FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: lampart125p w Marzec 28, 2021, 10:11:17 am
-
witam panowie.
tydzień temu kupiłem silnik 1.6 CE po abimexowy bez hydro, widać ze dziewiczy tzn nikt po za fabryką do niego nie zaglądał. okazało się ze jest w kiepskim stanie tzn panewki , pełno nagaru itp.
Silnik rozebrałem wał poszedł do szlifu a głowica do kompleksowej roboty.
szklanki - na osiem szklanej jedna jest wypukła reszta płaska.
moje pytanie brzmi co dalej z blokiem z tłokami ?
na stare tłoki założyć nowe pierścienie (stare pierścienie stan kiepski)?
czy dać do szlifierni na zwymiarowanie bloku <<< no właśnie jeśli by zwymiarowali blok i było by coś do dokupienia np tłoki czy nowy wałek to czy i ile szlifiernia bierze za samo zwymiarowanie? Pytanie z tąd ze będę robił ten remont powoli ze względu na kasę wiadomo. robota ewentualna bloku była by dopiero w maju ale chciałbym widzieć na czym stoję z tym silnikiem. Silnik niby 140 tyś km nagaru dużo.
tuleje są gładkie nie porysowane i raczej progu nie czuć u góry
-
Albo wał i bok oddajesz do zakładu na pomiary albo kupujesz/pożyczasz sprzęt pomiarowy (mikrometry, średnicówki) i mierzysz sam.
-
Jak dużo nagaru, to pewnie jeździł na jakimś syfie. Jeśli nie zmierzyłeś w nim kompresji przed rozbiórką, profilaktycznie oddałbym do szlifierza na pomiary. I tak warto splanować blok, żeby miał na pewno idealną płaszczyznę, więc możesz oddać do planowania + oceny.
Silnik 1.6 kumpla, który robi do borewicza miał niby ładne gładzie i brak progu, a na szlifierni wyszło, że trzeba robić aż 3 szlif (w końcu zrobiliśmy 4, bo tylko na ten szlif są dostępne tłoki złoteckiego).
-
Jak dużo nagaru, to pewnie jeździł na jakimś syfie. Jeśli nie zmierzyłeś w nim kompresji przed rozbiórką, profilaktycznie oddałbym do szlifierza na pomiary. I tak warto splanować blok, żeby miał na pewno idealną płaszczyznę, więc możesz oddać do planowania + oceny.
Silnik 1.6 kumpla, który robi do borewicza miał niby ładne gładzie i brak progu, a na szlifierni wyszło, że trzeba robić aż 3 szlif (w końcu zrobiliśmy 4, bo tylko na ten szlif są dostępne tłoki złoteckiego).
Te tloki zloteckiego to na konkretnej stronie się kupuje ?
-
Pomiary to podstawa i punkt wyjścia, bez tego szkoda czasu i kasy na części...
-
Na roda24 mieli zapas tłoków z pierścieniami :) Ale tylko 4 szlif. Za to na luz 0.04 z wkładką termiczną, więc całkiem sensowne.
Pomiary to podstawa i punkt wyjścia, bez tego szkoda czasu i kasy na części...
Dokładnie, składanie na pałę później się zawsze zemści, chyba, że jesteśmy w czepku urodzeni.
-
Na roda24 mieli zapas tłoków z pierścieniami :) Ale tylko 4 szlif. Za to na luz 0.04 z wkładką termiczną, więc całkiem sensowne.
Pomiary to podstawa i punkt wyjścia, bez tego szkoda czasu i kasy na części...
Dokładnie, składanie na pałę później się zawsze zemści, chyba, że jesteśmy w czepku urodzeni.
Czyli jak zadzwoni że wał i głowica zrobione zawiozę blok na zwymiarowanie. A powiedzcie mi w obecnych czasach najpierw szukać tłokow na wymiar jaki może wyjść na szlifierni (O ile się go dostanie ) Czy niech szlifuje A potem szukać . A co z wwlkiem rozrzadu i jego panewkami? Walwk tez dac do zwymiarowania ?
-
A co z wwlkiem rozrzadu i jego panewkami? Walwk tez dac do zwymiarowania ?
Jak szlifierz nie paprok to dajesz mu wałek z kompletem panewek - po wciśnięciu w blok powinien je obrobić i dopasować do wałka.
-
Ja bym spytał, jaki szlif wyjdzie minimum, a następnie poczekać, poszukać dostępnych tłoków (aktualnie chyba tylko 4 szlif od ręki, ale złotecki robi podobno nawet nadwymiary, których nie przewidziało FSO - 5, 6... pierścienie zawsze dorobią na zamówienie na konkretny szlif), i dopiero z kupionymi tłokami zlecić szlif pod dany nadwymiar. Tak jest najbezpieczniej.
Pamiętaj kwestii nadwymiaru tłoków nie zostawiać szlifierzowi, tylko poprosić o zrobienie takiego, jak jest wybity na tłokach, czyli: z wkładką termiczną luz 0,04, bez wkładki termicznej 0,06. Oczywiście im mniejszy luz tym lepiej, silnik będzie cichszy, trwalszy, spalał mniej oleju itd. W dzisiejszych czasach, przy współczesnych olejach syntetycznych, można się nawet pokusić o zrobienie mniejszego luzu, analogicznie jak w dwusuwach: przy tłoku z AK20 i jeździe na np. "malince orlenu", luz w wuesce 125 zmniejszono przy szlifach z fabrycznego 0,07 na 0,04-0,05. Przy tłokach z wkładką termiczną pewnie spokojnie luz 0,03 dałby radę, a przy tłokach bez wkładki 0,05.
Wałek rozrządu musisz pomierzyć i sprawdzić, jak wygląda w miejscach ułożyskowania, dajesz go razem z blokiem do oceny szlifierzowi, i do spasowania z panewkami.
-
Ja bym spytał, jaki szlif wyjdzie minimum, a następnie poczekać, poszukać dostępnych tłoków (aktualnie chyba tylko 4 szlif od ręki, ale złotecki robi podobno nawet nadwymiary, których nie przewidziało FSO - 5, 6... pierścienie zawsze dorobią na zamówienie na konkretny szlif), i dopiero z kupionymi tłokami zlecić szlif pod dany nadwymiar. Tak jest najbezpieczniej.
Pamiętaj kwestii nadwymiaru tłoków nie zostawiać szlifierzowi, tylko poprosić o zrobienie takiego, jak jest wybity na tłokach, czyli: z wkładką termiczną luz 0,04, bez wkładki termicznej 0,06. Oczywiście im mniejszy luz tym lepiej, silnik będzie cichszy, trwalszy, spalał mniej oleju itd. W dzisiejszych czasach, przy współczesnych olejach syntetycznych, można się nawet pokusić o zrobienie mniejszego luzu, analogicznie jak w dwusuwach: przy tłoku z AK20 i jeździe na np. "malince orlenu", luz w wuesce 125 zmniejszono przy szlifach z fabrycznego 0,07 na 0,04-0,05. Przy tłokach z wkładką termiczną pewnie spokojnie luz 0,03 dałby radę, a przy tłokach bez wkładki 0,05.
Wałek rozrządu musisz pomierzyć i sprawdzić, jak wygląda w miejscach ułożyskowania, dajesz go razem z blokiem do oceny szlifierzowi, i do spasowania z panewkami.
Czyli zawieść niech zwymiaruje potem zabrać ,szukać towaru i zawieść. Ile szlifowanie tulei na dany wymiar kosztuje
-
Panowie czy termostat od 1.6 CE jest taki sam jak do wersji gaznikowego
-
Pytasz o obudowę, czy sam termostat?
-
Pytasz o obudowę, czy sam termostat?
Pytam o termostat oraz drugie pytanie czy panewki dla upewnienia sie panewki korbowodowe w polinezie cb byky takie same jak w ce z 1996? Bo sprzedający się coś gubi
-
wszystkie Polonezy 1.5 i 1.6 OHV miały takie same panewki
-
Termostat masz różny zależny od wersji silnikowej, i patrzy się na to, jaką chłodnicę montujesz i do jakiego samochodu. Jeśli chłodnica jest szeroka można wstawiać 88, przy wąskiej chłodnicy polonez/fso 125p nie montowałbym wyższego niż 82-85 stopni.
-
Termostat masz różny zależny od wersji silnikowej, i patrzy się na to, jaką chłodnicę montujesz i do jakiego samochodu. Jeśli chłodnica jest szeroka można wstawiać 88, przy wąskiej chłodnicy polonez/fso 125p nie montowałbym wyższego niż 82-85 stopni.
Daniel dzięki
Kolejne pytanie. Dzwonił z szlifierni że wał wyszedł na 1 szlif. Zamówiłem panewki główne i korbowodowe ale jak dobiera się oporowe tego mi nie mowil
-
Pewno nominal
-
bez pomiaru się nie dowiesz. Składasz wał
Wkładasz pierścienie i albo szczelinomierzem albo czujnikiem zegarowym mierzysz luz.
Jeśli szlifiernia jest spoko, to można brać nadwymiar i sobie zeszlifują na ciasno. Trzeba ich zapytać. Szlifuje się od wewnętrznych powierzchni które opierają się o blok.
-
jak dobiera się oporowe tego mi nie mowil
oporowe dobiera sie przy montazu i czasami jest problem z luzem, ktorego nie pokrywaja nadwymiary,
na szczescie akurat przy tych panewkach mozna porzezbic, moze nie na "skorke ze sloninki", ale sa mozliwosci
-
Panowie kolejna sprawa. Walek zwykły rozrzadu( nie hydro) sprawa już ciężka jeśli chodzi o kupno nowego. Mam dwa z zapasów używane, jak w warunkach domowych suwmiarka sprawdzić wzniosy lub wysokości wałka jakie wartości powinien mieć . Da się ? Blok już po szlifach tulei ale mówią że wałek jest wytarty i widać rzeczywiście że część utwardzona jest już wytarta
-
jak widzisz słoje na krzywkach to już po nim.
Od biedy możesz porównać za pomocą suwmiarki. Krzywki ssące i wydechowe oddzielnie.
A co do wałka to zrobi ci i rewar i świątek . Nie chcą dotykać hydrauliki ale zwykłe im nie przeszkadzają.
-
Sloje widac. Mierzylem drugi walek . W zalczniku wyniki. Ktos zweryfikuje? Nie ma słojow i sa punkty po badaniu twardosci. https://zapodaj.net/57de81c845805.jpg.html
-
zakladam,ze mierzyles posrednio, czyli suwmiarka zlapales najwieksza dlugosc krzywki (tak mniej wiecej, wynik 40.5mm), a pozniej starales sie zmierzyc okragla czesc (co raczej nie jest wykonalne wystarczajaco dokladnie) i odejmowales ta wartosc,
jezeli na krzywkach nie ma sladow zuzycia, to roznice dlugosci calej krzywki ~0.1mm mozemy uznac za blad pomiarowy i walek jest w dobrym stanie
-
Kgb starałem się mierzyć środek krzywki. Potem zrobię zdjęcia wszystkich krzywek.
-
Rzadko kiedy wałek w silnikach bez hydro wymaga wymiany (no, chyba że zamiast oleju ktoś lał gut pseudosmarujący środek selektol, to się przytrafił taki silnik koledze w 125p kombi z zalepioną na czarno pokrywą i okrągłym wałkiem <lol2>). W moich silnikach żaden wałek nie wymagał wymiany, montowałem nowy tylko dlatego, że wtedy były do kupienia za 120zł.
Ta warstwa "utwardzona" to pewnie anoda - wyciera się już po kilkudziesięciu tysiącach, nie znaczy to jednak, że wałek jest zły. Z pomiarów wynika, że jest w miarę równy, ogolone wałki z hydro miały wytarcie mierzone w milimetrach, często na jednej krzywce mocniej wytarte, niż na pozostałych.
-
Ten silnik który kupiłem to chyba na smole jeździł. Panowie A czy tulejki korbowodu jak chce wymienić do nowych tłokow i sworzni to muszę jechać na szlifierni na pasowanie czy tego się nie pasuje na szlifierni poprostu się wymienia ?
-
Tulejki korbowodów się pasuje do sworzni .
Trzeba osadzić nowe tulejki i wypionować.
-
Dziękuję za fachowe informacje są cenne. Mam dwie książki o polonezie ale nigdzie nie ma fachowo podanych wymaganych wymiarów mini i max wzniosow wałka rozrządu
-
41/34. Wymiar brany z nowego wałka który montowałem miesiąc temu do 1.6 na zwykłej regulacji <spoko>
-
Mam dwie książki o polonezie ale nigdzie nie ma fachowo podanych wymaganych wymiarów mini i max wzniosow wałka rozrządu
sa podane wzniosy krzywek i to wlasciwie wystarczy, bo pomiar nalezy zrobic czujnikiem zegarowym obracajac walkiem,
mierzenie suwmiarka srednicy walka i wysokosci krzywki jest obarczone duzymi bledami i generalnie jest malo istotne dla pracy krzywki,
jednak z racji,ze wszystkie krzywki robi jedna maszyna, wiec majac taka sama wysokosc kazdej krzywki przyjalem, ze jest dobrze
-
sa podane wzniosy krzywek
Otóż to, a dokładnie 6,65 dla wałka "W" i 6,5 dla "H".
-
Kgb . Montowal byś ten wałek? Na każdym z wzniosow jest punkt po twardosciomierzu. Panewki kupić i jechać na szlifiernie by dopasowali panewki ?
-
Ten wałek o którym mówimy ma taka końcówkę https://zapodaj.net/585269e7b56b1.jpg.html. A ten oryginalny z tego silnika na ta końcówkę plaska z wybitnym w
-
ie dales zdjecia krzywek, ale skoro nie sa wytarte, to dlaczego mialbys nie montowac tego walka ?
-
Dam fotosy jutro
-
Zamiast fotosow używanego wałka mam pytanie dotyczące wałka że zdjęć mianowicie czy to jest wałek fabryczny? Wzmocniony? Bo.jakies dziwne wybicie ma na końcówce
https://zapodaj.net/e81dfd745babe.jpg.html.
https://zapodaj.net/59547bf982c37.jpg.html
https://zapodaj.net/d065e025d2007.jpg.html
-
Pytanko. Czy występowały rzemieślnicze walki rozrzadu zwykła wersja tzn "W" ? Bo dostałem propozycję kupna wałka wczoraj wieczorem ale zamiast wybite W ma 16
https://ibb.co/MhYVrPn
https://ibb.co/rsKTN5X
https://ibb.co/vQXSBW1
https://ibb.co/H7xS9k7
https://ibb.co/XSgcQt0
https://ibb.co/SR2SgmW
-
Nie masz kogoś w okolicy kto dysponuje sprzętem pomiarowym i wiedzą, aby Ci pomierzył te części ?
Pracowałem w Auto-szlifie, z doświadczenia wiem, że warto z góry wiedzieć co się oddaje do obróbki ;)
Jakbyś był z Łodzi, albo był tu przejazdem to taką inspekcję ogarnałbym Ci sam bez problemu :)
-
Niestety nie posiadam. Ale ten wałek którego Zdjęcia teraz dałem niby wygląda na nowy A ma na krzywlach dziwne slady mierzona ostatnią krzywka wyszło 6.7 i zanim kupie chcailbym widzieć czy ten walek( nie jest to hydro) jest walkiem fabrycznym czy rzemioslo bo nie na wybitego W a jakies 16
-
Panowie wyniki pomiaru wałka którego sprzedawca uważa że wałek jest nowy co wy na to https://ibb.co/82wDf7k
-
To dobrze uważa <spoko>
-
to ten walek z wybita 16 ?
-
Tak. Czemu takie rozbieżności wymiarów
-
Błąd pomiarowy.Jeśli mierzył go ktoś pewnie suwmiarką kto niema zbytniego pojęcia w temacie to niema co się dziwić
-
jezeli to walek 16 ze zdjec to nie ma sladow wspolpracy, a wiec jest nowy,
a krzywki ma rowne - pisalem juz wczesniej, ze suwmiarka nie nadaje sie do dokladnego pomiaru krzywek
-
Walek 16 https://ibb.co/mBxz9L6
https://ibb.co/KzpBVLF
-
Walek nowy bez felerow "W" kupiony panewki walka również. Pytanko jak odróżnić podciśnieniowy regulator aparatu 1.5 A 1.6 ?
-
Gadam do siebie no nic.
jak to jest że do silnika poloneza zwykle szklanki mialy 3 wymiary A w silniku z hydro tylko 1? Stoje przed kupnem szklanek zwykłych i się zastanawiam czy kupić nominał czy jechać na pomiary? Z bloku szklanki wychodziły opornie tzn ciasno miały nominały
-
Nie wiem jak teraz ale w 2014 roku nominalne były Nie do dostania. Za to na pierwszy nadwymiar były od ręki.
-
Na allegro są nominał 22.00 . Ile kosztowało rozwiercenie na nadwyniary ?
-
Pytanko jak odróżnić podciśnieniowy regulator aparatu 1.5 A 1.6 ?
zapewne po numerze
jak to jest że do silnika poloneza zwykle szklanki mialy 3 wymiary A w silniku z hydro tylko 1?
kojarze tylko 2 wymiary szklanek, nominal i nadwymiar,
jezeli twoje nie sa zuzyte, to ich nie wymieniaj
Na allegro są nominał 22.00 . Ile kosztowało rozwiercenie na nadwyniary ?
tyle ile bedzie chcial slusarz,
wiecej mocowania bloku niz samego rozwiertu, jedno przejscie rozwiertaka-wykanczaka,
ale pod nominalne nie rozwiercasz (chyba,ze robisz blok z hydro, ale wtedy najpierw rozwiert z 20 na 22,a pozniej wykanczak)
-
Kgb chodzi mi o to że były nominalne szklanki ale są zużyte tzn jedna wypukla 6 płaskich jedna lekko wklęsła . Czy kupić nowe nominalne czy bawić się w szlif. Bo czytam remonty ohv na forum.i wstawiaja nominalny
-
Jak stare szklanki wchodzą pasownie i z lekkim oporem, montowałbym nominały - tak zrobiłem u siebie.
-
Rzadko kiedy wałek w silnikach bez hydro wymaga wymiany (no, chyba że zamiast oleju ktoś lał gut pseudosmarujący środek selektol, to się przytrafił taki silnik koledze w 125p kombi z zalepioną na czarno pokrywą i okrągłym wałkiem <lol2>). W moich silnikach żaden wałek nie wymagał wymiany, montowałem nowy tylko dlatego, że wtedy były do kupienia za 120zł.
Ta warstwa "utwardzona" to pewnie anoda - wyciera się już po kilkudziesięciu tysiącach, nie znaczy to jednak, że wałek jest zły. Z pomiarów wynika, że jest w miarę równy, ogolone wałki z hydro miały wytarcie mierzone w milimetrach, często na jednej krzywce mocniej wytarte, niż na pozostałych.
ja miałem dwie ohv-ki w których ogoliło wałki. w jednej chyba z jednej krzywki, w drugiej z czterech, ztcp. <marzyciel>
Kgb chodzi mi o to że były nominalne szklanki ale są zużyte tzn jedna wypukla 6 płaskich jedna lekko wklęsła . Czy kupić nowe nominalne czy bawić się w szlif. Bo czytam remonty ohv na forum.i wstawiaja nominalny
daj te szklanki do szlifu, albo szukaj nowych, płaskie albo wklęsłe, zaraz zjedzą wałek.
z wałkiem moim zdaniem za bardzo kombinujesz. jak masz używkę, na której jeszcze widać ślady po kontroli twardości, to montuj bez zastanawiania.
-
Walek kupiony nowy i szklanki też. Po bardzo atrakcyjnych cenach. Ale mam chyba inny problem. Wczoraj odebrałem z szlifierni korbowody po wymianie tulejek już z założonymi nowymi tlokami i sworzniami. Ale jak ruszyłem korbowodem itp zauważyłem że sworzen korbowodu przylega z jednej strony do segera A z drugiej strony nie. Jest luzik. Mierzylem długość sworznia 61mm tak jak stary. Ale nie przypominam sobie by w starych tlokach sworzen nie opierał się na ktoryms z segerow. Tak.ma być ?
-
moze tak byc, segery sa tylko pro forma jakby sworzniowi zachcialo sie wysunac
-
Już wszystko wiem jest ok. Teraz pytanie którą panewka jest węższa. 1 2 czy 3 ?
-
1, zresztą tego się nie da poskładać inaczej to raz a dwa nawet jeśli się uda to zawsze na bloku zostają odbite ślady po szerokości starych <spoko>
-
Panowie takie pierścienie oporowe będą dobre? Tej firmy nie znam https://zapodaj.net/937e6320ee243.jpg.html
-
ja miałem dwie ohv-ki w których ogoliło wałki. w jednej chyba z jednej krzywki, w drugiej z czterech, ztcp. <marzyciel>
Ja trafiałem głównie na dobre wałki, ale raczej zawsze starałem się brać silniki z nowszych roczników i w miarę pewne, choć ostatnio wzięliśmy dla kolegi kota w worku, i jak się okazało - gruza, w dodatku przytartego. Musiał robić szlif góry i dołu, ale wałek był zdrowy.
-
Pozwolę sobie podpiąć się pod temat
A co do wałka to zrobi ci i rewar i świątek . Nie chcą dotykać hydrauliki ale zwykłe im nie przeszkadzają.
W jakim sensie "nie chcą dotykać hydrauliki"? Wałki pod hydropopychacze są inne? Wydawało mi się, że to bez różnicy ale jeżeli się mylę to musiałbym rozwiercić otwory pod zwykłe szklanki żeby dać szerszy wałek...
-
Nie chcą bo są twardsze sprężyny i łatwiej wyciera się wałek.
-
Wałki pod hydropopychacze są inne?
tak, sa inne,
walek H jest "szerszy" od W
-
tak, sa inne,
walek H jest "szerszy" od W
OK, ale mówimy jedynie o czasach otwarcia, mechanicznie wsztstko normalnie pasuje tj. łożyskowanie itp.?
-
Tak. No prawie, wałki H nie maja już krzywki napędu pompy paliwa.
-
Tak. No prawie, wałki H nie maja już krzywki napędu pompy paliwa.
<spoko>
Wczoraj zrzuciłem głowicę. No wesoło nie jest ale też tego się spodziewałem. Do czwartego cylindra pewnie napadało bo sporo rdzy. Z kolei drugi ma wyraźne pionowe rysy i jest czysty - pewnie w ogóle nie paliło tylko płukało paliwem. Musze jeszcze rozebrać dół i zobaczyć czy wałek szlag trafił na tym drugim (szklanka wygląda jako tako). Może to być także przez to, że jakiś geniusz tak pokręcił śrubkami klawiatury na dolotowych na 2 i 4 że laski zamiast na kulce to opierały się na dźwigience :jezyk2: Tak czy inaczej bez szlifów się nie obędzie.
-
Panowie taka sprawa. Silnik jest już złożony ale mam pytanie odnośnie rurki pomiędzy pompa wody A nagrzewnica. To był silnik po abimexowy. Chciałem zastosować rurkę od 115c bo nie koliduje z aparatem zaplonowym tylko - średnica otworu w pompie wody poloneza ma niecałe 18 A średnica w pompie wody 115c ma 16mm. Czy luz pomiędzy rurka A pompa ok 2mm (całość spięte kieliszkiem gumowym)nie będzie w jakiś sposób negatywne? Nieszczelne?
-
Nie będzie bo tak jest fabrycznie we wszystkich ohv,nawet łącznik gumowy jest węższy z jednej a szerszy z drugiej <spoko>
-
Nie będzie bo tak jest fabrycznie we wszystkich ohv,nawet łącznik gumowy jest węższy z jednej a szerszy z drugiej <spoko>
dobrze prawi... polać mu.
-
Witam ponownie Panowie.
Silnik na poczatku wakacji został włozony. odplil od strzała wszystko pięknie ale do czasu.
od tamtej pory zrobione około 600 km.
Obecnie jestem w kropce gdyż auto zaczeło wydawac dziwny niepokojący dzwięk- ryk az boje się napisać ze dzwiek przypomina mi chyba konczące się panewki po zagrzaniu się w przedziale obrotowym pomiędzy 2.2tyś do 3.5 tyś w biegu.
Po remoncie zalałem lotos 10w40, myslałem ze moze to od zapłonu- zmieniłem aparat na ten z 1.5 bez zmian wiec wrócilem do aparatu 1.6 .odłączyłem podciśnieniowy regulator bez zmian ale i bez zmulenia silnika.( podobno po odlaczeniu powinno zmulić silnik ) kontrolka oleju sie nie swieci auto idzie pieknie ale ten dzwiek w szczegolności na 1 i 2 biegu mi sie nie podoba, pomocy
-
Możesz wrzucić jakiś film z pracy silnika?
-
Dziś postaram się nagrać . Chciałem wczoraj nagrać ale jakoś tak wyszło że w końcu nie nagralem
-
obstawiam wałek albo jego panewkę środkową.
Niestety jakość części i prac szlifierzy pogrąża projekt FSO
-
Wałek nowy A panewki były obrabiane na szlifierni. Zawory na 0.15 i .020. Może za ciasno zawory
-
Na pewno nie. Wrzuć film jak nagrasz i cokolwiek to nam rozjaśni.
-
No więc Panowie filmiki:
Najpierw po zagrzaniu ok 70 stopni już bez ssania
https://youtu.be/tmX7Unfv3Ss
I drugi na zimno
https://youtu.be/M7MMc_UinG4
90 stopni i Jeszce jest aksamitnie
https://youtu.be/eqXVoybwl-8
Już się dzieje źle
https://youtu.be/UY-J_ChVNxg
I już lipa
https://youtu.be/dAI0bdJgXsk
Tu juz najlepiej słychać między 2 a 3 sekunda
https://youtu.be/ioOTJ0A0Hus
-
w Trucku tez mi takie dzwieki serwowal, wzmogly sie po przejechaniu ~100km na dwoch cylindrach,
mam ten silnik i gdy go rozkrece to sprawdze co moglo byc przyczyna
-
Kolega który w 99 procentach się nie myli w ocenie i który pomagał ni składać ten silnik mówi panewki
-
to moga byc panewki, ale moze tez byc klepanie sworzni lub tlokow,
generalnie dzwiek jest troche za wysoki jak na panewki, bo powinny raczej dudnic niz klepac,
ale to nie wyklucza panewek
-
Tulejki na sworzniach były robione czy zostały stare? Od początku roku miałem już dwa przypadki że się nagle rozsypały, najpierw w 115c kumpla po 14 tyś a chwilę później u Daniela i dźwięk był podobny. W obu przypadkach był montowany bimet
-
Miałem identyczny objaw po zagrzaniu silnika w 1.6CE hydro przerobionym na gaźnik. Wałek i panewki powiedziały żegnam. Skończyło się na wymianie silnika.
-
Kupiłem zestaw sworznie z tlokami i pierscieniami. To ce jest bez hydro po 500 km od remontu wałek nowy
-
Mój po 10 tyś km po remoncie też tak robi. Nawet nie zamierzam patrzeć co mu jest. W latach 2000-2010 zrobiłem z 15 silników bez narzędzi i w spartańskich warunkach i wszystko jeździło super po 100 tyś km . Teraz robię aptekę, ważę korby, mierzę wszystko co się da na sposoby jakie tylko istnieją i przez te skundlone części są non stop problemy.
-
Tyle mi sworzni nowe oszlifowane
-
Tyle mi sworzni nowe oszlifowane
Tulejki nowe doszlifowane do sworzni
-
Olej zmieniony z lotos 10w40 na Castro i gtx 10w40 i bez zmisb
-
Jeździć, obserwować!
-
https://zapodaj.net/ff5276318b709.jpg.html
https://zapodaj.net/1e3226b5f9329.jpg.html.
Dziś zdiolem miskę
-
Wyglądają ok, widać że warstwa ochronna lekko się wytarła/wypolerowała, ale to normalne.
-
Panowie. Panewki profilaktycznie zmienilem, hałas pozostał.
I teraz tak- ustawiam 1 tłok w gmp to znak na kole pasowym( dorabiany(koło pasowe bosch z ucietym wiencem) wg którego był zapłon ustawiany) pokazuje wyprzedzanie zapłonu 4-5 stopni. Czyli jest źle naciety. Przejechałem się aż do momentu tych stukow ( 20 km) i odlaczylem regulator podcisnieniowy , brak stukow . Auto ładnie bez problemów się rozpędza bez szarpania ale i bez stukow. Co to oznacza? Czy regulator podcisnieniowy gdy się nagrzewa w komorze zaczyna wariowac czy zapłon jest tak chusteczkowo ustawiony? Dzis dla potwierdzenia zrobilem trase 20 km taka ze co chwila musialem się zatrzymywać( dzieje ten występował przy ruszania i na 2 biegu) itp z odlaczonym regulatorem podciśnienia i efektów dźwiękowych brak. Czy to było stukowe? Co dalej? Zmieniać cały aparat czy regulator
-
Może aparat podciśnieniowy uszkodził się ze starości, przez co za mocno przyśpiesza zapłon. Lub może masz zamontowany niewłaściwy aparat (4497 zamiast 4498?)
-
Aparat jest 4498, nowe sprezynki A podcisnieniowy z wybitnym 8 więc od 1.6. A ten dźwięk pojawia się po jakimś.czasie od osiągnięcia 90 stopni temp. Ale.jak odlacze podcisnieniowy jest ok
-
to raczej stukowe bedzie,
zalej noPb98 ... albo taniej wyjdzie wymienic aparat ;p
ewentualnie instalacja LPG uzdrowi ten silnik
P.S. jakie masz wkrecone swiece zaplonowe ?
-
Niech najpierw sprawdzi na lampie, jak mocno zmienia się kąt zapłonu po dodaniu gazu (tutaj by nabardziej była pomocna lampa FOS SUS-9), albo podmieni regulator podciśnieniowy z drugiego aparatu.
Kiedyś rozmawiając z WRB wspominał mi, że ta śruba z przodu podciśnieniowego aparatu jest podobno od regulacji czułości membrany - nie wiem, czy dobrze zapamiętałem. Być może mimo, że nowy, regulator podciśnieniowy jest skopany/zestarzał się i wyprzedza zapłon zbyt mocno przy dużym podciśnieniu. Skoro odłączając regulator podciśnieniowy jest okej...
Skoro masz przesunięte znaki na kole, to rozumiem, że statyczny kąt ustawiłeś na 5 stopni? Dla silnika 1600 kąt to 10 stopni plus błąd na kole pasowym = 15.
Charakterystyki regulatorów:
(http://fotki.lighting-gallery.pl/images/Beton/2020-05-04/284508.jpeg)
-
Świece standardowe fe65p czy jakoś tak. Aparat kupiłem uzywke i go rozkrecalem czyscilem i dałem sprezynki nowe. Podcisnieniowego nie ruszyłem. Podmienie podcisnieniowy ale muszę kupić drugi bo do 1.6 nie mam drugiego.
Zapłon narazie na słuch ustawiłem bo moja lampa jest u kolegi w garażu który jest covidowy
-
Taka "regulacja" jest bez sensu. Na słuch najczęściej się ustawia zbyt mocne wyprzedzenie zapłonu, patrząc po tym, jak często ustawiali zapłon znajomi, i jak weryfikowaliśmy ustawienie z lampą. Może tu leży problem :) Lampa w rękę, odłączyć podciśnieniowy podczas regulacji i do dzieła.
-
https://zapodaj.net/31c83f5dc242c.jpg.html. jeśli znak jest przesunięty to ustawić jak na rysunku ?
-
Najlepiej, to weź po prostu biały korektor, i zrób w miarę precyzyjnie nowy znak na kole pasowym obok fabrycznego, który się faktycznie pokrywa ze znakami przy GMP tłoka, i ustaw normalnie na 10 stopni.
-
Aparat kupiłem uzywke i go rozkrecalem czyscilem i dałem sprezynki nowe.
sprezynki sa dwie rozne, jedna sztywniejsza (grubszy drut), wiec maja spory wplyw na charakterystyke odsrodkowego,
chociaz jezdzilem 1.5 bez jednej czy nawet dwoch sprezynek i stukowe mialem bardzo pozno, ale wal "strzelal" przy 110km/h i to byla maks predkosc DFa ,na III, IV i V taka sama
Zapłon narazie na słuch ustawiłem
dosc fajnie ustawia sie na vakuometr, wolne obroty najwyzsze i jednoczesnie najnizsze cis. w kolektorze sie wytwarza - gdy tak ustawialem nie bylo problemu ze stukowym na sprawnym aparacie,
jeszcze dopytam, czy sprawdzales cis. sprezania ? nie ciachnales glowicy o ~1mm przy remoncie ?
-
Głowica tylko zabielona była(0.1mm). Koło.pasowe jest z boscha z obcietym wiencem i znak zrobiony przez osobę która mi sprzedawała dlatego jest nie dokładny.
-
Mierząc na gołym bloku odległość tłok-płaszczyzna mozna by zrobić bardzo precyzyjnie znaki 90 i 270 st Wtedy jest dobry punkt wyjścia do precyzyjnego wyznaczenia znaku GMP na kole.
Przyznam że widziałem już kilka plusowych kół z robionym znaczkiem i w każdym było inaczej. Nie dałbym sobie ręki uciąć za zgranie się wykorbienia wału, klina i znaczka na kole pasowym.
Lampart - jak łapałeś GMP na złożonym silniku?
-
rzyznam że widziałem już kilka plusowych kół z robionym znaczkiem i w każdym było inaczej.
kolo plusowe ma jeden bardzo precyzyjnie naniesiony znak bez ktorego praca wtrysku bylaby niemozliwa, wiec musi byc w powtarzalnym miejscu,
nie wiem, czy GLI i GSI ma tak asamo, ale mniemam, ze jednak tak, bo w razie pomylki na montowni bylby spory problem
-
Olo. Uuu śrubokręt w otwór po 1 świecy 4 bieg i przepychanie A gdy już było blisko ręka na śrubokręt i przód tył auto ....