FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => CAŁA POLSKA => Wątek zaczęty przez: lesor#1973 w Kwiecień 20, 2020, 12:44:15 pm

Tytuł: DMC przyczepy
Wiadomość wysłana przez: lesor#1973 w Kwiecień 20, 2020, 12:44:15 pm
Jakie jest DMC przyczepy z hamulcem w dowodzie fabrycznego Caro minusa 1.4 ?
Tytuł: Odp: DMC przyczepy
Wiadomość wysłana przez: AUTOSAN w Kwiecień 20, 2020, 13:21:24 pm
Jakie jest DMC przyczepy z hamulcem w dowodzie fabrycznego Caro minusa 1.4 ?
Wypełnione u mnie pola DR fabryczny rover 94:

Największy dopuszczalny nacisk osi: 9,00 kN
G: 1110 kg
F1: 1550 kg
F2: 1550 kg
L: 2
P1: 1400,00 cm3
P3: P
S1: 5
Tytuł: Odp: DMC przyczepy
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 20, 2020, 14:29:57 pm
taki sam jak kazdy osobowy PN ,czyli 1000kg,
w dowodzie mozesz miec --- dla obu przyczep (w moim tak jest, mimo haka),
ale na tabliczce znamionowej masz podane masy calkowite z przyczepami,
czyli wolno ciagnac przyczepe ciezsza niz 1000kg, bo liczy sie masa calkowita - puste auto, to ciezsza przyczepa
Tytuł: Odp: DMC przyczepy
Wiadomość wysłana przez: lesor#1973 w Kwiecień 20, 2020, 15:13:40 pm
Jakie jest DMC przyczepy z hamulcem w dowodzie fabrycznego Caro minusa 1.4 ?
Wypełnione u mnie pola DR fabryczny rover 94:

Największy dopuszczalny nacisk osi: 9,00 kN
G: 1110 kg
F1: 1550 kg
F2: 1550 kg
L: 2
P1: 1400,00 cm3
P3: P
S1: 5
Chodzi o rubrykę O.1

taki sam jak kazdy osobowy PN ,czyli 1000kg,
w dowodzie mozesz miec --- dla obu przyczep (w moim tak jest, mimo haka),
ale na tabliczce znamionowej masz podane masy calkowite z przyczepami,
czyli wolno ciagnac przyczepe ciezsza niz 1000kg, bo liczy sie masa calkowita - puste auto, to ciezsza przyczepa
Nie wiem czy w każdym Polonezie jest tak samo, nie miałem rovera (i łudzę się, że jest tam 1100).
Ale na pewno nie można legalnie ciągnąć przyczepy która w dowodzie w rubryce F.2 ma wartość wyższą niż holujący ją samochód w rubryce O.1
Tytuł: Odp: DMC przyczepy
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 20, 2020, 15:32:50 pm
przeciez napisalem, ze mam hak (zalozony w ASO) ,a w DR  jest ---  ; czytaj ,ze w O.1 i w O.2 jest napisane  ---
skoro w dowodzie nie ma ograniczenia, to moga sobie poszukac na tabliczce, a tam jest napisane 2560 i 2060,
inna sprawa, ze w F.1 mam 1560 i w F.2 mam 1560 - czyli jakbym w ogole nie mial haka, a nawet nie mogl holowac malucha <lol2>

lepiej niech ktos poda wartosci z tabliczki w rowerku, bo z wpisow DR niczego sie nie dowiesz
Tytuł: Odp: DMC przyczepy
Wiadomość wysłana przez: lesor#1973 w Kwiecień 20, 2020, 16:08:49 pm
Zdradzę Ci tajemnicę, że w Białorusi milicjant liczy się z wpisem w dowodzie. Nawet celnicy, czy tam strażnicy graniczni to sprawdzali, kiedy jechałem z przyczepą.Mi . w
W obydwu dowodach miałem pełne dane, więc nie było problemów.


Gdyby rover miał więcej niż ohv, czyli interesujące mnie 1080 to i tak nie wiem czy po ewentualnym swapie na rovera można jakoś uzyskać zmiany w dowodzie w rubryce mas...
Tytuł: Odp: DMC przyczepy
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Kwiecień 20, 2020, 17:24:13 pm
Kiedyś sprawdzałem w katalogu ITS:
O.1 - 1000 kg
O.2 - 500 kg
Niezależnie od wersji (Caro, Atu, kombi, rover, ohv, xud)
Tytuł: Odp: DMC przyczepy
Wiadomość wysłana przez: utek w Kwiecień 20, 2020, 17:39:04 pm
czyli wolno ciagnac przyczepe ciezsza niz 1000kg, bo liczy sie masa calkowita - puste auto, to ciezsza przyczepa

Ty tak poważnie?
Tytuł: Odp: DMC przyczepy
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 20, 2020, 18:39:20 pm
czyli wolno ciagnac przyczepe ciezsza niz 1000kg, bo liczy sie masa calkowita - puste auto, to ciezsza przyczepa

Ty tak poważnie?
pol zartem !
 przeciez tam jest dopuszczalna masa calkowita, a nie faktyczna


Gdyby rover miał więcej niż ohv, czyli interesujące mnie 1080 to i tak nie wiem czy po ewentualnym swapie na rovera można jakoś uzyskać zmiany w dowodzie w rubryce mas...
tak wlasnie myslalem, ze chodzi tylko o dane w dowodzie po dana przyczepe,
papier przyjmie wszystko, wiec jak znajdziesz dobrego rzeczoznawce to zrobi papiery do zmian konstrukcyjnych,
 powola sie na zmiane hamulcow, kol z oponami, ewentualnie jeszcze na zmiane silnika na mocniejszy,
i 550 / 1100-1150 jest do wyjecia
Tytuł: Odp: DMC przyczepy
Wiadomość wysłana przez: utek w Kwiecień 20, 2020, 18:47:02 pm
Ja zmieniałem DMC przyczepki na mniejsze.
Tytuł: Odp: DMC przyczepy
Wiadomość wysłana przez: Tomasz#1969 w Kwiecień 21, 2020, 10:07:58 am
Ja kiedyś pytałem w PIMOT na jagiellońskiej o taką rzecz do trucka. Rozmawiałem nawet o 1500-1600kg i przez tel nie było, że nie i uj. Ale rozwaliłem samochód a w nowym nie mam haka na razie więc temat upadł.
Tytuł: Odp: DMC przyczepy
Wiadomość wysłana przez: AndrzejP w Maj 06, 2020, 19:01:28 pm
Ja zmieniałem DMC przyczepki na mniejsze.
Możesz coś więcej napisać w tej kwestii? To było robione lata temu czy relatywnie niedawno? Jaka dokumentacja, koszta?

Chciałem coś takiego zrobić ze swoją przyczepką (DMC 520 (120+400)); to kilku diagnostów mówiło o rzeczoznawcach; zaświadczeniach z firm dokonujących zmian konstrukcyjnych i jeszcze innych pierdołach. Odpuściłem temat, ale swoją drogą jak trafię na upierdliwca na drodze, to mi się dowali o te 20kg różnicy w DMC - choć w sumie kilka ładnych lat już tak jeżdżę, wcześniej innym autem też, które miało w O2 400kg.
Tytuł: Odp: DMC przyczepy
Wiadomość wysłana przez: utek w Maj 06, 2020, 19:58:47 pm
Robione pół roku temu. Nie wiem czy diagnosta musi mieć jakieś dodatkowe uprawnienia, ale mi robiła ta sama osoba co zmienia samochody "ciężarowe-wielozadaniowe" w osobowe. Powód zmiany: przebudowa skrzyni ładunkowej. Przyczepka przechodzi badanie techniczne, jest robiona dokumentacja zdjęciowa. O koszcie Ci nie powiem, bo nie pamiętam. Ale raczej nie więcej niż standardowe badanie techniczne.
Tytuł: Odp: DMC przyczepy
Wiadomość wysłana przez: AndrzejP w Maj 06, 2020, 21:01:04 pm
Dzięki za odpowiedź. Czyli szansa jakaś jest. Będę musiał ponownie przymierzyć się do tego tematu - w sumie to zacznę od zważenia przyczepki, bo trochę się zmieniła przez lata (inna podłoga; mocniejsza oś (może się okazać, że już ma więcej niż 120kg) ).
Tytuł: Odp: DMC przyczepy
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Maj 06, 2020, 21:46:47 pm
Podstawa sprawa przyczepa SAM czy fabryczna? Jeśli SAM to po zmianach konstrukcyjnych DMC można zmieniać dowolnie. Jeśli fabryczna to trzeba zacząć od producenta, czy dany model był homologowany na mniejszą/większą DMC. Jeśli był to nowa TZ od producenta i wyciąg ze świadectwa homologacji i powinno się sprawę załatwić.
Tytuł: Odp: DMC przyczepy
Wiadomość wysłana przez: Tomasz#1969 w Maj 06, 2020, 22:41:48 pm
Jest jakaś postawa prawna na dowolne zmiany w samach? Dowolne znaczy można zwiększyć? Napisz jakieś szczegóły bo to bardzo interesujące. Albo przytocz przepisy to sam poczytam

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: DMC przyczepy
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Maj 06, 2020, 23:09:14 pm
Dz. U. z 2015r. poz. 776 z póź. zm. załącznik 2 dział II, par. 3 ust. 2
Cytuj (zaznaczone)
2. W przypadku dokonania zmian konstrukcyjnych, przeznaczenia pojazdu, marki, typu i modelu produkowanego fabrycznie, ustalona dopuszczalna masa całkowita nie może przekraczać jej pierwotnej wielkości
SAM produkowany fabrycznie na pewno nie był, więc jego ten przepis nie dotyczy.
Zgodnie z wersją ustawy PoRD z przed 22 czerwca 2013r. do użytku cywilnego zwolnione z homologacji były:
- pojazdy importowane w ilości 1 szt. rocznie,
- produkowane w ilości niewiekszej 100 szt./rok
- pojazdy marki SAM.
Także zgodnie z tym pojazdy marki SAM można modyfikować praktycznie dowolnie - byle odpowiadały WT. Wiadomo zmiana z przyczepki na samochód osobowy raczej nie przejdzie <lol> ale już quada na samochód osobowy można "legalnie" przebudować.
Tytuł: Odp: DMC przyczepy
Wiadomość wysłana przez: Tomasz#1969 w Maj 07, 2020, 07:25:12 am
Ok ale to znaczy tyle że ide i mówię: tutaj zmieniono podłogę, oś na mocniejszą i poproszę o zwiększenie ładowności o 300kg a masy własnej o 50kg? czy jakieś papiery muszę przestawić, choćby zwykłe ważenie na wadze?
Tytuł: Odp: DMC przyczepy
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Maj 07, 2020, 09:39:10 am
Do póki nie zmienia się rodzaj pojazdu, nie trzeba mieć żadnych papierów na zmianę z warsztatu, diagnosta może chcieć jedynie opinii rzeczoznawcy. Na stacji mówisz, że chcesz zrobić badanie po zmianach konstrukcyjnych i mówisz co było zmienione, diagnosta powinien obfotografować przedmiot zmiany, zważyć pojazd itd. Wystawić zaświadczenie o badaniu po zmianach z określeniem nowych parametrów i z tym do urzędu.
Największym problem w operacji zmiany DMC to to, że wielu urzędników i diagnostów ma wbite w łeb iż ten parametr jest nie do ruszenia i rzucają kłody pod nogi.
ta sama osoba co zmienia samochody "ciężarowe-wielozadaniowe" w osobowe.
Robiłeś, z powodzeniem, takie zmiany w ciągu ostatnich 3 miesięcy?
Tytuł: Odp: DMC przyczepy
Wiadomość wysłana przez: utek w Maj 07, 2020, 16:26:18 pm
Ostatnią zmianę "ciężarówki" na osobówkę robiłem chyba w 2012 roku.
Tytuł: Odp: DMC przyczepy
Wiadomość wysłana przez: AndrzejP w Maj 07, 2020, 21:20:30 pm
U mnie jest klasyczny SAM na resorach o konstrukcji z rzeczywistą ładownością 2x tyle co w papierach :)

Do póki nie zmienia się rodzaj pojazdu, nie trzeba mieć żadnych papierów na zmianę z warsztatu, diagnosta może chcieć jedynie opinii rzeczoznawcy. Na stacji mówisz, że chcesz zrobić badanie po zmianach konstrukcyjnych i mówisz co było zmienione, diagnosta powinien obfotografować przedmiot zmiany, zważyć pojazd itd. Wystawić zaświadczenie o badaniu po zmianach z określeniem nowych parametrów i z tym do urzędu.

Dzięki. Trzeba będzie to przetestować.
Tytuł: Odp: DMC przyczepy
Wiadomość wysłana przez: slonik w Maj 07, 2020, 23:45:11 pm
Robiłeś, z powodzeniem, takie zmiany w ciągu ostatnich 3 miesięcy?

Kiedyś pandę z vana przerabiałem, ale teraz chyba się coś pozmieniało i już nie można.
Tytuł: Odp: DMC przyczepy
Wiadomość wysłana przez: Tomasz#1969 w Maj 08, 2020, 08:00:33 am
Ja pomagałem koledze z taką akcją. Trzeba było dostarczyć oświadczenie z zakładu mechaniki (nie wybitnie specjalnych) i standardowo, zdjęcia i chyba 80PLN koszt.
Tytuł: Odp: DMC przyczepy
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Maj 08, 2020, 08:51:57 am
Robiłeś, z powodzeniem, takie zmiany w ciągu ostatnich 3 miesięcy?

Kiedyś pandę z vana przerabiałem, ale teraz chyba się coś pozmieniało i już nie można.
Dokładnie. Teraz na takie zmiany, z dołożeniem miejsca siedzącego, potrzebne jest oświadczenie producenta pojazdu bazowego na to, że dokładane siedzenia i pasy są zamontowane prawidłowo <lol> tylko pytanie skąd taki producent ma wiedzieć co w pojeździe "piszczy", skoro pojazd przeszedł jeszcze 1 etap homologacji, a potem wrócił do stanu pierwotnego. Generalnie dzięki temu zapisowi zasadniczo zamknięto drogę to przeróbek N1 podrodzaj VAN na M1 podrodzaj KOMBI z dołożeniem miejsca siedzącego i całe szczęście, bo jak raz widziałem VW craftera przerobionego na samochód osobowy (9 miejsc) to aż oczom niedowierzaniem, że ktoś to podbił, bo taka ciężka prowizorka to była...
Tytuł: Odp: DMC przyczepy
Wiadomość wysłana przez: Tales w Maj 08, 2020, 09:35:17 am
Pezerobic N1 na M1 możesz ale do każdego auta musisz wzywać instytut (pimot lub its). Wcześniej jak miałem wydana na siebie homologacje cząstkowa na ragulamin 14, 16 i17 to takie zamiany robiles bez audytu pojadu. Mowa oczywiście o autach już zarejestrownych.
W porządku nowych wytrychem przy zmianie n1 na m1 jest montaz urządzeń do mocowania wózka inwalodzkiego.
Tytuł: Odp: DMC przyczepy
Wiadomość wysłana przez: utek w Maj 08, 2020, 10:03:55 am
Ja na szczęście miałem właściwą ilość miejsc i pasów. Chodziło tylko o pozbycie się wpisu w dowodzie i teoretycznej kratki.
Tytuł: Odp: DMC przyczepy
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Maj 08, 2020, 10:38:57 am
Pezerobic N1 na M1 możesz ale do każdego auta musisz wzywać instytut (pimot lub its).
Z tego co się niektórzy dowiedzieli w jednostkach uprawnionych, w tym przypadku problem polega na tym, że PIMOT, ITS czy TDT wykonają badania niszczące, więc po dołożeniu kolejnego miejsca i tak straciłoby ono punkty kotwiczenia pasów i jednocześnie rację bytu. Dlatego jedyna sensowna opcja to oświadczenie producenta, którego chyba jeszcze nikt nie otrzymał i raczej nie otrzyma.
Wcześniej jak miałem wydana na siebie homologacje cząstkowa na ragulamin 14, 16 i17 to takie zamiany robiles bez audytu pojadu.
Chyba piszesz do przeróbkach typu blaszak na autobus, to zostało bez zmian, natomiast dołożenie miejsc do już istniejącego autobusu też wymaga potwierdzenia przez jednostkę uprawnioną lub producenta.
W porządku nowych wytrychem przy zmianie n1 na m1 jest montaz urządzeń do mocowania wózka inwalodzkiego
Nie prawda, to też ma być potwierdzone przez producenta lub jednostki uprawnione.
Dz. U. z 2019r. poz. 2560:
Cytuj (zaznaczone)
§ 9h. W samochodzie osobowym (kategorii M1) o rodzaju nadwozia AF, AC lub ciężarowym (kategorii N1i N2),
mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na przystosowaniu pojazdu do przewozu osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich, jeżeli pojazd spełnia wymagania, o których mowa w pkt 1–3 dodatku 3 załącznika XI do dyrektywy 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy
dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i  oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów (dyrektywa ramowa), potwierdzone badaniami wykonanymi przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego; dodatkowo samochód ciężarowy (kategorii N)
powinien spełniać wymagania, o których mowa w pkt 3.5., pkt 3.6. oraz pkt 3.8. części A załącznika II do tej dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady.
Tytuł: Odp: DMC przyczepy
Wiadomość wysłana przez: Tales w Maj 08, 2020, 11:21:01 am
Z tego co się niektórzy dowiedzieli w jednostkach uprawnionych, w tym przypadku problem polega na tym, że PIMOT, ITS czy TDT wykonają badania niszczące, więc po dołożeniu kolejnego miejsca i tak straciłoby ono punkty kotwiczenia pasów i jednocześnie rację bytu. Dlatego jedyna sensowna opcja to oświadczenie producenta, którego chyba jeszcze nikt nie otrzymał i raczej nie otrzyma.
Nie tylko pimot i its wykonują badania. Możesz je wykonać proywatnie ale musi je zatwierdzic dowlny unijny instytut. Nie musi to być polski instytut.
Do badań mozesz przedstawić jeden reprezarywny przypadek. Lub Kupić od kogoś przebadane rozwiązania.
Chyba piszesz do przeróbkach typu blaszak na autobus, to zostało bez zmian, natomiast dołożenie miejsc do już istniejącego autobusu też wymaga potwierdzenia przez jednostkę uprawnioną lub producenta
Mówię o przerobkach n1 na m1 (autobus to m2 lub m3 i nie obowiązuje regulamin17 tylko 80). W przypadku autobusu wystarczy że masz homologacje lub raporty ma ww ragulaminy i możesz dokonywać zamiany poprzez skp.

urządzeń do mocowania wózka inwalodzkiego
Nie prawda, to też ma być potwierdzone przez producenta lub jednostki uprawnione.
Jeżeli masz wydana na siebie homologacje zgodna z detektywa 2007/46 na pojazd kategorii m1 to zostało to już potwierdzone przez jednostkę uorawniona bo ktoś to homologacje musiał Ci wydać. Wtedy nie musisz jeździć na skp zeby taki pojazd dopuscic do ruchu tylko rejestrujesz to od razu w wydziale komunikacji.
Wytrych w postaci wózka inwalodzkiego polega na tym że wówczas jest to pojazd specjalny i można omjnac niektóre regulaminy których wymaga 2007/46. 
Tytuł: Odp: DMC przyczepy
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Maj 08, 2020, 11:54:04 am
Zgoda z tym co napisałeś, moje pytanie brzmi czy istnieje zakład, który posiada homologację na w/w zmiany konstrukcyjne wszystkich typów pojazdów? A jeśli tak, to czy taka przeróbka ma sens ekonomiczny, bo z tego co się orientuję to homologacja kosztuje ładne kilkanaście tysięcy złotych, więc przy wykonywaniu tego typu ZK w ilościach jednostkowych koszty mogą stanowić znaczną część wartości samochodu.
Tytuł: Odp: DMC przyczepy
Wiadomość wysłana przez: Tales w Maj 08, 2020, 12:06:09 pm
Jest w Polsce dużo takich firm co wykonują takie przeróbki i mają na nie homologacje czastkowe lub raporty. Oczywiscie nie ma chyba firmy kktóra ma dokumenty na wszystkie typy pojazdów ale tego nie robi się przecież od razu w ciemno. Wynika do z zapotrzebowania wydanej chwili.
Tytuł: Odp: DMC przyczepy
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Maj 08, 2020, 13:10:30 pm
Dobra, cały czas pozostaje kwestia tego, że zakładasz scenariusz, gdzie np. jakaś większa firma pozbywa się powiedzmy 100 samochodów i przeróbkę zleca zakładowi wyspecjalizowanemu w przywracaniu N1 do stanu sprzed 2 etapu homologacji, gdzie koszt jednostkowy wszystkich formalności robi się akceptowalny.

A teraz pochylmy się nad najczęściej spotykanym przypadkiem, czyli klient ma 1 auto, które chce przerobić z N1 na M1 i zleca wykonanie przeróbki pierwszemu lepszemu warsztatowi z PKD 45.20.Z. Żeby w ogóle móc przystąpić do badania po zmianach konstrukcyjnych klient musi mieć zaświadczenie z jednostki uprawnionej na kotwiczenie pasów, ale po badaniach niszczących miejsce już nie spełnia WT, więc jedyne co mu pozostaje to oświadczenie producenta pojazdu BAZOWEGO na to, że pasy i fotele są zamontowane prawidłowo i spełniają wymagania odpowiednich regulaminów, ale nikt o zdrowych zmysłach mu takiego oświadczenia nie wypisze, przede wszystkim dlatego, że nie wiadomo co się z tym pojazdem działo przez ten czas. Niektóre firmy "2 etapowe" np. usuwają niewykorzystane punkty kotwiczenia pasów, a inni producenci mimo pozostawienia punktów kotwiczenia nie dopuszczają możliwości przeróbki fabrycznego N1 na M1 choć na pierwszy rzut oka niczym się one między sobą nie różnią (przykład: fiat panda).
Więc krótko reasumując, w kwestii przeróbek N1 z S.1=4 na M1 z S.1=5 zrobiono dokładnie to samo co z SAMami, teoretycznie można i się da, ale w praktyce trzeba mieć zajebiście gruby portfel i jeszcze więcej samozaparcia, żeby pomyślnie przejść tę procedurę.
Tytuł: Odp: DMC przyczepy
Wiadomość wysłana przez: Tales w Maj 08, 2020, 13:19:59 pm
Taki klient zwraca się do firmy zabudowywujacej która posiada homologacje lub raporty na ww typ pojazdu uwzględniający wprowadzone zmiany. Po zmianach wzywają instytut, który stwierdza że auto jest przebudowane zgodnie z raportem/homologacja.
Tytuł: Odp: DMC przyczepy
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Maj 08, 2020, 15:49:55 pm
Czyli tak jak napisałem wcześniej, nie jest to niemożliwe, ale mocno utrudnione.