FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Wątek zaczęty przez: Piotrek231 w Marzec 28, 2021, 18:07:50 pm
-
mam poloneza caro plus 1.6 gli 1999r benzyna+lpg maksymalna jego prędkość to 120km/h i nic nie chce więcej czy na cały gaz czy na pół to nic więcej niż max 120km/h na benzynie i na gazie to samo niedawno wymieniona uszczelka pod głowicą, moc ma z miejsca jest zrywny i 100km/h łatwo osiąga ale już jak minie 100km/h do z ledwością osiąga 120km/h i więcej nie idzie. Proszę o pomoc
/Scaliłem wątki, dotyczą tego samego problemu - Daniel#1984
-
Zmierz kompresję, może "ogoliło" krzywki na wałku rozrządu.
-
Co mogę zrobić w silniku 1.6gli żeby miał więcej mocy ? co wymienić ?. co podkręcić ?. co zmienić ?.
-
wiecej tzn. ile ? zeby jechal szybciej niz 120km/h to wystarczy sprawny silnik - moj na prostej poziomej rozpedza sie do 150km/h w tempie fabrycznym
-
Ogolonych krzywek nie zdiagnozujesz pomiarem kompresji, tzn kompresja może wyjść słaba niemniej to nie wina ogolonych krzywek.
-
W boschu można głównie sprawdzić, czy klapka termostatu powietrza jest otwarta tylko na zimne powietrze/wyrzucić ją całkowicie i zaślepić dolot ciepłego powietrza. Zawsze klapka jest uszkodzona i zasysa tylko gorące powietrze znad kolektora małym otworem, co mocno zamula auto. Nie wiem, jak w boschu, ale w abimexie jest taka blaszana przegroda w filtrze powietrza, którą warto wyłamać - ogranicza przepływ. No a dalej to już sprawdzenie kondycji silnika i grubsze mody, jak obróbka głowicy.
-
Jaki masz gaz? Jak śrubę to może majstry zrobiły jakieś dziadowskie przeróbki we wlocie powietrza, albo za mały mikser. Daj foto spod maski.
-
głowica była już planowana a i tą klapkę już dawno wyrzuciłem
-
Masz ewidentną awarię. Zamiast szukać pomysłów na tuning spod remizy OSP, sprawdź wpierw to co koledzy mówili, czyli jaka jest średnica miksera, czy przypadkiem jakiś dureń nie 'regulował' instalacji zapychając gardziel wtrysku gąbką, zmierz kompresję na cylindrach. Jak nic z tych rzeczy nie będzie przewalone, to przyczyny trzeba szukać w skoszonym wałku rozrządu. Niestety za Daewoo wyszła seria z wadliwymi wałkami, nie tylko Polonezów, i Lanosy wzywali na akcję serwisową, a Polonezy zostawili bez interwencji.
Sprawdź jednak najpierw jaki jest ten mikser, czy w dolocie nie ma dziwnych 'wynalazków' i kompresję, bo może być też tak że zawory się wypaliły od jazdy na zbyt ubogiej mieszance albo ktoś się nieumiejętnie bawił w ustawianie zaworów i zostawił podparte. Poza tym jak masz gaz ustawiony za ubogo przez jakiegoś Janusza co chciał żeby mu mało palił, to też będzie słabo szedł, i przy okazji oprócz paliwa wypalał się będzie też sam silnik. Sprawny GLI chodzi 150km/h przy przebiegu bliskim 400 tys. i to na gazie.
-
Sprawny GLI chodzi 150km/h przy przebiegu bliskim 400 tys. i to na gazie
Banned jeśłi w plusie to nie do końca się zgodzę . Zależy jaki ma komputer w Boschu czy 001 czy 002 . Miałem w moim ATU które jest z 97 roku fabrycznie Boscha z kompem 001 i był muł taki straszny przy przebiegu 130 tys że mnie kumpel robił maluchem ELem jak chciał . Po swapie na 1.4 kumpel sprzedał ten silnik gościowi do Trucka chłop dzwonił i dziękował że silnik rakieta . A muł był taki że jak wsiadłem do skasowanego minusa którego wcześniej miałem żeby powyjmować z niego groki i resztę do mojego plusa to ruszając tak samo abimexem zryłem sobie całe podwórko . 2 co to znajomy Putin z krakowa który kiedyś się tu udzielał miał Lisciastego boscha z 2000 roku miał ponad 200 tys przebiegu i komputer 002 i szedł porównywalnie do mojego pierwszego abimexa może nawet ciut lepiej więc pierwsze co to zobaczył bym kompa zmienił na 002 i dopiero sprawdzał resztę silnika . Póki co każdy 001 z którym się spotykałem był mułem .
-
Dolot czyściutki, mikser gazu 36mm, i komputer 002 i więcej nie chce iść niż 120km/h na benzynie i na gazie tak samo. Ona ma tak że wskazówka obrotów o 1 do 4 biegu się zamyka a na 5 biegu wskazówka obrotów zatrzymuje się prawie na 4 tyś obrotów i wskazówka prędkości na 120km/h i gaz w dechę a on już więcej nie idzie
-
To słabo. Moje 1.6GLE swego czasu wyciągało prawie 150km/h. Na benzynie, gazu nie mam.
-
nie 'regulował' instalacji zapychając gardziel wtrysku gąbką, zmierz kompresj
1.5 wyciągał 170 więc nie ma się czym chwalić.
-
Ja się ani nie chwalę, ani nie żalę tylko stwierdzam fakt.
-
Mikser za mały. Bosch powinien mieć 38mm. Dławi dolot w tej chwili.
Nie masz czasem przestawionego rozrządu? Na wolnych obrotach chodzi równo? Kolega miał ostatnio przestawiony rozrząd o ząbek (pasek był tak sparciały i wyciągnięty, że przeskoczył), i było dokładnie to samo, 120km/h i koniec. Po wymianie paska na nowy i ustawieniu rozrządu rakieta.
Albo to ten słynny wałek, ale najpierw sprawdziłbym pozostałe opcje. Gaz na śrubie czy na sterowniku? Choć jak na benzynie idzie tak samo, to gdzie indziej jest problem.
-
na 5 biegu wskazówka obrotów zatrzymuje się prawie na 4 tyś obrotów i wskazówka prędkości na 120km/h i gaz w dechę a on już więcej nie idzie
Na 5 przy tych obrotach powinno być już koło 140, sprzęgło się nie ślizga ? A na 4 jaki v max ?
-
No tymbardziej ze autor napisał że na biegach 1-4 zamka obrotomierz, czyli na 4 biegu ten polonez by gdzieś musiał zapierniczać koło 170 km/h <lol2>
-
A koła o seryjnym rozmiarze? Weź sprawdź to z gps bo może być coś nagmerane np nieseryjny most...
-
tak, pod 4krpm to juz podchodzi pod 140km/h ,co na mikserze 36mm i to jeszcze kiepsko zamontowanym jest realna wartoscia,
gdy kupilem mojego C+ to mial mikser fi38 zamontowany do gory nogami i tez wyciagal maks 140km/h,
policzylem,ze mial przelot gardzieli na poziomie fi26-27,
po prawidlowym montazu miksera przelot wychodzi ponad fi30 i mocy przybylo
-
gdy kupilem mojego C+ to mial mikser fi38 zamontowany do gory nogami i tez wyciagal maks 140km/h,
policzylem,ze mial przelot gardzieli na poziomie fi26-27,
po prawidlowym montazu miksera przelot wychodzi ponad fi30 i mocy przybylo
Wytłumacz mi jak po odwrotnym montażu mogło zmienić się najwęższe miejsce dolotu? Chyba że go na lewą strone wykręciłeś.
-
gdy kupilem mojego C+ to mial mikser fi38 zamontowany do gory nogami i tez wyciagal maks 140km/h,
policzylem,ze mial przelot gardzieli na poziomie fi26-27,
po prawidlowym montazu miksera przelot wychodzi ponad fi30 i mocy przybylo
Wytłumacz mi jak po odwrotnym montażu mogło zmienić się najwęższe miejsce dolotu? Chyba że go na lewą strone wykręciłeś.
mikser szczelinowy ma ksztalt zwezki w ksztalcie wycinku stozka na calej swojej wysokosci,
jezeli mniejszy okrag bedzie na gorze, to koncowka wtryskiwacza, rowniez o ksztalcie stozka, wchodzaca w pole przekroju miksera zabierze wiecej miejsca,
innymi slowy, powstale pierscienie przelotu powietrza maja rozne powierzchnie w zaleznosci od pozycji stozkow wzgledem siebie
-
Zrób mi proszę zdjecie. Nie pamiętam jak głęboko wchodzi wtryskiwacz w gardziel.
-
Bosch w LPG. 160km/h nie stanowiło problemu.
(https://images92.fotosik.pl/488/94ec56dca354d7f5med.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/94ec56dca354d7f5)
-
Po jakim czasie taka prędkość?
-
Po tylu latach nie jestem Ci w stanie odpowiedzieć. Ale to jednostajne rozpędzanie się do czasu gdy silnik ciągnie, a nie bujanie się w nieskończoność. Nie wiem, odcinek 2km?
-
Zrób mi proszę zdjecie. Nie pamiętam jak głęboko wchodzi wtryskiwacz w gardziel.
juz lece, zeby wszystko rozkrecac i robic fotki, na ktorych niewiele bedzie widac ;>
wtryskiwacz nie wchodzi gleboko, ale wystarczy, zeby przyslonic przelot miksera, a dodatkowo podkladka plastikowa 4mm byla zamontowana pod mikserem - gdyby byla nad mikserem, to przelot bylby duzy, nawet liczylem i nie pamietam wynikow, ale byloby dobrze,
narysuje ten uklad i to za pomoca klawiatury ;p
m/__\w/__\m kontra m\__\w/__/m
jak widac, gdy mikser jest do gory nogami, restrykcje stanowi gorna plaszczyzna,
gdy jest prawidlowo, akurat na obrazku jest to dola plaszczyzna, ale w praktyce koncowka wtryskiwacza nie wchodzi na cala glebokosc miksera, wiec trzeba policzyc na wysokosci koncowki wtryskiwacza i na gornej plaszczyznie - w przypadku kazdego miksera, bo kazdy model i rodzaj ma inny ksztalt zwezki
Po jakim czasie taka prędkość?
na pewno musi to byc dluga prosta, zwlaszcza, ze to na V,
czyli mozna nie zdazyc miedzy posiadlosciami Brudnej Pały,
ale probowac warto, moj tez dobijal (moze nadal da rade) do 160, a z jebitnej gorki to nawet 175 na liczniku zobaczylem