FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: czarnieski w Maj 11, 2020, 18:03:59 pm
-
Witam
Pacjent to polonez 1.8 16V rover na osprzęcie 1.4. Swap robiony jakieś 7-8 lat temu i do tej pory bez problemu. Od jakichś 2-3 miesięcy mam problem z nie trzymaniem wolnych obrotów. Problem występuje tylko na ciepłym silniku, tak po przejechaniu ok 10 km. Dojazd do skrzyżowania wciśniecie sprzęgła i silnik sam gaśnie. Po ponowny uruchomieniu muszę nogą dodawać gazu żeby nie zgasł. Czasami nie gaśnie ale obroty spadają tak do 500 i powracają na 1000. Na zimnym silniku problem nie występuje.
Rozebrałem silnik krokowy ten bolec nasmarowałem porusza się gładko. Wykonałem adaptację tzn. 5 razy na włączonym zapłonie przepustnice uchyliłem do końca, potem było słychać pracę silniczka krokowego.
Polonez ma założone wspomaganie jeśli to coś zmienia ale tak było od początku i nie gasł.
Możę ktoś ma pomysł co to może być lub co sprawdzić?
-
Było słychać pracę krokowego. A czy było ja widać?
-
Było słychać pracę krokowego. A czy było ja widać?
A jak ją zobaczyć?
-
Skoro masz przepustnice od 1. 4 to po tzw resecie obserwuj dźwignie tam gdzie jest zamocowana linka na przepustnicy. Przepustnica powinna się uchylić poczym zamknąć i delikatnie znów się uchylić
-
Zagrzej auto do otwarcia termostatu, odepnij wentylator i śrubka na kluczyk 7mm przy dźwigni przepustnicy podreguluj obroty. Musi pracować równo, opadać po lekkiej przegazówce bez zawahań na 850-900 i po odpaleniu również wskakiwać płynnie na te obroty. Nie może spadać poniżej 850.
A tak w ogóle to 1.8 na sterowniku z 1.4 to o kant dupy obić. Skok tłoka inny, zapłon z czapy, nie wspominając o AFR w kosmosie. Polecam jednak zmianę przynajmniej na Memsa 1.9 z MGFa. I od razu spokój z gównianym krokowym.
-
Wydaje mi się że do zmiany (którą chyba każdy będzie Ci polecał) potrzebujesz koło zamachowe (wymienisz przy okazji sprzęgła) i sterownik "z krzyżem" który przypadkiem mam na sprzedaż z MGF 1.8 własnie. Nawet przepustnicę i kolektor pod to dorzucę :)
-
Sterownik musi być z MGFa, bo ten z Landrovera ma mapy dla dziadków, co widać mocno po reakcji na gaz.
-
Skoro masz przepustnice od 1. 4 to po tzw resecie obserwuj dźwignie tam gdzie jest zamocowana linka na przepustnicy. Przepustnica powinna się uchylić poczym zamknąć i delikatnie znów się uchylić
Sprawdziłem działa tak jak piszesz uchyla zamyka i ponownie uchyla. Zauważyłem że jak domknę ręcznie przepustnice tzn cofnę tam gdzie jest mocowana linka przy przepustnicy to obroty jeszcze spadają i potrafi zgasnąć. Dodałem dodatkową sprężynkę domykającą przepustnice i trochę podciągnąłem linkę gazu. Trochę po testowałem i w czasie testów nie zgasł ani razu.
-
Sprawdź jeszcze czy przepustnica nie jest już nadmiernie wytarta
-
To że się przepustnica nie domyka to wina kiepskiej linki, zapewne podłamany Linex. Sprężyn żadnych tej przepustnicy dodatkowo nie potrzeba jeśli jest czysta i pracuje bez oporów.
-
Że tak się wtrącę, co oznacza nadmiernie wytarta? Jak rozpoznać, że nadaje się do podmianki? Prześwit światła na zamknięciu, tylko jak duży?
-
Ciężko określić. Więcej niż połowa przylgni ma przestwit to już się robi problem.
-
Właśnie dodatkowe sprężynki lub niesymetryczy naciąg fabrycznych przyspieszają wytarcie przepustnicy. Wyrzucać nie trzeba. Trochę zanawy z cyną i idzie ją uratować (przetestowałem na sobie). Prezświt jak słońce podczas zaćmienia. Tylko sprawdzaj bez krokowca bo on lekko uchyla przepistnicę. Wytarta zazwyczaj wygląda jak tuż po zaćmieniu i na wysokości osi jest niesymeyryczny obważamek.
Kolejna sprawa to trzpień od krokowca ten co jest w osłonie gumowej i wychyla przepustnicę. Musi chodzić lekko wręcz grzechotać potrząsając przepustnicą w ręku. Ja zazwyczaj czyściłem go porządnie i wywalałem tą gumę. Od razu lepiej działało. A i nic tam nie smatuj. Ma być swobodny ruch na sucho. Krzywka przy krokowcu też luz i na sucho...
-
Odświeżę temat. Otóż zakupiłem przepustnicę z wersji turbo. Po zamontowaniu (wczoraj) wydaje się pracować ok. Ala w budowanie tej przepustnicy jest kilka różnic w stosunku do wersji wolnossącej.
1. Brak króćca w przepustnicy do odmy w wersji turbo (od pokrywy zaworów do przepustnicy).
2. Nie ma tego bloku do podgrzewania przepustnicy a są dwa króćce które na czas testów połączyłem wspólną rurka a przewody do chłodzenia zaślepiłem.
I w związku z tym mam pytanie co zrobić z tym niepodłączony wężem od odmy i czy te przewody od chłodzenia mogą zostać zaślepione i przepustnica nie będzie miała podgrzewania?
-
Podgrzewanie przepustnicy moze a nawet musi byc nie podlaczone. Zimniejsze powietrze jesr lepsze. Odmę mozesz z mostkowac z drugim przewodem lub zamontowac catch oil i tyle
-
Dzięki w takim razie podgrzewanie zostawiam zaślepione. A z tym niepodłączonym wężykiem od odmy mogę się poruszać autem do chwili aż coś wykombinuje (trójnik lub ten catch oil) czy jest to z jakichś powodów niewskazane?
Co do tego zmostkowania z drugim przewodem to chodzi żeby tam wstawić trójnik i dopiąć ten przewód (przewód od pokrywy zaworów do kolektora dolotowego wstawiam trójnik i dopinam przewód odmy)?
-
Tak jak kolega pisze na sterowniku 1.4 trochę kicha, a najlepiej polecam przeróbkę na sterownik MEMS3 :]
A tak ogólnie można założyć przepustnicę z rovera i silniczek krokowy i śmiga bez problemu ....
-
https://www.youtube.com/watch?v=_XXW9AsQL50
Stary filmik początki z 1.8 :jezyk2:
-
https://www.youtube.com/watch?v=_XXW9AsQL50
Stary filmik początki z 1.8 :jezyk2:
Działa to dobrze na przepustnicy z 1.8 i sterowniku 1.4 krokowiec ma taką samą wtyczkę jak ten od 1.4?
-
Tak wtyczka jest ta sama tylko krokowiec ma być taki https://www.olx.pl/d/oferta/silniczek-krokowy-rover-200-iii-1-4-16v-sbz008-CID5-IDIHTYX.html
-
https://www.youtube.com/watch?v=_XXW9AsQL50
Stary filmik początki z 1.8 :jezyk2:
Działa to dobrze na przepustnicy z 1.8 i sterowniku 1.4 krokowiec ma taką samą wtyczkę jak ten od 1.4?https://www.youtube.com/watch?v=_XXW9AsQL50
Stary filmik początki z 1.8 :jezyk2:
Działa to dobrze na przepustnicy z 1.8 i sterowniku 1.4 krokowiec ma taką samą wtyczkę jak ten od 1.4?
Działa bez problemu jeździłem na takim zestawie .
-
Dzięki za info na razie po testuje tą przepustnice z turbo może będzie ok. Jak nie to będę coś motał gdzieś miałem tą z 1.8.
-
Przede wszystkim polecam zmianę sterownika na odpowiedni dla pojemności. Nie założysz przepustnicy i krokowego od 1.8 do sterownika z 1.4, bo nie będziesz miał sterowanania wolnymi obrotami. Wtyczka ta sama, działanie inne.
-
Multec powiedz co zrobić z tym wężykiem od odmy co szedł od pokrywy zaworów do przepustnicy a nie ma tego króćca w przepustnicy od wersji turbo? Ja wiem że na oryginalnym sterowniku chodziło by to lepiej ale jeździłem na tej przepustnicy z 1.4 powiedzmy 6 lat i było ok (mam tu na myśli nie gaśnięcie na wolnych obrotach). Może kiedyś przy zmianie sprzęgła o tym pomyśle ale teraz nie chce tego rozbierać.
-
Juz dostales odpowiedz co zrobic z tym przewodem od odmy. Rownie dobrze możesz go w ogole nie podlaczyc lub tak jak pisalem wczesniej z mostkowac z tyn drugim przewodem za pomoca trojnika
-
Juz dostales odpowiedz co zrobic z tym przewodem od odmy. Rownie dobrze możesz go w ogole nie podlaczyc lub tak jak pisalem wczesniej z mostkowac z tyn drugim przewodem za pomoca trojnika
Spoko dzięki, wczoraj dopytałem jeszcze pod Twoją odpowiedzią (czy da się jeździć bez podpięcia). Oki to mostkuje.