FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Wątek zaczęty przez: banned w Czerwiec 14, 2019, 21:25:50 pm
-
Mam pytanie, skąd pochodzi sygnał do obrotomierza, z CPWK, czy jest jakiś osobny czujnik na zapłonie?
I drugie, czy sygnał idzie bezpośrednio z CPWK, czy przez ECU?
No i jeszcze jedno; gdzie w tym silniku jest CPWK?
-
Sygnał pochodzi z przewodu sterującego cewkę zapłonową.
-
A cewka jest wysterowana bezpośrednio z CPWK, czy za pośrednictwem ECU?
-
A cewka jest wysterowana bezpośrednio z CPWK, czy za pośrednictwem ECU?
glupie pytanie, wiec nie odpowiem,
ale naprowadze : odlacz ECU i zobacz czy bedzie iskra
No i jeszcze jedno; gdzie w tym silniku jest CPWK?
miedzy silnikiem a skrzynia biegow
-
Czujnik wału -> Sterownik -> cewka.
Musi tak być, ponieważ w zależności od obrotów i obciążenia silnika, trzeba sterować wyprzedzeniem zapłonu.
Moment uruchomienia cewki jest liczony na podstawie sygnału z czujnika wału. W procesorze są liczniki które za to odpowiadają.