FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: lampart125p w Kwiecień 18, 2019, 18:11:45 pm
-
Witam Panowie. Posiadam 125p z silnikiem 115c. Korci nie by założyć wspomaganie kierownicy jednak przy silniku 115c Jest prawie ze nie możliwe. Ktoś z tego forum podsunol mi pomysł by zamontować elektryczna pompę do przekładni jkc. On tak ma w polonezie i sobie chwali jednak w polonezie jest więcej miejsca na pompę. Pompa typu opel Zafira ma wymiary około 35×17 cm i nie bardzo widzę gdzie można było by upchnąć taką pompę.Czy ktoś ktoś szanownych forumowiczów ma 125p z silnikiem fiatowskim na wspomaganiu? Czy istnieja elektryczne pompy wspomagania bez zintegrowanwgo zbiorniczka na plyn?Liczę na konstruktywna wymianę zdań.
-
do silnika to faktycznie nie bardzo jest jak przykrecic standardowa pompe w miejscu "fabrycznym",czyli tak jak w PN, bo nadlewow brak i przeszkadza pompa mechaniczna paliwa i nie wiadomo jak filtr oleju,
na chama mozna by bylo zamocowac pompe wspomy nad alternatorem, cos jak sprezara klimy w PN, tylko pompa JKC jest malutka, wiec powinno latwo pojsc,
jezeli chodzi o elektryczna pompe, to w sumie technicznie nic nie stoi na przeszkodzie, by zamontowac ja nawet w bagazniku,
tylko przewodow pod podwoziem przybedzie
-
oooo widać że forum125p padło bo nikt nie udziela tam odpowiedzi ( było to do przewidzenia(Proponuje pompę od Astry G zmieści się nadkolu i nie będzie widać, a będzie fajnie spełniać swoja funkcję.
-
Forum 125p juz dawno padło przez watache kilku osób odstraszajacych zastraszajacych i wysmiewajacych nowych członków oraz starych ktorzy nie robili wszystkiego w oryginale . Pompa od astry G to nie to samo co od zafiry?
-
KGB nawet jak dam pompę Jak sprężarka klimy nie mam jak podłączyć napędu bo w 115c jest tylko jedno koło pasowe jednobiezniowe
-
A nie można zamienić koła pasowego ? Wiem, że się różniły między Plusem a chociażby Abimexem, ale nie pasowałby otwór ?
-
nie pasował
Bo fiat ma odśrodkowy filtr oleju w kole pasowym. Prędzej można by zrobić na CNC koło pasowe przykręcane na filtr i dłuższe śrubki
-
Już myślałem o czymś takim by dwa koła pasowe skręcić ze sobą ( jedno uciete) ale to chyba ostra niebezpieczną rzeźba
-
kolo to nie jest jakis wielki problem, bo mozna dac podwojne kolo na alternatorze i od alternatora napedzic pompe wspomy,
tylko ze wzgledu na rozmiary kol (odpowiednie przelozenie) lepiej byloby zastosowac pasek wieloklinowy
-
Elektryczna pompa będzie chyba tu najlepsza , najmniej rzeźby
-
Elektryczna pompa będzie chyba tu najlepsza , najmniej rzeźby
tak tylko trzeba ja umieścić sensownie.a w 125p jest mniej miejsca niż w polonezie. Jaki alternator polecacie do takiego zestawu z.elektryczna pompa. Fabryczny ma 44 a
-
A może całe elektryczne wspomaganie pod kierownicą, (nie wiem tylko jak z miejscem). W ładzie nivie mam założone od corsy i się sprawdza.
-
Możesz rozwinąć temat. Jak tym sterować...
-
Mam wspomaganie elektryczne z corsy b. Sterowanie to masa, + stały i po zapłonie, sygnał z cewki zapłonowej i powinien być sygnał z czujnika prędkości, ale go nie mam.
Trzeba brać takie wspomaganie, co nie potrzebuje sygnałów z komputera, ponoć może być też od twingo.
-
Czyli napęd na kolumnę?
-
dokładnie
-
Tak ale czy kolumna podpasuje do pająka koła kierownicy i łącznika kolumna przekładnia
-
No plug&play to to nie jest <blee>
W ładzie zajęło mi to jeden wieczór, ale przekładałem razem z kierownicą i przełącznikami. W ten sposób pozbyłem się stacyjki po lewej stronie kierownicy :]
-
Ciekawe kiedy silnik wie że ma ci pomagać...
-
Na wale kierownicy umieszczony jest czujnik momentu skręcającego. W internecie jest dużo artykułów z opisem działania, a zaletą jest to, że prąd pobierany jest tylko w momencie skrętu kierownicą, a nie napędza cały czas pompę.
-
Trzeba by się tym zainteresować.
-
A jak wyglądają sprawy wizualne po takim swapie? Widać że było coś dlubane zmieniane
-
A jak myślisz? Skoro przełożyłem całą kolumnę z kierownicą, przełącznikami i stacyjką po drugiej stronie od innego samochodu, to ktoś kto się zna raczej to zobaczy. <lol2>
Dlatego pisałem, że nie wiem ile jest miejsca w fiacie pod deską. Można oczywiście schować głębiej samo wspomaganie, a kierownicę z przełącznikami zostawić oryginalne, ale to już więcej roboty.
-
Ok rozumiem. Powiedz mi masz to wspomaganie wraz z tym komputerowym sterowaniem czy na sztywno do prądu wstawione
-
Boję się pisać dalej w tym temacie. To jest układ kierowniczy i bez odpowiedniej wiedzy i zrozumienia nie można go przerabiać. Nie chcę, by ktoś zrobił sobie lub komuś krzywdę.
Jak wyobrażasz sobie sterowanie wspomaganiem elektrycznym bez komputera? Są w internecie opisy tego rozwiązania także w naszym języku. Jeśli jesteś zainteresowany to poczytaj i pomyśl czy znasz kogoś kto zrobi to tobie tak, żeby było naprawdę bezpiecznie.
-
Drogi irku . Są wieta i widzę że chciałeś zabłysnąć , mogłeś się brokatem obsypać lepszy pewnie efekt byś uzyskał. Mówisz o bezpieczeństwie a to na forum lady nivy piszą przy adaptacji kolumny z Seicento ze trzeba ciąć skracać wałek łączący kolumnę z przekladnia. wszystkie schematy na Internecie znalazłem ale też osobę która jeździ bez tego komputera. Skoro dalej boisz się pisać to ....dzięki za trop i....miłego kręcenia kółkiem
-
Tylko po co wyważać otwarte drzwi? Przekładni ze wspomaganiem do PNa jest jeszcze sporo zwłaszcza JKC, do napędzania pompa wspomagania z Zafiry, peugeota 106/407 lub coś podobnego, altek 90-100A i po wszystkiemu. Adaptacja wcześniej wspomnianych elementów jest już opisana na forum.
-
Zabłysnąć nie chciałem, bo nie muszę. Pytałeś więc odpowiedziałem. Sterownik od wspomagania el. musi być zawsze
znalazłem ale też osobę która jeździ bez tego komputera
pokaż ten wpis, bo pewnie chodziło o brak komunikacji sterownika wspom. z komputerem silnika, o czym pisałem wcześniej. Skracanie wałka łączące kolumnę z przekładnią jak jest dobrze zrobione nie zmniejsza bezpieczeństwa.
PS
Nie chciałem cię urazić tylko pomóc, ale skoro to tak odbierasz to nie moja wina.
Tylko po co wyważać otwarte drzwi? Przekładni ze wspomaganiem do PNa jest jeszcze sporo
też jestem tego zdania, tylko autor szukał innego rozwiązania
A tak poza tym to Wesołych Świąt życzę i trochę luzu
-
Tylko po co wyważać otwarte drzwi? Przekładni ze wspomaganiem do PNa jest jeszcze sporo zwłaszcza JKC, do napędzania pompa wspomagania z Zafiry, peugeota 106/407 lub coś podobnego, altek 90-100A i po wszystkiemu. Adaptacja wcześniej wspomnianych elementów jest już opisana na forum.
w 125p jest duzo mniej miejsca na wstawienie pompy
-
Na Twoim miejscu najpierw odwiedziłbym jakiś szrot, żeby zorientować się ile mniej więcej zajmuje taka pompa (zwłaszcza z peugeota), a dopiero potem twierdził, że nic z tego bo za mało miejsca...
-
Tak wygląda u mnie przerobiony wałek i wspornik. Mechanicznie to było chyba wszystko + elektryka.
-
Na Twoim miejscu najpierw odwiedziłbym jakiś szrot, żeby zorientować się ile mniej więcej zajmuje taka pompa (zwłaszcza z peugeota), a dopiero potem twierdził, że nic z tego bo za mało miejsca...
mierzylem z opla przy słupku a bo tylko tam coś może wejść i z nią jest problem. A.mówisz o peugocie hmm trzeba pomierzyc
-
Panowie jak dużo trzeba wyciąć w grodzi pod jkc? Posiada ktos zdjecie tej gumy grodziowej do jkc