FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: ralf93 w Marzec 08, 2020, 11:56:59 am
-
Cześć. Doszedłem do etapu remontu ohv w którym trzeba wyczyścić wał korbowy. Chciałbym zapytać się jak wybić stare broki oraz nabić nowe żeby nic nie uszkodzić. Myślałem również czy nowe broki możnaby potraktować klejem do łożysk tak dla pewności?
-
wybić można przez kanały smarowania w wale i odpowiednio dobranymi osiami. Można też wywiercić otwory w brokach i je wydłubać.
Wkleić można oczywiście albo na klej anoreobowy tylko w żelu albo na uszczelniacz np reinzosil.
Główny temat to odpowiednie rozbicie środka broku bo to zwiększa jego średnicę i odpowiednie wybicie blokad na wszelki wypadek w wale.
-
przez kanały? czyli jakoś od środka tak? Co masz na myśli pisząc o rozbijaniu środka broku? Czyli wbijam go w gniazdo i jeszcze jakoś rozklepuję?
-
Ja wybijałem je, delikatnie uderzając pobijakiem w jedną z krawędzi - brok się obraca i można go wyjąc kombinerkami. Nie wiem czy to dobra metodyka.
Główny temat to odpowiednie rozbicie środka broku bo to zwiększa jego średnicę i odpowiednie wybicie blokad na wszelki wypadek w wale.
A przypadkiem nowe broki nie mają większej średnicy i przy wbijaniu ulegają kompresji jednocześnie zaciskając się w otworze?
-
Ja wybijałem je, delikatnie uderzając pobijakiem w jedną z krawędzi - brok się obraca i można go wyjąc kombinerkami. Nie wiem czy to dobra metodyka.
Tak mi poradził szlifierz, ale wolę skonsultować czy czasem nie pie#$$@lił głupot
-
Broki maja powierzchnie sferyczne. Po uderzeniu broku w jego środek zwiększa średnicę.
https://www.youtube.com/watch?v=pKstqVicgZA