FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: Tobex w Maj 31, 2019, 15:28:04 pm
-
Cześć,
Zacznę od tego, że przejrzałem wątek FAQ o upg i brakuje mi nadal trochę wiedzy.
Pacjent to grzejący się AB, pompa wody, termostat, etc były już wymieniane, majonezu nie ma, natomiast jest niezłe bąblowanie.
Co warto wymienić profilaktycznie przy zrzucaniu głowicy? - nie znam historii samochodu, wiem, że musze zamówić nowe szpilki, uszczelki, etc.
Głowica będzie oczywiście planowana, coś jeszcze warto zrobić?
Na rynku jest sporo zestawów uszczelek, od kilkudziesięciu złotych po kilkaset - która firma ma najlepszy stosunek cena/jakość?
Dla wyjaśnienia, amochód kupiłem tylko po to by mieć fun z grzebania i naprawiania, nie mam dwóch lewych rąk, ale będę to robił pierwszy raz :)
Oprócz szczelinomierza, klucza dynamometrycznego będę coś jeszcze potrzebował?
Dzięki
-
Wszystko masz, co uszczelek, ja mam u siebie taką za 20 zł i nic od kilkh lat się nie dzieje. Jak ci się grzeje silnik to oprócz tego cl wymieniłeś już ja bym sprawdzil jeszcze korek na zbiorniczku. Jak jest sprawny czy wentylator nie jest przypadkiem odwrotnie podłaczony, chłodnicę czy nie jest zarąbana syfem i jest równomiernie nagrzana na całej powierzchni. Następnie porządna płukanka całego układu chłodzenie bo pewnie jest zakamieniony. Jak to nie nic nie da to brałbym się za głowicę i uszczelkę.
Zrobienie HGF-a w tym silniku to sama przyjemność. Śrub nie zmieniaj szkoda kasy, ja bym mając głowicę na wierzchu wymienił uszczelniacze zaworowe bo po tylu latach są jak kamień.
-
A czasem się wentylator nie włącza za późno, przy 110-120 stopniach, jak w 3/4 polonezów z zepsutym termowłącznikiem?
Uszczelka najlepsza dostępna do Goetze i taką polecam, ale zanim zaczniesz ją zrzucać, zdiagnozuj, czy to na pewno kwestia UPG. Co rozumiesz poprzez "bąblowanie"? Co pokazuje wskaźnik temperatury, leci bliżej czerwonego pola, czy nie?
-
Dzięki,
Wskazówka dochodzi dość szybko do czerwonego, czasem udaje się spowolnić ten proces włączając grzanie, kilka razy wywaliło płyn ze zbiorniczka.
Wiatrak się załącza, korki chłodnicy i zbiorniczka są nowe, wiatrak nie czeka do ostatniej chwili by się włączyć.
-
sprawdz plynem na zawartosc CO2 w chlodziwie i bedziesz mial pewnosc
-
Lekki update.
Udało mi się niemalże wszystko zdemontować by zdjąć głowice, ale mam problem z kolektorem wydechowym.
O ile z udało mi się go odkręcić od głowicy, to mam problem odkręceniem go od wydechu, próbowałem od góry i od dołu, pomimo mocnego spryskania penetratorem zapieczonych śrub nie drgną na milimetr, a nie chcę ich ukręcić.
Jako bonus, klasyka, jedna z nakrętek od klawiatury wpadła mi do środka, poszukam jej jak w końcu zdejmę głowicę :)
-
niech ktos odchyli kolektor wydechowy,to da sie zdjac glowice,
zalozyc tez tak sie da, tylko trzeba wykrecic (lub przyciac) dwie szpilki z czwartego cylindra
-
Lekki update, głowica ściągnięta, porysowana na maksa, jakby ktoś ją wcześniej po chodniku przejechał. Oddałem na szlif i pełne sprawdzenie/regenerację.