FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: daniel75 w Wrzesień 17, 2020, 13:00:04 pm

Tytuł: Porównanie silników 1.6 GLI i 1.4 Rover
Wiadomość wysłana przez: daniel75 w Wrzesień 17, 2020, 13:00:04 pm
Cześć wszystkim!
Stoję przed kupnem swojego pierwszego poloneza. Jestem pewien, że chcę caro. Zastanawiam się tylko jaki silnik powinienem wybrać aby nie władować się na minę. Czy moglibyście mi pomóc i wskazać wady i zalety silników 1.6 GLI oraz 1.4 Rover ? Wydawało mi się, że najlepszym wyborem będzie 1.4 rovera ale znajomy mi powiedział że to strasznie awaryjny silnik. Jako specjaliści na pewno macie doświadczenie w takich tematach.
Dodatkowo powiedzcie mi proszę na co powinienem w szczególności zwrócić uwagę przy kupnie? Są jakieś elementy, które są bardziej lub mniej awaryjne ?
Dzięki za wszystkie informacje !
Tytuł: Odp: Porównanie silników 1.6 GLI i 1.4 Rover
Wiadomość wysłana przez: Morfina w Wrzesień 17, 2020, 13:22:16 pm
1.6 jest słabsze i z dostępem dobrych jakościowo części typu tłoki, panewki,walki rozrządu jest już spory problem,zalety są takie że to prosty silnik i więcej wybacza niż rover który jest delikatniejszy ale przy odpowiednim traktowaniu jest równie wdzięczny  <spoko>
Tytuł: Odp: Porównanie silników 1.6 GLI i 1.4 Rover
Wiadomość wysłana przez: Michel18 w Wrzesień 17, 2020, 13:27:25 pm
Pytanie po którym zaraz zacznie się burza na tym forum :D
Tytuł: Odp: Porównanie silników 1.6 GLI i 1.4 Rover
Wiadomość wysłana przez: banned w Wrzesień 17, 2020, 14:04:51 pm
Rover nie jest awaryjny, pod warunkiem że się bardzo zwraca uwagę na parametry pracy, tj. póki nie przejedziesz kilku km. ze wskazówką temp. na 82-90*C nie powinieneś go kręcić wyżej jak 3500 obrotów ani dawać mocno gazu. Jeżeli go zgrzejesz ostrą jazdą, to koniecznie przed zgaszeniem musisz go schłodzić, najlepiej spokojną jazdą na niskich obrotach tj. 2-3 przy prędkości 60-80km/h. Sam wentylator też daje radę, jazdą jest po prostu szybciej.
Kolejna sprawa na którą trzeba uważać, to termostat. Niestety termostaty dostępne na rynku często nie działają prawidłowo, a w Roverze jeszcze zdarza się, że zużyty termostat zamiast nie dogrzewać silnika, to go przegrzewa i wtedy pada uszczelka pod głowicą. Wszystko sprowadza się do dbania o układ chłodzenia i uważania co się robi przy jakiej temperaturze. No i wybierając termostat, trzeba tu pytać jakiej marki najlepiej żeby nie trafić na minę, kontrolnie sprawdzić w garnku z termometrem czy się otwiera prawidłowo i po zamontowaniu jeszcze patrzeć jak szybko i jaką łapie temperaturę.

OHVka jest pod tym względem odporniejsza, ale jak kolega mówił, o ile do Rovera można wszystko kupić, do OHVki ciężko znaleźć jest części dobrej jakości, jest słabsza, zwłaszcza z dołu, i więcej pali. Poza tym jazda na niskich obrotach niszczy panewki, a w Plusach jeszcze zdarza się ogolenie wałka rozrządu bo część była po prostu wadliwa.
Tytuł: Odp: Porównanie silników 1.6 GLI i 1.4 Rover
Wiadomość wysłana przez: konrad1981 w Wrzesień 18, 2020, 16:14:51 pm
jeszcze jest poczciwe GLD do wyboru ktoremu wlasciwie brak wad poprzednikow i do tego jest ich bardzo malo wiec to ciekawa alternatywa.
Tytuł: Odp: Porównanie silników 1.6 GLI i 1.4 Rover
Wiadomość wysłana przez: Ukash w Wrzesień 18, 2020, 17:22:03 pm
Też kiedyś stałem przed takim wyborem i wybrałem 1.6GSI. Potem żałowałem i po paru latach kupiłem 1.4.
Tytuł: Odp: Porównanie silników 1.6 GLI i 1.4 Rover
Wiadomość wysłana przez: kata55 w Wrzesień 18, 2020, 22:36:29 pm
Zacznę od ważnego błędu, który możesz tak jak ja popełnić - nie kupuj Poloneza bez ważnego przeglądu technicznego. Ja tak zrobiłem i doprowadzenie go do stanu, w którym przeszedł uczciwie Badanie Techniczne zajęło mi prawie dwa lata. Długa historia. Teraz o silnikach:

Tak jak wspomniał kolega wyżej, diesel jest chyba najlepszą opcją dla laika/początkującego poloneziarza - jego główna wada to większy hałas we wnętrzu i trochę mniej gwałtowna dynamika niż przy pozostałych silnikach, ale można się przyzwyczaić albo dodatkowo wygłuszyć całe auto. Spalanie 4-5l ON w trasie, 6-7l w mieście. Kolega miał wąskie Caro diesla o przebiegu już chyba ok. 240 tyś km(przypuszczalnie, 5-cyfrowy licznik), to przez 40kkm jakie nim zrobił w ciągu trzech lat jego posiadania w sumie jedyną rzeczą jaką się psuła to rozrusznik - najpierw pękła osłona bendixa(zmęczenie materiału), a potem wysiadł automat rozrusznika. Musiał też dorabiać dodatkowy przewód masowy i w sumie tyle, auto pojechało nad Adriatyk i z powrotem bez awarii.

OHV.
Po pierwsze, jak z każdym Polonezem to totalna loteria - jakość i awaryjność tych silników(jak i całego auta) waha się od tragicznej do niezłej. Na oględziny Poloneza z OHV czy Roverem w ogóle najlepiej umówić się z jakimś doświadczonym poloneziarzem(najlepiej jeszcze, żeby był mechanikiem). Taki człowiek powinien być w stanie określić najważniejsze rzeczy, na które trzeba zwrócić uwagę przy kupnie Poloneza - oczywiście nie ma polonezów idealnych, ale z najważniejszych: Nie może klepać panewkami wału korbowego, bo to oznacza na dzień dobry remont silnika(czyli wydatek rzędu orientacyjnie 1,5k-2k zł jeżeli go zlecisz komuś). Trzeba uważać na wycieki - lekki wyciek na łączeniu silnika ze skrzynią biegów to standard(do wymiany tylny uszczelniacz wału korbowego). Patrzeć przede wszystkim czy nie cieknie spod uszczelki głowicy oraz uszczelki miski olejowej. Resztę można jako tako ogarnąć w miarę łatwo.

Osobiście mogę się wypowiedzieć o gaźnikowcu - po pierwsze, jeżeli bierzesz OHV to koniecznie w gazie - zasilanie silnika paliwem gazowym jest dużo prostsze, mniej awaryjne i oczywiście tańsze. Osobiście jeżdżę daily wąskim 1.5 GLE. W przeciągu ostatnich dwóch miesięcy zrobiłem nim bez większych awarii 2kkm, w sumie odkąd go mam to już 15kkm. Spalanie w trasie ok. 10l LPG/100km (+- 0,5l), w mieście(Wrocław) 13-14l. Benzyny pali tyle samo, więc najlepiej jej w ogóle nie używać. Z gaźnikowcem jest tylko jeden główny problem - mało kto potrafi taki silnik dobrze wyregulować; musisz mieć w swoim mieście speca od gaźników, a najlepiej umieć sobie ustawić zapłon oraz luzy zaworowe, a nierzadko i mieszankę gazu, bo po każdym gazowniku sam musiałem wykonać korektę by auto jeździło w miarę akceptowalnie. W Abimexie całe to ostatnie zdanie poza luzami zaworów nie ma zastosowań, natomiast zdarzają mu się upierdliwe awarie osprzętu(czujniki wody, wału korobowego, cewka zapłonowa i moduł z takich najczęściej występujących).

Jeździłem też chwilę Roverem. Przy bezpośrednim porównaniu z OHV, to Rover - w szczególności 1.4 - ma wyczuwalnie mniej momentu obrotowego poniżej 3k rpm niż moje 1,5. Z moich obserwacji Rover słabiej hamuje silnikiem. Poza tym dynamika raczej na plus w stosunku do OHV, szczególnie przy wyższych obrotach. Co do jego awaryjności się nie wypowiem, bo za krótko z nim obcowałem.
 
 Na koniec mała nota co do spraw okołosilnikowych:
Plusem OHVek i Diesli są rzadziej zdarzające się wyjące mosty, a poza tym łatwiej dostać most na zmianę.
Tytuł: Odp: Porównanie silników 1.6 GLI i 1.4 Rover
Wiadomość wysłana przez: utek w Wrzesień 19, 2020, 08:30:13 am
Ja na początek to skupiłbym się na stanie blacharki.
Tytuł: Odp: Porównanie silników 1.6 GLI i 1.4 Rover
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Wrzesień 19, 2020, 09:51:39 am
Otóż to. Choć jeden mądry,  który wie, że w polonezie najważniejsza jest blacha. Na co komu przerdzewialy strucel ze zdrowym silnikiem? Na dawcę? A tak, jak blacha będzie zdrowa, to silnik łatwiej ogarnąć.
Tytuł: Odp: Porównanie silników 1.6 GLI i 1.4 Rover
Wiadomość wysłana przez: utek w Wrzesień 19, 2020, 15:53:03 pm
A nie jest tak? Dyskusja, miałaby sens w 1994 roku.
Tytuł: Odp: Porównanie silników 1.6 GLI i 1.4 Rover
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Wrzesień 19, 2020, 23:52:46 pm
Ja na początek to skupiłbym się na stanie blacharki.

Czekałem, aż w końcu ktoś to napisze :P.
Tytuł: Odp: Porównanie silników 1.6 GLI i 1.4 Rover
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Wrzesień 20, 2020, 01:35:47 am
Ale tu niema co pisać, to jest swoista niepisana zasada. Gdyby można było iść do sklepu i zamówić sobie każdy element blacharski, jaki się tylko chce i w przyzwoitej jakości, to nikt by nic nie pisał, a i remont nadwozia, byłby jedynie formalnością, oczywiście pod warunkiem, że szkielet nadwozia jest zdrowy. A tak, to co zrobić? Silnik można naprawić, większym, lub mniejszym kosztem, lub wstawić całkiem inny, do którego są  i długo jeszcze będą części, a z nadwoziem, to już gorzej. Niestety, ale powoli zacznie się łatanie tego, co jest, jak z autami zabytkowymi. Oczywiście to tylko dla zatwardzialców, bo reszta odda na złom. No i jest jeszcze grupa osób, która polonezami wyjeżdża raz do roku, a w międzyczasie leje obficie konserwacją (mam nadzieję) i u nich te auta przetrwają.
Tytuł: Odp: Porównanie silników 1.6 GLI i 1.4 Rover
Wiadomość wysłana przez: mp79 w Wrzesień 20, 2020, 10:36:07 am
Wiem, że nie do końca na temat, ale problem z częściami już jest od dawna; ja u siebie nową tylną belkę na lampy musiałem zrobić sam. Z oryginalnej nie było już co zbierać; posłużyła mi jedynie za pierwowzór.
Tytuł: Odp: Porównanie silników 1.6 GLI i 1.4 Rover
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Wrzesień 20, 2020, 11:33:03 am
Jak mówiłem, niedługo będzie manufaktura i ręczne rzeźbienie w gównie, ale to tylko dla najbardziej wytrwałych, bo reszta da se spokój. Szkoda, że nikt nie kupił tłoczników z FSO, ale i tak by się pewnie nikomu nie opłaciło na tym czegokolwiek klepać, dla tak śladowej ilości samochodów. Czasem bym wolał, żeby było całkowite embargo na auta z zagranicy i żeby klepali tego nieszczęsnego poldka do usranej śmierci, bo przynajmniej części by były.
Tytuł: Odp: Porównanie silników 1.6 GLI i 1.4 Rover
Wiadomość wysłana przez: mp79 w Wrzesień 20, 2020, 20:23:57 pm
No cóż, Polska kiedyś była siermiężna, ale taka była cena samowystarczalności.
Tytuł: Odp: Porównanie silników 1.6 GLI i 1.4 Rover
Wiadomość wysłana przez: banned w Wrzesień 22, 2020, 02:26:32 am
Samowystarczalność to jedno. Większym problemem był chyba jednak system w którym w przeciętnej, przynajmniej dużej fabryce 3 na 4 zatrudnione osoby były de facto ukrytymi bezrobotnymi, wydajność była jeszcze gorsza z powodu technologii, militaryzacji i demoralizacji pracowników, a całości nie można było dograć czy to pod względem wolumenu produkcji, kierunków sprzedaży czy tworzenia nowych produktów, bo przy centralizacji cen i decyzji tak naprawdę nie było informacji o tym co, gdzie i w jakiej ilości jest potrzebne.
Tytuł: Odp: Porównanie silników 1.6 GLI i 1.4 Rover
Wiadomość wysłana przez: mareks#1181 w Wrzesień 22, 2020, 07:26:54 am
Nasza mentalność to największe zło, które doprowadziło do tego co aktualnie mamy. Dlaczego Niemcy tłuką Skody w czechach, bo czesi to naród mądry i logicznie myślący. Poza tym w narodzie polskim jest zero patriotyzmu. Pewnie niektórzy zauważyli, jakie auta stanowią większość na drogach w poszczególnych krajach, oczywiście lokalnie wytwarzane, a u nas zbieranina z całego świata. Ostatnia akcja , żeby kupować polskie produkty rolne, symbol 590 na etykietach. Ale niech ktoś zobaczy co mają rolnicy na podwórkach, 99 % to maszyny z zachodu, i jak tu kupować ich produkty jak oni sami nie przestrzegają zaleceń patriotyzmu. Podobno jest przypowieść o Biazecie z Białegostoku, telewizory robili. Jak zaczął spadać popyt na ichnie wyroby, to dyrekcja zaczeła przygotowania do zwolnień. Krzyk załogi ogromny, jak to zwolnienia. Ale Dyrekcja zrobiła spotkanie z załogą i zdała pytanie , kto ma w chacie telewizor z Biazetu, podobno tylko kilkanaście osób podniosło łapki, na ponad 1000 pracowników. No to zamknięto fabrykę. I tak było wszedzie. Bo jak ktoś powiedział, żeby polak dobrze i wydajnie pracował i nie kradł to musi czuć bat nad sobą.
Tytuł: Odp: Porównanie silników 1.6 GLI i 1.4 Rover
Wiadomość wysłana przez: lesor#1973 w Wrzesień 22, 2020, 09:04:14 am
Nasza mentalność to największe zło, które doprowadziło do tego co aktualnie mamy. Dlaczego Niemcy tłuką Skody w czechach, bo czesi to naród mądry i logicznie myślący. Poza tym w narodzie polskim jest zero patriotyzmu. Pewnie niektórzy zauważyli, jakie auta stanowią większość na drogach w poszczególnych krajach, oczywiście lokalnie wytwarzane, a u nas zbieranina z całego świata. Ostatnia akcja , żeby kupować polskie produkty rolne, symbol 590 na etykietach. Ale niech ktoś zobaczy co mają rolnicy na podwórkach, 99 % to maszyny z zachodu, i jak tu kupować ich produkty jak oni sami nie przestrzegają zaleceń patriotyzmu. Podobno jest przypowieść o Biazecie z Białegostoku, telewizory robili. Jak zaczął spadać popyt na ichnie wyroby, to dyrekcja zaczeła przygotowania do zwolnień. Krzyk załogi ogromny, jak to zwolnienia. Ale Dyrekcja zrobiła spotkanie z załogą i zdała pytanie , kto ma w chacie telewizor z Biazetu, podobno tylko kilkanaście osób podniosło łapki, na ponad 1000 pracowników. No to zamknięto fabrykę. I tak było wszedzie. Bo jak ktoś powiedział, żeby polak dobrze i wydajnie pracował i nie kradł to musi czuć bat nad sobą.
Zgadzam się z przedmówcą.
Tytuł: Odp: Porównanie silników 1.6 GLI i 1.4 Rover
Wiadomość wysłana przez: altowiolista w Wrzesień 22, 2020, 09:53:35 am
Właściwie to w pełni się z Wami zgadzam... 
Tak dla rozluźnienia piszę -  nie wiem tylko, czy zauważyliście, ale Rover to też maszyna z zachodu...
OHV na upartego również, ale podobnie jak reszta Poloneza na szczęście wyprodukowana na miejscu, a samoklepki w postaci młotkowanych doróbek blacharskich...
Oj, jak ja to kocham...
Może byśmy wspólnie opracowali jakiś pakiet ożywienia silnika OHV, co by więcej Nm generował, a mniej spalin...
Tytuł: Odp: Porównanie silników 1.6 GLI i 1.4 Rover
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Wrzesień 22, 2020, 12:26:13 pm
Przecież jest taki pakiet "ożywczy", w postaci turbiny pod maską, i parę aut już w ten sposób jeździ :D.
Tytuł: Odp: Porównanie silników 1.6 GLI i 1.4 Rover
Wiadomość wysłana przez: utek w Wrzesień 22, 2020, 17:15:53 pm
Nasza mentalność to największe zło, które doprowadziło do tego co aktualnie mamy. Dlaczego Niemcy tłuką Skody w czechach, bo czesi to naród mądry i logicznie myślący. Poza tym w narodzie polskim jest zero patriotyzmu. Pewnie niektórzy zauważyli, jakie auta stanowią większość na drogach w poszczególnych krajach, oczywiście lokalnie wytwarzane, a u nas zbieranina z całego świata. Ostatnia akcja , żeby kupować polskie produkty rolne, symbol 590 na etykietach. Ale niech ktoś zobaczy co mają rolnicy na podwórkach, 99 % to maszyny z zachodu, i jak tu kupować ich produkty jak oni sami nie przestrzegają zaleceń patriotyzmu. Podobno jest przypowieść o Biazecie z Białegostoku, telewizory robili. Jak zaczął spadać popyt na ichnie wyroby, to dyrekcja zaczeła przygotowania do zwolnień. Krzyk załogi ogromny, jak to zwolnienia. Ale Dyrekcja zrobiła spotkanie z załogą i zdała pytanie , kto ma w chacie telewizor z Biazetu, podobno tylko kilkanaście osób podniosło łapki, na ponad 1000 pracowników. No to zamknięto fabrykę. I tak było wszedzie. Bo jak ktoś powiedział, żeby polak dobrze i wydajnie pracował i nie kradł to musi czuć bat nad sobą.
Zgadzam się z przedmówcą.

Ja też. A jakie oleje są wychwalane na forum? Mamy przecież Lotosa, Specola które z nawiązką spełniają normy Poloneza. Ja współczesne auta eksploatuje na tych produktach i nic im nie dolega (przebiegi 50kkm rocznie). Ale do OHV lepszy LM, Mobil lub inny Shell. Jakich filtrów używacie? Bo ja specjalnie przez neta zamawiam do wszystkich pojazdów wyroby Sędziszów. Też kiedyś używałem Knecht'a, Mann'a, Bosch'a. Ale stwierdziłem że zbytnio różnicy nie widać. Skoro nie mam polskiego auta na co dzień, to chociaż eksploatacja na polskich produktach. Czasami można się zdziwić kupując opony Dębicy made in germany lub turkey, ale cóż.
Tytuł: Odp: Porównanie silników 1.6 GLI i 1.4 Rover
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Wrzesień 22, 2020, 19:39:46 pm
A przepraszam bardzo. Ja do GSI leję lotosa, bo jedno, że na tym jeździł od nowości, a drugie, że po cholerę przepłacać za naklejkę? Nie stwierdziłem, żeby coś się złego działo. Nic nie klepie, czy coś. Wałka jeszcze nie zgoliło (oby nigdy) więc chyba jest ok? Filtr oleju mam z Filtrona, bo Sędziszowa nie mają w moim sklepie akurat. Nawet do toyoty siostry wlałem Lotosa, a wcześniej był jakiś drogi olej wlany, co go nawet na stanie na sklepie nie mieli i też chodzi bez zarzutu. Jak się trafi podróba, to choć by zapłacić stówę za litr, to nic nie pomoże. Podstawa, to regularna wymiana, a nie dolewać i jeździć 10 lat. Ludzie dawniej lali byle gówno i nie zmieniali, to się te ohv-ki rozlatywały i nie tylko one, a później biadolenie, że polonez gówno.
Tytuł: Odp: Porównanie silników 1.6 GLI i 1.4 Rover
Wiadomość wysłana przez: utek w Wrzesień 22, 2020, 21:25:13 pm
bo Sędziszowa nie mają w moim sklepie akurat.

Dlatego własnie zamawiam przez neta. Na kilka aut to się hurtowe zamówienie robi.
Tytuł: Odp: Porównanie silników 1.6 GLI i 1.4 Rover
Wiadomość wysłana przez: AndrzejP w Wrzesień 22, 2020, 21:40:39 pm
Ja do GSI leję lotosa, bo jedno, że na tym jeździł od nowości, a drugie, że po cholerę przepłacać za naklejkę? Nie stwierdziłem, żeby coś się złego działo. Nic nie klepie, czy coś. Wałka jeszcze nie zgoliło (oby nigdy) więc chyba jest ok? Filtr oleju mam z Filtrona

U mnie podobny zestaw. GSI smiga na Lotos półsyntetyk i filtr Filtrona (olej i powietrze).
Wałek cały, ale za to silnik już z przedmuchami :)

W drugim aucie Motul Ow40 i komplet filtrów Knechta.
Tytuł: Odp: Porównanie silników 1.6 GLI i 1.4 Rover
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Wrzesień 23, 2020, 09:29:59 am
Miałem kilka filtronów z opiłkami z gwintowania wewnątrz. Od tego czasu omijam.
Tytuł: Odp: Porównanie silników 1.6 GLI i 1.4 Rover
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Wrzesień 23, 2020, 11:05:47 am
A ja znów słyszałem,  że na Sędziszowie sobie ludzie silniki pozacierali,  bo nie filtrowalo jak trzeba.  Buble  wszędzie się trafiają.
Tytuł: Odp: Porównanie silników 1.6 GLI i 1.4 Rover
Wiadomość wysłana przez: banned w Wrzesień 23, 2020, 15:38:20 pm
Z tymi rodzimymi autami to jest tak, że trzeba je wpierw mieć. Z tego co słyszałem to owszem, we Francji, Niemczech, Hiszpanii czy Włoszech prym wiodą marki lokalne (inna sprawa że te auta często pochodzą z fabryk w Czechach i Polsce). W Wielkiej Brytanii jak kogoš stać, to owszem, trafia się Land Rover lub Jaguar, ale normalnych marek już nie ma, więc kupują wszystko jak leci.

Jeszcze w latach 70 istniały w UK lokalne marki których nazwy nawet nie pomnę. Pamiętam że z lokalnych w cenach dla normalnych ludxi był Austin, MG, Triumph, Vauxhall i Woolcośtam. Nawiasem mówiąc, Rover to marka w której zunifikowano Austina, Triumpha, Woolcośtam i MG, z czego tylko ten ostatni znaczek był używzny dalej. Te auta nawet w połowie lat 80 były topem sprzedaży a i tak wszystko padło.

Co do olejów, przekonałem się że Castrol to syf, leję tylko Lotosa i Specola. Filtry też mam polskie, PZLa i Filtrona. Chociaż Filtron zniszczył mi wtryski paliwa, więc przeszedłem na PZL.

Ale trzeba w tym momencie wspomnieć o tym dlaczego do szerokiego Poloneza kupuje się śruby rzymskie 108mm.
Żeby założyć drążki Lemfordera, Mooga, TRW lub ABS, bo polskie to najgorszy szajs!



Tytuł: Odp: Porównanie silników 1.6 GLI i 1.4 Rover
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Wrzesień 23, 2020, 15:54:46 pm
Gdyby mototechnika nie zaczela stukac po 100km to kupowaliby  patriotyczna mototechnike
Tytuł: Odp: Porównanie silników 1.6 GLI i 1.4 Rover
Wiadomość wysłana przez: AndrzejP w Wrzesień 23, 2020, 16:51:22 pm
Miałem kilka filtronów z opiłkami z gwintowania wewnątrz. Od tego czasu omijam.
Jak to ze wszystkim - zawsze można trafić na trefny egzemplarz.
Przynajmniej kilkanaście lat miałem Filtrona we Favoritce; a teraz od paru lat w PNie - zero problemów.
Tytuł: Odp: Porównanie silników 1.6 GLI i 1.4 Rover
Wiadomość wysłana przez: lukasz190 w Wrzesień 23, 2020, 17:57:21 pm
Skoro nie chcecie Filtrona (jakoś ja też nie ufam tej firmie), a z Sędziszowem macie złe wspomnienia ( mi zawsze na ich filtrach wszystko działało) to może inna polska firma filtrów o której pewnie nikt nie słyszał https://www.filtry.pl/ co od oleju, to ja od lat śmigam na Orlenowskich olejach i te będę polecał.
Tytuł: Odp: Porównanie silników 1.6 GLI i 1.4 Rover
Wiadomość wysłana przez: banned w Wrzesień 23, 2020, 19:13:03 pm
to ja od lat śmigam na Orlenowskich olejach i te będę polecał.

Teraz to są PiSdzielskie oleje.
Tytuł: Odp: Porównanie silników 1.6 GLI i 1.4 Rover
Wiadomość wysłana przez: lampart125p w Wrzesień 23, 2020, 19:45:33 pm
to ja od lat śmigam na Orlenowskich olejach i te będę polecał.

Teraz to są PiSdzielskie oleje.
A wcześniej POjebusów
Tytuł: Odp: Porównanie silników 1.6 GLI i 1.4 Rover
Wiadomość wysłana przez: banned w Wrzesień 23, 2020, 20:45:02 pm
to ja od lat śmigam na Orlenowskich olejach i te będę polecał.

Teraz to są PiSdzielskie oleje.
A wcześniej POjebusów

Możliwe, W każdym razie nie będę sponsorował tego że co kilka miesięcy kolejny członek partii rządzącej zostaje zastąpiony przez kolejnego członka partii rządzącej i dostaje kilka milionów odprawy.
Tytuł: Odp: Porównanie silników 1.6 GLI i 1.4 Rover
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Wrzesień 24, 2020, 00:23:15 am
Fajny jest ten wątek. Zaczął się od pytania o porównanie silników, po czym dyskusja przeleciała przez rozważania na temat patriotyzmu, następnie jakość filtrów i drążków kierowniczych, a skończyło się na tym, która zmiana koryta aktualnie markuje oleje na orlenie  <hahaha>
Tytuł: Odp: Porównanie silników 1.6 GLI i 1.4 Rover
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Wrzesień 24, 2020, 00:54:35 am
i to się nazywa "mieć szerokie horyzonty"