FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Stypke93 w Grudzień 28, 2020, 20:48:36 pm

Tytuł: Tłoki do silnika 1.6 na 3 szlif
Wiadomość wysłana przez: Stypke93 w Grudzień 28, 2020, 20:48:36 pm
Cześć,
Poszukuje od jakiegoś czasu tłoki do 1.6 na 3 szlif (80.60) niestety nic nie znalazłem, Złotecki ma w katalogu ale aktualnie nie produkuje i nie ma na stanie (oprócz 4 szlifu 80.80, ale tam zaś ciężko o pierścienie), w sklepach też nie znalazłem. Dodatkowo znalazłem jeszcze tłoki od Łady nivy właśnie o takich wymiarach 80,60 i się zastanawiam czy może dało by to rade jako zamiennik  <mysli> a może jest jakiś inny pomysł na rozwiązanie problemu? 
Tytuł: Odp: Tłoki do silnika 1.6 na 3 szlif
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Grudzień 28, 2020, 21:08:19 pm
Spróbować z tłokami od jakiegos fiata?
Tytuł: Odp: Tłoki do silnika 1.6 na 3 szlif
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Grudzień 29, 2020, 04:24:17 am
 126 Bis,seicento i Cinquecento mogą mieć takie tłoki.
Tytuł: Odp: Tłoki do silnika 1.6 na 3 szlif
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Styczeń 21, 2021, 00:11:37 am
Udało się znaleźć dystrybutora (Roda24), który posiadał tłoki na 4 szlif razem z pierścieniami w zestawach.

Przyznam szczerze, że miałem podwójny szok,
1. Tłoki posiadają wkładkę termiczną, jak oryginalne na pierwszy montaż, której nie posiadały moje tłoki remontowe (lucas, niby stara produkcja złoteckiego - czarne anodowane bez wkładki, oraz tłoki anodowane Gorzyce... których jakość była poniżej wszelkiej krytyki, rozrzut mas między tłokami 12 gramów! i też brak wkładki termicznej, również luz na 0,06), więc pewnie można je pasować na fabryczne 0,035-0,04 zamiast dużego luzu 0,06. Pewnie, bo to już oceni szlifierz - niestety, złotecki nie nabił pasowania na denku, ani na opakowaniu. Pamiętając jednak, że tłoki bez wkładki wymagały tak dużego luzu jak 0,06, logiczne, że tutaj będzie można dać ciaśniejsze pasowanie.
2. Pierścienie były z primy, z wymiaru, którego nie mają w katalogu, niestety nie znalazłem daty produkcji.

(http://fotki.lighting-gallery.pl/images/Beton/2021-01-21/291115.jpeg)

(http://fotki.lighting-gallery.pl/images/Beton/2021-01-21/291116.jpeg)

Numery spisane z pudełka:
Pierścienie fiat, lancia, polonez, seat, zastavia (:D) K1-1055-080. W katalogu ich nie ma... a wyglądają jak świeża produkcja (daty brak). Burdel na kółkach!

Tłoki wyglądają na dobrze wykonane, po zważeniu mają bardzo podobną masę:
1. 352,8g
2. 351,2g
3. 351,2g
4. 353,0g

Więc aby wyrównoważyć je do identycznej wagi będzie mało pracy. Gdybym wcześniej wiedział, sam bym pewnie brał te tłoki :P Niestety, złotecki ma teraz tylko 4 szlif i... dalsze, podobno nawet piąty i więcej. Ciekawe, czy w ogóle to prawda, i czy blok ma na tyle "mięsa", żeby zrobić szlif na nadwymiar 81,20.

Jakby ktoś miał problem ze znalezieniem firmy, która dorobi pierścienie. to tutaj dorobią na każdy wymiar:
Blus M.K. s.c. , Łódź, tel 42 616 85 08

Cena dość wysoka, bo aż... 160zł/tłok ze sworzniem, zabezpieczeniami i kompletem pierścieni. Sporo, ale cóż... przynajmniej są jakościowo dobre (przynajmniej na pierwszy rzut oka) , mają wkładkę i nie trzeba z nich rżnąć materiału jak np. z Gorzyc. Zobaczymy, jak się będą sprawdzać w silniku Krzyśka, i pewnie zdamy relację.
Tytuł: Odp: Tłoki do silnika 1.6 na 3 szlif
Wiadomość wysłana przez: ralf93 w Styczeń 21, 2021, 08:05:55 am
Ja na 4 szlif znalazłem pierścienie hastings na jakieś zagranicznej stronce. Szukałem jako pasujące do cinquecento 700. Same pierścienie na pudełku opisane fiat 1.5 2.0 4.0. To było rok temu i na Rodzie nie mieli tych pierścieni. Może prima zrobiła produkcje pod te tłoki bo było zapotrzebowanie.
https://ibb.co/6XRWxyr
Tytuł: Odp: Tłoki do silnika 1.6 na 3 szlif
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 21, 2021, 21:21:56 pm
bardzo droga impreza, z takimi cenami tlokow, to remont wyjdzie w cenie remontu K16,
jenden tlok w cenie kompletu do 1.5 (pojedyncze przypadki,ale da sie kupic), to juz mozna pokusic sie o tulejowanie na 1.5,
a od biedy, to i na uzywanych 1.5 mozna zrobic tulejowanie, wiec trzeba zbierac stare tloki, bo moga sie kiedys przydac

Ciekawe, czy w ogóle to prawda, i czy blok ma na tyle "mięsa", żeby zrobić szlif na nadwymiar 81,20.
nie wystarczy, ze bedzie "mieso", bo jeszcze jego grubosc sie liczy - plasterkiem szynki cienkim jak zyletka nie najesz sie na dlugo,
81mm to srednica pod tulejowanie dla 1.5, wiec jak najbardziej da sie taki otwor wywiercic
Tytuł: Odp: Tłoki do silnika 1.6 na 3 szlif
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Styczeń 21, 2021, 21:42:06 pm
Tylko po co robić ze słabego silnika jeszcze słabszy? Z auta wyleciał 1.5 AA, żeby ustąpił miejsca temu z trochę lepszą mocą i momentem :P. I tak nie ma co narzekać na taką cenę tłoków, ważne, że jakościowo są dobre. Przez długi czas szukaliśmy czegokolwiek, bo na rynku było dosłownie nic, a nie ma nic gorszego, niż zablokowana robota i silnik w kawałkach przez brak podstawowych części.

bardzo droga impreza, z takimi cenami tlokow, to remont wyjdzie w cenie remontu K16

Niestety od jakiegoś czasu już tak jest. Ciężko znaleźć nowe wałki rozrządu, zapasy od Fiołka się wyprzedały. Poza znalezieniem dobrego silnika nie wymagającego remontu (jeszcze się zdarzają), remont jakiegokolwiek OHV staje się coraz droższą zabawą. Jak ja robiłem remont, było jak się okazuje, dużo łatwiej. W tym momencie zamiast decydować się na remont, szukałbym znośnego egzemplarza 1.6 z małym przebiegiem, wymagającego tylko uszczelnienia.
Tytuł: Odp: Tłoki do silnika 1.6 na 3 szlif
Wiadomość wysłana przez: banned w Styczeń 31, 2021, 21:13:48 pm
Jak to się stało że zawsze byłem przekonany jakoby OHVka miała na tłokach wyżłobienia pod zawory?
Tytuł: Odp: Tłoki do silnika 1.6 na 3 szlif
Wiadomość wysłana przez: Morfina w Styczeń 31, 2021, 21:42:07 pm
Nie byłeś przekonany tylko tak jest, "zajebista" budowa głowicy to wymusiła a właściwie osadzenie zaworów ssących przez co można ją splanować tylko dość minimalnie od wartości nominalnej bo gniazda są dość nisko i nie doprężysz go tak jak malucha gdzie można śmiało ciąć głowicę 8 mm i więcej robiąc z silnika fajną maszynę do niszczenia rozruszników  <spoko>
Tytuł: Odp: Tłoki do silnika 1.6 na 3 szlif
Wiadomość wysłana przez: banned w Styczeń 31, 2021, 21:47:21 pm
To czemu w tych tokach tego nie ma?
Tytuł: Odp: Tłoki do silnika 1.6 na 3 szlif
Wiadomość wysłana przez: Morfina w Styczeń 31, 2021, 21:50:35 pm
Przyjrzyj się jeszcze raz dobrze
Tytuł: Odp: Tłoki do silnika 1.6 na 3 szlif
Wiadomość wysłana przez: banned w Styczeń 31, 2021, 21:53:16 pm
Aaa, rzeczywicie. Wystąpił efekt odwrotny do efektu wykrycia twarzy Jezusa/Papieża/Matki Boskiej w pleśni na budynku.

Tytuł: Odp: Tłoki do silnika 1.6 na 3 szlif
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Luty 02, 2021, 19:09:44 pm
Znalezienie czegokolwiek do ohv będzie coraz droższe  bardziej pracochłonne wiec czas najwyższy kupować graty na zapas.
Tytuł: Odp: Tłoki do silnika 1.6 na 3 szlif
Wiadomość wysłana przez: KGB w Luty 02, 2021, 20:54:38 pm
Tylko po co robić ze słabego silnika jeszcze słabszy? Z auta wyleciał 1.5 AA
jaki slabszy, przeciez w najlepszej cenie sa plaskie 77mm, wiec i tak trzeba dolozyc sprezare,
jak dolozysz sprezare, to masz znacznie mocniejszy ;p

tak na marginesie zapytam ile kosztuja pierscienie tlokowe, bo chyba masz informacje z pierwszej reki,
generalnie interesuja mnie 77 i 80 - na alledrogo widzialem, ze krzycza ponad 3 dychy za jeden cylinder 
Tytuł: Odp: Tłoki do silnika 1.6 na 3 szlif
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Luty 02, 2021, 21:09:47 pm
Znalezienie czegokolwiek do ohv będzie coraz droższe  bardziej pracochłonne wiec czas najwyższy kupować graty na zapas.
Taka kolej rzeczy. Najlepiej nakupić całych silników na zapas, albo iść w inny, bardziej dostępny silnik, do którego części jeszcze długo nie braknie.
Tytuł: Odp: Tłoki do silnika 1.6 na 3 szlif
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Luty 02, 2021, 22:32:36 pm
Tylko po co robić ze słabego silnika jeszcze słabszy? Z auta wyleciał 1.5 AA
jaki slabszy, przeciez w najlepszej cenie sa plaskie 77mm, wiec i tak trzeba dolozyc sprezare,
jak dolozysz sprezare, to masz znacznie mocniejszy ;p

tak na marginesie zapytam ile kosztuja pierscienie tlokowe, bo chyba masz informacje z pierwszej reki,
generalnie interesuja mnie 77 i 80 - na alledrogo widzialem, ze krzycza ponad 3 dychy za jeden cylinder 

Turbo to inna para kaloszy :) Wtedy to owszem.

Za dorabiane na 4 szlif chcieli 200zł/komplet... Także to dobra cena.
Tytuł: Odp: Tłoki do silnika 1.6 na 3 szlif
Wiadomość wysłana przez: KGB w Luty 02, 2021, 23:47:21 pm
2 stowy za pierscienie na jeden tlok <lol2>
chyba do beczki 200D z gwarancja na 1mln km

chodzi mi o nominalne z primy, ewentualnie pierwszy szlif na zapas,
nominalne, bo nie wiem co zastane w 1.5AB - przebieg raptem 30kkm, ale byl przegrzany i jak mu kiedys mierzylem komprechce to mial 12.5 ; 11 ; 10 ; 12.5
tak myslalem, zeby zajac sie nim latem na dwudziesta rocznice lezakowania
Tytuł: Odp: Tłoki do silnika 1.6 na 3 szlif
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Luty 03, 2021, 00:20:23 am
Nie no, bez przesady! 200pln za komplet na 4 tłoki w tej firmie, którą podałem. Co do primy - nie dzwoniłem, nie pytałem - wyżej napisałem, w katalogu w ogóle nie mają podanych pierścieni na 4 szlif, najlepiej do nich zadzwonić i zapytać.