FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: sunset w Lipiec 16, 2020, 12:16:35 pm
-
Hej, sorry jeśli było, ale mam problem z namierzeniem klucza 38mm do odkręcenia koła pasowego, by potem dostać się do rozrządu. Domyślam się , że nasadka 38mm nie wystarczy, a powinien być raczej klucz oczkowy gięty 38 i takiego znaleźć nie mogę. Mogę prosić o jakąś podpowiedź , gdzie owe cudo znaleźć? Zasoby Allegro są niestety zbyt skromne w tej materii.
-
Podnies silnik i nasadka odkrecisz, blokujac wcześniej wal korbowy poprzez koło zamachowe lub poprzez bieg i hamulec
-
Nasadki z przedłużką tam nie zmieścisz, przynajmniej u mnie się nie mieściła. Nie mając dostępu do oryginalnego klucza zeszlifowałem tył nasadki 38mm i mam dospawany płaskownik - ramię na stałe. Po fakcie żałuję, że użyłem 12-kątnej polecam kupić 6-kątną <spoko>
-
Ja pożyczałem od swojego mechanika - specjalnie do polonezów zrobił - wajcha dospawana bezpośrednio do nasadki. Minęło parę lat od tych manipulacji, ale pamiętam, że niczego standardowego nie dało się zmieścić tam - musiał być nasadowy klucz z bardzo małym odsadzeniem i bardzo długą wajchą, żeby zmieścił się za pasem przednim i przy kręceniu rozrusznikiem oparł się o podłużnicę. Nie kupisz tego w sklepie.
-
Ja używam klucza nasadowego z pokrętłem z zestawu 3/4cala 21el. Nie miałem problemów.
-
Muszę przyznać, że nie pomyślałem, iż może być na 3/4". <wstydniś> One są rzeczywiście dłuższe, a grzechotka może dodatkowo zmniejszyć odsadzenie. Nie posiadam narzędzi takiego kalibru i najwyraźniej wymazałem je z pamięci, odkąd oponiarze próbowali mi wpoić, że jak już ręcznie dokręcać koło jezdne, to tylko czymś takim, a nie "zabaweczkami na 1/2" <wysmiewacz>
-
A od czego jest klucz nastawny? Wymiana rozrządu w tym silniku to banał najbanalniejszy. Trudniej jest zmienić łańcuch w rowerze Wigry-3.