FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: Rumcajs w Lipiec 28, 2020, 19:34:14 pm
-
Witam ponownie, wczoraj byłem na stacji aby wykryć czemu autem buja ale według diagnosty wszystko jest dobrze. Teraz jadę i facet, który jechał za mną trąbi mi, że tylne koło mi lata. Śruby są dokręcone bo sprawdziłem. I tak naprawdę nie wiem gdzie szukać przyczyny, co wymienić aby było dobrze.
Nie wiem czy to tylko łożysko czy coś poważniejszego.
-
w plusie łożysko półosi to bardzo poważna sprawa bo może wyjechać razem z kołem z mostu.
-
No to trzeba podnieść jedno koło, odpalamy autko delikatnie wrzucamy drugi bieg np. i obserwujemy co się dzieje, czy to może półoś krzywa po wpadnięciu do wyrwy w drodze, może opona popuściła w oplocie. I tak samo drugie koło.
-
zle przylegajacy kolpak, albo scentrowana felga
-
wybulona opona. rzuca dupą podczas wolnej jazdy.
-
Dwie rzeczy: opona raz. Łożysko dwa. Podjechałem na stację jeszcze raz i podniesiono auto. Opona fakt ma bąbel, ale łożysko też sobie ładnie szumi i alufelga sama w sobie lata trochę ma boki - nie mam kołpaków tylko aluski :)
Na cóż, no to zamawiam i do roboty.
-
Tylko nie zamawiaj łożysk z zestawu Margo, Optimal czy CX. Zestaw ten możesz kupić, ale dla pozyskania nakrętki i uszczelniacza. Kup jak możesz markowe łożyska, wyjdzie lepiej i w perspektywie taniej, bo o nich zapomnisz. Polecam FAG, NTN lub FŁT.
-
zuzyte lozysko nie powoduje krzywych ruchow kola
-
up jak możesz markowe łożyska, wyjdzie lepiej i w perspektywie
Jak to ktoś powiedział, kupujesz zestaw naprawczy Margo, wyrzucasz łożysko, bierzesz pierścień i uszczelniacz, kupujesz dobre łożysko i tak składasz.
Chociaż ktoś wspominał że były dwa typy zestawów Margo i po numerach idzie dojść które mają dobre łożyska, a które to złom.
-
Pierścień też wywalasz bo prędzej czy później półoś wyjeżdża bokiem jeśli pierścień jest tylko nabity,uszczelniacz w sumie też jest wykonany z gówna tak jak reszta zestawu <spoko>
-
U siebie skladalem na zestawie Margo. Łożyska dostalem SKF'a. Pierścienie nabijane na gorąco. Po 7 latach, jedna półoska się poci.
-
@KGB: W Maździe Xedos 9 którą mam łożysko powodowało krzywe ruchy bez szumu, więc w Poldku to też możliwe :)
Mowa o zbyt dużym luzie.
-
Tyle że w mazdzie koło wisi na łożysku. W polonezie koło jest na półosi a łożysko stanowi jedynie podporę półosi. Jeśli już to musoałaby być zgięta półoś i uszkodzić łożysko przez nieosiową pracę.
-
w przednio-napędowej Mazdzie jest to możliwe. w Polonezie, nie! łożyska półosi w polonezie produkowane są z luzem umożliwiającym pracę z odchyłką pierścieni w granicach 4- 5 stopni. łożyska do półosi poloneza muszą mieć oznaczenie C3 lub C4. pierścień ustalający najlepiej grzać na maszynce elektrycznej- nie palnikiem!
-
Przestrzegam przed nabijaniem lozyska na polos! Pierscien nalezy odpowiednio nagrzac, tez nie za mocno, a potem zaklada sie na polos teoretycznie na prasie, z nie za duza sila. Jak ktos zimny piersicen nabije na polos, to wyleci ona na pierwszym czy trzecim zakrecie i bedzie wypadek.
-
Tylko nie zamawiaj łożysk z zestawu Margo, Optimal czy CX. Zestaw ten możesz kupić, ale dla pozyskania nakrętki i uszczelniacza. Kup jak możesz markowe łożyska, wyjdzie lepiej i w perspektywie taniej, bo o nich zapomnisz. Polecam FAG, NTN lub FŁT.
Czyli optymalnym zestawem będzie w takim wypadku
2x https://allegro.pl/oferta/piasta-lozysko-kola-przod-prawy-polonez-atu-caro-7717258461
i po 2x https://allegro.pl/oferta/lozysko-cbk-088-flt-lm67048-10-9674605187 https://allegro.pl/oferta/lozysko-cbk-087-flt-lm11949-10-9674600136 ?
-
Tylko nie zamawiaj łożysk z zestawu Margo, Optimal czy CX. Zestaw ten możesz kupić, ale dla pozyskania nakrętki i uszczelniacza. Kup jak możesz markowe łożyska, wyjdzie lepiej i w perspektywie taniej, bo o nich zapomnisz. Polecam FAG, NTN lub FŁT.
Czyli optymalnym zestawem będzie w takim wypadku
2x https://allegro.pl/oferta/piasta-lozysko-kola-przod-prawy-polonez-atu-caro-7717258461
i po 2x https://allegro.pl/oferta/lozysko-cbk-088-flt-lm67048-10-9674605187 https://allegro.pl/oferta/lozysko-cbk-087-flt-lm11949-10-9674600136 ?
zestaw naprawczy piasty prawy i lewy różnią się nakrętką a dokładniej kierunkiem gwintu (nie wiem, czy uszczelniacz też jest kierunkowy czy nie); widzę, że takie nakrętki chodzą na allegro po ~3zł, więc chyba lepiej by było kupić oddzielnie nakrętki, oddzielnie uszczelniacze (jakie?) i oddzielnie łożyska
-
Mr. D, Będzie dobrze jak kupisz taki zestaw, chyba, że współczesne FŁT się popsuło, ale nie sądzę :) Na pewno dużo lepsze od chińskich i indyjskich łożysk. Uszczelniacz, jeżeli tamten będzie budził wątpliwości też można kupić, firmy Corteco.
-
nakretka jest wielorazowa,
lozyska mozna kupic osobno,
uszczelniacz mozna kupic osobno - jest typowy,
i mamy zestaw
-
Tylko przed założeniem warto by było delikatnie zdjąć osłonkę na łożysku i dołożyć tawociku. Bo z moich obserwacji wynika , że tego mazidła jest tam niewiele, podobnie jak w sworzniach. I będzie łożysko długo służyło nawet chińskie.
-
Jaka oslone? Lozysko stozkowe nie ma oslon i wymagane jest dolozenie odpowiedniego smaru. Te lozyska nie sa bez obslugowe jak kulkowe czy rolkowe :/
-
Sorry, myślałem, że mowa jest o tylnym napędzie, bo faktycznie z przodu i tak trzeba dokładać. Bo zapytanie było o tył.
-
Zgadza sie. Poczatek watku o tyle, ale pozniej przeszło na przod, takze luuuzik
-
FŁT to obecnie chiny od 7 lat. Zostawili tylko markę bo była rozpoznawalna na świecie. To zasługa ekipa Pana Donalda Tuska... Sprzedali fabrykę za równowartość 2 letnich zysków.