FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ Hamulcowy => Wątek zaczęty przez: Tales w Maj 28, 2019, 21:23:23 pm
-
Mam problem z tylnym zaciskiem. Nie mogę dokrecic odpowietrznika - przeskakuje gwint. Cos kiedyś słyszałem o sposobie naprawy poprzez przegwintowanie odpowietrznika na wierszy rozmiar i zastsowanie odpowietietrznikow z innego auta. Jest taka możliwość? Czy tylko wymina zacisku wchodzi w grę? Jak ktoś ma tylny lewy zacisk na sprzedaż to chętnie kupię. Koniecznie z wyreconym odpowietrznikiem.
-
możesz tak zrobić. M10x1 ale nie jest to takie proste bo trzeba trafić idealnie w środek i oś otworu. Cały odpowietrznik doszczelniany jest stożkiem na jego czubku a nie gwintem jak się wielu wydaje.
-
jeśli przeskakuje gwint na starym odpowietrzniku, to spróbowałbym poszukać nowego, może trafisz na gwint o większej średnicy (różni producenci mają inną tolerancję).
-
Nowy odpowietrznik jest. Stary sie ukrecil. Musialem go rozwiercic i przegwintowac na nowo.
-
i to był błąd. Stare odpowietrzniki się spawa migomatem i jak nalejesz dobrą kulę to kładzie się nakrętkę i obspawuje wnętrze. Urwie się raz, drugi, trzeci aż puści.
-
Dobrze wiedziec na przyszłość. :-)
A tak to teraz muszę szukać zacisku używanego albo kombinować z gwintowaniem na m10.
-
Nauka kosztuje ;) Inaczej się nie da.
-
To wygląda na sensowne rozwiązanie
https://youtu.be/ngGdzL7fHoA
-
nie da sie tego naprawic, musisz kupic nowy zacisk ,a ten odeslac do mnie,
warunek konieczny, jezeli stary zacisk do mnie nie dotrze, to w nowym odpowietrznik sie ukreci - tak to niestety dziala ;>
-
Lepiej rozwiercić bezpośrednio na M10x1 to najpopularniejszy odpowietrznik. ta mosiężna przejściówka to przerost formy nad treścią. Od biedy można zastosować helicoil i nie wiercić do końca.
-
Ja używam takich -> https://przewody-hamulcowe.pl/pl/odpowietrzniki-ukladow-hamulcowych/9296-odpowietrznik-odp-46.html
-
no tylko gdzie ty znajdziesz gwintownik calowy
-
Kupiłem odpowietrznik m10x1 i będę próbował to przegwintowac jak się nie powiedzie to kupie: https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-gniazda-odpowietrznika-m10x1-7996760588?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare
Zastanawiam sie tylko w jaki sposób ta tuleja zapewnia szczelność?
-
Myślę że sam będziesz musiał wymyśleć jak uszczelnić tę tuleję. Kiedyś u siebie też miałem podobną sytuację. Tylko z tą różnicą że odpowietrznik był ukręcony, ale nie mogłem go wykręcić. Więc odpowietrzyłem zacisk przez odkręcenie (poluzowanie raczej) przewodu elastycznego przy zacisku. Pomogło. Wiec można się czasami takim sposobem poratować.
-
Tuleja jest w stożku więc uszczelni się sama. Można dla pewności wkleić ją na klej anaerobowy.
-
Aha, czyli nawet jak wywierciłbym otwór pod gwint trochę pod kątem to i tak będzie szcuzelne? Nie mam wiertarki stołowej wiec muszę wiercic z ręki.
-
nie ma. Byle nie rozbić za mocno otworu. Klej doszczelni wszystko na gwincie i zabezpieczy przed odkręceniem. W razie "W" podgrzejesz do 200 stopni i sobie wykręcisz.
-
Panowie o czym my wogóle piszemy:
A. Bezpieczeństwo - ja wiem, że skręcisz, sprawdzisz i bedzie szczelne ale ingerujesz w układ hamulcowy. Zaoszczędzisz $$$ a nie masz gwarancji, że będzie to bezpieczne na 100%.
B. Szkoda zachodu i piniędzy na druciarstwo - lepiej poszukać zacisku lub chociaż obudowy z dobrym odpowietrznikiem.
Prowizorka i zabawa z przegwintowywaniem jest dobra, jak nie ma wyjścia - jesteś na końcu swiata i tylko naprawa tego co masz Ci została.
Nawet jeżeli trzyma Cię budżet to lepiej poczekać, odłożyć pieniądze i zrobić to po bożemu niż byle jak.
Popatrzę wieczorem czy nie mam obudowy zacisku, ale obawiam się że mam tylko prawą.
-
nie rozumiem co nazywasz druciarstwem
Druciarstwem jest wkręcenie tego odpowietrznika na pakuły albo zalepienie poxipolem.
Zmiana średnicy odpowietrznika nie jest groźnym zabiegiem .
To tak jak byś pisał że nadwymiarowe tłoki i szlif bloku to druciarstwo. Jest pewna technologia naprawy i nie róbmy problemów .
Helicoil podnosi nośność gwintu o 50% . Zmiana z M8 na M10 także podnosi wytrzymałość połączenia.
Jeśli robi sie z głową to będzie dobrze.
-
no tylko gdzie ty znajdziesz gwintownik calowy
w sklepie metalowym, nawet w moim mieście, bez problemu na drugi dzień
Zastanawiam sie tylko w jaki sposób ta tuleja zapewnia szczelność?
- gwint stożkowy ( 9,5 -10,1mm ), nie wymaga dodatkowego uszczelniania w postaci podkładek czy taśmy teflonowej.
Chciałem kupić nowe nowe zaciski na tył - nie istnieją takowe. Są tylko regenerowane. Regenerowane na aluminiowych tłoczkach bo stalowych to nawet wujek google znaleźć nie potrafi, a te aluminiowe można sobie jedynie w dupę wsadzić a nie do zacisku.
Piszesz, że bezpieczeństwo. No tak, jeżdżenie z ukręconym odpowietrznikiem i odpowietrzonym zaciskiem przez wężyk zasilający jest na pewno bezpieczniejsze.
Odnoszę wrażenie, że nie do końca przemyślałeś to co chciałeś napisać.
-
Regenerowane na aluminiowych tłoczkach bo stalowych to nawet wujek google znaleźć nie potrafi, a te aluminiowe można sobie jedynie w dupę wsadzić a nie do zacisku.
Pierwsze słyszę, żeby występujący powszechnie AUTOFREN D025741 był aluminiowy, a jego znalezienie zajęło mi jakieś 4 minuty. Czy możesz rozwinąć temat?
-
Regenerowane na aluminiowych tłoczkach
takie cos w przyrodzie nie wystepuje, a przynajmniej w zyciu nie widzialem, wiec daj linka
-
Odpowietrznik uszczelnia się na stożku, więc nowy odpowietrznik M10 będzie musiał mieć taki sam stożek. A Ty więrcąc i gwintując będziesz musiał to zrobić idealnie w osi co ciężko będzie uzyskać więrtarką z "ręki". Nieważne - jesteś dorosły i wiesz co robisz.
Niestety nie mam dobrej obudowy. Jedynie na allegro znalazłem pojedyncze zaciski:
https://allegro.pl/oferta/fiat-125-polonez-zacisk-hamulcowy-nowy-7721592478
https://allegro.pl/oferta/fiat-125p-polonez-tyl-zacisk-hamulcowy-lewy-tylny-7869254599?reco_id=df7eee4e-8384-11e9-bb1d-b8ca3a6c1b70&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951
Ceny poszybowały niestety ale taniej już nie bedzie...
Tłoczki są stalowe:
https://allegro.pl/oferta/tloczek-zacisku-hamulcowego-tyl-fso-polonez-38mm-7809081493
Jaka jest cena gwintownika?
Modyfikuję odpowiedź bo mam coś w dobrej cenie - używka ale z odkręconym odpowietrznikiem:
https://allegro.pl/oferta/fiat-125p-fso-polonez-zacisk-hamulcowy-lewy-tyl-8139057267
Napisał bym do gościa żeby bez klikania "kup teraz" po za allegro wysyłkę zrobił w cenie - nie zapłaci prowizji.
-
Nie bylo jeszcze próby drogowej, ale mogę chyba zarezerwować stwierdzenie że operacja się powiodła - układ bez problemow dał sie odpowietrzyć.
-
wrzuć foto to zobaczymy ;)
-
Wkręconego odpowierznika? :-)
-
którą metodę zastosowałeś ...
-
https://www.fotosik.pl/zdjecie/6d8629871ae35740
Udało się bezposrednio, tzn bez tulejki.
-
elegancko . Jedynie można dać dłuższy odpowietrznik.
-
Ten jest właśnie taki na styk. Przy następnym odpowietrzaniu pomyśle o tym. :-)
-
Jaki był koszt?
-
48zł gwintownik + 3zl odpowietrznik. Ale gwintownik zostanie.