FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: lampart125p w Listopad 04, 2020, 18:37:45 pm
-
Panowie szybkie pytanie . Wentylator chłodnicy z borewicza nie mam go pod ręką A potrzebuje wiedzieć na cito jaki jest przekrój kabla silnika wentylatora. Prosze o pomoc
-
Na 1,5mm2 spokojnie pociągnie.
-
Bez grzania się kabli i spadków napięcia?
-
Jaką ma moc ten wiatrak? Podziel przez 120 i będziesz miał przekrój.
-
Daj 2,5mm2 i będzie pewność, że jest ok. Wielkiej różnicy w cenie nie ma...
-
Tak też uczynie dzięki
-
Panowie potrzebuje osoby która zna się na przekaznikach typu 542 mam kilka pytań ale najlepiej na pw( nie chce się ośmieszyć? ) poproszę o jakiś namiar odezwę się na pw
-
Ale to nie jest jakaś wiedza tajemna, żeby trzeba było pytać na pw i nikt też nie będzie się śmiał. Już nie przesadzaj.
-
No Ok.
Więc. W 2013 r założyłem wentylator elektryczny do 125p taki jak w polonezie borewiczu . Elektryka założona z przekaznikiem 542 wg schematu który znalazłem na motonews( temat jest ale zdjęcie już nie aktywne ) z taka zmiana że miałem zrobione że po wyłączeniu silnika gdy wentylator się kręcił to było jak we współczesnym aucie-kręcił się do zbicia temp . Ostatnio stwierdziłem że wtedy dałem za cienke kable 1mm2 i wczoraj wszystko wymieniłem na 2.5mm2
Wszystko działa wentylator się kręcił przekaznik pyka wszystko ok. Jednak zastanawiam się czy to wszystko jest dobrze z głową zrobione . Przekaznik 542 jest podlaczony tak jak na schemacie o ile to można nazwać schematem. Do włącznika termicznego dochodzą 3 kable. Jeden do jednego styku i dwa do drugiego. Wszystko działa ale czy jest to zgodnie z sztuka odciazenia włącznika termicznego
https://zapodaj.net/24b442890c26b.jpg.html schemat
-
Jak chcesz mieć jak fabryka, to montujesz tak, że do czujnika na chłodnicy dajesz masę na stałe i z drugiego styku idziesz na przekaźnik, na nóżkę 85, a na nóżkę 30, dajesz zasilanie stałe z akumulatora. 87, to oczywiście wyjście dodatnie na silnik wentylatora. Masa silnika na stałe, do nadwozia. Czujnik na chłodnicy ma tylko sterować przekaźnikiem za pomocą masy.
-
Buźka A teraz jak w takiej konfiguracji jest to sam nie wiem jak to nazwać. Bałagan? Czy może być
Buźka czy to co napisałeś dobrze rozrysowalem ?
https://zapodaj.net/4e077067d46f7.jpg.html pisałeś podłączenie 542 ?
-
No, ten żółty przekaźnik, już nie pamiętam, jaki to typ. Takie są w polonezie do wentylatorów. Tak jak narysowales jest ok. To, co miałeś wcześniej, niby działało, ale zgodnie z fabryką nie było. Pytałeś, jak ma być, to piszę.
-
Buźka dziękuję. Zrobię jak mi napisałeś. Buźka
-
Jeszcze takie pytanie w którym miejscu dac bezpiecznik
-
Między przekaźnikiem a akumulatorem, chyba najlepiej. Pewnie można też między przekaźnikiem, a wentylatorem. Ma odciąć obwód w razie czego.
-
W dodatkowych obwodach zwyczajowo bezpieczniki zakładam blisko aku. Dzięki temu cała długość przewodu jest już za bezpiecznikiem.
-
Dziękuję.