FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => AUTA SYMPATYKÓW KLUBU => Wątek zaczęty przez: wiktorelblag w Styczeń 23, 2020, 08:18:49 am
-
Kupiłem trucka i zacząłem modyfikacje. Nie wiem jak wgrać zdjęcia
-
https://www.youtube.com/watch?v=FPLXoShwKQ0 (https://www.youtube.com/watch?v=FPLXoShwKQ0)
Udało się wstawić link do YT
To mój pierwszy projekt przebudowy samochodu
-
Pierwotnie pod maską - poczciwe 1,6i. No i "kratownice" pod rusztem paki - bez powycinanych otworów. Nie wiedziałem, że produkowano takie. :)
Który to rocznik w ogóle?
-
1999 ale teraz to będzie 2020 <spoko>
-
Na youtube kolejne odcinki.
https://www.youtube.com/watch?v=a4GFAMh6fFA&t=214s
https://www.youtube.com/watch?v=4wBYapPi4_w
Piata część w trakcie produkcji.
Dobrze bawimy się modyfikując poloneza.
-
Aż dziwne że żaden płaczek nie napisał jeszcze że psujecie klasyka <lol2> Props za pomysł,na trucku czegoś takiego chyba jeszcze nie było <spoko>
-
Jaki to klasyk? 99rok. Gazowóz
W latach 90tych wszyscy cięli Junaki. To była strata
-
Zdjęcia musisz wgrać na hosting zewnętrzny, potem wklejasz linki w wiadomość po kliknięciu przycisku "mony lisy" nad emotikonami w czasie wysłania wiadomości.
Zachęcam do uzupełnienia tematu o zdjęcia i parę słów o tym aucie, na pewno będzie ciekawe :)
-
Widać ogrom pracy i chęci do stworzenia czegoś fajnego. Natomiast uważa, że to auto nie powinno już wyjeżdżać na drogi publiczne. Osobiście w życiu bym się pod czymś takim nie podbił, nawet pomimo opinii rzeczoznawcy i błogosławieństwa samego księdza prymasa, przynajmniej nie jako PN Truck, jako SAM to jeszcze, jeszcze.
-
fajny truck, taki nie za ladny, nie za zgrabny, nie za sensowny, nie za bardzo dopuszczony do ruchu publicznego...
ogolnie kupa roboty psu w dude
P.S.
jak slysze o przednim zawieszeniu niskiej "jakosci" (cokolwiek to znaczy) i silniku z lat 30' to zbiera mnie na wymioty <blee>
-
W takim razie szkoda że marnuję czas.
Ale pocieszę Cię. Dalej będę marnował.
To moja pierwsza budowa samochodu. Na czymś trzeba się uczyć
-
swoj czas mozesz spozytkowac jak chcesz,
dopoki taka rzezba nie wyjedzie na drogi (a nie zanosi sie na to, by kiedykolwiek wyjechala), to nic do tego nie mam - to tak jakbys pospawal sobie brame lub wybudowal kurnik,
to Tobie powinno byc szkoda, ze pierwsza przebudowa auta nie ma realnych szans na legalizacje (3kpln nie wystarczyloby nawet na podejscie pod papiery na taka rzezbe),
jednak rozumiem, ze takie podejscie wynika z uproszczenia, bo zmieszczenie tego silnika pod maske bez przeszczepu calej belki zawieszenia byloby o wiele trudniejsze,
to jest przynajmniej najkrotszy Truck z rostawem osi takim jak ML ,czy dluzszy ze zdecydowanie wiekszym rozstawem niz ML ?
-
Dwóch wodzów forum zabrało głos. Czekałem na to 🙄
-
swoj czas mozesz spozytkowac jak chcesz,
Dziekuję
dopoki taka rzezba nie wyjedzie na drogi (a nie zanosi sie na to, by kiedykolwiek wyjechala), to nic do tego nie mam
A jak wyjedzie to??
to tak jakbys pospawal sobie brame lub wybudowal kurnik,
NUDA. Ile mozna
to Tobie powinno byc szkoda, ze pierwsza przebudowa auta nie ma realnych szans na legalizacje (3kpln nie wystarczyloby nawet na podejscie pod papiery na taka rzezbe),
W Polsce samoróbek i przebudów nie da się zalegalizować. Mój polonez jest zarejestrowany wiec .....
jednak rozumiem, ze takie podejscie wynika z uproszczenia, bo zmieszczenie tego silnika pod maske bez przeszczepu calej belki zawieszenia byloby o wiele trudniejsze,
Założeniem był montaż zawieszeń do Mla. A silnik wkładam jaki mam
to jest przynajmniej najkrotszy Truck z rostawem osi takim jak ML ,czy dluzszy ze zdecydowanie wiekszym rozstawem niz ML ?
Nie wiem. Ale chyba dłuższego trucka nie widziałem. paka 2,5 metra. Szukałem najdłuższej maszyny dostępnej w ogłoszeniach.- Zachowałem rozstaw poloneza
Projekt powstał już dawno w mojej głowie. Uwielbiam pickupy. Niestety większość produkowanych jest jako terenówki i pseudoterenówki. Te produkowane jako UTE są najzwyczajniej brzydkie lub bezużyteczne. Skoda, Fiat strada itp. Niedługo będę się przeprowadzał i muszę trochę posprzątać zalegające graty. Tak zrodził się pomysł budowy poloneza pickupa. Założenie to zużycie jak największej liczby fantów z półek. Po ich przeglądzie okazało się że, mam silnik mercedesa 202 , ramę od mla, koła od touarega i bingo. Dla mnie taki pakiet to już 3/4 sukcesu. Co do ramy od MLa to jest to jedyna na rynku posiadająca dwa zestawy wielowachaczowych zawieszeń. Nie lubię sztywnych mostów na resorach. Dlatego wymiana tyłu stała się oczywista, przód poszedł z rozpędu. Silnik jak dla mnie ciut za mały ale taki miałem. Założony budżet to 3 tysie plus 800 ze sprzedaży gratów od Poldka i nie ma w nim miejsca na zakup silnika. Budżet ma być tylko na zakup części i jest duża szansa że się w nim zmieszczę. Jednak gdyby sie nie udało, cóż i tak bywa...
A co do strachów jak to wyjedzie na ulicę ?? To nowy samochód będzie <lol>
Nie ma się co naprężać. Wiem co robię
-
mozesz dodać zdjecia samodzielnie na forum - niżej screeny jak to zrobić.
-
Dzięki.
-
W Polsce samoróbek i przebudów nie da się zalegalizować. Mój polonez jest zarejestrowany wiec .....
zarejestrowany jako PN czy jako mercedes ;]
zarejestrowanie nic do tego nie ma, bo :
A jak wyjedzie to??
to pojezdzisz do pierszej psiej kontroli, po ktorej bedziesz mial zabrany DR,
a przegladu to juz nie przejdzie,
i dalej bedziesz mial zarejestrowany samochod, i dalej bedziesz musial placic OC, tylko nie bedzie Ci wolno nim jezdzic,
do pierwszej kontroli lub przegladu, w zaleznosci co nastapi wczesniej ;>
wiec nie wiem po co cwaniakujesz
Nie wiem. Ale chyba dłuższego trucka nie widziałem. paka 2,5 metra. Szukałem najdłuższej maszyny dostępnej w ogłoszeniach.- Zachowałem rozstaw poloneza
a na filmiku wiedziales, ze ML ma wszystko lepsze i wieksze, a teraz juz nie wiesz
to takich rzeczy nie sprawdza sie przed chwyceniem szlifierki ?
krotki truck ma rozstaw osi jak w MLu, a 2.5m pake ma ten dluzszy (LB) i on ma rozstaw osi dluzszy o 30cm,
czyli tak jak w fabrycznym trucku nie masz Ackermana i skrecac to bedzie "bardzo ciekawie",
fabryczny truck ratuje sie tym, ze ma baloniaste waskie opony, na ktorych rozkladaja sie sily przy skrecie, a tutaj masz szerokie walce, ktore za bardzo nie beda sie chcialy ugiac - nie ma to jak zglepiony pickup z kolami rwacymi sie do jazdy kazde w swoja strone <lol2>
Niestety większość produkowanych jest jako terenówki i pseudoterenówki.
bo taki jest jedyny sens istnienia takiego rodzaju nadwozia - chyba, ze jestes portorykiem, albo nygusem na Bronxie, to genow nie oszukasz <rotfl2>
Dlatego wymiana tyłu stała się oczywista, przód poszedł z rozpędu.
i gdybys przyhamowal, to wyszloby cos ciekawego i w sumie bez problemow prawnych,
bez odpustowych poszerzen, tylko odpowiednio poprowadzone burty zaslaniajace tylny szeroki zawias stworzylyby ksztalt klina,
w pierwszych minutach filmiku myslalem, ze cos takiego jest celem
Po ich przeglądzie okazało się że, mam silnik mercedesa 202 , ramę od mla, koła od touarega i bingo. Dla mnie taki pakiet to już 3/4 sukcesu.
gdybys znalazl jeszcze uzywana opone od Stara i choinke zapachowa z Malucha to za pewne tez musialoby sie dla nich znalezc miejsce w tym Trucku,
i to jest glowny problem, bez planow, bez przemyslen ruszyla robota
-
Dwóch wodzów forum zabrało głos. Czekałem na to 🙄
+1
-
No to poleciała 5ta część.
https://youtu.be/GPHXKfDY7v0
KGB widzę że wiedza duża wiec komentuj dalej.
O ackermana się nie martw, najwyżej zużyją się szybciej opony
Choinkę zapachową mam ale nie od malucha.
Uprzedzam pytanie dotyczące wzmocnienia paki do blachy kabiny.
Od drugiej strony będzie o samo spięte ze wzmocnionym tunelem.
A co do kontroli policyjnej
Po co z góry zakładać niepowodzenie <lol>
'
-
swoj czas mozesz spozytkowac jak chcesz,
Dziekuję
dopoki taka rzezba nie wyjedzie na drogi (a nie zanosi sie na to, by kiedykolwiek wyjechala), to nic do tego nie mam
A jak wyjedzie to??
to tak jakbys pospawal sobie brame lub wybudowal kurnik,
NUDA. Ile mozna
KGB lub prowokować, musisz się do tego przyzwyczaić, to nieodłączna część folkloru tego forum :)
Co do reszty, po to jest właśnie forum żeby rozwiązywać problemy, typu jak zrobić żeby wyjechało. Pisz, wielu kolegów doradzi. Trzeba się tylko przygotować na to, że wielu z nas ma specyficzne poczucie humoru, w którym jest sporo ironii, sarkazmu, umyślnej przesady, a czasem polega to wprost na rzucaniu bomb i patrzeniu czy ktoś wybuchnie :)
Poza tym, o ile część z nas lubi wyzwania techniczne, choćby największe, to część właśnie nie lubi rzeźby dla rzeźby, zwłaszcza gdy z góry wiadomo że będą problemy prawne. I przed tym drugim kolega KGB próbuje właśnie przestrzec, przy okazji rzucając bomby dla własnej uciechy.
-
Ja, choć jestem zwolennikiem oryginału, mocno kibicuję temu projektowi, zwłaszcza po przeczytaniu niektórych komentarzy. Będzie on kolejnym dowodem na to, jak fasadowe jest polskie prawo i jakimi głąbami są ci, którzy go strzegą, dumnie zwani policją. :)
Mnie zatrzymywali z własnoręcznie wykonaną tablicą rejestracyjną (pogranicznicy również) i żaden nigdy nie zauważył. :P
-
Już zauważyłem ten folklor. I dobrze, trzeba się bawić.
Pisać zza kompa można, ja buduję maszynę za maszyna i nawet KGB mnie nie zatrzyma.
A stanie na straży prawa wymierzonego przeciw nam (zabrali mozliwość rejestracji samów) to bezmyślna głupota.
Jak stanie się tak jak wieszcz przewiduje to kupię kolejne kwity od maszyny z przeglądem, ot i problem
Ja najzwyczajniej uwielbiam budować spawać i ciąć. Daje mi to satysfakcję i frajdę.
Marnowanie czasu to jest przed telewizją.
Choć piszę że to moja pierwsza przeróbka samochodu, to oznacza że samochodu.
Nie zabierałbym się za taki projekt nie mając wiedzy i doświadczenia i jak się okazuje dobrej prezencji przed kamerą. <jupi>
-
i to jest glowny problem, bez planow, bez przemyslen ruszyla robota
Oj bładzisz. Wszystko jest doskonale zaplanowane.
Tylko czy zawsze trzeba projektować w AC? Mam projekt w głowie i szlifierkę w ręku. Zasiądź w pierwszym rzędzie, weż browarka, oglądaj i komentuj
-
kupię kolejne kwity od maszyny z przeglądem, ot i problem
Raczej bym się starał nie opisywać tego typu "oczywistych sposobów" na publicznym forum, bo można sobie wywróżyć to, co widnieje na końcu cytowanej przeze mnie wypowiedzi. Wielki Brat czuwa :-)
-
to nieodłączna część folkloru tego forum
Tak:)
http://forum.fsoptk.pl/index.php?action=mlist;sort=posts;start=0;desc
-
to nieodłączna część folkloru tego forum
Tak:)
http://forum.fsoptk.pl/index.php?action=mlist;sort=posts;start=0;desc
Niesamowite, że niektórzy już ładnych kilka lat nie udzielają się na forum, a mimo to wciąż są w czołówce <shock> to dopiero musieli być dyskutanci.
-
A stanie na straży prawa wymierzonego przeciw nam (zabrali mozliwość rejestracji samów) to bezmyślna głupota.
Zgodzę się w 100%. No ale cóż; kreatywność nie jest dzisiaj pożądana.
Ciekawy stwór się szykuje, ciekawi mnie, co z tego wyjdzie :) Truck jest wołem roboczym, a tak może wyjść z tego całkiem fajny fun car.
-
Nie śmiecić Wątku!
KONIEC OT!
Wiktor, wrzucaj foty tu na forum.
-
Ok. Tylko ostatnio wciągnęliśmy się w filmy i zdjęć nie robimy. Mam swoją stronę to tam wrzucę i zrobię żeby były widoczne.
Aktualnie już nagrywamy 6 odcinek.
(http://customparts.pl/gallery_dir/diesel-dog/medium/944763-361648023972392-744010497-n.jpg)
Sprawdzam jak idą zdjęcia i jest ok.
To motocykl z silnikiem mercedesa 3 litry
-
Jak chcecie wiecej fotek maszyn to dajcie znac.
-
To motocykl z silnikiem mercedesa 3 litry
No cóż, powstało kiedyś coś takiego, jak Tomahawk, z silnikiem Dodge'a Vipera 10 litrów, więc czemu by nie? Nie wiem, jak dziś, ale kiedyś, w stanach, takie przeróbki były bardzo popularne. Mam gdzieś katalog Motocykle Świata, chyba gdzieś po 2000-nym roku i tam było kilka stron takich customów, z przeróżnymi silnikami. Nazywali to chyba Hot-Rodami, czy jakiś inaczej, nie pamiętam.
(https://foto.scigacz.pl/cache/imgs/_w720/gallery/publikacje/2015/Dodge_Tomahawk_miejska_legenda/pan_zdrapka.jpg)
Pamiętam, jaka była podnieta na to, że to ponad 400 km/h leci.
-
Pamiętam, jaka była podnieta na to, że to ponad 400 km/h leci.
Tak, tylko z tego co pamiętam, to było to czysto teoretyczne wyliczenie, bo nie znaleziono motocyklisty który by się podjął to sprawdzić. Mimo że rekordy prędkości jednośladów są większe ale chyba się bali jak to się zachowa, albo że ich zwyczajnie zdmuchnie z tego, z powodu braku owiewki.
-
Kiedyś 400 to było coś. Dziś rodzinnym kombi można latać 330 :d
-
dzis patrząc z perspektywy czasu ni widze sensu montazu silnika samochodowego do motocykla. Tego merca robiłem na zamowienie dla niemca. Ciekawostka jest ozeniona skrzynia bmw z silnikiem od mercedesa.
-
to ja czekam na kolejną część filmu, zapowiada się konkretna fura i w sumie takie wozy już po kilka lat jeżdżą na co dzień i po zlotach (Żuk z centralnym V8, Polonez S2000 Syrena vitara i wiele wiele innych)
Także olej tych którzy mają własne frustracje i wylewają je tutaj i róbcie swoje ;-)
Ile to weźmie na pake :-D
-
Na pace ma 1000kg w dowodzie. Wzmacniamy konstrukcję wiec spokojnie to weźmie. Nie przewiduję większych ciężarów. W sumie to raczej na pusto i do wożenia motocykli.
Do pracy mam busy. A co do frustracji to każdy ma prawo. Ja nikomu kątówki z rąk nie wyrywam.
A to motocykl którym jeździłem 10 lat. Też sam budowałem.
https://www.youtube.com/watch?v=Cksq1jL6SSc (https://www.youtube.com/watch?v=Cksq1jL6SSc)
Film nagrany kilka lat temu na zlocie w babkach
W motocyklu lubiany przez wszystkich silnik 2,5V6 od omegi z automatem
Za kierownicą poznacie skromnego prowadzącego program polonez pickup.
Wtedy jeszcze znacznie bardziej mięsisty <jupi>
-
I jeszcze najważniejszy punkt programu. Filmy będziemy starali się wypuszczać regularnie co niedziele. tak żeby sobie po polskim porsche obejrzeć
-
Już jest. Mozna oglądać. Niestety w tym tygodniu nasz spawacz był na chorobowym. Nadrobi.
-
Czy ktoś posiada drzwi w stanie agonalnym. potrzebna mi jest góra powyżej listwy . wycinka wzornika do gięcia poszycia???
-
miałem ale już raz pożyczyłem i znikły niestety :-(
jak progres ?
-
Dzięki. drzwi juz mam. Progres jest. Na youtube idzie na bieżąco. <lol>
-
Potrzebne naklejki FSO lub polonez na dekielki do felg. Ktoś coś wie??
-
http://fabryka-naklejek.com/home/328-fso-dekielki-60mm.html?search_query=fso&results=93
tylko są jakieś ograniczenia pracy
-
dziekuje bardzo. własnie tego szukam ale cena 55 za sztuke przeraża. No i mają tylko 2 sztuki
-
Jest napisane: cena za komplet, na komplet składają się 4 szt
-
nie zauwazyłem. dziekuje
-
W tym tygodniu uruchomiliśmy silnik. Co ciekawe stał 6 lub 7 lat i żyje. Dużo się dzieje przy projekcie. Dla wątpiących czy ti kiedykolwiek wyjedzie odpowiadam TAK. Wszystkie maszyny zbudowane w moim warsztacie jeżdżą. zostawiam link do filmu. Była walka https://youtu.be/jiPq2TG-c-s
-
Zwykłym półautomatem spawasz tę nierdzewkę, czy masz jakiś specjalny?
-
Mnie martwi ta podmianka zawieszenia.
Z tyłu na tej niby ramie, to można jeszcze kombinować, ale z przodu wymiana zawieszenia na inne to może powodować różne kwiatki z prowadzeniem i pękaniem nadwozia.
Większość nieporządanych zachowań samochodu można zmienić przez zmianę samych sprężyn, amirtyzatorów i korektę geometrii.
To że Polonez np. ryje przodem, nie wynika z konstrukcji przedniego zawieszenia, tylko z ograniczonej przyczepności tylnego i asekuracji producenta, który słusznie uznał że przeciętny użytkownik nie poradzi sobie z autem które samo zaczyna lecieć bokiem, i tak ustawili przednie zawieszenie żeby rył przodem. To wynika z punktu mocowania wahacza dolnego względem górnego.
W rajdowych Polonezach kinematyka i geometria tego samego zawieszenia była już zupełnie inna.
Mając z tyłu niezależne zawieszenie, nic nie stoi na przeszkodzie żeby przednie zawieszenie z Poldka po prostu przestroić i auto będzie się prowadzić jak BMW E30. Tzn. Caro lub Atu, bo Truck ma zaburzony rozkład mas póki się nie dołoży trochę na pakę.
-
ta nierdzewke spawam migiem jak czarnucha. Normalnie lece tigiem i mam na full nierdzewny wydech. Mam jakis problem z tigiem wiec stad ta procedura.
Co do zawieszenie to wycieta czesc ramy od merca idealnie weszla obejmując podluznice. aktualnie polonez ma 2 komplety podluznic polaczonych ze soba.