generacji.
-
Nie mogę edytować. Nie ma prądu na kostkach 1 i 4 wtrysku, podczas pracy silnika.
-
Nie mogę edytować. Nie ma prądu na kostkach 1 i 4 wtrysku, podczas pracy silnika.
Masz odpowiedź. Rozumiem, że podczas pracy na benzynie i że nie ma odcięcia pompy? Prąd do wtrysków idzie od przekaźnika pompy paliwa, więcej szczegółów nie pamiętam. U Trzeciaka (najnowszej wersji) jest schemat wtrysku...
-
Rozumiem, że podczas pracy na benzynie i że nie ma odcięcia pompy?
tak, podczas pracy na benzynie, odcięcia nie ma. Coś z przekaźnikiem?
-
jezeli nie ma zasilania tylko czesci wtryskow, to pewnie odciecie wtryskow na LPG sie schrzanilo
-
No własnie pytanie jak realizowane jest przerwanie pracy zasilania benzynowego... trzeba poszukać, gdzie to napięcie ginie
-
Skoro jest to 2 gen LPG, do podmianki emulator wtryskow. Spróbuj też podać +12v na wtryski 1i4. Skoro twierdzisz że sygnał z kompa dociera do wtryskow to widać, że brak jest +12v