FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: Bocian_s#313 w Sierpień 14, 2019, 22:20:19 pm
-
Jako że borek leży na boku chcę zrobić w nim podłogę na gotowo.
Obecnie mam zerwaną fabryczną konserwę i z grubsza załatane wszystkie dziury. Teraz trzeba to jakoś zabezpieczyć. Na początek novol 340 -wasch primer do związania resztek korozji. Na to podkład akrylowy novola.
Pytanie co dalej. Zależy mi na takim środku który będzie elastyczny i uszczelni te wszyskie łatki a trochę ich jest. Nakładanie pistoletem lub pędzlem. Dobrze jakby to trochę też wygłuszało.
Od wewnątrz też chcę to powtórzyć więc dobrze jakby nie śmierfziało po nagrzaniu.
No i co do profili...
-
Podkład reaktywny nie jest od wiązania korozji, fakt ma w sobie szczątkowe ilości kwasy fosforowego ale nie bardzo się on do tego nadaje. A akryl na to, no cóż, pięknie chłonie wilgoć i na warstwę antykorozyjną sie kompletnie nie nadaje. Na resztki rdzy najlepiej było by pójść w jakiś mocny odrdzewiacz na bazie kwasu fosforowego (w tym roku testuję R Stop), a na to podkład epoksydowy o odpowiedniej grubości warstw.
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
-
Tak jak przedmówca napisał - akryl może nie tyle, że chłonie wilgoć a nie tworzy szczelnej przeciwwilgociowej warstwy a epoksyd tak. Jak chodzi o APP R-Stop to u mnie ma 1:1. Jeden raz mimo dokładnego wyczyszczenia do gołej blachy podszybia (może to kwestia tego, że rdza była między dwoma warstwami blachy), nałożenia preparatu antykorozyjnego, książkowego odczekania i nałożenia na to podkład epoksydowy rdza bardzo szybko wyszła. Drugi raz jak tępiłem rdzę na drzwiach gdzie blacha nie zachodziła jedna na drugą efekt dobry - zero rdzy.
Jak chodzi o zabezpieczenie podłogi to chodzi za mną od dobrych paru lat wytępienie rdzy do zera (piaskowanie lub wyczyszczenie szczotką drucianą na kątówce), podkład wiążący rdzę, na to minia/podkład reaktywny lub podkład epoksydowy, mastyka w miejscach łączenia blach i na to farba okrętowa, która nie dość, że jest odporna na uderzenia to ma dobre właściwości antykorozyjne (jak mowa o grubości warstwy) i na to dobra konserwacja. Dużo czytałem o farbie okrętowej i nie wygląda to na głupi pomysł. Kwestia ceny, która w porównaniu z minią jest odpowiednio większa. Jak będę się bawił tak jak Ty Bocian z podłogą w moim Plusie (może nawet tej zimy) to chciałbym okrętówkę wypróbować.
-
Tak jak przedmówca napisał - akryl może nie tyle, że chłonie wilgoć a nie tworzy szczelnej przeciwwilgociowej warstwy a epoksyd tak. Jak chodzi o APP R-Stop to u mnie ma 1:1. Jeden raz mimo dokładnego wyczyszczenia do gołej blachy podszybia (może to kwestia tego, że rdza była między dwoma warstwami blachy), nałożenia preparatu antykorozyjnego, książkowego odczekania i nałożenia na to podkład epoksydowy rdza bardzo szybko wyszła. Drugi raz jak tępiłem rdzę na drzwiach gdzie blacha nie zachodziła jedna na drugą efekt dobry - zero rdzy.
Jak chodzi o zabezpieczenie podłogi to chodzi za mną od dobrych paru lat wytępienie rdzy do zera (piaskowanie lub wyczyszczenie szczotką drucianą na kątówce), podkład wiążący rdzę, na to minia/podkład reaktywny lub podkład epoksydowy, mastyka w miejscach łączenia blach i na to farba okrętowa, która nie dość, że jest odporna na uderzenia to ma dobre właściwości antykorozyjne (jak mowa o grubości warstwy) i na to dobra konserwacja. Dużo czytałem o farbie okrętowej i nie wygląda to na głupi pomysł. Kwestia ceny, która w porównaniu z minią jest odpowiednio większa. Jak będę się bawił tak jak Ty Bocian z podłogą w moim Plusie (może nawet tej zimy) to chciałbym okrętówkę wypróbować.
Jak już mowa o porządnym zabezpieczeniu i farbie tzw epoksydowej (okrętówce) polecam na podkład Corizon ( tlenkowy czerwony), potem czarną porostówkę i na końcu konserwację ( masę) lecz nie baranek.
Jeśli Chodzi o producenta to hempel, sigma ( primer zielony jest słaby a szara wykończeniowa zbyt szybko żółknie), ewentualnie bt -siwa.
-
Podkłady już kupione :(. Najwyżej pomaluję tym co mam i dodatkowo rzucę albo epoxyd albo chociaż chlorokałczuk. Potem mastyki na spawy i jakiś natrysk uszczelniająco-głuszący...
-
Na zewnątrz dobry jest Blachogum. Zostaje elastyczny przez lata. Do wnętrze absolutnie się nie nadaje, bo smród będzie czuć miesiącami.
Do profili zamkniętych spoko są fluidole itp. środki.
W zeszłym roku, albo już dwa lata temu, takim tańszym środkiem, wyłącznie woskoowym, pokrywałem karoserię od zewnątrz bo chciałem pojeździć w zimie. Mocno się trzyma, do tej pory nie idzie tego zmyć.
-
Podkłady już kupione :(. Najwyżej pomaluję tym co mam i dodatkowo rzucę albo epoxyd albo chociaż chlorokałczuk.
czyli jakie podklady ?
-
340 i 300 z novola.
-
novol 300 to podklad akrylowy ,a novol 340 to podklad reaktywny i pisza,ze do stosowania z podkladem akrylowym,
czyli novol 340 jest prawdopodobnie akrylowy - tak jak Polrust, tylko novol drozszy,ale ma oddzielnie utwardzacz, wiec pewnie ... twardszy,
chcesz dac kilka warstw akrylu i na to epoksyd, a to raczej slaba mieszanka w tej kolejnosci,
lepiej dac epoksyd wczesniej, jezeli nie mozesz sie pozbyc rdzy to najpierw reaktywny, pozniej epoksyd jako chroniacy przed woda, a pozniej inne warstwy,
a na podwoziu akrylu bym nie kladl, chyba ze bedziesz lakierowal na metalik ;>
-
Nie zaleca się kładzenia epoksydu bezpośrednio na reaktywny. Należy je rozdzielić.
-
wyczytalem, ze novol 340 to podklad na bazie poliwinylowej - nie wiem jak sie to komponuje z epoksydem, ale czytales o nie laczeniu epoksydu akurat z poliwinylem, czy ogolnie z podkladem reaktywnym ?
bo sa podklady reaktywne na bazie akrylu (polrust) i zywicy epoksydowej (r-stop, brunox) i pewnie na zywicy epoxydowej,
nie ma problemu, by na nie polozyc epoksyd (jeden to tez epoksyd, drugi akryl)
-
Nie zaleca się kładzenia epoksydu bezpośrednio na reaktywny. Należy je rozdzielić.
Na pewno? Znasz się na tym?
-
Nie zaleca się kładzenia epoksydu bezpośrednio na reaktywny. Należy je rozdzielić.
Robiłem tak wiele razy i z tym akurat nie miałem problemu. A korzystam właśnie z Novola. Wszystkie naprawy w Plusie robiłem właśnie tak: reaktywny, epoksydowy kilka warstw, ostatnia matowiona, na to dopiero akryl pod bazę metalik i klar.
Na podłodze mam tylko reaktywny, epoksydowy i konserwację.
-
Z tym aby nie nakładać epoksydu na reaktywny spotkałem się wielokrotnie a jakże na forach internetowych. Zasada dotyczyła zasadniczo wszystkich producentów.
Na podłodze mam tylko reaktywny, epoksydowy i konserwację.
I jak Ci się toto sprawuje. Jaka konsereacja?
-
Nie zaleca się kładzenia epoksydu bezpośrednio na reaktywny. Należy je rozdzielić.
Również to słyszałem na różnych forach lakierniczych. Dwóch znajomych lakierników też mi to odradziło chyba, że na odpowiedzialność klienta. Także może coś w tym jest...
-
Proponuję zamiast szukać na forach to zapoznać się z kartami technicznymi konkretnego podkładu, a jeżeli to jest nie wystarczające to kontakt z technikiem danego producenta. Na forach może pisać każdy...
-
Właśnie przed chwilą przeczytałem w karcie technicznej 340 tki żeby nie kłaść bezpośrednio na niego epoksydu, lakieru czy innej szpachli...
-
Nie zaleca się kładzenia epoksydu bezpośrednio na reaktywny. Należy je rozdzielić.
Również to słyszałem na różnych forach lakierniczych. Dwóch znajomych lakierników też mi to odradziło chyba, że na odpowiedzialność klienta. Także może coś w tym jest...
ale cos moze byc na zasadzie, ze klamstwo powtorzone odpowiednia liczbe razy staje sie prawda, czy na zasadzie reakcji chemicznych ?
-
Właśnie przed chwilą przeczytałem w karcie technicznej 340 tki żeby nie kłaść bezpośrednio na niego epoksydu, lakieru czy innej szpachli...
Okazuje się że nie tylko fora. Skoro producent tak podaje to chyba wie co pisze. No chyba że wyczytali to na "forum"...
-
producent powinien wiedziec najlepiej jak jego produkt nalezy stosowac,
twoj pech, ze kupiles akurat taki produkt, bo wszedzie polecaja podklad epoksydowy jako najlepsza ochrone przed korozja (jako szczelna izolacja od wody),
gdybys jako podkladu reaktywnego uzyl r-stop ,to moglbys bez obaw pokryc go podkladem epoksydowym,
minusem tego rozwiazania jest jednak cena, bo r-stop kosztuje prawie cztery razy wiecej niz novol 340
-
Ty paczaj a w poradniku novola 360 zalicza się do dobrych zabezpieczeń antykorozyjnych a 340 + 300 do bardzo dobrych. Fakt że pod lakier ale jednak...
No i pod 360 stal musi się "świecić" żeby było dobrze...
-
No i pod 360 stal musi się "świecić" żeby było dobrze...
Bocian, jeżeli chcesz żeby twoja robota nie poszła na marne i "żeby było dobrze" to niestety jedyna opcja, a wszystkie te inne siuwaksy na zgrubnie oczyszczoną rdzę to półśrodki i qupa.
-
Panowie jestem na etapie wyboru środka do konserwacji profili zamkniętych. Czy produkty dostępne w przedziale cenowym ~15 zł to w zasadzie jeden syf, czy są pomiędzy nimi jakieś różnice. Ile mi zejdzie na auto takich 500ml puszek?
https://allegro.pl/oferta/ecochemical-ubs3000-konserwacja-profil-zamknietych-6983129376
https://allegro.pl/oferta/italko-profil-do-profili-zamknietych-500-ml-8382308095
https://allegro.pl/oferta/boll-konserwacja-profili-zamknietych-z-wezykiem-8452886119
https://allegro.pl/oferta/champion-srodek-do-profili-zamknietych-car-wax-flu-8311725215
-
Ja użyłem noxudol 750.
-
Środek środkiem, większość jest na bazie woskowej. Co byś nie położył i tak najważniejsze jest regularne odświeżanie warstwy ochronnej. Druga sprawa, że jeżeli ktoś nie zabezpieczył auta zaraz po zakupie i we wnętrzu profili rozwinęła się korozja to teraz przypudrowanie jej chemią i tak za wiele nie pomoże.
-
No może nie do końca bo taki noxudol 750 podobno ma właściwości hamujace rozwój korozji. Podobno...
-
No może nie do końca bo taki noxudol 750 podobno ma właściwości hamujace rozwój korozji. Podobno...
gdy go naniesiesz na blache, to jaki kolor uzyskuje ?
-
Obstawiam że miodowy...
-
Reaktywny i akrylowy już na podwoziu. Co proponujecie dalej. Teraz zabezpieczyć spawy pastą czy kolejna warstwa farby i na wszystko pasta głusząco-uszelniająca?
-
Może Cobra? Już jakiś czas temu słyszałem całkiem pochlebne opinie na jej temat. Jeśli zabezpieczają tym terenówki i daje radę to na polonezie też powinna wytrzymać.
-
Proponowałbym teraz masę na spawy, a na to porządną farbę poliuretanową (nieprzepuszczalna, solidna powłoka) i na koniec na całość baranka.
-
A co powiecie na taki wynalazek jak elastometal
https://allegro.pl/oferta/farba-do-konserwacji-podwozia-antykorozyjna-8223221678?fromVariant=8126235050
-
https://www.youtube.com/watch?v=BB8kk5M_SHo On stosuje i poleca, a ma wzięcie w naprawie zgniłków.
-
Pytanie czy kłaść to na grubo na podkład który już jest a potem pasta głusząco uszelniająca czy najpierw pasta potem farba i znowu baranek 2w1.
Cobrą to sobie pod maską pierdyknę...