FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Wątek zaczęty przez: fripin w Sierpień 10, 2020, 12:09:41 pm

Tytuł: Urządzenie mikroprocesorowe - grzanie tylnej szyby
Wiadomość wysłana przez: fripin w Sierpień 10, 2020, 12:09:41 pm
Cześć,
Nie działa mi ogrzewanie tylnej szyby w Caro MR93. Powinno się załączyć samo po zgaśnięciu kontrolki ciśnienia oleju i samo się wyłączyć po jakimś tam czasie. Tak wyczytałem z książki Morawskiego. No i niestety to nie działa...

Sprawdziłem bezpiecznik, przekaźnik, żarówkę w zegarach i wszystkie kable są ok. Do przekaźnika zasilanie dochodzi. Włącznik też jest OK. Na krótko zwierając cewkę przekaźnika na szybkie pojawia się napięcie.

Mikroprocesor jednak nie chce załączyć przekaźnika od ogrzewania mimo klawisza i mimo odłączenia czujnika ciśnienia tak żeby kontrolka ciśnienia zgasła.

Do tej pory był tam APE na 7 pinów. Podmieniłem go na nowego Hybryda i dzieje się to samo. Oprócz tego wszystko inne działa - kierunkowskazy, wycieraczki itd.

I teraz pytanie - czy jest jeszcze jakiś inny warunek w logice działania tego urządzenia, przez który nie załącza ogrzewania samoczynnie ani przez klawisz? Czy oba urządzenia są zepsute? Albo może czegoś nie sprawdziłem? Dodam, że fizycznie silnika odpalić nie mogę (bo to jedyne co mi przychodzi do głowy, czego może temu urządzeniu brakować)
Tytuł: Odp: Urządzenie mikroprocesorowe - grzanie tylnej szyby
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Sierpień 10, 2020, 13:23:02 pm
A to nie powinno się czasem włączać dopiero poniżej konkretnej temperatury? Mi zawsze załącza się w zimie parę chwil po odpaleniu auta, w lecie natomiast nigdy.
Tytuł: Odp: Urządzenie mikroprocesorowe - grzanie tylnej szyby
Wiadomość wysłana przez: fripin w Sierpień 10, 2020, 13:28:07 pm
Możliwe, że tak jest ale wtedy powinienem móc włączyć ogrzewanie z przycisku. A nie działa.

Co do temperatury to gdzieś na forum czytałem, że to dopiero w boschu/abimexie było, a w gaźniku się odpalało od razu ale to nie jest sprawdzone info.

Ja pamiętam, że ojcu w polonezie (na gaźniku) się to odpalało zawsze.
Tytuł: Odp: Urządzenie mikroprocesorowe - grzanie tylnej szyby
Wiadomość wysłana przez: mihals w Sierpień 10, 2020, 14:25:35 pm
W 95 roku czy tam pod koniec 94 dopiero się wlaczalo, poniżej danej temperatury.
Tytuł: Odp: Urządzenie mikroprocesorowe - grzanie tylnej szyby
Wiadomość wysłana przez: fripin w Sierpień 10, 2020, 14:34:24 pm
Może i tak - nie wiem. Wiem, że nie mogę tego włączyć klawiszem tak jak powinno być.  :(
Tytuł: Odp: Urządzenie mikroprocesorowe - grzanie tylnej szyby
Wiadomość wysłana przez: AUTOSAN w Sierpień 10, 2020, 15:26:07 pm
W 95 roku czy tam pod koniec 94 dopiero się wlaczalo, poniżej danej temperatury.
Zgadza się, występowały dwa rodzaje tego urządzenia. Z czujnikiem pojawiło się w połowie 95.
Tytuł: Odp: Urządzenie mikroprocesorowe - grzanie tylnej szyby
Wiadomość wysłana przez: fripin w Sierpień 11, 2020, 07:58:53 am
a się, występowały dwa rodzaje tego urządzenia. Z czujnikiem pojawiło się w po
No dobra ale można było je włączyć z klawisza w każdej chwili. A u mnie na obu urządzeniach to nie działa :/

Jaki sygnał oprócz kontrolki ciśnienia oleju powinno to urządzenie dostać żeby mogło wysterować przekaźnik ogrzewania szyby?
Tytuł: Odp: Urządzenie mikroprocesorowe - grzanie tylnej szyby
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Sierpień 12, 2020, 07:37:31 am
A nie ma tam kontrolki ładowania doprowadzonej? Albo inny sygnał pracującego silnika... Jeśli tak to nie włączysz tego bez silnika.

Coś być musi bo szyba srartuje 30s po odpaleniu a nie po zapłonie.
Tytuł: Odp: Urządzenie mikroprocesorowe - grzanie tylnej szyby
Wiadomość wysłana przez: fripin w Sierpień 12, 2020, 08:23:14 am
O tym w Morawskim nie jest napisane. Jest napisane tylko o lampce ciśnienia oleju. Gdzie należałoby podać napięcie żeby oszukać to urządzenie, że jednak ma ładowanie? Styk na regulatorze napięcia?
Tytuł: Odp: Urządzenie mikroprocesorowe - grzanie tylnej szyby
Wiadomość wysłana przez: deser w Sierpień 19, 2020, 11:20:22 am
U mnie było tak że szybę można było włączyć dopiero po jakimś czasie od odpalenia silnika, chyba po 1 minucie od zgaśnięcia kontrolki ciśnienia oleju. W instrukcji jest to dokładnie opisane.