FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: fripin w Kwiecień 13, 2019, 19:35:22 pm
-
Składając silnik przez ręce przewinęło mi się kilka kompletów tłoków do tego silnika i niby silnik ten sam ale różnią się one od siebie.
Pierwsza kwestia to tłoki płaskie i wypukłe. Wiadomo o co chodzi.
Ale zauważyłem, że tłoków wypukłych też są 2 rodzaje. Różnią się zagłębieniem w denku tłoka. W jednych jest głębsze. Czy one są dedykowane do konkretnej "wersji" tego silnika?
Były jeszcze tłoki z wkładką przeciw puchnięciu i bez wkładki? Jak to poznać?
-
Jak dobrze sobie przypominam, to tłoki z wkładką mają ją zatopioną od wewnętrznej strony tłoka przy denku. Nie mam zdjęć, ale da się na oko odróżnić jedne od drugich.
-
Albo przyłożyć magnes. I jak się przyklei to znaczy że jest :P
-
Różnią się zagłębieniem w denku tłoka. W jednych jest głębsze.
jakie zaglebienie, chodzi o podciecie na zawor ?
-
Tak
-
jezeli sa to tloki do silnika Poloneza ,to plytsze podciecie teoretycznie moze byc do AA ,a glebsze do AB ,chociaz pewnie i tak w praktyce to bez roznicy,
a moze zaleznie od czasu produkcji majstrowi sie roznie frezarka ustawila ;p
-
Czyli w zasadzie to bez różnicy przy składaniu? Różnica tylko będzie później przy stopniu sprężania, nie?
-
bez przesady z tym sprezaniem, taki maly ubytek nie rozbi roznicy,
masz moze jakies zdjecia pokazujace te roznice ?
-
Zdjęć nie mam ale w weekend mogę zrobić, bo nie mam ich teraz pod ręką.